Juha96 kirjoitti:Onko edelleen mahdollista että mahdollinen ostaja voisi saada käyttöönsä myös oikeudet Saabin nimen käyttöön vai onko se jo poissuljettua?
Kumpikaan nimen omistajista SAAB AB tai SCANIA AB eivät ole sulkeneet ovia,
omien sanomisiensa mukaan, kummatkin odottavat neuvotteluja asiasta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Millainen omistajapohja ja äänivalta GM:llä yhä on Saabilla, täytyykö muka konkurssipesän hoitajien ottaa huomioon GM:n mielipide kaupoista, ja mm. se, että saako tuleva ostaja valmistettua mitäkin automallia?
Jotenkin ajattelisi että tuollaiset asiat olisivat uuden omistajan ongelmia, ja pesänhoitajien olisi vain tarkoitus saada mahdollisimman hyvä hinta koko pesästä, jotta saisivat maksettua velat ja muut rästissä olevat suoritukset pois?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Millainen omistajapohja ja äänivalta GM:llä yhä on Saabilla, täytyykö muka konkurssipesän hoitajien ottaa huomioon GM:n mielipide kaupoista, ja mm. se, että saako tuleva ostaja valmistettua mitäkin automallia?
Jotenkin ajattelisi että tuollaiset asiat olisivat uuden omistajan ongelmia, ja pesänhoitajien olisi vain tarkoitus saada mahdollisimman hyvä hinta koko pesästä, jotta saisivat maksettua velat ja muut rästissä olevat suoritukset pois?
Eikö suurimmat velkojat saa vähän päättä noissa asioissa
Kauppaa hierotaan ilmeisesti tehtaan irtaimesta, wanhoista piirustuksista ym, mitä ei ole kiinnitetty velkojen vastineena.
Rahallakaan ei kuitenkaan Trollhättanista saa toimivaa ja kannattavaa business-konseptia, koska sellaista ei Trollhättanissa ole ollut kymmeniin vuosiin.
Liiketoiminta-ajatus ostajalla pitää olla itsellään, johon sitten soveltaa Saabin palikoita jollakin tavalla. Eli tosi isoa ja innokasta sponsoria tarvitaan.
Alkaa vahvasti näyttämään siltä ettei Saabeja enää tulla valmistamaan Ruotsissa jos kerta tehdasta ei suostuta myymään yhtenä kokonaisuutena kenellekkään ostajakanditaatille.Ja GM pitää myös osaltaan huolen että Saabeja ei tulla enää valmistamaan.
Tuntuu siltä kuin Saab olisi kuin väärää rahaa, että siitä pitäisi päästä
nopeasti eroon. Noh autohan se on vain . Ajattelis jos joku haluaa
ostaa koko konkurssipesän ja yrittää saada homman pyörimään ja
luoda työpaikkoja niin siitä vaan. Mutta ei. Jotenkin tuntuu vähän
nurinkuriselta koko k-pesän jako prosessi. http://www.bytbil.com/nyheter/yvsbrkyg
Äläs muuta sa ja paljon siitä pesästä skrivataan, mutta ei mitään
konkreettista ainakaan missään mediassa vielä, spekulointia vaan.
No ehkä jotain ratkeaa ens viikolla kun ja jos konkurssinhoitajat avaavat
sanaisen arkkunsa?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
juhokare kirjoitti: Eikö se ole niin ilmiselvää, että jopa minäkin tiedän tuon.
Sori tuli väärä lainaus tohon edelliseen viestiini.
Piti olla tämä:
juhokare kirjoitti:
Jaa, eikös se ollut kiinalaisilla joku tiedotustilaisuus maanantaina?
Ensi viikollako kuullaan jotain konkreettista?
V.J.S kirjoitti:
Ei.
Mutta nyt tää sitten selkis lehdistötilaisuuden piti olla tänään, mutta ei tule kinuskien Youngmanilta lehtitiedoitusta tänään. Kertoo Youngmanin ruotsin asianajaja Johan Nyhlén.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.