Auton akku -gallup
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Auton akku -gallup
900:ssa vuoden vanha 64Ah Bosch Silver Plus, tuntuu hyvin latautuvan ja pitävän virtaa (kuten tuon ikäisenä pitääkin) vaikka kertaalleen tuossa meni tyhjäksi olosuhteiden uhrina. 9-3:ssa on muistaakseni jokin Banner, iästä tai amppeeritunneista ei hajua...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Auton akku -gallup
Varta ollu, 2kpl
Re: Auton akku -gallup
Jatketaas vanhaa galluppia. Tässä testailen miten Exide 77 Ah kestää tyhjenemistä. Viisaana miehenä unohdin 9-5:n obd-porttiin bluetooth-palikan ja lähdin Viron reissulle. Tyhjähän se akku oli takasin tullessa. Ovet avautu kakella, mutta ei enää menneet lukkoon, onneksi. Olis varmaan mennyt murtautumishommiksi jos konepelti kiinni, ovet lukossa, akku tyhjä ja lukot jumissa käytön puutteesta..
Tulipahan käyttöä Lidlistä joskus varuilta hankitulle älylaturille. Latausta eilen aloittaessa oli 9,4V, nyt aamusella 13,9V ladatessa ja 3/4 akun palkkia välkkyy. Jospa tuo vielä toipuis..
Tulipahan käyttöä Lidlistä joskus varuilta hankitulle älylaturille. Latausta eilen aloittaessa oli 9,4V, nyt aamusella 13,9V ladatessa ja 3/4 akun palkkia välkkyy. Jospa tuo vielä toipuis..
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Auton akku -gallup
Jos akun varaa välttömästi tyhjenemisen jälkeen on hyvin todennäköistä että akku "elpyy" ja toimii hyvin vielä pitkään. Kun akussa jännite laskee tietyn pisteen alle (en muista tätä jännitettä juuri nyt) niin akussa alkaa muodostua lyijysulfaattia kennoille. Kun sulfaattia on muodostunut niin paljon että kenno/t ovat kasvaneet yhteen, niin tällöin syntyy oikosulku/virtapiiri jolloin varaus laskee itsestään. Voi todeta hyvin yleismittarilla. Eli mitä kauemmin akussa on jännite alle tuon kriittisen pisteen jossa sulfaattia alkaa muodostua niin sitä pienemmät mahdollisuudet on saada akku elpymään. Nykyisissä tehokkaissa akuissa ( = suuri kylmäkäynnistysvirta) kennostot ovat hyvin lähekkäin toisiaan, joten sulfaattia ei tarvitse paljoa muodostua kun kennot ovat jo yhdessä..
Exiden sivuilla on hyvä pdf akuista:
http://exide.fi/wp-content/uploads/site ... k_info.pdf
Ctek älylatureissa on recond-toiminto joka nimenomaan on sitä varten että se irroittaa sitä sulfaattia kennojen pinnalta. Muistaakseni se toimii niin, että suurella jännitteellä ja pienellä virralla saadaan aikaan sulfaatin irtoaminen.
Ja tosiaan, molemmissa Saabeissa on Boschin akut. 9-5:ssa S5 ja 9000:ssa S4.
Exiden sivuilla on hyvä pdf akuista:
http://exide.fi/wp-content/uploads/site ... k_info.pdf
Ctek älylatureissa on recond-toiminto joka nimenomaan on sitä varten että se irroittaa sitä sulfaattia kennojen pinnalta. Muistaakseni se toimii niin, että suurella jännitteellä ja pienellä virralla saadaan aikaan sulfaatin irtoaminen.
Ja tosiaan, molemmissa Saabeissa on Boschin akut. 9-5:ssa S5 ja 9000:ssa S4.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Auton akku -gallup
Tähän mennessä on lähes parinkymmenen vuoden autoharrastamisen aikana olleet huonot akkukokemukset aika vähissä. Yksi AD-merkkinen akku simahti takuuaikana (ehkä puolen vuoden iässä) joskus 90-luvun puolella. Moottoripyörässä oli usein akun kanssa ongelmia, kunnes siirryin Bilteman suljettuihin MP-akkuihin, joita on nyt menossa toinen kappale, ensimmäinen kesti 6 vuotta.
Autoissa on tuon simahtaneen AD:n jälkeen akut kestäneet säännönmukaisesti vähintään viisi vuotta. Kuplassa toimii tällä hetkellä yli 7-vuotias kuusivolttinen Banner, Oldsissa saman ikäinen ja merkkinen akku. Tosin auto ei ole tänä kesänä ajossa, mutta akku on tuossa tallin hyllyssä, starttasi viimeksi viime talvena ok ja näyttää terveen akun lukemia mittarilla ja laturilla. Seisonnan aikana noiden harrastepelien akkuja on purettu H4-polttimolla ja latailtu vanhalla Bilteman laturilla 3-6 kk välein. CTekkejä tai muita hienouksia ei ole tullut hankittua.
Oldsissa oli kuusi vuotta Optiman akku, jonka laitoin useammaksi talveksi käyttöautoon, että pysyi akku käytössä ja varmisti käyttiksen startit kovillakin pakkasilla. Optima ei varsinaisesti hajonnut, mutta selvästi kapasiteetti alkoi käydä vähiin seitsemäntenä vuonna. Edellisessä Saabissa kosahti pari vuotta sitten Saab-merkkinen akku, joka oli huoltokirjan mukaan tuolloin noin 5,5 vuotta vanha. Nykyisessä Saabissa simahti taas noin vuosi sitten 4 tai 5 vuotta vanha Exide, joka oli kärsinyt huonoista akunkengistä johtuvasta alentuneesta latausjännitteestä. Boschia sattui tilalle molempiin autoihin kun sellaiset löytyi Motonetistä helposti hyllystä. Boschista ei muuten itselläni ole pidemmän ajan kokemusta, eli nyt tuossa loppuunajetussa oleva akku on vanhin mitä mulla on koskaan Boschia ollut. Eiköhän nuokin sen 5-7 vuotta kestä, mitä kaikki tuntuu kestävän.
Muut käyttöautot onkin itsellä kiertänyt niin tiuhaan, että ei ole akkuja tarvinnut vaihtaa; omistusajat olleet maksimissaan pari vuotta ja samoilla akuilla on lähteneet vaihtoon kuin millä ovat minulle tulleetkin.
Eli loppukaneettina voin omien kokemusten perusteella sanoa, että akun merkillä ei niin väliä. Ihan halvinta (tyyliin jonkun tarjousmarketin hullunhalpa oma merkki) ei ole ollut tapana ostaa, koska akku on autossa kuitenkin melko kriittinen komponentti. Varsinkin automaattivaihteisessa, jota ei työnnetä käyntiin, sekä moderneissa vehkeissä, joissa huono akku aikaansaa mukavia joulukuusivalaistuksia mittaristoon ym. mystisiä pikkuvikoja. Parinkympin säästö akkuostoksilla ei paljoa 5-6 vuoden kestoiällä lämmitä, jos auto seisoo pakkasessa kun ei virta tunnu riittävän.
Bannerista on jäänyt hyvä fiilis, kun nuo kesäpelien akut on olleet noinkin pitkäikäisiä, vaikka noissa ei ole latausjännitteetkään ihan viimeisen päälle, vaan hieman alakanttiin molemmissa autoissa. Noita Bannereita ei vaan enää tunnu oikein mistään saavan, paitsi kuusivolttinen löytyy Motonetin valikoimasta.
Raakaa kylmäkäynnistyskokemusta ei toisaalta itsellä kauheasti ole, kun on ollut monta vuotta jonkinnäköinen lämmin talli ollut käytössä ja muuten auto joko Eberillä tai piuhan päässä. Edellisellä Saabille meni useampi talvi siten, että SID infon starttilämpötila ei ollut kertaakaan miinuksen puolella. Sellaisen kerran muistan, kun Kuplaa käynnistettiin tyyliin kolmen yön seisomisen jälkeen jossain 20-25 asteen pakkasessa, kun mökiltä uudenvuoden vietosta lähdettiin. Optima taisi olla penkin alla ja ekalla käyntiin. Kaverin Fiat-asuntoauto ei ollut ihan yhtä helppo tapaus, vaikka oli ollut roikan päässäkin jo aika pitkään.
Autoissa on tuon simahtaneen AD:n jälkeen akut kestäneet säännönmukaisesti vähintään viisi vuotta. Kuplassa toimii tällä hetkellä yli 7-vuotias kuusivolttinen Banner, Oldsissa saman ikäinen ja merkkinen akku. Tosin auto ei ole tänä kesänä ajossa, mutta akku on tuossa tallin hyllyssä, starttasi viimeksi viime talvena ok ja näyttää terveen akun lukemia mittarilla ja laturilla. Seisonnan aikana noiden harrastepelien akkuja on purettu H4-polttimolla ja latailtu vanhalla Bilteman laturilla 3-6 kk välein. CTekkejä tai muita hienouksia ei ole tullut hankittua.
Oldsissa oli kuusi vuotta Optiman akku, jonka laitoin useammaksi talveksi käyttöautoon, että pysyi akku käytössä ja varmisti käyttiksen startit kovillakin pakkasilla. Optima ei varsinaisesti hajonnut, mutta selvästi kapasiteetti alkoi käydä vähiin seitsemäntenä vuonna. Edellisessä Saabissa kosahti pari vuotta sitten Saab-merkkinen akku, joka oli huoltokirjan mukaan tuolloin noin 5,5 vuotta vanha. Nykyisessä Saabissa simahti taas noin vuosi sitten 4 tai 5 vuotta vanha Exide, joka oli kärsinyt huonoista akunkengistä johtuvasta alentuneesta latausjännitteestä. Boschia sattui tilalle molempiin autoihin kun sellaiset löytyi Motonetistä helposti hyllystä. Boschista ei muuten itselläni ole pidemmän ajan kokemusta, eli nyt tuossa loppuunajetussa oleva akku on vanhin mitä mulla on koskaan Boschia ollut. Eiköhän nuokin sen 5-7 vuotta kestä, mitä kaikki tuntuu kestävän.
Muut käyttöautot onkin itsellä kiertänyt niin tiuhaan, että ei ole akkuja tarvinnut vaihtaa; omistusajat olleet maksimissaan pari vuotta ja samoilla akuilla on lähteneet vaihtoon kuin millä ovat minulle tulleetkin.
Eli loppukaneettina voin omien kokemusten perusteella sanoa, että akun merkillä ei niin väliä. Ihan halvinta (tyyliin jonkun tarjousmarketin hullunhalpa oma merkki) ei ole ollut tapana ostaa, koska akku on autossa kuitenkin melko kriittinen komponentti. Varsinkin automaattivaihteisessa, jota ei työnnetä käyntiin, sekä moderneissa vehkeissä, joissa huono akku aikaansaa mukavia joulukuusivalaistuksia mittaristoon ym. mystisiä pikkuvikoja. Parinkympin säästö akkuostoksilla ei paljoa 5-6 vuoden kestoiällä lämmitä, jos auto seisoo pakkasessa kun ei virta tunnu riittävän.
Bannerista on jäänyt hyvä fiilis, kun nuo kesäpelien akut on olleet noinkin pitkäikäisiä, vaikka noissa ei ole latausjännitteetkään ihan viimeisen päälle, vaan hieman alakanttiin molemmissa autoissa. Noita Bannereita ei vaan enää tunnu oikein mistään saavan, paitsi kuusivolttinen löytyy Motonetin valikoimasta.
Raakaa kylmäkäynnistyskokemusta ei toisaalta itsellä kauheasti ole, kun on ollut monta vuotta jonkinnäköinen lämmin talli ollut käytössä ja muuten auto joko Eberillä tai piuhan päässä. Edellisellä Saabille meni useampi talvi siten, että SID infon starttilämpötila ei ollut kertaakaan miinuksen puolella. Sellaisen kerran muistan, kun Kuplaa käynnistettiin tyyliin kolmen yön seisomisen jälkeen jossain 20-25 asteen pakkasessa, kun mökiltä uudenvuoden vietosta lähdettiin. Optima taisi olla penkin alla ja ekalla käyntiin. Kaverin Fiat-asuntoauto ei ollut ihan yhtä helppo tapaus, vaikka oli ollut roikan päässäkin jo aika pitkään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auton akku -gallup
Mulla oli viime vuonna pyörän kanssa lieviä starttihaasteita sähkönpuutteen vuoksi, jos seisoi useamman päivän. Talven aikana akku luovutti yllättäen totaalisesti (joo, oli se pyörässä kiinni kylmässä tallissa, C-tekillä sopivasti avusteltuna) ja niinhän sieltä keväällä kaivoin ylös haljenneen Bilteman AGM:n. Moni on sanonut että olisi pitänyt ottaa akku talveksi lämpimään, mutta varauksen katoaminen jo viime kesänä oli tosiaan täyttä totta. Pudotin tilallensa Exiden itsehapotettavan (eli varmasti tuoreen) AGM:n ja kappas kun riittää virtaa vaikka seisoisi kotvan aikaa (tänä kesänä on avo ollut kovemmassa käytössä ja pyörään tullut vaan jotain 1500km - nää kun menee vähän fiilisten mukaan). Myönnettäköön, että en muistaakseni löytänyt pikaisella silmäyksellä Biltemalaisesta mitään merkintää asennusajasta, joten ikääkin saattoi olla jo paljonkin, kun pyörä on tullut maahan 2008.
Penarin akku tuli ostettua kalliilla marmorilta, kun A) sen vaihto pitää autolle tietokoneella ilmoittaa (joo....) ja B) tarjosivat sekä akun että vaihdon koodauksen aikataululla "Nyt" (oikeasti - soitin aamulla työmatkalta että tän akku ei enää pidä sähköjään ja ajoin huollon kautta töihin).
Yllättäen huonoin akkukokemus on Finlandiaan ostamani AD-akku, josta veti kenno oikariin parin vuoden sisään. Tuon jälkeen onkin rahan vastineeksi tullut kaupasta kannettua lähinnä Bosch/Varta/Exide -linjaa, joista ei ole ehtinyt valittamista löytyä ennen auton myymistä.
Penarin akku tuli ostettua kalliilla marmorilta, kun A) sen vaihto pitää autolle tietokoneella ilmoittaa (joo....) ja B) tarjosivat sekä akun että vaihdon koodauksen aikataululla "Nyt" (oikeasti - soitin aamulla työmatkalta että tän akku ei enää pidä sähköjään ja ajoin huollon kautta töihin).
Yllättäen huonoin akkukokemus on Finlandiaan ostamani AD-akku, josta veti kenno oikariin parin vuoden sisään. Tuon jälkeen onkin rahan vastineeksi tullut kaupasta kannettua lähinnä Bosch/Varta/Exide -linjaa, joista ei ole ehtinyt valittamista löytyä ennen auton myymistä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auton akku -gallup
Syksy jo saa, harmaa on maa ja yöt kylmenevät, apuja ja neuvoja uuden akun ja ylläpitolaturin hankintaan otetaan vastaan.
Olen tässä muutamia tunteja selannut eri foorumeita löytääkseni itselleni luotettavan suorituskykykyisen akun ja ylläpitolaturin ja nyt kysyisin kokeneimmilta neuvoja. Akku ja ylläpitolaturi olisi tarkoitus asentaa allekirjoittaneen MY09 Eberillä varustettuun 9-5 1.9 TiD:iin.
Seuraavat AGM-akut ovat olleet kehuttuja kokoluokassa 80Ah/800A (koko 315x175x190 mm):
-Varta Silver Dynamic AGM F21
-Exide Start-Stop AGM EK800
-Bosch S6011/S5A11 AGM
Mikähän näistä olisi suositeltavin? Vaiko joku muu?
Ylläpitolaturiksi katselin Defan multichargereita 1204 (4A) ja 1210 (10A), kun autossa on jo Defan moottorilämmitin eli ei tarvitsisi kaikkia kaapeleita uusia. Ongelmana tuon isomman 1210:n (120x205x65 mm) on, mihin ihmeessä sen moottoritilassa saa mahtumaan/ kannattaa asentaa? Ehdotuksia? Pienemmän kanssa ei liene ongelmia.
Lisätietona: Auton päivittäiset ajot muutamiä kymmeniä kilometrejä päivä ja eberin käyttöä 15-30 min aamuisin eli akku on todella kovilla. Latausmahdollisuus verkkovirralla on kuitenkin 24/7 tarvittaessa.
Eli neuvoja, kokemuksia, vinkkejä kaipaillaan.
Terv: SMa
Olen tässä muutamia tunteja selannut eri foorumeita löytääkseni itselleni luotettavan suorituskykykyisen akun ja ylläpitolaturin ja nyt kysyisin kokeneimmilta neuvoja. Akku ja ylläpitolaturi olisi tarkoitus asentaa allekirjoittaneen MY09 Eberillä varustettuun 9-5 1.9 TiD:iin.
Seuraavat AGM-akut ovat olleet kehuttuja kokoluokassa 80Ah/800A (koko 315x175x190 mm):
-Varta Silver Dynamic AGM F21
-Exide Start-Stop AGM EK800
-Bosch S6011/S5A11 AGM
Mikähän näistä olisi suositeltavin? Vaiko joku muu?
Ylläpitolaturiksi katselin Defan multichargereita 1204 (4A) ja 1210 (10A), kun autossa on jo Defan moottorilämmitin eli ei tarvitsisi kaikkia kaapeleita uusia. Ongelmana tuon isomman 1210:n (120x205x65 mm) on, mihin ihmeessä sen moottoritilassa saa mahtumaan/ kannattaa asentaa? Ehdotuksia? Pienemmän kanssa ei liene ongelmia.
Lisätietona: Auton päivittäiset ajot muutamiä kymmeniä kilometrejä päivä ja eberin käyttöä 15-30 min aamuisin eli akku on todella kovilla. Latausmahdollisuus verkkovirralla on kuitenkin 24/7 tarvittaessa.
Eli neuvoja, kokemuksia, vinkkejä kaipaillaan.
Terv: SMa
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
Re: Auton akku -gallup
Omalla kokemuksellani sanoisin, että et välttämättä tarvitse sitä ylläpitolaturia, kun hankit kunnon akun ja latausjärjestelmä on kunnossa. Oma ajo on muutama kilometri kerrallaan ja talvisin Eberiä usein aamuisin, aina töistä lähtiessä, kauppareissujen ajan jne. Hyvin pärjätty ilman laturia, tosin etelän talvikeleissä. Ei varmaan Riihimäki ole kyllä varsinaista Suomea paljon haastavampi.
Akkujen osalta uskoisin noiden kaikkien olevan oikein hyviä.
Akkujen osalta uskoisin noiden kaikkien olevan oikein hyviä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton akku -gallup
Viikko sitten motonetin Snautseri, oli vain noin kolme vuotias, delas kioskin pihaan ihan yllättäen, kotipihasta auto starttasi moitteettomasti, mutta kiskalta lähtiessä akku oli aivan kuollut.
Tilalle tuli hommattua mätänetistä halvin mahdollinen Snautseri, kun en jaksanut lähteä Biltemaan asti, eikä ollut varaa sijoittaa sillä hetkellä enempää rahaa siihen.
Tilalle tuli hommattua mätänetistä halvin mahdollinen Snautseri, kun en jaksanut lähteä Biltemaan asti, eikä ollut varaa sijoittaa sillä hetkellä enempää rahaa siihen.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
Re: Auton akku -gallup
Pari viikkoa sitten simahti Varta, kesti 4v7kk. Akkupojilta ostin Yuasan ihan randomisti, Makso 125e kahden vuoden takuulla.Auto on lämpimässä tallissa. Saa nähdä kuinka kauan kestää.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 17:38
Re: Auton akku -gallup
Bilteman 62 Ah hopea-kalsiumakku tuli ostettua neljän vuoden takuulla (65e). Sznajder toimi ehkä kolme vuotta, ei jatkoon.
Re: Auton akku -gallup
Saman akun kävin hakemassa ihan tuon takuun takia :
Kuitista kopio ja mappiin odottelemaan hyytymistä...IWantItAll kirjoitti:Bilteman 62 Ah hopea-kalsiumakku tuli ostettua neljän vuoden takuulla (65e). Sznajder toimi ehkä kolme vuotta, ei jatkoon.
Re: Auton akku -gallup
Ysifemmassa marmoritiskin vuoden vanha Bosch akku pyörii konetilassa.
Avossa keväällä ostettu Exiden akku.
Ei moitittavaa vielä kummastakaan.
Avossa keväällä ostettu Exiden akku.
Ei moitittavaa vielä kummastakaan.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: Auton akku -gallup
Kannattaa laittaa se kiinni ennen kuin tulee isoja vahinkojadefu kirjoitti:Ysifemmassa marmoritiskin vuoden vanha Bosch akku pyörii konetilassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auton akku -gallup
Nyt akku laitettu omalle paikalleen.AZP kirjoitti:Kannattaa laittaa se kiinni ennen kuin tulee isoja vahinkojadefu kirjoitti:Ysifemmassa marmoritiskin vuoden vanha Bosch akku pyörii konetilassa.
Lataakin heti paremmin, kun ei pyöriskele moottoritilassa.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85