Moniko aikaa tehdä tupakkalokon/lopettaa

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Tupakkalakko/lopetus

Lakko
5
11%
Lopetus
17
38%
Jatkan sauhuttelua
23
51%
 
Ääniä yhteensä: 45

Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kovasti herättää tunteita ravintoloiden savuttomuus...

Vaikka itse poltan niin eipä tuo ravintoloiden tupakointikielto juuri hetkauta käytännön tasolla... sen mitä ravintolassa istun voin ihan hyvin istua ilman tupakkaakin. Usein tulee vapaaehtoisestikin oltua polttamatta kun ei viitsi savustaa tupakkoimattomia kavereita.

Periaatteellisella tasolla tuo kielto hetkauttaa ja kammoksuttaa ajatus siitä millä verukkeella kukkahattutädit seuraavaksi jyräävät yksilönvapauksia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Hepis kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Suomessa on pitkään menty tupakoitsijoiden ehdoilla, kannattaa kuitenkin muistaa että yli 75% väestöstä ei polta nykyään..
<KÄRJISTYS>Koska enemmistö väestöstä ei myöskään käytä alkoholia, niin pistetään samantien kaikki baarit kokonaan kiinni. Alkoholi on kumminkin huomattavasti haitallisempaa kuin tupakka. Ja koska enemmistö väestöstä usein käyttää julkista liikennettä, niin kielletään yksityisautoilukin. Liikenne tappaa kumminkin asianosaisia ja sivullisia monin verroin enemmän kuin viina ja tupakka yhteensä.</KÄRJISTYS> :wink:
Alkoholi ei haittaa ympärillä olevia toisin kuin tupakka.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hepis kirjoitti: <KÄRJISTYS>Koska enemmistö väestöstä ei myöskään käytä alkoholia, niin pistetään samantien kaikki baarit kokonaan kiinni. Alkoholi on kumminkin huomattavasti haitallisempaa kuin tupakka. Ja koska enemmistö väestöstä usein käyttää julkista liikennettä, niin kielletään yksityisautoilukin. Liikenne tappaa kumminkin asianosaisia ja sivullisia monin verroin enemmän kuin viina ja tupakka yhteensä.</KÄRJISTYS> :wink:

Oma mielipiteeni tuohon tupakkalakiin on, että ruokaravintolat kokonaan savuttomiksi, isommat anniskelupaikat laittakoon erillisen tupakointitilan ja pikkubaarit jatkakoon nykyiseen malliin.
Hehe :D

Ei ole tarkoitus nyt nussia pilkkua, mutta pari juttua siltikkin :wink:
Aikuisväestöstä n. 90% käyttää alkoholia ja viina ja tupakka tappavat moninkertaisesti liikenteeseen verrattuna
Alkoholin juominen ei vahingoita vierellä olevia, muuten kuin kasvaneen tappeluvaaran muodossa :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Ei ehkä haittaakaan samalla tavalla, jos ei vanhan viinan hajua verrata tupakan käryyn. Mutta enpä ole kuullut, että joku olisi puukottanut toista vedettyään askin norttia. Eivätkä ne tupakasta ole tuiterissa ne ratikassa ördäävät laitapuolen kulkijat. Ja aika harvoin on myöskään auto ajanut kenenkään päälle sen takia, että hiljattain poltettu tupakka olisi vaikuttanut kuljettajan ajokykyyn.
NG 900S 3d 2.3i -98
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Rommitommi kirjoitti:viina ja tupakka tappavat moninkertaisesti liikenteeseen verrattuna
Mitenkähän olet tuon laskenut? Jos esimerkiksi minä juon loppuelämäni viinaa, niin ei siihen kuole kukaan muu kuin minä kun maksa poksahtaa. Jotenkin epäilen edelleenkin, että liikenteessä menehtyy vuodessa enemmän ihmisiä kuin maksakirroosiin tai keuhkosyöpään.

Eihän pistoolikaan itsestään ketään tapa.

Ja enemmän olen keuhkoistani huolissani kävellessäni Helsingin keskustassa kuin istuessani ravintolassa, jossa saa tupakoida.
NG 900S 3d 2.3i -98
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hepis kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:viina ja tupakka tappavat moninkertaisesti liikenteeseen verrattuna
Mitenkähän olet tuon laskenut? Jos esimerkiksi minä juon loppuelämäni viinaa, niin ei siihen kuole kukaan muu kuin minä kun maksa poksahtaa. Jotenkin epäilen edelleenkin, että liikenteessä menehtyy vuodessa enemmän ihmisiä kuin maksakirroosiin tai keuhkosyöpään.

Ja enemmän olen keuhkoistani huolissani kävellessäni Helsingin keskustassa kuin istuessani ravintolassa, jossa saa tupakoida.
http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2005 ... 10-31.html

Jokainen tietenkin tavallaan...Helsingin keskustassa ilmanlaatu on hyvä suurimman osan ajasta :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Kyllähän tuostakin tilastosta ilmenee mielenkiintoisia seikkoja. Kuten se, että kaatumalla kuolee enemmän ihmisiä kuin tupakoimalla. 8O

Viinaan näemmä hukkuu perinteiseen suomalaiseen tyyliin paljon porukkaa ja tosiaan sittenkin enemmän kuin liikenteessä kuolee. Siltä osin "seison korjattuna", I stand corrected.

Mutta edelleen ennemmin kuolen viinaan ja sikareihin kuin vitutukseen. Ja mieluummin niihin kuin kolarissa, jossa voi käydä huonosti muillekin. :wink:
NG 900S 3d 2.3i -98
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kahtos, minä ku tosiaan luulin että on kyse pelkästään tarjoilun kieltämisestä. Noh, kaipa sitten täytyy ottaa jatkossa aina omat juotavat mukaan ettei ala suuta kuivamaan tupakkatilassa. :roll:
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Joo, oikeasti et sinne tupakointitilaan saa viedä edes itse rahalla samasta anniskelupaikasta ostamiasi virvokkeita. Etkä saa pelata siellä Raha-automaattiyhdistyksen siirtymäajoilla kikkailevan monopolin ylläpitämiä peliautomaatteja. Voi olla, että jopa vaatimaton yritys pistää pari erää avopokkaa kaverien kesken viidenkympin pohjalla ja tonnin katolla päättyy sekin siihen, että portsari takavarikoi korttipakkasi.

Saattaapi olla, että nenänkaivuukin tulkitaan jonkinlaiseksi nautintoa tuottavaksi puuhasteluksi ravintolan tiloissa, jolloin se tietenkään ei voi olla ravitsemusliikkeen tiloissa säädetyn lain ja asetusten mukaisesti hyväksyttävää.

Eli sinne keskoskaappiin on kielletty tarjoilun lisäksi KAIKKI, siitä ei vain erikseen mainita kuin tuo drinkkien tuominen.

Sitäpaitsi ainakin pääkaupunkiseudun ravintoloiden tarjoilijat ovat jo hyvin harjaantuneet tulevaan tehtäväänsä olemaan tarjoilematta johonkin tiettyyn paikkaan. Nykyinenkin tarjoilu normaalin anniskeluoikeuden sallimissa rajoissa sujuu niin hitaasti, että laskuhumala on alati vaaniva vaara paukkujen välissä.
NG 900S 3d 2.3i -98
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

dq kirjoitti:Kahtos, minä ku tosiaan luulin että on kyse pelkästään tarjoilun kieltämisestä.
Sellaisenahan se halutaan esittää, mahdollisimman lievässä muodossa, että muka riittäisi ettet pariin minuuttiin tilaa sinne lisää juotavaa. Mutta totuus on, että edes juuri tiskiltä hakemiasi paukkuja et sinne tupakkatilaan saa viedä, etkä siellä nauttia. Voimaan tulevan lain mukaan et saa siellä tupakointitilassa syödä etkä juoda yhtään mitään etkä pelata mitään tiloissa mahdollisesti olevia peliautomaatteja. Piste. Niin mitä kohtaa et ymmärtänyt? Siis-et-juo-etkä-syö-mitään-etkä-koske-mihinkään-niin-kauan-kuin-vedät-sitä-röökiäsi-ravintolan-tupakointitilassa. Menikö perille? Hyvä.
NG 900S 3d 2.3i -98
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...enpähän aikonu lopettaa tupakinpollttoa vielä. Ekaks yritä päästä muutamasta liikakilosta eroon, SITTEN vähentää oluenjuontia, JA sitten paneutua tupakkijutskaan. Toisaalta... mitäs pirua tässä voi tehdä, kun kuulemma paheiden summa on vakio...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

espe kirjoitti:...enpähän aikonu lopettaa tupakinpollttoa vielä. Ekaks yritä päästä muutamasta liikakilosta eroon, SITTEN vähentää oluenjuontia, JA sitten paneutua tupakkijutskaan. Toisaalta... mitäs pirua tässä voi tehdä, kun kuulemma paheiden summa on vakio...
samaon mutta ei ollu loppumassa :lol:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Air Raid Siren
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 09:37
Paikkakunta: Oulu - 22 Acacia Avenue

Viesti Kirjoittaja Air Raid Siren »

Tyhmä kun olen niin jatkan toistaiseksi sauhuttelua. En polta kovinkaan paljon. Normaalikokokoinen Mallun punainen aski kestää joskus jopa melkein kokonaiset kolme päivää, joskus menee päivässä kokonaan...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Olen tällä hetkellä lopettamassa, vähennettyä olen saanut runsaasti siitä puolikkaasta askista päivässä noin yhteen savukkeeseen päivässä. Kun muistaa miten hyvä oli olla polttamatta niin heti tekee mieli siihen samaan oloon, tupakka on alkoholin kanssa yksi elämän vitsauksista. Täyttä paskaa suorastaan molemmat. :evil:
vilukissa
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 19, 2006 15:30

Viesti Kirjoittaja vilukissa »

Kunhan nykyinen aski tyhjenee niin lopetan. Päivä tai kaks vielä sauhuttelua.
Lukittu