9-7x ruotsalaisten autolehtien testeissä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
9-7x ruotsalaisten autolehtien testeissä
Selailin eilen kaupassa käydessäni uuttaa ruotsalaista Auto Motor & Sportia ja Teknikens Världiä.
Molemmissa oli testissä Saabin 9-7x, jota tuo maahan joku yksityinen autojen maahantuontifirma.
Teknikens Världissä oli vain auton koeajo ja yleistä juttua autosta, mutta AM&S:ssä oli vertailu 9-7x vastaan Volvon XC90 V8.
Pikaisella silmäyksellä 9-7x:stä sanottiin, että se ei ole aito Saab, koska se on valmistettu Trailblazerin pohjalle ja lehdessä oli kuva, jossa 9-7x oli Trailblazerin vieressä. Ruotsalaiset eivät myöskään siksi pidä 9-7x:ää aitona Saabina, koska se ei ole valmistettu Ruotsissa.
Toimittajat "kehuivat", että 9-7x:n kojelaudan muotoilu on ehkä kaikista "Saabimaisinta", mitä autosta löytyy. Lisäksi ihmeteltiin sitä, että kuinka hyvin Saab on kuitenkin saanut muokattua Trailblazerin alustaa enemmän "Saabmaiseksi".
Lopuksi mietittiin, että kumpi autoista, 9-7x vai XC90 V8, on machomaisempi. Toimittajat tulivat siihen päätökseen, että 9-7x on machomaisempi
Jos jotakuta kiinnostaa tietää enemmän noista em. lehtien artikkeleista ja ruotsinkielen luetun ymmärtäminen on hallussa, niin ei muuta kuin ostamaan lehtiä ja lukaisemaan. Itse en viitsinyt ostaa em. lehtiä pelkästään tuon Saabin jutun vuoksi.
Molemmissa oli testissä Saabin 9-7x, jota tuo maahan joku yksityinen autojen maahantuontifirma.
Teknikens Världissä oli vain auton koeajo ja yleistä juttua autosta, mutta AM&S:ssä oli vertailu 9-7x vastaan Volvon XC90 V8.
Pikaisella silmäyksellä 9-7x:stä sanottiin, että se ei ole aito Saab, koska se on valmistettu Trailblazerin pohjalle ja lehdessä oli kuva, jossa 9-7x oli Trailblazerin vieressä. Ruotsalaiset eivät myöskään siksi pidä 9-7x:ää aitona Saabina, koska se ei ole valmistettu Ruotsissa.
Toimittajat "kehuivat", että 9-7x:n kojelaudan muotoilu on ehkä kaikista "Saabimaisinta", mitä autosta löytyy. Lisäksi ihmeteltiin sitä, että kuinka hyvin Saab on kuitenkin saanut muokattua Trailblazerin alustaa enemmän "Saabmaiseksi".
Lopuksi mietittiin, että kumpi autoista, 9-7x vai XC90 V8, on machomaisempi. Toimittajat tulivat siihen päätökseen, että 9-7x on machomaisempi
Jos jotakuta kiinnostaa tietää enemmän noista em. lehtien artikkeleista ja ruotsinkielen luetun ymmärtäminen on hallussa, niin ei muuta kuin ostamaan lehtiä ja lukaisemaan. Itse en viitsinyt ostaa em. lehtiä pelkästään tuon Saabin jutun vuoksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Päivitystä 9-7x -asiaan: ovat näköjään alkaneet myymään sitä tietyissä Euroopan maissa.
Huomasin tänään aamulla täällä Sveitsissä ollessani, että paikallisella Saab -myyjällä oli pihassaan musta 9-7x. Autoa ei kuitenkaan löydy Saabin sveitsiläisiltä nettisivuilta http://www.saab.ch
Täältä se kuitenkin löytyy:
http://www.newcar.autoscout24.ch/Detail ... 2920060411#
Ilmeisesti noille isoille "möhköille" riittää sitten kysyntää USAn ulkopuolellakin
Huomasin tänään aamulla täällä Sveitsissä ollessani, että paikallisella Saab -myyjällä oli pihassaan musta 9-7x. Autoa ei kuitenkaan löydy Saabin sveitsiläisiltä nettisivuilta http://www.saab.ch
Täältä se kuitenkin löytyy:
http://www.newcar.autoscout24.ch/Detail ... 2920060411#
Ilmeisesti noille isoille "möhköille" riittää sitten kysyntää USAn ulkopuolellakin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ylex:n Peltsi luetteli tänään aamulla kuinka monelta merkiltä on tullut/tulossa (?) pieniä katumaastureita. Tuli ooppelia, skodaa, volkkaria, audia ja ties mitä, ja viimeisenä Saab. Ei tuota 9-7X:ää varsinaisesti pieneksi tulkita monessakaan piirissä
Vai onko joku lehti mennyt julkaisemaan taas 'faktoja' Saabin tulevista malleista?
Ja kyllä, saaterin _macho_ olisi tuo 9-7X !!
Vai onko joku lehti mennyt julkaisemaan taas 'faktoja' Saabin tulevista malleista?
Ja kyllä, saaterin _macho_ olisi tuo 9-7X !!
Nimenomaan, olen ymmärtänyt että gay-piireissä korostetaan tuota machoutta. Katumaasturin hankintaa oli myös siinä brittiläisessä vähemmistösarjassa vuosi-pari takas päin.Nyyrikki kirjoitti:Ja kyllä, saaterin _macho_ olisi tuo 9-7X !!
Sori, ei ollut tarkoitus loukata ketään
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Itse en ainakaan vielä ole tunnistanut itsessäni "miehiin menevä mies"-piirteitä, mutta katumaasturin voisin itselleni ottaa vaikka hetipeinu kirjoitti:Nimenomaan, olen ymmärtänyt että gay-piireissä korostetaan tuota machoutta. Katumaasturin hankintaa oli myös siinä brittiläisessä vähemmistösarjassa vuosi-pari takas päin.Nyyrikki kirjoitti:Ja kyllä, saaterin _macho_ olisi tuo 9-7X !!
Sori, ei ollut tarkoitus loukata ketään
Jotenkin epäilyttää tollasen Chevyn pohjalle rakennetun maasturin turvallisuus, vaikka se iso möhkö onkin. Jotenkin noiden jenkkiautojen turvallisuusajattelu ei ole ainakaan meikäläistä vakuuttanut.
Macho ja kookas toi 9-7X kyllä on. Volvo on siihen verrattuna suorastaan siro, ehkä vähän liiankin
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Heh!
Kylläpä näyttää saabin SUV oikein uhkuvan Saab-designia. 5.3-litrainen "ecopower" näyttää olevan saatavilla ainakin. Pidän suoranaisena ihmeenä, jos kuluttajat suostuvat ostamaan amerikkalaista rihkamaa, joka on kuorrutettu Saabin logolla. Rihkama nyt vain on rihkamaa, vaikka siihen laittaisi minkä logon tahansa. Amerikkalainen stereotyyppi Saabin ostajasta nyt kuitekin sattuu olemaan korkeasti koulutettu kuten professori, lakimies tai lääkäri ja tällaiset asiakkaat eivät välttämättä heti ensimmäisenä lämpene katumaastureille. Tuskin perus jenkille kelpaa eurooppalainen romu, koska japanilaiset ovat paljon lujempia autoja ja amerikkalaiset valtamerkit "vanhoja kunnon kärryjä". Tarkoitan siis sitä, että tuote on aika ristiriitainen.
Euroopassa on varmasti ihan samat ongelmat. Jenkkiautot eivät ole järin suosittuja ja kuka piru ostaisi jenkkiauton, jossa on Saabin logo.
Tuosta homppelihommasta sen verran, että ainakin sillä silmällä -sarjoissa on aina ajettu "machoilla" maastureilla.
Kylläpä näyttää saabin SUV oikein uhkuvan Saab-designia. 5.3-litrainen "ecopower" näyttää olevan saatavilla ainakin. Pidän suoranaisena ihmeenä, jos kuluttajat suostuvat ostamaan amerikkalaista rihkamaa, joka on kuorrutettu Saabin logolla. Rihkama nyt vain on rihkamaa, vaikka siihen laittaisi minkä logon tahansa. Amerikkalainen stereotyyppi Saabin ostajasta nyt kuitekin sattuu olemaan korkeasti koulutettu kuten professori, lakimies tai lääkäri ja tällaiset asiakkaat eivät välttämättä heti ensimmäisenä lämpene katumaastureille. Tuskin perus jenkille kelpaa eurooppalainen romu, koska japanilaiset ovat paljon lujempia autoja ja amerikkalaiset valtamerkit "vanhoja kunnon kärryjä". Tarkoitan siis sitä, että tuote on aika ristiriitainen.
Euroopassa on varmasti ihan samat ongelmat. Jenkkiautot eivät ole järin suosittuja ja kuka piru ostaisi jenkkiauton, jossa on Saabin logo.
Tuosta homppelihommasta sen verran, että ainakin sillä silmällä -sarjoissa on aina ajettu "machoilla" maastureilla.
Sillä pienellä tarkoitettiin varmaan ensi vuonna tulossa olevaa 9-4X:ää!Nyyrikki kirjoitti:Ylex:n Peltsi luetteli tänään aamulla kuinka monelta merkiltä on tullut/tulossa (?) pieniä katumaastureita. Tuli ooppelia, skodaa, volkkaria, audia ja ties mitä, ja viimeisenä Saab. Ei tuota 9-7X:ää varsinaisesti pieneksi tulkita monessakaan piirissä
Vai onko joku lehti mennyt julkaisemaan taas 'faktoja' Saabin tulevista malleista?
Ja kyllä, saaterin _macho_ olisi tuo 9-7X !!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Tuli tuo 9-7X nähtyä Genevessä ja edelleen olen sitä mieltä että hirveä ja täysin turha auto. Tai no, jos se Saabin kannattavuuteen vaikuttaa parantavasti niin ei kai se sitten turha ole. Siitäkin huolimatta kuitenkin vähän kuin sielunsa myisi paholaiselle, tosin se sieluhan myytiin GM:lle jo vuosia sitten.
Valtava kaappihan se on, mutta niin epäsaabimainen muotoilullisesti että ihan ahdistaa. Tuollaisen pyhäinhäväistyksen tunkemista keulalle vielä korostetaan laittamalla takaluukkuun rumalla fontilla 5.2. Takaa tuo on erityisen kauhea (ja jenkkiSUVimainen), edestä vielä siedettävä.
Enpä menisi sisustaa kehumaan äärettömän saabimaiseksi, vaikka onhan siellä saabin merkki ratissa, saabin mittarin ja saabin ilmaritilät. No, toivottavasti jenkit tykkäävät ja ostavat sankoin joukoin. Toisaalta silloinhan GM saattaisi innostua harrastamaan vastaavaa jatkossakin. No oli miten oli mutta näin se on.
Valtava kaappihan se on, mutta niin epäsaabimainen muotoilullisesti että ihan ahdistaa. Tuollaisen pyhäinhäväistyksen tunkemista keulalle vielä korostetaan laittamalla takaluukkuun rumalla fontilla 5.2. Takaa tuo on erityisen kauhea (ja jenkkiSUVimainen), edestä vielä siedettävä.
Enpä menisi sisustaa kehumaan äärettömän saabimaiseksi, vaikka onhan siellä saabin merkki ratissa, saabin mittarin ja saabin ilmaritilät. No, toivottavasti jenkit tykkäävät ja ostavat sankoin joukoin. Toisaalta silloinhan GM saattaisi innostua harrastamaan vastaavaa jatkossakin. No oli miten oli mutta näin se on.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin on ruma auto että sekoitti mielenikin ja pisti minut sotkemaan mielessäni 4.2-litraisen kutosen ja 5.3:n kasikoneen.Turbo Sensonic kirjoitti:Vähän menee pilkunn*ssinnaksi, mutta V8:n takana lukee 5.3iConcah kirjoitti:Tuollaisen pyhäinhäväistyksen tunkemista keulalle vielä korostetaan laittamalla takaluukkuun rumalla fontilla 5.2.
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38