9-3 MY 2013
Re: 9-3 MY 2013
Juuri niin, esisarjan autot rekisterikatsastetaan vain katsastuskontorilla ja ovat liikennekelpoisia ja ne autot eivät saa tyyppihyväksyntä numeroa. Sarjatuotantoautot tarvisevat taas tyyppikatsastuksen ja hyväksynnän. Esim. oma Aeroni on esisarjaa ja ilman tyyppihyväksyntä numeroa, joten vuosikatsastus on vain läpihuuto juttu.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
Ja googlettamalla selvisi, että KS07/46 tarkoittaa:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... hyvaksynta
Edit: Laitetaan tähän vielä lähde tuohon ensimmäiseen tietoon ja sehän ei löytynyt mistään EU:n tai Trafin sivuilta vaan vähän kauempaa piti hakea: https://vehicleinspection.nzta.govt.nz/ ... -plate.pdf
Suomen virkaloisten suhtautuminen aiheeseen "selviää" tuolta:The following directive numbers are acceptable to prove compliance with all standards except frontal impact. The exhaust emission standard will be a minimum or Euro 4.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... hyvaksynta
Satuin taannoin maahantuontikatsastamaan uudehkon E-mersu farmarin, joka oli esisarjan auto ja ei ollut ihan läpihuutojuttu, vaikka oli ollut Saksassa jo vuoden kilvissä ja Saksan otteessa oli tyyppihyväksyntänumero, jota auton tyyppikilvestä ei löytynyt. Veholla sanoivat tehtaan ilmoittaneen, että auto olisi pitänyt romuttaa. Kyllähän se lopulta kilpien väliin saatiin,mutta prosessi kesti useita kuukausia.viggen kirjoitti:Juuri niin, esisarjan autot rekisterikatsastetaan vain katsastuskontorilla ja ovat liikennekelpoisia ja ne autot eivät saa tyyppihyväksyntä numeroa. Sarjatuotantoautot tarvisevat taas tyyppikatsastuksen ja hyväksynnän. Esim. oma Aeroni on esisarjaa ja ilman tyyppihyväksyntä numeroa, joten vuosikatsastus on vain läpihuuto juttu.
Edit: Laitetaan tähän vielä lähde tuohon ensimmäiseen tietoon ja sehän ei löytynyt mistään EU:n tai Trafin sivuilta vaan vähän kauempaa piti hakea: https://vehicleinspection.nzta.govt.nz/ ... -plate.pdf
Re: 9-3 MY 2013
Tinkivaraa tuossa toisaan varmaan on vaikka liikkeet pyytää noista yli 220.000 SEK säännöllisesti.viggen kirjoitti:Hän asuun noin 15 km päästä Trollasta, kallis hinta autoliikkeet myyneet halvemmalla. Hinnassa täytyy olla paljon tinkausvaraa.
Vaikka tuo e4* numero onkin, ja autot olleet rekisterissä/käytössä, kuten tämä: https://www.kvd.se/auktion/personbil/Sa ... 0hk/636695 niin ilmeisen vaikeaa siis tulee olemaan sen Suomen kilpiin saaminen.Risto kirjoitti:Ja googlettamalla selvisi, että KS07/46 tarkoittaa:
Lainaa:
The following directive numbers are acceptable to prove compliance with all standards except frontal impact. The exhaust emission standard will be a minimum or Euro 4.
Pitänee katsoa jos joku vähän ajettu "vanhanmallinen" vielä tulisi Blocketiin. Vaatimuksena on bensa/automaatti, ja vähät kilometrit.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 MY 2013
Mene tuon tyyppihyväksyntänumeron kanssa katsastuskonttorille ja kysy, että onnistuuko helposti. Ainakin itse käyttämälläni konttorilla neuvovat mielellään. Viggenhän voi varmaan käydä Paratiisitiellä kurkistamassa ovenpielen tyyppikilpeä ja kertoa sitten, että onko siinä nuo hyväksyntä ja painotiedot.
Re: 9-3 MY 2013
Ks. auto on nyt KVD:llä lähellä Göteborgia.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
Näyttäisi noissa tyyppikilpi olevan ok.
Re: 9-3 MY 2013
Kyllähän tuollaisella eu-tyyppikilvellä täytyy saada Suomenkin kilpiin
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-3 MY 2013
Kävin tänään rekkatsastamassa vääränmerkkistä ja näytin tuota tyyppikilven kuvaa ja kysyin, että tuleeko ongelmia. Periaatteessa ei pitäisi tulla, mikäli auto on ensirekisteröity jossakin ennen marraskuuta (tuolloin on tullut voimaan uusia vaatimuksia) ja mikäli päästöjä ei ole hyväksytty poikkeusluvalla eli pitäisi tietää päästöluokitus voidakseen sanoa varmasti.
Re: 9-3 MY 2013
Automaatissa: Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 200,0 g/km
Manuaalissa: Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 170,0 g/km
Manuaalissa: Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 170,0 g/km
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
Ei ollut noista apua, vaan pitää tietää euro 5+ (lisäksi joku kirjain) tai euro 6.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p%C3% ... .2C_g.2Fkm
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p%C3% ... .2C_g.2Fkm
Re: 9-3 MY 2013
Euro miljöklassning: 5
Utsläppsklass: EURO 5
Typgodkännandenummer: e4*KS07/46*0020*00
Typgodkännandedatum: 2014-03-28
Utsläppsklass: EURO 5
Typgodkännandenummer: e4*KS07/46*0020*00
Typgodkännandedatum: 2014-03-28
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
Tuossa euro 5:ssä on alaluokkia ja pitäisi tietää tuon viitosen jälkeen tuleva kirjain.
Re: 9-3 MY 2013
Tässä on kaikki mitä saa Trafin sivulta pakokaasupäästöistä:
Avgasdirektiv/reglemente: 715/2007*136/2014J
Avgasutsläpp, provning typ 1 (euro 5 eller 6):
Kolmonoxid, CO: 271,0 MG/KM
Kväveoxider, NOX: 37,0 MG/KM
Ickemetankolväten, NMHC: 40,5 MG/KM
Totala kolväten, THC: 48,1 MG/KM
Avgasdirektiv/reglemente: 715/2007*136/2014J
Avgasutsläpp, provning typ 1 (euro 5 eller 6):
Kolmonoxid, CO: 271,0 MG/KM
Kväveoxider, NOX: 37,0 MG/KM
Ickemetankolväten, NMHC: 40,5 MG/KM
Totala kolväten, THC: 48,1 MG/KM
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.