Seuraava 9-2X Opel Astman pohjalle ?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Seuraava 9-2X Opel Astman pohjalle ?

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

...näin tiesi kertoa uusin Tekniikan Maailma - lehti..Mistä lienevät tiedon onkineet, kun ei ole ite aftonbladetista tms silmään pistänyt.Eli boxerikoneet jäisi saabissa historiaan, ja samalla mallin myynti euroopassa alkaisi

Samalla "autouutiset" palstalla esiintyi saab muutenkin harvinaisen moneen kertaan
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuodaan tämä nyt vaikka tänne, kun kerran etsinnän jälkeen löysin:
According to Automobile Magazine, SAAB is in trouble as it is every year.

The reasons are:
Not enough fresh products
Not enough sales
Not enough money to lauch new products


The Subaru 9-2x and Chevy Trailblazer 9-7x should boost short term showroom traffic. SAAB needs a long term solid future product plan. Accord to Rick Wagoner and General Bob Lutz, this plan relies heavily on partners such as: Chevrolet, Holdeen,Opel, Fiat and Subaru.

These are the projects being considered:
SAAB 9-1/9-2x- Based on the same platform as Opel/Vauxhall Astra and Fiat Stilo. It will eventually replace the SAAB 9-2x. It will remain a one off. This will be hatchbacks and a hatchback coupe.

SAAB 9-3- Not expected until 2008, It will be twinneed with a new entry level Cadillac which means a switch to RWD. THey are considering a sedan, and a 9-3 sport hatch or a sport wagon. A wagon based off the 9-3 bows this fall. A crossover bows in 2006.

SAAB 9-4- A funky two seat roadster,spun off GM's RWD Kappa platform. It would be limited to 4 cylinder engines. SAAB knows enough about turbocharging to give it power.

SAAB 9-5- Two alternatives here. 1. A lengthened and widened front wheel drive Epsilon plus platform, while the other uses Holdens RWD Zeta. The Epsilon Plus could be built in in existing factories, but the Zeta would have to be sourced from North America or Australia. Expect a sedan and wagon either way.

SAAB 9-6- Also know as the SAAB sport utility, this fullsize 7 passenger would be based on the Subaru crossover.It could be added as early as 2007. This would leave SAAB enough time to craft their own styling.

SAAB 9-7- The Trailblazer based vehicle will not be offered in Europe, its successor will. Early plans were to twin an upmarket vehicle with the Cadillac SRX. That was shelved. GM's Lambda platform is being considered . SAAB would get an XXL version or wait for the next SRX replacement.

SAAB 9-9- A fullsized top of the line model could be a an effort with Opel,which could build 25,000 Insignia halo cars (The Opel/ Vauxhall replacement). The Insignia and SAAB 9-9 would dock on the Zeta platform and offer V6 and V8 engines. If the 9-9 gets the nod, The 9-3 will automoatically move upscale. Whatever happens, the 9-9 or 9-5 will be approved not both.

Assuming GM approves the four proposed core model lines-9-1,9-3,9-7, and 9-5/9-9 and perhaps three or four low volume derivates, SAAB could more that double its annual production output from 130,000 to perhaps 300,000 units by the end of the decade.
http://www.isaab.net/forum/viewtopic.php?t=174
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Nyt kun monta automerkkiä samassa ryppäässä niin toivon että uutta luodessa ottavat vaan parhaat ratkaisut ja parhaat materiaalit etteivät tee lisää 9-2 ja 9-7 räpellyksiä. Tossa määrässä tietotaitoa mitä niillä nyt on niin voisi jo olettaa saavansa hyvääkin aikaiseksi.

Toivossa on hyvä elää.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Pitää potkis kuitenkin muistaa, että nyt puhutaan GM -konsernista, jonka päätökset ovat tunnetusti erinomaisia.

Ps.Jos olisi pitänyt SUV Saabillekin väkisin tehdä, niin Cadillacilta olisi EHKÄ voinut löytyy vähän laadukkaamman näköinen peli.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Uusimmassa TM:ssa oli näissä lyhyissä Autouutisissa tms. juttua sekä 9-7:sta ja 9-2x:sta. Ei ole lehti nyt mukana mutta jotain, että 9-2x ei tulekaan Subarun tekniikalla vaan Opelin... Pitää tsekata tänään ja palata aiheeseen.

SSAero
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jälleen toisenlaista tietoa: http://www.autocar.co.uk/news_article.asp?na_id=210769
Saab engineers and stylists are said to be working closely with Subaru on the next-generation Impreza, which will form the basis of the next 9-2X
...
the next 9-2X will have a unique interior and exterior and is likely to be sold globally
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Voi jumalavita, ei niitä täysverisiä autoja enää oikein tahdo löytää. Mersuissakin on Mitsubishin osia, ja Saabilla ja Volvolla on ollut jo pitemmän aikaa muitten valmistamia osia :(
BMW taitaa olla enää nykyään ainoa "puhdas auto"
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Sitä se on kun yritetään saada ne kustannukset kuriin, kuitenkin en nyt ole nähnyt hirveätä hinnan laskua auton hinnoissa, loppujen lopuksi mahtaako kaikki edes tietää onko jotkut autot täysverisiä..

Eipä tuo nyt loppujen lopuksi vain kaikki alkua että GM omistaa kohta kaikki maailman automerkit :lol:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Miksi niiden itseisarvona pitäis olla "täysverisiä"? :)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

SledgeHammer kirjoitti:Voi jumalavita, ei niitä täysverisiä autoja enää oikein tahdo löytää. Mersuissakin on Mitsubishin osia, ja Saabilla ja Volvolla on ollut jo pitemmän aikaa muitten valmistamia osia :(
BMW taitaa olla enää nykyään ainoa "puhdas auto"
Vai onko :?: kun veli katseli sen uuden 1,9tid ss ilmastointipaneelia oli samanmoinen kuin sen bemarissa.
9-3.1972
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Seuraava 9-2X on ehdottomasti yhteistyössä Subarun kanssa, ei Opelin.
Asia oli selvä jo aikaa sitten, koska samalla kun 9-2X julkaistiin kerrottiin että korvaaja on jo tekeillä ja tulee markkinoille kun 9-2X:n kolmi vuotinen myyntijakso loppuu.

Ehkäpä Saabille tarjottiin Opelia mutta yhteistyökumppanin valinta tässä projektissa oli helppoa.

Ja update:
Ei olekkaan niin selvä asia, vaikka seuraavasta 9-2X mallista Subarun kanssa on kerrottu jo vuosia ja esim. autocar:in aika uudessa jutussakin mainitaan:
Saab engineers and stylists are said to be working closely with Subaru on the next-generation Impreza, which will form the basis of the next 9-2X.
Niin silti astra nimi pörrää ilmassa. Saa nähdä kumpi tulee vai tuleeko kenties molemmat.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

se93tbo kirjoitti:Vai onko :?: kun veli katseli sen uuden 1,9tid ss ilmastointipaneelia oli samanmoinen kuin sen bemarissa.
No alihankkija voi olla sama (onkohan?). Se ero noissa ACC -paneelien näytöissä kuitenkin on, että 9-3 SS:n näyttö on vihreä ja BMW:n oranssi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Turbo Sensonic kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Vai onko :?: kun veli katseli sen uuden 1,9tid ss ilmastointipaneelia oli samanmoinen kuin sen bemarissa.
No alihankkija voi olla sama (onkohan?). Se ero noissa ACC -paneelien näytöissä kuitenkin on, että 9-3 SS:n näyttö on vihreä ja BMW:n oranssi.
Varmaankin alihankija koska tuskin bmw noita ite vääntää :?: Niin oli siinä namiskatkin samassa järjestyksessä ja lähes samankokoiset.
9-3.1972
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Olisko tuon nimi sitten vaikka Saburu? :lol:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tämä nyt on tällainen mielipide kommentti mutta ei auton minun mielestä tarvitse olla täysin "puhdasverinen" kunhan se on merkille tyypillinen persoonallinen hauska, toimiva ja luotettava kokonaisuus. Miksi kaikkien pitäisi keksiä pyörä uudelleen.
#1890
Vastaa Viestiin