joskus meni vaa hermo ku oli junaan meno ja taksikuski soittaa että missä hän on. mistäs minä sen voin puhelimen välityksel tietää, kun ei viel osannu ees sanoo millä tiellä tulossa? siinävaiheessa käskin tunkemaan sen navin poikittain jonnekki mihin aurinko ei paista.Bob kirjoitti:saab87 kirjoitti:huonoja kokemuksii on taksikuskeilla noista naveista siinä mielessä että vielä ei oo onnistunu se navi perille asti neuvomaan miu kotipaikkaan joka on aika rehellisesti korvessa. jättää puoleen matkaan ja keskelle ei mitään kun mainostaa olevansa perillä. sen takia nää paikalliset kuskit taitaa suosii karttoja
Onhan ne navijutskat varmaan takseissa hyödyllisiä, mutta on sekin tullut omakohtaisesti koettua, että taksi eksyy suunnistaessaan navigoinnin avulla (länsi-uudenmaan teillä) - ihmettelin tovin matkantekoa ja sitten alkoi maisemat muuttua sen verran oudonnäköisiksi, että piti kysyä taksikuskilta mihin ihmeeseen oikein ollaan menossa...
Kartta vai navi?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Vielä mennään kartalla. Tarkoitus hankkia joku navi kunhan saavat sen uuden karttapäivityksen (yleensä päivitykset n. 2v välein, nyt kartta on reilut 2v vanha).
Eipä sitä muuten, mutta noilla kuvausreissuilla joutuu seikkailemaan ihan outoja pikkuteitä niin olisi hyvä kun siitä navilta voisi seurata missä oikeasti menee.
Nimim. Ette oikeasti usko mistä voi itsensä löytää kun pikkurallia lähtee kuvaamaan...
Eipä sitä muuten, mutta noilla kuvausreissuilla joutuu seikkailemaan ihan outoja pikkuteitä niin olisi hyvä kun siitä navilta voisi seurata missä oikeasti menee.
Nimim. Ette oikeasti usko mistä voi itsensä löytää kun pikkurallia lähtee kuvaamaan...
Jep, Vantaalla kaverin luona tulikin höpistyä tuosta päivityksestä. Olivat kaivontyhjentäjän tilanneet Vestrantielle ja kuski antanut navin opastaa. Oli sitten navi opastanut paikan päälle tien sieltä päästä, mistä nykyisin on jo tovin ollut suljettuna. Ei vissiin ihan pieni lenkki ollut kiertää uusiksi toista kautta.meverkko kirjoitti:Vielä mennään kartalla. Tarkoitus hankkia joku navi kunhan saavat sen uuden karttapäivityksen (yleensä päivitykset n. 2v välein, nyt kartta on reilut 2v vanha).
Eipä sitä muuten, mutta noilla kuvausreissuilla joutuu seikkailemaan ihan outoja pikkuteitä niin olisi hyvä kun siitä navilta voisi seurata missä oikeasti menee.
Nimim. Ette oikeasti usko mistä voi itsensä löytää kun pikkurallia lähtee kuvaamaan...
#2274
Takana lomareissu Alpeilla (Sveitsi, Italia, Ranska), tiennäyttäjänä tomtom Go910 sekä perinteinen Michelin-paperikartta, josta näkee vuorten korkeudet. Kuka mitenkin arvottaa asiat, mutta itselleni navigaattori maksoi itsensä takaisin, kun piti löytää juniorille nopeasti ensiapu poliklinikka keskellä vuoristotietä. Naviin komento "Navigoi kohteeseen sairaala, nopein reitti" ja ohjeet napsahti kuin Kivimäen nuotit Alénille aikanaan...kristian kirjoitti: Navigaattori... pyh, nykyajan leluja
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta navigaattori toimi kuin unelma.
Mitä sitä nyt kompassilla saabissa tekisi...ei kai näillä ihan metsien halki kuitenkaan mennä?kristian kirjoitti:Onhan niitä joissakin autoissa, muutamissa jenkeissä ainakinÄssä kirjoitti:Kartalla ja nettiohjeilla mennään.
Autoista puuttuu muuten yksi tärkeä varuste, jota monesti olen kaivannut: KOMPASSI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Tämä on sellainen ominaisuus, mitä toivottavasti harvoin tarvitsee. Mutta jos sitä kerrankin tarvitsee niin onhan se jo kannattanut.Jyrki73 kirjoitti: Kuka mitenkin arvottaa asiat, mutta itselleni navigaattori maksoi itsensä takaisin, kun piti löytää juniorille nopeasti ensiapu poliklinikka keskellä vuoristotietä. Naviin komento "Navigoi kohteeseen sairaala, nopein reitti"...
Olen ymmärtänyt että Suomen osalta noissa paikkamerkinnöissä on vielä aika lailla puutteita. Pitäneeköhän paikkansa. Noihinhan voi lisätä itsekin aika helposti paikkoja, esimerkiksi jos jostain syystä käyttää ainoastaan jonkun ketjun huoltoasemia tms. Ainakin jossain oli tällaisia ladattavia tietoja.
Kartalla ja opastekylteillä on ennen kyllä pärjätty hyvin. Kuitenkaan en voi olla kehumatta vuokra-auton (VW) navigaattorin toimintaa, kun ajelin Munchenistä Garmisch-Partenkircheniin viime talvena. Viime viikolla sitten otin Navicoren testiin ja hyvin löysin pikkuteiden päähän Saimaan rannalle. Portinpielessä Taru Valkeapää ilmoitti: nonni, nyt ollaan perillä. Navicoren nopeusvalvontakameroiden varoitussysteemi toimi loistavasti.
Vaan ei kannata kuitenkaan reissuun ilman sitä karttaa lähteä.
Firon
Vaan ei kannata kuitenkaan reissuun ilman sitä karttaa lähteä.
Firon
#1899
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Perinteinen kartta on pop - ja opasteet maantiellä. Ukon navigaattori käskee turhan usein "jos mahdollista, käänny takaisin"
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
TomTomissa on myös KOMPASSI Kyllä oli navigaattori mukava laite lomareissuilla sikäli kun tuli joitakin uusia reittejä eteen. Karttoja en ole TomTomin hankinnan (12/2005) jälkeen pitäny autossa eikä ole tullut edes ikävä niitä. Ihan sokeasti nykynaveihin ei kannata luottaa, mutta ei se sen auvoisampaa ole vaikka vaimo tulkkais repsikassa karttaa ("tosta piti kääntyy") tai sitten vielä se, että ite pitäis lennossa koittaa vilkuilla jotain ryppysiä papereita. Stressi on poistunut kun pääsin kartoista eroon.Ässä kirjoitti:Kartalla ja nettiohjeilla mennään.
Autoista puuttuu muuten yksi tärkeä varuste, jota monesti olen kaivannut: KOMPASSI
Kannattaa koittaa: ajaa "lyhintä reittiä" parin isomman tien välillä, esim. Porvoon lähistöltä Hki-Tre -moottoritielle Hyvinkään kohtaan. Siinä pääsee hämmästelemään niitä osia Suomesta, joita ei normaali kaupunkilaisheppu tiennyt olevankaan varsinkaan eteläisessä Suomessa.NG900T kirjoitti:Jep. Ja jos ei asvalttia niin maalaismaisemien läpi hiekkateitäPuistokemisti kirjoitti:TomTom vie perille AINA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Just tätä ominaisuutta minä haluaisin kokeilla. Alkaa noi ajoreitit olla liiankin tuttuja tässä Etelä-Suomessa.karg kirjoitti:Kannattaa koittaa: ajaa "lyhintä reittiä" parin isomman tien välillä, esim. Porvoon lähistöltä Hki-Tre -moottoritielle Hyvinkään kohtaan. Siinä pääsee hämmästelemään niitä osia Suomesta, joita ei normaali kaupunkilaisheppu tiennyt olevankaan varsinkaan eteläisessä Suomessa.NG900T kirjoitti:Jep. Ja jos ei asvalttia niin maalaismaisemien läpi hiekkateitäPuistokemisti kirjoitti:TomTom vie perille AINA
Mites on karg, lainaatko joskus koekäyttöön tuota tomppaa?
Eiköhän tuo onnistuis jossain välissä. Ainoo ongelma on vaan se, että oon "integroinu" laturijohdon autooni silleen etten viiti sitä nyppiä irti eli sitten se akku kestää vaan n. 2 tuntia jos sitäkään. Pääseehän siinäkin ajassa tietty jo eksyksiinmeverkko kirjoitti:Mites on karg, lainaatko joskus koekäyttöön tuota tomppaa?