Seuraava 9-5

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Seuraava 9-5

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Oletuksia:

-Pohjana toimii Zeta(ex nimi Sigma-Lite tai Sigma-Mass)
-Ratkaisu mahdollistaa neli ja takavedon
-Valmistus siirtyy ehkä USA:han valuuttakurssien takia
-Jopa 20:tä eri automallia voitaisiin valmistaa samalla kokoonpanolinjalla

Wheelbase, overhangs, H-point height and powertrains are all independent of the Zeta architecture.

Se että Zetaa voidaan valmistaa samalla tuotantolinjalla useita erilaisia malleja on myös mahdollisuus Saabille että se saisi 9-5:n kokoonpanon itselleen koska samalla voitaisiin valmistaa muita GM-perheen autoja.

Ensimmäisten Zeta-pohjaisten autojen pitäisi rullata markkinoille 2006-2007. Saab ei ole ensimmäisten joukossa.

Toivon mukaan Saabin nelivedossa on tehty fiksusti voimanjako eteen ja taakse tai sitten kuljettaja voi säätää sen(haaveilee 8) )

9-5:n hinta nousee tietysti koska auto on yhä enemmän täynnä elektroniikkaa ja kalliimpia ratkaisuja. Sen pitää myös erottua selkeämmin 9-3:sta ja tyrmätä kilpailijat kanveesiin.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Olet sinä TuuSaR meille arvokas tietolähde. Hienoa, mitä nytkin olet kaivanut esille. Ja vieläpä pohtien.

Tää platformi ajattelu on väistämätöntä teknologista kehitystä, mutta niin surullista. Erottuminen edukseen (eli profiloituminen) muista samanlaisista, on entistä vaikempaa. Pitää luoda brandeja, joilla myydään. Myyntiä ei tehdäkään itse auton ominaisuuksilla, vaan auton imagolla. Onnistuessaan ne kyllä tukevat toisiaan.

Toki, kun tehdään seuraavaa (isoa) Saabia, on se jo iso askel sinänsä. Mutta tehkää siitä kuitenkin Saab (vaikka alustana Zeta onkin).
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Saab has built a full-sized model of a potential new flagship based on the 2006 Commodore
http://drive.fairfax.com.au/content-new ... EBQSD.html
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

..

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ei nyt sentää takavetosta Saabbia :evil:

Varmaan eka neliveto markkinoille ja sitten takaveto, niinkuin fordi teki Jagelle paitsi, että tuli etuveto :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kyl takaveto ois täyttä asiaa :twisted:
STCF #3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Speedou kirjoitti:Kyl takaveto ois täyttä asiaa :twisted:
niin se ei ainakaan vetele kauheesti laidasta laitaan, mutta nelikko olis se mitä kaivataan tälläsiin yli 200 heppasiin laitteisiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Ei nyt sentää takavetosta Saabbia :evil:
Ihan samaa mieltä! Kunnioitettaisiin sentään Saabin perinteitä, eikä tehtäisi mitään takavetoisia pas..., siis autoja! :wink: Jenkit vaan tuskin kunnioittaa mitään Saabin perinteitä, varsinkaan Bob "Bitch" Lutz :evil:

No se pitää kyllä paikkansa, että etuveto asettaa rajat teholle, mutta sitten pitäisikin sen jälkeen siirtyä nelivetoon. Joku 60/40 (etu/taka) tai 50/50 (etu/taka) valityssuhde vois olla hyvä.

Ei muuta kuin nelivetoa kehiin - ja pikaisesti! :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

tuli noista veto suhteista mieleen uus iso raktori (vulva xc90), siinä välitys suhde TM:än mukaan 95/5 etu/taka. mut tietenkin joku ihme kytkin jakaa sen taakse tarpeen mukaan.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

900aero-84 kirjoitti:tuli noista veto suhteista mieleen uus iso raktori (vulva xc90), siinä välitys suhde TM:än mukaan 95/5 etu/taka. mut tietenkin joku ihme kytkin jakaa sen taakse tarpeen mukaan.
No toi Volvo jää hyvin kiinni hankeen, tai ainakin me jäätiin broidin XC90 kun se tuuppas sen pellolle parkkiin. Jos tulee neliveto niin vähintään taakse lukko ompahan sitten ainakin 3 veto pahoissa paikoissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

potkuhousu kirjoitti:niin se ei ainakaan vetele kauheesti laidasta laitaan, mutta nelikko olis se mitä kaivataan tälläsiin yli 200 heppasiin laitteisiin.
Mä ihan henk.koht. kaipaan vaikka 500hp ja takavetoa, on se vaan niiiin kivaa mennä kylki edellä :)
STCF #3
Vastaa Viestiin