SAAB-BMW
SAAB-BMW
MOI!
Luin eilen netistä juttua että SAAB alkaisi tekemään yhteistyötä BMWn kanssa!!
Aluksi uuden pikku-SAABin 9-2 muodossa. Pohja tulisi Ministä. Spykerin Myllärin mukaan on kiire saada ulos pikku-SAAPPI! Se on totta se! Toivottavasti hintakin pysyy pikkuisena!!
Toinen yhteistyö projekti olisi 9-4x jossa moottori olisi Bayerilaista alkuperää!
Lähde: ruotsalainen Dagens Industri(DI.se) ja saksalainen Auto. Motor und Sport
Tulevaisuus näyttänee mitä tapahtuu. Itse olen jo noin puolitoista vuotta sitten sanonut että jospa SAAB alottaisi yhteistyön BMWn kanssa, mutta pidin sitä kuitenkin liian suurena toiveena!
http://www.bilsport.se/news.php?id=79368#
Long live the
Luin eilen netistä juttua että SAAB alkaisi tekemään yhteistyötä BMWn kanssa!!
Aluksi uuden pikku-SAABin 9-2 muodossa. Pohja tulisi Ministä. Spykerin Myllärin mukaan on kiire saada ulos pikku-SAAPPI! Se on totta se! Toivottavasti hintakin pysyy pikkuisena!!
Toinen yhteistyö projekti olisi 9-4x jossa moottori olisi Bayerilaista alkuperää!
Lähde: ruotsalainen Dagens Industri(DI.se) ja saksalainen Auto. Motor und Sport
Tulevaisuus näyttänee mitä tapahtuu. Itse olen jo noin puolitoista vuotta sitten sanonut että jospa SAAB alottaisi yhteistyön BMWn kanssa, mutta pidin sitä kuitenkin liian suurena toiveena!
http://www.bilsport.se/news.php?id=79368#
Long live the
Viimeksi muokannut oven, Ti Kesä 15, 2010 06:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB-SCANIA KING OF THE ROAD
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
Re: SAAB-BMW
Alustan ja muiden vastaavien osien puolesta varmaan hyvä juttu tuo yhteistyö, moottoreiltaan taas kaksi niin erillaista auton valmistajaa. BMW panostaa vapareihin ja Saab turboihin.
#3834
Re: SAAB-BMW
Ei tuo panostushomma ihan noinkaan ole, esim. uusi 335i on kahdella turbolla, lisäksi uusissa V8-malleissa on 2 ahdinta ja pienempi litratilavuus. Ns. suomi-hinnat-alkaen-bensamoottoreihin ei ole BMW ahtimia ainakaan toistaiseksi laittanut. Esim. jenkkilässä nuo myllyt ovat BMW-kannan peruskauraa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: SAAB-BMW
Bmw N54 on kahdella turbolla ja uusi kehitysversio N55 on yhdellä turboahtimella. Yhdellä ahtimella siis nämä uusimmat 2979cc 6-sylinteriset bensiinimoottorit.
Re: SAAB-BMW
ASIAA !
On kumminkin bemari filosofia lähempänä Saabbia kun Opelin. Bemarihan aikoinaan lähtenyt käyntiin lentokonemoottoritehtaana.
Ja mitä turboihin tulee, niin käykääpä koeajamassa 335 tublaturbo. Osataan sitä muuallakin. Mahtava laite ja pienellä kulutuksella matka- ajossa.
Ja mitä tulee diesel- koneisiin, niin kyllähän bemari kulkee tällähetkellä kehityksen kärkikastissa. Miltäpä kuulostais uuden 9-5:sen keulalla bemarin lähes 300 heppanen dieselpata jonka kulutus naurettavan pieni.
Kyllä toi bemari yhteistyö olisi enemmän kuin hyvä asia. Toinen hyvä kumppani, Audi, ei taida olla relevantti tällä kertaa.
On kumminkin bemari filosofia lähempänä Saabbia kun Opelin. Bemarihan aikoinaan lähtenyt käyntiin lentokonemoottoritehtaana.
Ja mitä turboihin tulee, niin käykääpä koeajamassa 335 tublaturbo. Osataan sitä muuallakin. Mahtava laite ja pienellä kulutuksella matka- ajossa.
Ja mitä tulee diesel- koneisiin, niin kyllähän bemari kulkee tällähetkellä kehityksen kärkikastissa. Miltäpä kuulostais uuden 9-5:sen keulalla bemarin lähes 300 heppanen dieselpata jonka kulutus naurettavan pieni.
Kyllä toi bemari yhteistyö olisi enemmän kuin hyvä asia. Toinen hyvä kumppani, Audi, ei taida olla relevantti tällä kertaa.
Re: SAAB-BMW
Taitaa Saab olla liian persoonallinen vag:lle.tikkis kirjoitti:Toinen hyvä kumppani, Audi, ei taida olla relevantti tällä kertaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: SAAB-BMW
Aina vaan hurjemmaksi menee visiot
Mitä support-porukka ym. olisi mieltä ? Kelpaako mikä vain kunhan Saabin merkkisenä myydään ? Tuleeko missään vastaan rajaa jossa olisi parempi lopettaa ?
Mitä support-porukka ym. olisi mieltä ? Kelpaako mikä vain kunhan Saabin merkkisenä myydään ? Tuleeko missään vastaan rajaa jossa olisi parempi lopettaa ?
Re: SAAB-BMW
Valitettavasti 60-luku ei tule enää takaisin, joten merkki kannattaa ottaa sellaisenaan kuin se on eikä kitistä jokaista muutosta vastaan.
Re: SAAB-BMW
Niin no. Koneita on tullut Triumphilta ja Fordilta, lisäksi tahtari perustui DKW:n suunnitteluun. Ei kai siinä joku bemarin kone enää missään tunnu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: SAAB-BMW
Kelpaisi ainakin minulle, siis Saab jossa olisi suora kutonen pitkittäin ja takaveto (jos on pakko olla neliveto niin sitten sellainen joka laittaa maks 30% vedosta etupyörille, ja joka normitilanteessa toimii takavetoisena, ja tämä ihan ajonhallintaan liittyvistä turvallisuussyistä johtuen)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: SAAB-BMW
Sitten kun sillä ajettaessa ei tunnu hyvältä. Sinä päivänä on menty liian pitkälle. Mutta vielä en ole sellaista Saabia ajanut. Oletko sinä?wesku kirjoitti:Tuleeko missään vastaan rajaa jossa olisi parempi lopettaa ?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: SAAB-BMW
Enpä jos ei teknisiä vikoja, huonoja renkaita tmv. lasketa. Tosin ihan hyvältä on tuntunut jokainen muukin merkki, jokaisessa on ollut toki hyvät ja huonot puolensa.Pekka Valtanen kirjoitti:Sitten kun sillä ajettaessa ei tunnu hyvältä. Sinä päivänä on menty liian pitkälle. Mutta vielä en ole sellaista Saabia ajanut. Oletko sinä?wesku kirjoitti:Tuleeko missään vastaan rajaa jossa olisi parempi lopettaa ?
Ehkä oma suhtautuminen merkkiasiaan on vähän eri tavalla ajateltua. Aloitin 99:stä, siitä siirryin 900 ja edelleen 9000. Kaikissa oli jonkinlainen tekninen jatkumo seuraavaan. Seuraava askel saattaisi olla nelisylinterinen 9-5.
Silloin kun kyse on aidosta merkistä ja merkin kehityksestä on tekniset yhtäläisyydet mallisarjojen välilä kokoluokassa ja ajan mittaan.
Re: SAAB-BMW
Miten se olisi parempi kuin vastaava Bemari, jos vielä moottorikin olisi samang900aero kirjoitti:Kelpaisi ainakin minulle, siis Saab jossa olisi suora kutonen pitkittäin ja takaveto ...
Re: SAAB-BMW
Siksi ettei tarvitsisi vaihtaa foorumi.saabclub.fi:stä btcf.fi/forum:iinwesku kirjoitti:Miten se olisi parempi kuin vastaava Bemari, jos vielä moottorikin olisi samang900aero kirjoitti:Kelpaisi ainakin minulle, siis Saab jossa olisi suora kutonen pitkittäin ja takaveto ...
Siis jos Saabilta ollaan jossain vaiheessa tosissaan suunnittelemassa urheilullista retromallia johon ollaan kaavailemassa BMW:n moottoria, niin itse pitäisin aika luontevana sitä että se olisi myöskin takavetoinen, eli koko tekniikkapaketti kerralla lainaan.
Itse oikeasti toivoisin että lainaisivat retrokajakkiin tekniikan Subarulta, nelipyttyinen bokseri kun kuulostaakin ihan kajakin V4:ltä, ja Subarun nelivetotekniikka lienee parhaimpia markkinoilla olevista
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: SAAB-BMW
Se nyt vielä puuttuskin jos saabi saa vielä opelin lisäksi toisen autoKORJAAMOJEN kärkimerkin BMW:n. ottas ennemmin jonku japsin sähköjä suunittelemaan niin sais senkin puolen parempaan suuntaan. Ei paljon kannata eurooppalaisista mallia ottaa mihinkään. Saabissa on kaikki muu aika hyvin kohillaan ja toimii, mutta se sähöhomma on välillä oikukasta riippuen mallista. Tarvitte kenenkään viisastella että saabi on eurooppalainen se taitaa olla tiedossa jo, kun niitä usemman jo haalinut.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5