Tuossa testissä maininta: the further you go down, the worse the quality gets.
Noitten kuvien perusteella omasta mielestä just päinvastoin.
Siis aivan hirveän/halvan näköinen tuo kojelaudan muodot ja materiaalit.
Penkit ja vaihdekepin seutu vielä näyttää ok:lta mutta siitä ylöspäin niin pukkaa oksennusrefleksiä.
Kojelaudan päällys kruunaa koko kauheuden.
Noista bensamoottoreista, voiko tämä tarkoittaa että esim. aiemmin Ruotsissa valmistettujen
moottoreiden (2.0, 2.3) varaosatilanne on varmistettu pitkälle tulevaisuuteen jos osia
saa myös Kiinasta?
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pee kirjoitti:Tuossa testissä maininta: the further you go down, the worse the quality gets.
Noitten kuvien perusteella omasta mielestä just päinvastoin.
Siis aivan hirveän/halvan näköinen tuo kojelaudan muodot ja materiaalit.
Penkit ja vaihdekepin seutu vielä näyttää ok:lta mutta siitä ylöspäin niin pukkaa oksennusrefleksiä.
Kojelaudan päällys kruunaa koko kauheuden.
Jep. On kyllä niin aasialaisen näköinen ku olla ja voi. Tulee mieleen joku "luxus" Kia. Penkit, oviverhoilu ja vaihdekepin ympäristö sekä ehkis tuo ison näytön tuoma vaikutelma vielä ihan jees, mutta ohjauspyörä, mittaristo ja kojelauta hirveetä shaisseja. Ei mitään Saabbia tuosssa.
Kävin vkl aikana katsomassa autoja kaupoissa, kun ei ollut muuta tekemistä ja ilmaista kahvia + pullaa sai kun vaan viitsi vääntäytyä paikalle. Noita katsottuani esittäisin kysymyksen, että mitä scheisseä tuossa BAICissä nyt sitten on?
Tuommoisiahan nykyään on kaikki autot. Käykäähän nyt katsomassa kaupasta saatavia autoja. Todennäköisesti yksi ainut firma tekee kaikki sisustukset eri automerkkeihin. Esim. ratit on kaikissa samanlaisia: kolme puolaa, sivuille suunnatuissa puolissa on jotain epämääräisiä nappeja ja alaspäin suunnatussa puolassa joku söpö harmaa taikka krominvärinen koriste. Upeaa. Saabissakin on samanlainen ratti. Sitikoissakin näytti olevan nyt kun tuo karmea DS-sarja tuli myyntiin jossa ei todellakaan ole mitään Sitikkaa, ei enää edes merkkiä.
Saabit OG900 ja 9000-ajan jälkeen olivat autoja joissa ei enää ollut todellakaan mitään Saabia. Ja tämä ei ollut pelkästään negatiivinen asia, tai ei ainakaan olisi ollut jos se niistä läpipaistava auto olisi ollut joku muu kuin opel. Tuskin se kiinalainen vaihtoehto enää huonompikaan on ja on varmaan ainakin halvempi. Fakta on että esim. uusi 95 ei ollut mitään muuta kuin järkyttävällä ylihinnalla myytävä Insignia, joka itsessään oli esim. dieselinä niin paska esitys että vakiovarusteena olisi pitänyt tulla a) kuulosuojaimet ja b) pehmeä tyyny penkille vaimentamaan pahimmat tärinät.
Mielestäni autojen teko Kiinassa voi pikemminkin olla uusi alku. Sieltä tulee uusia alihankkijoita ja ehkä saadaan nyt erinäköisiä ratteja viimein. Samoin kojelaudan nappeihinkin voi tulla yksilöllisyyttä. Ja mikä tärkeintä, saataisiin autoja joissa olisi joskus ajettavuuskin kunnossa, etteivät jäisi kurvin jälkeen kaartamaan ihanine sähköohjauksineen ja että alustassa olisi ajateltu muutakin kuin "dynaamista saksalaistyyppistä ajettavuutta 200km:n tuntinopeudessa". Auto kulkiessaan 80% ajasta etenee suoraa kestopäällystetietä 90km/h ja siinä ei merkkaa mitään se, vaikka olisi kuinka hyvä ajaa 200km/h. Tekee sitten 90km/h etenemisen raivostuttavan kovaksi ja nypyttäväksi...
"Fakta on että esim. uusi 95 ei ollut mitään muuta kuin järkyttävällä ylihinnalla myytävä Insignia, joka itsessään oli esim. dieselinä niin paska esitys että vakiovarusteena olisi pitänyt tulla a) kuulosuojaimet ja b) pehmeä tyyny penkille vaimentamaan pahimmat tärinät. "
Hintaan en ota kantaan, mutta muuten em. on mielestäni paskapuhetta.
Kehitys on siis Opelilla mennyt taaksepäin. Nimittäin kun oma Sport sedan oli huollossa niin kurvailin päivän GTS-Vectralla, silmät kun sulki niin eroa omaan ei huomannut
Sinänsä kiinalaisuus ei varmaan nykypäivänä ole enää merkki huonosta tuotteesta. Onhan tuo ehkä täälläkin ensivuonna myyntiin tuleva kiinalainen Qoros 3 varsin hienon näköinen laite:
Muistaisin lukeneeni, että juuri Qoros palkkasi Saabin turvallisuuspuolen inssejä niihin aikoihin, kun Saab meni konkurssiin. Tämä huomioiden Qoros 3:n hyvä törmäystestimenestys ei olisi mikään ihme. Vai muistanko ihan väärin?