Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Kyllä minäkin kaikesta huolimatta laitan markkani likoon saabin puolesta. On osoittautunut sen verran vaikeaksi tappaa...
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

:saab:
Tosin "fanaattisena" Saabistini, pakko myöntää, että yhtäläisyyksiä Saabin tilaan ja Euron tilaan on jonninverran. Yhtä hyvin Muller olisi voinut puhua rahan mustaan aukkoon heittämisestä Euron osalta. Puuttuu vain muuta nolla perästä.. :lol:
Eikä meidän lasten tarvitse maksaa Saabin velkoja seuraavia 50:ntä vuotta, toisin kävi Euron kanssa.. :twisted:
Saab 9-5 Aero
Hagrid
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Syys 20, 2011 09:54

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Hagrid »

Ja mulla on edelleen se vapun kohdalla tehty SC Aero Griffinin tilaus sisällä - kukaan ei ole perunut... Tappiin asti katotaan tämä homma ja paikallisen jälleenmyyjän mielestä 'oikea asenne'. Ei vielä tehdä hätiköityjä päätoksiä vaikka maassa yli 40 uutta Saabia edelleen on.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Hagrid kirjoitti:Ja mulla on edelleen se vapun kohdalla tehty SC Aero Griffinin tilaus sisällä - kukaan ei ole perunut... Tappiin asti katotaan tämä homma ja paikallisen jälleenmyyjän mielestä 'oikea asenne'. Ei vielä tehdä hätiköityjä päätoksiä vaikka maassa yli 40 uutta Saabia edelleen on.
Meneekö entinen vaihdossa ? Meinaan vaan että ei saata alkuperäinen hyvityshinta olla enää voimassa..... :mrgreen:
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

MRe kirjoitti:On osoittautunut sen verran vaikeaksi tappaa...
Kuten sanottu, nyt Muller, Lofalk ja Nuorenmiehen Resirentti Rachel Pang (sukua Pang Da:lle?) ovat virkanneet uuden ehdotuksen, jossa on mukana kolmas, ei-kiinalainen osapuoli. Tämän ei-kiinalaisen oaspuolen omistusosuus olisi 50% luokkaa.

Saas nährä. Käsittääkseni tuo 100% oli NDRC:n vaatimus. Ja lisäksi GM ei varmaan hyväksy mitään soppareita, joissa on mahdollista että omistusosuus valuu kuitenkin Kiinaan tavalla jos toisella. Ainakaan siis niin kauan kun GM:llä on asiaan jotain sanottavaa.

Mutta taas ototellaan.

Tästä kirjoitti kaikkien valepukkien äiti ja isä DI, joten ylläoleva ei voi olla totta.
http://di.se/Artiklar/2011/12/3/252745/ ... 6865&rlt=0
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

According to information available to TTELA, after long negotiations in Stockholm an ownership structure has now been found for Saab, hope is that it will be approved on all levels, even GM.

The structure has been signed by Victor Muller and is developed with the chinese partner Youngman. Exactly how the suggestion looks is unclear, but Youngman seems to have backed down from its previous desire to take a majority part in Saab. It is not unlikely that Youngmans part is now below 20% to agree to the terms set by General Motors.

In the deal, a third party, probably not chinese, is also included but this part is also a minority. It is however unclear if Pang Da still has any part in the new ownership role. The problem according to TTELA’s sources is that Pang Da has been the one pushing for a larger ownership role in Saab, larger than what GM would accept.

Pang Da has not been present at the negotiations in stockholm during these last few days. This new deal is likely Saabs only way of avoiding bankruptcy. The papers were sent over to GM yesterday and right now, the tension is high as to what the reaction might be in Detroit.
http://www.saabsunited.com/2011/12/upda ... roval.html
(ja saabsunitedin parjaajille myös alkuperäinen ruotsiksi: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1453309- ... radda-saab )

Itse veikkaisin tuon ja Saabsunitedin kirjoittajien vihjailujen perusteella että kolmas osapuoli on jokin autotehdas (BMW! :mrgreen: ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Pitää kuitenkin muistaa, että kiinassa kaikki firmat on teinejä ja isin nimi on NDRC. Jos isi ei anna rahaa, teini jää ilman uutta kikotinta.

Mutta mielenkiintoiseksi vetää.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Toby »

Rattivaihde kirjoitti: Itse veikkaisin tuon ja Saabsunitedin kirjoittajien vihjailujen perusteella että kolmas osapuoli on jokin autotehdas (BMW! :mrgreen: ).
Minä olen tätä miettinyt jo pitkään: Jos Bemari ei olisi ottanut Roverin kanssa aikanaan niin pahasti turpiinsa, niin tämä olisi jo aiemmassa vaiheessa voinut olla jopa todennäköistä. Nimenomaan Bemarin suunnasta katsottuna Saab olisi mitä mainioin lisä konsernin valikoimaan! Miniä ei voi loputtomasti suurentaa, mutta jos Saab jatkaisi siitä, mihin Mini loppettaa, olisi konsernin etuvetopohjainen mallistokin kattava! Sitä paitsi Trolliksen tehdas voisi aivan hyvin tehdä tiettyjä malleja myös Minille Saabien ohella...

Tässä vaiheessa mikä tahansa uskottava ja riittävän vahva rahoittaja kelpaisi, mutta totta kai "oikea autotehdas" osakkaana takaisi sitä uskottavuutta ja pitkäjänteisyyttä, jolla myös ostajien luottamus olisi realistista taas saavuttaa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssa.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw- ... teistyohon
96 V4 -75
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Jukka T kirjoitti:BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssa.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw- ... teistyohon

Saabin tulevaisuus II ?? :wink:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tässä hiukan tästä uudesta ehdotuksesta GM:lle.

En internationell bank ersätter den
kinesiska återförsäljaren Pang Da som
delägare och får liksom Youngman strax
under 50 procent av ägandet i Saabs
moderbolag Swedish Automobile.

Eräs kansainvälinen pankki korvaa aiemmin
mukana olleen autojen jälleenmyyjän Pang Da'n
aiottuna osaomistajana heille tulee yhtäiso-osuus
kuin Yongman'illekin eli yhdessä hiukan alle 50 prosenttia
saabin omistuksesta Emoyhtiössä Swedish Automobile.

Lähde SVT nyheter.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo,
niinhän se taitaa nyt olla, että Panda on ulkona. YMCA ja Vitkor neuvottelevat uudesta diilistä, jossa Y ja joku kansainvälinen pankki ryhtyvät Vitkorin partnereiksi SWANiin. Eli kiinalaiset eivät tule suoraan SAABin omistajiksi.

Saadaanko tälle sitten GM:n ja NDRC:n lupa, onkin toinen juttu.

Mutta siis mitään autotehdasta ei tähän kuvioon ole tulossa, vaikka niin jossain spekuloitiinkin.

Ja asiasta kirjoitti DI.
http://di.se/Artiklar/2011/12/4/252759/ ... 6877&rlt=0

---
Edittiä: tässä mitä SU kirjoitti omistusosuuden jakautumisesta:
Ownership in SWAN:
SWAN: 50.1%
International Bank: 29,9%
Youngman: 19,9%

Hmm.... mun matikalla tuosta puuttuu 0.1%...
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Sääli jos Pang Da on nyt tosiaan poissa kuvioista. Jos taru jatkuu niin vahvasti sitoutunut ja laaja jälleenmyyjäverkosto kiinassa ei olisi ollut ollenkaan huono asia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

MRe kirjoitti: Edittiä: tässä mitä SU kirjoitti omistusosuuden jakautumisesta:
Ownership in SWAN:
SWAN: 50.1%
International Bank: 29,9%
Youngman: 19,9%

Hmm.... mun matikalla tuosta puuttuu 0.1%...
Hmm.... mun matikalla jos SWAN omistaa SWANista 50,1 %, niin yhtiön todelliset omistusosuudet menevät:

KV pankki: 59,9 %
Ungman: 39,9 %

Ja tästäkin puuttuu promilleja, mut ne meneekin penninpyöristykseen. Eli oliskohan SU:n jutussa mennyt SWAN ja SAAB sekaisin, eli eli tuo 50,1-29,9-19,9 olisi omistusosuudet Saabissa? Tämä siis meinaisi kai sitä, että hollantilainen pörssiyhtiö, jota johtaa herra nimeltä Muller olisi jatkossakin Saabin pääomistaja, ja Kiinalaisten homma olisi olla vähemmistöomistaja ja enemmistörahoittaja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

mike kirjoitti:Sääli jos Pang Da on nyt tosiaan poissa kuvioista. Jos taru jatkuu niin vahvasti sitoutunut ja laaja jälleenmyyjäverkosto kiinassa ei olisi ollut ollenkaan huono asia.
En usko, että tällä olisi jotain tekemistä auton myymiseen kiinassa joten Pang Da saattaa hyvinkin olla se ainoa jälleenmyyjä kaukoidässä, silloinhan he vaan myyvät eivätkä omista osuuksia saabista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu