Olitko se sinä?

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

hyvähän se on ulkopuolisten svidduilla, että miten voi olla huomaamatta jne (ja onko kaikki kommentoijat edes käyneet ko. paikassa??)..

Mun mielestä tollanen voi käydä IHAN kelle tahansa.
wesku kirjoitti: Harvoin näkee kuvan mukaista oikeaoppista "kotipoliisitoimintaa" niin että ilmeisesti ulkopuolisen auto on poikittain tiellä estämässä ajon lätäkköön. No ehkä tuon sinisen piikkiin menisi kuitenkin siinä tilanteessa jos joku sankari onnistuisi ajamaan päin.
kyseessä kuitenkin valokuva.. Entäs jos auto on vaan kääntämässä? :idea:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Miten pääsikö vettä sisälle asti näytti ainaki olevan yli ovien reunan, ja toivotaan ettei ole saanut kone vettä :?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Rene-Rane kirjoitti:Miten pääsikö vettä sisälle asti näytti ainaki olevan yli ovien reunan, ja toivotaan ettei ole saanut kone vettä :?
Omasta mielestäni koneesta viis, sellaisen täysremppahan ei montaa tonnia maksaisi, mutta korirakenteisiin tuo kuravesi tekee hallaa ja paljon, mielestäni kertaalleen uimaan päässyt monimutkainen korin teräsrakenne on sitä myöten pilalla, etenkin jossei autoa nyt kuivata ja käsitellä kunnolla :(

Helpostihan tuon rampin jälkeen olisi voinut kuvitella autoilijan koettavan ajaa tuon pienen lätäkön yli (tosin itse en henkilökohtaisesti ikinä olisi ajanut, koska olen kotoisin pohjanmaalta jossa jokunen tulva on tullut koettua :D)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Huhti 05, 2010 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

ng900aero kirjoitti:Tai sitten myyt vaan eteenpäin auton
Tämä auto ei muistaakseni ole oma, vaan leasing. Potkuissa joku sanoi.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

JOS tuo auto olisi minun, toimisin luultavasti seuraavalla tavalla:

-auto lämpimään, kuivaan ja mahdollisimman pieneen talliin
-matot ja tulpat pois, ovet, kontti ja pelti auki
-lämpöpuhallin (esim 3kW) hönkimään alustaan
-kosteudenerotin hurisemaan samaan tilaan

Jos käytössä oleva tila on turhan suuri, käyttäisin pressutallia auton ympärillä pienentämään lämmitettävää ja kuivattavaa tilaa.

Tilaa mulla ei ole tarjota, mutta pressutallin voin lainata jos on tarvis.
Puhaltimen ja kosteudenerottimen saa lähimmältä Ramirentilta sopuhintaan, kun soittaa mulle ensin.

-Jussi.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jusa_71 kirjoitti:hoh hoijaa ei paljon järki päätä pakota jos tollaiseen lammikkoon tempasee ihan tostanoin.
kokeileppa ajaa enskerralla laiturilta suoraan venesatamaan osaiskohan se ankkuroituakkin itekseen.
noo 500€ tarjoan tostakin autosta vaikka persauskin kastuis varaosia tarvitaan aina :twisted: ei helkkari että pölvästiä sakkia että ei pää sano yhtään mitään kun ei osata edes pikkulätäkköä kiertää :D :mrgreen:
Tosta kuvakulmasta pelkän kuvan perusteella sanoisin ehkä ihan samoin kuin sinäkin, mutta muutaman faktan jälkeen voisi ajatella hieman toisin:

1) samaan "lätäkköön" oli edellisenä päivänä jäänyt kiinni toinen auto. Kuulin siitä hinausfirman hemmolta. Sen jälkeen poliisi oli eristänyt alueen omalla "poliisi" -nauhallaan, mutta tien omistaja/haltija ei ollut tehnyt asialle vieläkään mitään.

2) joku oli sitten käynyt yön aikana repimässä nuo poliisin nauhat pois ja kun tuohon "lätäkköön" ajaa tietä pitkin, tie viettää alaspäin ja siitä on melko mahdotonta havaita, kuinka paljon lätäkössä oli vettä. Itse arvioin sitä olleen noin 10 cm, ennen kuin ajoin siihen. Sitten kun auton keula oli lätäkössä, niin sitten tajusi kuinka paljon siinä itse asiassa oli vettä, mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Moottori sammui ja siinä kökötettiin.

En tiedä, tuleeko autosta enää kalua, mutta se on nyt merkkikorjaamon hoivissa ja itse päristelen sen aikaa NG900:llani. Ehkä ehtivät katsoa autoa tällä viikolla, ehkä eivät. Jos menee lunariin, niin sitten täytyy käydä hakemassa siitä muutamat Aero -komponentit pois, ennen kuin ne menevät auton mukana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Tässä vanhalla porintiellä eli 120:llä on Lahnuksen Shellin kohdalla tie käytännössä poikki... pikkuhiljaa vesi noussut ja eilen tuli se päivä vastaan kun vettä oli niin paljon että se kiipesi 3500kg tyypitetyn transporterin "astinlautojen korkeudelle". Sen syvemälle en viitsinyt ajaa. Kolkki + konin sportkitti = saisi varmasti äyskäröidä vettä jalkotilasta.

Mutta tästä huolimatta melkein 50% autoilijoista ajoi "ongelmitta" läpi. :)

Tänään en viitsi edes lähteä töihin, turhaa ajella edes kokeilemaan. :)
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Pienessäkin lätäkössä saattaa näinä aikoina piillä vaara. Kollega ajoi renkaan silpuksi (saattoi siinä vannekin kärsiä), kun pikkulätäkön alla olikin asfaltissa teräväreunainen reikä.
NG 900S 3d 2.3i -98
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Turbo Sensonic kirjoitti: En tiedä, tuleeko autosta enää kalua, mutta se on nyt merkkikorjaamon hoivissa ja itse päristelen sen aikaa NG900:llani. Ehkä ehtivät katsoa autoa tällä viikolla, ehkä eivät. Jos menee lunariin, niin sitten täytyy käydä hakemassa siitä muutamat Aero -komponentit pois, ennen kuin ne menevät auton mukana.

Mitä muuten vakuutusyhtiösi sanoi tuosta? Itse olen saanut kolme kielteistä korvauspäätöstä kun vetoavat aina omasta huolimattomuudesta johtuneeseen tai luonnonvoimista johtuviin.

Kerran vietiin auton avaimet, ja auto niillä avaimilla (tästä käytiin käräjillä asti) ---> omasta huolimattomuudesta johtunut. Toisella kerralla vaihdoin moottoripyörään uudet renkaat, koeajolla liukastelin asennusvaseliineihin ja kävelyvauhdista tallin lattialle nurin ---> omaa huolimattomuutta. Nyt sitten jäät alastullessaan talon katolta repivät reikiä uuteen peltikatteeseen ja väänsivät tikkaatkin irti ---> Vakuutus ei korvaa luonnonvoimista aiheutuneita vahinkoja.

Täytyy sanoa että olen ihmeissäni jos vakuutusyhtiö korvaa tuon mutisematta :)
T-Mu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Syys 03, 2009 13:09
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja T-Mu »

Kuulostaa nyt kyllä enemmänkin siltä, että mursun kannattaisi vaihtaa vakuutusyhtiötä :roll:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mursu kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: En tiedä, tuleeko autosta enää kalua, mutta se on nyt merkkikorjaamon hoivissa ja itse päristelen sen aikaa NG900:llani. Ehkä ehtivät katsoa autoa tällä viikolla, ehkä eivät. Jos menee lunariin, niin sitten täytyy käydä hakemassa siitä muutamat Aero -komponentit pois, ennen kuin ne menevät auton mukana.

Mitä muuten vakuutusyhtiösi sanoi tuosta? Itse olen saanut kolme kielteistä korvauspäätöstä kun vetoavat aina omasta huolimattomuudesta johtuneeseen tai luonnonvoimista johtuviin.

Kerran vietiin auton avaimet, ja auto niillä avaimilla (tästä käytiin käräjillä asti) ---> omasta huolimattomuudesta johtunut. Toisella kerralla vaihdoin moottoripyörään uudet renkaat, koeajolla liukastelin asennusvaseliineihin ja kävelyvauhdista tallin lattialle nurin ---> omaa huolimattomuutta. Nyt sitten jäät alastullessaan talon katolta repivät reikiä uuteen peltikatteeseen ja väänsivät tikkaatkin irti ---> Vakuutus ei korvaa luonnonvoimista aiheutuneita vahinkoja.

Täytyy sanoa että olen ihmeissäni jos vakuutusyhtiö korvaa tuon mutisematta :)
Jos ei vakuutusyhtiö, niin sitten tien omistaja/haltija. Tietä ei ollut katkaistu, eikä "lätäköstä" varoitettu kun ajoin siihen. Tarvittaessa otan todistuslausunnon hinausauton ajajalta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Ei mitään muuta kuin tsemiä turpo sensonicille. Aikas hyvin olet pitänyt itses kasassa täällä foorumeilla. Mulla olis kyllä ärräpäät lennellyt...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja masas »

Ei millään pahalla, mutta siinä on tuo varoitus kyltti ollut jo varmaan 30 vuotta

http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ie=UTF ... 97,,1,3.73

Ennen siinä oli myös kiertotien ajo ohje torpparinmäen kautta tulvan ajaksi. Ikinä en ole nähyt poliisien lippusiimoja ks. paikassa, muutaman kerran HKR:n puomit on siinä ollut.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

masas kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta siinä on tuo varoitus kyltti ollut jo varmaan 30 vuotta

http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ie=UTF ... 97,,1,3.73

Ennen siinä oli myös kiertotien ajo ohje torpparinmäen kautta tulvan ajaksi. Ikinä en ole nähyt poliisien lippusiimoja ks. paikassa, muutaman kerran HKR:n puomit on siinä ollut.
Mun mätkähdettyä tuonne jorpakkoon sinne tuotiin ihan puomit, että tästä ei saa ajaa (toisella puolella Laamannintietä tie oli jo suljettu aikaisemmin). Meikäläisen ajaessa tuosta tietä ei ollut suljettu (kuten olisi pitänyt), eikä siitä (tiesulusta) siis oltu varoitettu liikennemerkein.

Auto menee syynättäväksi ensi tiistaina. Saa nähdä, kuinka käy. Ja Musti on muuten ihan oikeassa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Olitko se sinä?

Viesti Kirjoittaja masas »

OT: Tulvia varten ostin tänään tällaisen, kuinkahan tuo hyppäis vanhiksen padosta...... ; http://www.youtube.com/watch?v=cQDnIPf1xXg

Eihän tuo näytä suoraan menevän, mutta rahat ei rittäny kummempaan =)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin