Bensa versus diesel

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Bensa versus diesel

Bensa
99
83%
Diesel
21
18%
 
Ääniä yhteensä: 120

turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.

Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..

työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..

ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Siriam kirjoitti:Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
Ja paremmin - ei tule tuota tehottomuuden tunnusmerkkiä, nokisavua :lol: .
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Kannatan kumpaakin :lol: pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja :wink: kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa 8)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Diesel. Ainakin tuntuu varmatoimisemmalta.
Muutenkin alkaa pensavehkeet tuntua vähän semmoisilta leluilta. <- - pakko oli keksiä jotain, kun kaikki haukkuu...

Jos joskus vähän ajan niin varmaan pensan laitan. Esim. pensa 9-3 on paljon kepeämpi ja helpompi ajaa kaupunkiajossa.(!)
Paljon traktoreita ajaneena tuntuukin kotoisalta tuo diesel.

"ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.."
Ei mulla ainakaan vielä 2500 lopu väännöt kuin seinään, tää kyllä taisi ollakki hiukan kärjistystä.

Paljo on tosiaan makuasioita nää ja myös lompakkoasioita.
Ois kyllä toisaalta mahtava joskus (ku ois lyhyempi työmatka) laittaa joku vihainen pensaturbosaba :) Ehkä joskus vielä

Tämmösellä matkalla en laita, vaikka todennäköisesti joku sieltä takarivistä huutaakin, että "joo, ajan määki pensa-autolla xxx-kertaa enempi ku sää dieselillä".
Siinäpä ajat, minä en.

EDIT: pari typoa ja tää:
Dieseli on mun mielestä siitä kiva, kun jos ajattelee hiilidioksidipäästöjä, niin ovat pienemmät kuin bensassa. Nyt joku tietty huutelee hiukkaspäästöistä, että dieselissä kovemmat, niinkuin ovatkin.
Mitenhän lie sitten kun tulee ne hiukkassuodattimet pakollisiksi?
Tietääkö joku?
Varmaan vähenee hiukkaspäätöt pieneksi niinku vähät tehotkin edelleen pienimmiksi.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

dq kirjoitti:Diesel tietysti, pelkkä naftakoneen pakokaasujen tuoksukin saa jo villiksi. :lol: Ja ahdettu esikammiodieselhän se olla pitää, enää ei vois kyllä harkitakaan TDI-koneista kun sitten miustakin tulis TDI-mies? :roll:

Noo ehkä taas joku kaunis päivä tulee dieselillä käyväkin hankittua, viimeiset pari vuotta kyllä joutunut tyytymään bensalla käyviin.
Ahdettu esikammiodiesel hankittu. 8O
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pakko lisätä topiciin, että itsellä on kokemusta ehkä tämän hetken hienoimmasta kiisselistä. Auton loogisesti siltä valmistajalta, joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. Edes lastun kanssa 335 heppaa ja 600Nm tuottava kone ei voita sydäntä. Hemmetin tylsä vekotin. Kyllähän se kulkee, mutta mutta...ja hyytyy kierrosten myötä, vaikka 5500 kiertääkin. Sitten kun uusi pykälä arvotaan silmään tuntee taas kun ryksee, ollaan taas vetoalueella...huoh, ei näin.
STCF #3
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Speedou kirjoitti:...joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW.
Turkkilaisilla voi teettää moottoreita sunnuntaisinkin, toista se on alueilla missä valkoinen mies rakentaa autoja :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Speedou kirjoitti: ...joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. .
Kaikkihan ne kuvittelee omaa autoaan parhaaksi :lol:

Veikkaan ettei ne tämän päivän pippelinjatkeet enää 20 vuoden päästä niin über-erinomaisia ole, kyllä ne kestävimmät vehkeet on aina tehty ja tehdään Ruotsissa (ennen jopa Suomessa)... tai no, olihan saksalaisilla sentään MB aina W124-koriseen asti, sen jälkeen alkoi alamäki 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus Turbokone on aivan posketon laitos. Ei hirveesti ole Saabin turboilla sen rinnalla kehumista. Kiisselimarkkinoillakin ne vetää kovaa ja vaparit on hiton hienoja. Ei tässä ole mitään "oma on paras" meininkiä. En edes vertaa vapareita turboihin, mutta bemu teki ekaa kertaa ikuisuuteen turbokoneen ja on se markkinoiden ehdottomasti hienoimpia laitoksia.
STCF #3
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Speedou kirjoitti:Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus
Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio on 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

kristian kirjoitti:Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio on 8)
Totta. En minäkään siis salli sitä, että konetta pitää aina alle 100tkm rempata, mutta en myöskään odota pomminvarmaa toimintaa 300tkm. Ja kulutus on mulle yks haile kans. Joillekin se on esimerkiksi se, mikä tekee koneesta todella hyvän jne.

Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä. Mä ajan sormet ristissä ja toivon parasta :) Uusi kone on kevyet 18ke...
STCF #3
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Speedou kirjoitti:Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä.
Niitä paukkuu kaikista autoista, jostain enemmän, jostain vähemmän... ja silti nykyään lähestulkoon moottori kuin moottori kestää asiallisesti pidettynä 300 000 km.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Bensa tietty. Täytyyhän auton kulkeakin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

"Dieselin maksimivääntö on melkoinen: 300 Nm käyntinopeusalueella 2 000–2 800 r/min. Mahtavaa!"

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 305&page=4

8O


Kuva


....bensa....
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin