Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Autovarkaan kohtalo?

Kylmäksi vain, ei ensikertalainen taposta kauaa istu.
22
8%
Luita murskaksi, jääköön varkaallekin joitain vammoja tapahtumasta.
41
15%
Nenä verille, pistää ehkä miettimään, ennen kuin seuraavan kerran yrittää samaa.
66
25%
Otan kiinni, mutta varon käyttämästä tarpeetonta väkivaltaa. En halua ylittää valtuuksiani.
58
22%
Katselen sivusta, ja tarvittaessa seuraan varasta. Soitan myös poliisit paikalle. Virkavalta hoitakoot asian.
63
24%
Jokin muu toimintatapa.
16
6%
 
Ääniä yhteensä: 266

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus puolustaa omaa omaisuuttaan voimakeinoilla.

Jos tuollainen pykälä olisi rikoslaissa, niin voisi toisten omaisuuden koskemattomuuden kunnioittaminen nousta ihan uusiin mittasuhteisiin. Tosin todistustaakka omaisuuden vahingoittamisesta pitäisi olla vahingonkärsineellä osapuolella.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus puolustaa omaa omaisuuttaan voimakeinoilla.
Jokaisella on oikeus puolustaa omaisuuttaan, tarvittavia ja kohtuullisia voimakeinoja käyttäen! Käytännössä tämä sujuu esim. jokamiehen kiinniotto-oikeuden kautta. Varkaan saa ottaa kiinni voimakeinoin, jos se ei muuten onnistu. Pitää kuitenkin varoa ylilyöntejä, eli ei nyrkkejä eikä kättä pidempää mielellään käyttöön, ennen kuin toinen osapuoli on ensin yrittänyt... Näin siis lain mukaisesti toimittaessa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ässä kirjoitti:Pitää kuitenkin varoa ylilyöntejä, eli ei nyrkkejä eikä kättä pidempää mielellään käyttöön, ennen kuin toinen osapuoli on ensin yrittänyt... Näin siis lain mukaisesti toimittaessa.
No näinhän se on, mutta pitäisihän sitä pystyä antamaan se "oikeudenkäynti" ja rangaistus toisen omaisuuden koskemattomuuden kunnioittamattomuudesta "reaaliajassa", niin ei välttämättä tarvitsisi vaivata virkavaltaa koko asialla :wink:

Yleensä nuo varkaat ovat sellaisia tyhjätaskuja, että turha odottaa niiltä minkäänlaisia korvauksia vahingoista, joita he ovat aiheuttaneet. Parempi olisi vaan heti hakata p*sk*t pihalle tuollaisista, niin oppisivat ehkä tulevaisuudessa kunnioittamaan toisten omaisuutta...

Valitettavasti tämä menettelytapa on Suomen rikoslain vastaista :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Ykkösvaihtoehto muuten, mutta kun en olis enskertalainen... :cry:
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Turbo Sensonic kirjoitti:No näinhän se on, mutta pitäisihän sitä pystyä antamaan se "oikeudenkäynti" ja rangaistus toisen omaisuuden koskemattomuuden kunnioittamattomuudesta "reaaliajassa", niin ei välttämättä tarvitsisi vaivata virkavaltaa koko asialla :wink:
Itse olen jonkin sortin julkisesta herjauksesta antanut välittömän tuomion ja karkoituksen parin korttelin päähän. Ihmeen hyvin se homoksi haukkunut, kerran turpaan vedetty ja pari korttelia kädessä juoksutettu humalainen jäisellä maalla juoksi :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Nauraisin - vahingoniloisena :lol: .
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Löisin rautasahan kamarapuolella päähän 8) :lol: :twisted: :P
Viimeksi muokannut Zebe, Su Heinä 23, 2006 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Seuraisin käynnistysyrityksiä hymy korvissa. Jos auto käynnistyisi ensimmäisellä yrittämällä kävisin kysäisemässä, kuinka varas onnistuu siinä missä itse en.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Se taannoinen maakellari-muilutus oli ihajees toimintamalli. :twisted:
Aki Peltola #1132
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Myrkky kirjoitti:Hakkaisin jokaisen raajan poikki, jollei varas sattuisi olemaan minua vahvempi ja ittelle kävisi köpelösti. Mahdollisten silminnäkijöiden puuttuessa odottelisin tovin jos toisenkin ennen ambulanssin kutsumista.

Eli päätarkoituksena olisi pelkän opetuksen lisäksi pysyvä vakava tulevan rötöstelyn ehkäisevän ruumiinvamman tuottaminen.

Jos kävisi köpelösti ja rosvo kuolisi, vetoaisin mielenhäiriöön ja luottaisin itäsuomen hovioikeuteen.
Vetoo saabismii.. no vastasi "nenäverille" jollei ny ole joku 230 pitkä ja painas jotai 150kg kyl mä varmaa käveli vauhdilla äijjää vastaa ja maksaisin takas vitosella, ja se oli sitten tasaraha..

Tyylin tämä:"Lähtiskö vitosella?"

Tosi asiassa varmaan ottaisin jonku "aseen" mm puukapula ja kolauttaisi varast ja huitaisisi pari kertaa.. ja poliiseille vetoisin itsepuolustukseen.. :lol: :)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Ässä kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus puolustaa omaa omaisuuttaan voimakeinoilla.
Jokaisella on oikeus puolustaa omaisuuttaan, tarvittavia ja kohtuullisia voimakeinoja käyttäen! Käytännössä tämä sujuu esim. jokamiehen kiinniotto-oikeuden kautta. Varkaan saa ottaa kiinni voimakeinoin, jos se ei muuten onnistu. Pitää kuitenkin varoa ylilyöntejä, eli ei nyrkkejä eikä kättä pidempää mielellään käyttöön, ennen kuin toinen osapuoli on ensin yrittänyt... Näin siis lain mukaisesti toimittaessa.
Vois verrata tällä tavalla: "Suomessa poliisi ei saa tarttua seeseen ennen kuin rikollinen on tehnyt niin. Poliisi ei saa ampua aseella ennen kun häntä on ammuttu." Mitä vitu super poliiseja suomes pitää ol ku pitää tul ammutuks et saa ampuu rikollist.. :twisted: :roll: :lol:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Psychocowboy kirjoitti:Autossa on jälki katossa edellisestä "sosiaalisesta tapahtumasta" autoon murtautujan kanssa :roll:
Tän voi käsittää monella tavalla..

a)opetus toi muiston saabbiin

b)varas oli nii kusipäine et alko vandalisoimaa

a -vai b?
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja axtec »

Jos tänne korpeen eksyisi joku varas tuohon pihaan niin olisi taas mentävä remarin kanssa vastaan. Yllättävän hyvin lähtee kulkukauppiaatkin pihasta kun pumppuhaulikon kanssa astuu ovesta ja lataa kuiviltaan :lol:
Ja aika usein löytyy jonkunlainen terävä taskusta.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä tekisit, jos varas e

Viesti Kirjoittaja kristian »

Netissä voisin uhota että saunan taakse vaan, mutta luultavasti tosipaikan tullen soittaisin kumminkin virkavallan paikalle :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Jos ei autona olisi saappi niin tuumailisin vaan että menipähän tarpeeseen,mutta jos saappi kyseessä niin vetäisin pataan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin