Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Pikkuhiljaa eteenpäin. Mahtava juttu.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
"Sopimus vaatii vielä sekä Ruotsin että Kiinan kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Kiinalaisviranomaisten hyväksyntä on odotettavissa syksyllä, ja sitä ennen tuotantoa ei voida käynnistää uudelleen." (Taloussanomat)Toby kirjoitti:Nyt ollaan sitten vahvistamassa sopimuksia Pang Dan ja Younmanin kanssa. Eli kesäkuinen aiesopimus on tarkoitus muuttaa sitovaksi sopimukseksi. Ja puhutaan tosissaan kokonaan uusien mallien 9-1, 9-6X ja 9-7 kehittämisestä yhteistyössä Saabin ja kiinalaistahojen kanssa!
Re: Saabin tulevaisuus
Trollhättanin paikallislehti kirjoittaa EIB:n hyväksyntäuutisensa lopuksi::jmarin kirjoitti:"Sopimus vaatii vielä sekä Ruotsin että Kiinan kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Kiinalaisviranomaisten hyväksyntä on odotettavissa syksyllä, ja sitä ennen tuotantoa ei voida käynnistää uudelleen." (Taloussanomat)Toby kirjoitti:Nyt ollaan sitten vahvistamassa sopimuksia Pang Dan ja Younmanin kanssa. Eli kesäkuinen aiesopimus on tarkoitus muuttaa sitovaksi sopimukseksi. Ja puhutaan tosissaan kokonaan uusien mallien 9-1, 9-6X ja 9-7 kehittämisestä yhteistyössä Saabin ja kiinalaistahojen kanssa!
"I dag kom de Saabanställda till jobbet i Trollhättan för att få en uppdaterad information om läget. Enligt Saabs informationschef Eric Geers är förhoppningen att produktionen ska komma i gång nästa vecka."
Jokainen voi ihan itse päättää, uskooko suomalaisen taloustoimittajan arvioita vai Saabin tiedotuspäällikköä!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saabin tulevaisuus
Ei voi pitää paikkaansa, että tuotanto käynnistyisi uudelleen vasta syksyllä.jmarin kirjoitti:"Sopimus vaatii vielä sekä Ruotsin että Kiinan kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Kiinalaisviranomaisten hyväksyntä on odotettavissa syksyllä, ja sitä ennen tuotantoa ei voida käynnistää uudelleen." (Taloussanomat)Toby kirjoitti:Nyt ollaan sitten vahvistamassa sopimuksia Pang Dan ja Younmanin kanssa. Eli kesäkuinen aiesopimus on tarkoitus muuttaa sitovaksi sopimukseksi. Ja puhutaan tosissaan kokonaan uusien mallien 9-1, 9-6X ja 9-7 kehittämisestä yhteistyössä Saabin ja kiinalaistahojen kanssa!
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Saabin tulevaisuus
Sopimus on jo allekirjoitettu Kiinalaisten kanssa ja sieltä odotetaan virastojen hyväksymistä ennenkuin ruotsin hallitus sanoo kyllä, otetaan vielä huomioon tämäkin, että sopimuksessa on mainittu myös Antonovin mahdollinen saabin omistajuusosuus. Tässä vaiheessa on Pang Da och Youngmanin mahdotonta perua sopimusta ilman, että se maksaa heille 2,2 miljoonaa kruunua.jmarin kirjoitti: "Sopimus vaatii vielä sekä Ruotsin että Kiinan kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Kiinalaisviranomaisten hyväksyntä on odotettavissa syksyllä, ja sitä ennen tuotantoa ei voida käynnistää uudelleen." (Taloussanomat)
Suunnitelmat volyymin nousuun ovat jo laskettuna yhteistyön kalkyyleihin, Saab 9-7 isoin saab malleista tulee olemaan lippulaiva saabin kalustossa, ei vähiten ajatellen Kiinan markkinoita. Saab 9-6X:stä tulee isompi crossover joka tulee myös korvaamaan GM:n valmistaman 9-4X siitä odotetaan autoa joka tulee olemaan tärkeä malli monilla markkinoilla. Lisäksi volyymiin mahtuu pikku saab ja saab on jumittunut lisämerkkiin 9-1
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
2.2Mkr on n. 240ke, eli aika karkkirahaa noissa bisneksissä, kun puhutaan satojen miljoonien eurojen bisneksistä. Voisi jopa hiukan ihmetellä, miksi sopimuksen purku on noin halpaa.core2 kirjoitti:Tässä vaiheessa on Pang Da och Youngmanin mahdotonta perua sopimusta ilman, että se maksaa heille 2,2 miljoonaa kruunua.
Re: Saabin tulevaisuus
No hemmetti eihän niitä kukaan muuten purkaisikaan näitä sopimuksia jos ymmärrät, niin meidän dinerot ei taida riittää miten hyvään räknattaisiin, vai riittäisikö?Teme100 kirjoitti:2.2Mkr on n. 240ke, eli aika karkkirahaa noissa bisneksissä, kun puhutaan satojen miljoonien eurojen bisneksistä. Voisi jopa hiukan ihmetellä, miksi sopimuksen purku on noin halpaa.core2 kirjoitti:Tässä vaiheessa on Pang Da och Youngmanin mahdotonta perua sopimusta ilman, että se maksaa heille 2,2 miljoonaa kruunua.
Olet aivan sen tuntuinen, että odotat sitä sopimuksen purkautumista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Olen tutustunut aika moneen teollisuuden yhteistyö- tai hankintasopimukseen ja niissä on kyllä yksityiskohtaisesti määritelty sanktiot ja mahdolliset korvaukset esimerkiksi sopimuksen purussa kesken sopimuskauden. Ja ne summat ovat olleet tuota luokkaa muutaman miljoonan sopimuksissakin. Niihin ja tämän sopimuksen arvoon verrattuna epäsuhta kiinnitti huomioni.core2 kirjoitti: No hemmetti eihän niitä kukaan muuten purkaisikaan näitä sopimuksia jos ymmärrät, niin meidän dinerot ei taida riittää miten hyvään räknattaisiin, vai riittäisikö?
Olet aivan sen tuntuinen, että odotat sitä sopimuksen purkautumista.
Re: Saabin tulevaisuus
No jos et tätä sopimusta voi hyväksyä niin sun on tehtävä siitä valitus saabille, ehkä he saavat sen muutettua, minä en saa, kirjoitan vain sen mitä tälläpuolen lahden skrivataan. Odotat siis sopimuksen purkamista vieläkin.Teme100 kirjoitti:Olen tutustunut aika moneen teollisuuden yhteistyö- tai hankintasopimukseen ja niissä on kyllä yksityiskohtaisesti määritelty sanktiot ja mahdolliset korvaukset esimerkiksi sopimuksen purussa kesken sopimuskauden. Ja ne summat ovat olleet tuota luokkaa muutaman miljoonan sopimuksissakin. Niihin ja tämän sopimuksen arvoon verrattuna epäsuhta kiinnitti huomioni.core2 kirjoitti: No hemmetti eihän niitä kukaan muuten purkaisikaan näitä sopimuksia jos ymmärrät, niin meidän dinerot ei taida riittää miten hyvään räknattaisiin, vai riittäisikö?
Olet aivan sen tuntuinen, että odotat sitä sopimuksen purkautumista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Teme100 kirjoitti:core2 kirjoitti:Tässä vaiheessa on Pang Da och Youngmanin mahdotonta perua sopimusta ilman, että se maksaa heille 2,2 miljoonaa kruunua.
Aivan samaa ihmettelen itsekkin....2.2Mkr on n. 240ke, eli aika karkkirahaa noissa bisneksissä, kun puhutaan satojen miljoonien eurojen bisneksistä. Voisi jopa hiukan ihmetellä, miksi sopimuksen purku on noin halpaa.
Alla esimerkki teollisuudesta jossa kauppahinta 190 milj € ja "etumaksu" 14.2 milj.€ joka jää käteen myyjille jos kauppa peruuntuu
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2011/07/ ... 97616.html
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus
Noita valtterin summia kun katselee ja vertaa kauppasummia niin tuntuu kyllä Muller olevan keltanokka kauppahommissa ja sais pyytää suomesta jelppiä niissä asioissa, mutta se näyttää ihan olleen niin, että saabilla ei paljoa ollut valinnan varaa, joko nurin tai näillä edetään.
Yksi asia on ilahduttavaa kuulla ja se on se, että Kiinalaiset uskovat tähän saab konseptiin, mikä annettiin esiin tänään. Varsinkin 9-4X siirtäminen Kiinaan, taitaa tulla vuonna 2012 mukavaa seurattavaa mitä GM:llä on takataskussa sen siirron varalta?
Yksi asia on ilahduttavaa kuulla ja se on se, että Kiinalaiset uskovat tähän saab konseptiin, mikä annettiin esiin tänään. Varsinkin 9-4X siirtäminen Kiinaan, taitaa tulla vuonna 2012 mukavaa seurattavaa mitä GM:llä on takataskussa sen siirron varalta?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Jos nyt kaikki bisnekset menis piikkiin Saabin osalta, odottaa jännittävä tulevaisuus.
Nimittäin Youngmanin omistama Lotus yhtiöltä on tulossa aika pätevä moottori ohjelma V8, V6 ja jatkossa pienempiä koneita. Nämä koneet sopis Saabinkin konepellin alle.
http://www.expressen.se/motor/1.2482114 ... -en-smabil
Nimittäin Youngmanin omistama Lotus yhtiöltä on tulossa aika pätevä moottori ohjelma V8, V6 ja jatkossa pienempiä koneita. Nämä koneet sopis Saabinkin konepellin alle.
http://www.expressen.se/motor/1.2482114 ... -en-smabil
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Aina vaan paranee jos tämäkin saadaan vietyä siten miten pitääkin. kiitti infosta
"viggen".
"viggen".
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Tietääkö kukaan, millaiset taustajoukot Mullerilla on näissä kaikissa neuvotteluissaan? Tuo pieni sakkomaksu kaupan purusta on nyt vain yksi esimerkki... ei kai Muller yksin kuitenkaan neuvottele, vaikka yksin hallituksessa nyt istuukin.
Toivottavasti tämä viimeinen käänne kääntyy parhain päin ja Saab nousee.
Toivottavasti tämä viimeinen käänne kääntyy parhain päin ja Saab nousee.
Re: Saabin tulevaisuus
Ikävä sanoa, mutta Youngman ei omista Lotus Carsia tai Lotus Engineeringiä, vaan malesialainen Proton.viggen kirjoitti:Jos nyt kaikki bisnekset menis piikkiin Saabin osalta, odottaa jännittävä tulevaisuus.
Nimittäin Youngmanin omistama Lotus yhtiöltä on tulossa aika pätevä moottori ohjelma V8, V6 ja jatkossa pienempiä koneita. Nämä koneet sopis Saabinkin konepellin alle.
http://www.expressen.se/motor/1.2482114 ... -en-smabil
Lotus Engineering:llä(Eri yritys kuin Lotus-autoja valmistava Lotus Cars, Engineering on konsultti ja suunnittelutoimisto) ja Youngmanilla on yhteisyritys, joka valmistaa Kiinassa Protonin malleja Lotus-nimellä. Varsinaiset oikeat Lotukset, jotka me länsimaissa tunnemme, tehdään edelleen Englannissa ja kuljetetaan Kiinaan myyntiin. Ne myydään eri merkillä kuin kiinalaiset "lotukset", mutta Youngman vastaa niidenkin jälleenmyynnistä.