Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Autotehtaat käyttävät uskomattomia määriä rahaa brändin rakentamiseen vrt. esim. se skoda. enkä jaksa uskoa, että premium brändillä varustettu SAAB merkki ei olisi pelastamisen arvoinen.
Iloisin tilannehan olisi, jos saabin brändi säilyy, ja gm saadaan jollain konstilla pois koko kuviosta.
jotenkin mulla on sellainen kuva aiheesta, että tässä pyörii nyt paljon ovelammat miehet puikoissa, kuin mitä yleisesti uskotaan.
Tämä on tietenkin vain arvailua, mutta niin se on arvailua kaikilla muillakin suunnilla.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja pjv »

Azanovix kirjoitti:Minulle Saabin tarun päättyminen ei ole missään vaiheessa ollut mikään vaihtoehto, joten en ole jaksanut juurikaan välittää näistä kaiken maailman uutisoinneista. Homma jatkuu sitten, kun se jatkuu.
Hyvin puhuttu! Minunkaan sanavarastossani eivät Saab. Ja loppu. Kuulu samaan lauseeseen.

Jatkumista odotellessa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

juhokare kirjoitti:Oikeaa tekstiä Azanovix! :) Tiedän ja yritän nyt muistaa millä puolella olet! Ihmettelen toisaalta, mitä ne Scoda-miehet ja VAG-miehet tällä foorumilla aukovat päätänsä!? Ei toki kaikki, mutta aika moni. Koko Skodaa en pidä tavallista autoa erikoisempana.
Itseasiassa ainakaan viimeiseen kuukauteen VAG- tai Skoda-juttuja eivät ole levittäneet kuin ns. oikeat saabistit. Ei täällä edes taida olla kenelläkään aktiivilla skodaa pl. turbo sensonic, mutta häntä ei tässä ketjussa ole liiemmin nähty.

Olen myös pannut merkille sen, että ennen keihäs oli kohti bmw:tä ja sen kuljettajia, mutta viimeisen vuoden kuluessa kärki on siirtynyt osoittamaan skodaa ja volkkaria. Merkin rappiotila(sitähän se ikävä kyllä on, ei sitä voi mitenkään kieltää) heijastuu myös oman väen asenteisiin ja siihen, miten oma auto nähdään ja asemoidaan muihin merkkeihin verrattuna.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

GM ei hyväksy vieläkään Mullerin ja Youngmanin töherrystä.
Näin tiedotti GM tänään iltapäivällä.
Lue: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1469197- ... r-nej-igen
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oho. Tuohan oli varsin mielenkiintoinen siirto josta ei ainakaan rumuutta puutu.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Liitetään TTELAN viimeisin tähän, koskien TTELA:n edellistä uutista saabista:

Muller: "Det är hörsägen"
Saab - 17:10 Saabs vd Victor Muller slår direkt tillbaka mot GM:s nej till det förslag han och Youngman just nu jobbar med.

- Det här är hörsägen och menat att påverka tingsrätten på ett negativt sätt, säger Muller till TTELA.
___________________________________________________________

Muller: "Se on kuulopuhetta"

Saab - 17:10 Saabin TJ Victor Muller iskee heti takaisin GM:n ei'tä vastaan sille ehdotukselle minkä kanssa hän ja Youngman juuri nyt työskentelevät.

-Tämä on kuulopuhetta ja tarkoitettu vaikuttamaan käräjäoikeuteen negatiivisesti, sanoo Muller TTELA:lle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13214
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

juhokare kirjoitti:Tiedän ja yritän nyt muistaa millä puolella olet! Ihmettelen toisaalta, mitä ne Scoda-miehet ja VAG-miehet tällä foorumilla aukovat päätänsä!? Ei toki kaikki, mutta aika moni. Koko Skodaa en pidä tavallista autoa erikoisempana.
Onko kaikissa asioissa pakko olla jommalla kummalla puolella? Onko kaikissa asioissa vain kaksi puolta? Ovatko nämä puolet välttämättä Saab ja VAG? Saako tänne kirjoittaa objektiivisia mielipiteitä, jotka perustuu realismiin, ilman että saa VAG-leiman otsaansa? Jos ei usko enää Mullerin sanaan 100 %:sti, niin onko pakko ostaa Skoda? Onko keskustelupalstalla avoin keskustelu kielletty?

Jos on jossain vaiheessa usko Saabin selviämiseen hiipunut, tarkoittaako se, että on alkanut _toivoa_ Saabin tuhoutumista?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jarkar »

AZP kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Tiedän ja yritän nyt muistaa millä puolella olet! Ihmettelen toisaalta, mitä ne Scoda-miehet ja VAG-miehet tällä foorumilla aukovat päätänsä!? Ei toki kaikki, mutta aika moni. Koko Skodaa en pidä tavallista autoa erikoisempana.
Onko kaikissa asioissa pakko olla jommalla kummalla puolella? Onko kaikissa asioissa vain kaksi puolta? Ovatko nämä puolet välttämättä Saab ja VAG? Saako tänne kirjoittaa objektiivisia mielipiteitä, jotka perustuu realismiin, ilman että saa VAG-leiman otsaansa? Jos ei usko enää Mullerin sanaan 100 %:sti, niin onko pakko ostaa Skoda? Onko keskustelupalstalla avoin keskustelu kielletty?

Jos on jossain vaiheessa usko Saabin selviämiseen hiipunut, tarkoittaako se, että on alkanut _toivoa_ Saabin tuhoutumista?

Olen täysin samaa mieltä. Tuntuu menevän, juupas,eipäs linjalle.On niitä muitakin
hyviä autoja kuin Saab.
Asialinja on jäänyt tois arvoiseksi. En yhtään ihmettele jos kijoittelijoita
lähtee pois.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Eikö nyt olisi aika maailman kaikkien Saabistien(klubien) olla äänessä, ja ilmoittaa GM:lle vastalauseen(haisevan) myynnin jarruttelusta. :idea:
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

core2 kirjoitti:GM ei hyväksy vieläkään Mullerin ja Youngmanin töherrystä.
Näin tiedotti GM tänään iltapäivällä.
Lue: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1469197- ... r-nej-igen

Näyttää näitä vastoinkäymisiä tulevan kyllä tasaiseen tahtiin. Huomenna kenties ollaan vähän viisaampia. Jos oikeus antaa velkasaneerauksen jatkua ja GM on edelleen jääräpäisesti kielteisellä kannalla niin mikähän on seuraava takaraja milloin velkasaneeraus on katkolla?

Palkkojen maksukin tietenkin vaikuttaa asiaan, mutta jos nyt tässä asiassa luotettaisiin kuitenkin kiinalaisiin ja siihen, että he hoitavat asian kuntoon.

Parin kuun palkat jos vielä makselevat niin sitten ainakin on rahaa palanut jo sen verran, että joku sopimus on pakko saada aikaan vaikka ehdot eivät olisi kovin edulliset heidän kannalta. Näin ainakin luulisin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Fred Scuttle kirjoitti:Eikö nyt olisi aika maailman kaikkien Saabistien(klubien) olla äänessä, ja ilmoittaa GM:lle vastalauseen(haisevan) myynnin jarruttelusta. :idea:
Epäilisin että sen sorttisella vastalauseella olisi tasan yhtä paljon vaikutusta kuin naamakirjan tykkää/ei tykkää-peukutusgallupilla.....eli ei yhtään mitään.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Komppaaja kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Eikö nyt olisi aika maailman kaikkien Saabistien(klubien) olla äänessä, ja ilmoittaa GM:lle vastalauseen(haisevan) myynnin jarruttelusta. :idea:
Epäilisin että sen sorttisella vastalauseella olisi tasan yhtä paljon vaikutusta kuin naamakirjan tykkää/ei tykkää-peukutusgallupilla.....eli ei yhtään mitään.

Vähän kuitenkin negatiivista mainosta GM:lle. :D
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Fred Scuttle kirjoitti: Vähän kuitenkin negatiivista mainosta GM:lle. :D
Ei välttämättä. Toistuva GM:n fb-sivuille spammaaminen ainakin kääntyi saabisteja vastaan.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Taitaa GM onnistua saamaan Saabin tehtaan nurin peloittemalla kiinalaiset että GM tulee lopettaa 9-4 valmistuksen ja osien toimituksen Saabille. Jos kiinalaiset eivät uskalla rahoittaa tai saa rahaa huomenna klo 13.00 mennessä Saabin tilille silloin pysähtyy rattaat kaikin puolin. Tietenkin on taikuri Mullerin temppu jäljellä hankkia rahoittaja kiinan ulkopuolelta, mutta se näyttää hyvin epätodennäköiseltä tällä hetkellä. Eli köysi on jo kaulassa puuttuu vain että GM potkaisee tuen alta. Lisää juttua TTELA:n sivuilta
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1469864- ... -med-saab-
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Aftonbladetin viimeisimmät uutiset Saabin tilanteesta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14097279.ab
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Lukittu