Minkäs merkkiset kulkineet sikailee eniten liikenteessä?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Minkäs merkkiset kulkineet sikailee eniten liikenteessä?

Volvo V70, musta
36
12%
Volvo muu
29
10%
BMW M, tai oli siinä ainakin se m-lätkä
106
35%
Japsi
14
5%
Ranskis
9
3%
Venakko
9
3%
Saab !
27
9%
Kanada
17
6%
Mersu
40
13%
Muun merkkinen kulkine
17
6%
 
Ääniä yhteensä: 304

Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

Bob kirjoitti:
Cyrus kirjoitti:Omalle kohdalle sattunut useasti noita isoja Kartano-Volvoja jotka tekevät täysin järjettömiä ohituksia ja posottavat reilummanpuoleista ylinopeutta.
Jäin itse funtsimaan tuota asiaa ja nimenomaan V70:ten osalta ja en muista, että yksikään olisi ohittanut tai ainakaan siten, että se olisi jäänyt mieleen...
Niin...sinä ajatkin Saabilla, ei ne pääse ohi :lol:
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Pakko oli vastata että Kanada, koska ei se merkkiä katso kuka sikailee ja kuka ei. Saabisteissakin on sikoja, ainakin välillä itse. Ja tunnen tosi asiallisia mersu/bmw/volvo kuskejakin. Että taitaa olla kuitenkin kuskista, ei autosta kiinni.

Mutta sen huomaa kyllä että mitä uudempi "parempi"auto on alla niin ehkä se vähän vaikuttaa asenteeseen. Ja nehän on pakko kuitata vanhalla saapsilla. Eli kuka se kuspiä oikein onkaan ellei ihte?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Ammattikuljettajan eli rekkakuskin kokemusperäinen mielipide, ehkä vastoin monen ennakko-odotuksia: Mielestäni ne pahimmat sikailijat ja muun liikenteen hidastajat/häiritsijät löytyvät tuolta ranskalaisten leiristä. Mersukuskit nykyisellään hyvinkin kohteliaita, kuten myös monet bmw-kuskeista saadut havainnot ovat olleet parempaan päin. Näin siis kun isolla autolla (60 ton) olen liikkeellä, vapaa-ajalla ei niinkään tule tarkkailtua kun emäntä ajaa melkeinpä aina kun itseä ei jaksa enää kiinnostaa. Töissä kun kertyy kilometrejä yli 150 000 per vuosi.......
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Air Raid Siren
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 09:37
Paikkakunta: Oulu - 22 Acacia Avenue

Viesti Kirjoittaja Air Raid Siren »

Itse olen ainakin työssäni huomannut että kyllä se on se Volvo V70 musta tai tummansininen se joka ajaa ylinopeutta eniten. Ei niinkään sikailua, mutta se ylinopeus pitää olla aina ja halvemmasta autosta pitää päästä ohi...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Monesti nähny jonkun japsilla päästelevän miljoonaa aivan päättömästi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Poistettu!
Viimeksi muokannut Bob, Ti Loka 10, 2006 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Kartanovolvot (V70) ja bemarit!
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Älkäämme unohtako mainita tuunattuja "luomuksia" ja niistä etenkin niitä eteläeurooppalaisia TDi-kippuroita.. ;)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Aiheutan tasapuolisesti pahennusta BMW:llä (Ei löydy M-leimoja, ei) ja Audilla :roll:
STCF #3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itte olen huomannut, että ei voi suoraan verrata millä autoilevat törttöilee. Viimeisin törttöily tapahtui jo tovi sitten, kun joku vanhempi herrasmiehen näköinen ajoi kolmion takaa Citikan Xantiallaan eteen. Ei se muuten mutta kääntyi oikealta eteen ja jarrutti auton pysähdyksiin risteysalueelle, ja alkoi juttelemaan jonkun kävelytiellä kävelleen naisen kanssa. Citikan jarruttaessa itse jarrutin minkä vasemmalla jalalla jaksan ja väistin kohti liikenteen jakajaa, kun vastaantulevaa kaistaa tuli auto vastaan. Painoin äänimerkkiä ja Citikka ajoi muutaman metrin eteenpäin, ajoin rinnalle ja aukaisin ikkunan sekä sanoin Citikka kuskille, että etsii pysähdyspaikan muualta kuin risteysalueelta ja kertais muutenkin liikennesääntöjä kärkikolmion osalta. Ja mitä sain vastaukseksi?

"Pidä turvaväli." ??!?!???

Niin, mullahan oli etuajo-oikeus joten millähän lailla mun pitää alkaa sitä väliä pitämään, hä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Hepis kirjoitti:Jaa-a. Tuossa on aika monta potentiaalista sikailijapirssiä, mikä niistä nyt sitten mahtaa olla yleisin.

- BMW ilman lisävarusteita (sikailevat niin kuin leasingsopimus ja firman luottokortti oikeuttaisivat olemaan noudattamatta liikennesääntöjä)
- BMW spoilereilla ja tuningpakoputkella (sikailevat niin kuin ylikokovanteet ja typerän näköiset levikkeet oikeuttaisivat olemaan noudattamatta liikennesääntöjä)
- Volvo ja Mersu (sikailevat niin kuin taksikyltti katolla ja kultaketju ranteessa oikeuttaisivat olemaan noudattamatta liikennesääntöjä)
- japsit spoilereilla jne. (sikailevat niin kuin lippalakki väärinpäin ja opiskelu amiksessa oikeuttaisivat olemaan noudattamatta liikennesääntöjä)
- japsien rinnalle sikailemaan ilmaantunut myös tuunattuja ranskalaisia samalla perusteella
- Volvo ja Mersu ilman taksikylttiä menevät samaan sikailijaosastoon kuin Bemarit ilman lisävarusteita
Asiasta olen juurikin samaa mieltä mitä nimimerkki "hepis" tässä on jo kirjoittanut. 8) :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

en ny tiiä va onko saab muka ainoo auto jonka peräs voi oikeesti ajaa satasta? vai onko ne nysvääjät aina miu eessä :|
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Tuota ykköstietä useasti ajellessani olen huomannut, että nykyään suurimmat törpöt, kaaharit ja puikkelehtijat ovat Audi-kuskeja.

Viimeksi reissulla nauratti kyllä yksi niistä - piti päästä Muurlassa motarin päätyttyä lähes oman henkensä hinnalla ohi, mut sit körötteli kuitenkin Lohjanharjun jälkeen motarilla varmaan sitä tasan 120 km/h - mut oli varmaan saanut huipputärkeän puhelun, kun ajeli luuri korvalla -laittomasti sekin vielä :evil:
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

potkuhousu kirjoitti:Mun kanssa usein kisailevat Audit jostain kumman syystä.
Ja mä kisaan Subaru Imbreza WRX Stin omistajien kanssa :)
Tästä tuli mieleen että kävi taas eilen hassu tapaus mitä usein jostain syystä sattuu kun pyörällä on liikenteessä. Lähdettiin valoista vierekkäin - vierellä oli tuollainen WRX ja minä pyörällä.
Ihan kummaa porukkaa, miksi ne haluaa kisata pyörän kanssa joka kiihtyy 0-100 melkein samoihin lukemiin F1 auton kanssa? Siinä se lähti naama vakavana polkemaan sitä subaruaan. No minä sitten tylsistyneenä väänsin kahvaa sen verran että vierekkäin mentiin jonnekin 120:iin asti. Ihan ripeästihän tuo (autoksi) siinä kiihtyi mutta äijä sen kun jatkaa polkemistaan. Kelasi jotain 150 mittariin, no minä siinä jo löysäsin ja ihmettelin että ihanko pakko on polttaa korttinsa tuolla tavalla. Outoa touhua. Kehui varmaan esson paarissa sitten jollekin kaverille jättäneensä mp:n valoihin seisomaan :)

Mitä noihin sikailijoihin yleensä tulee niin aika vähällä päästätte kyllä saabistit.. siellä on paljon ollut silmämääräisesti tosimulkkuja kautta vuosikymmenien. TDI on selvä juttu, paljon ajavat kaupparatsut, samoin V70 osasto, Suomen myydyimmät maantiefarkut ei voi olla näkymättä. BMW/Audi porukka on tietysti klassikko. Niitä autoja ei yksinkertaisesti osta normaalit ihmiset jotka vain haluaisivat liikkua turvallisesti paikasta toiseen.
Miten sitä sanotaan.. bemari ei tee omistajastaan mulkkua, mutta mulkut ostavat.......B..
9000CS 2,3
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Faijalta tuli vähän kommenttia TDI-kuskista vklopulta... oli kuulemma lähtenyt kinnaamaan. Olivat ohittaneet motarilla jotain vanhempaa naista, mamma ajellu cruisella tasaseen ohi ja yhtäkkiä tää ei enää päästäkkään ohi. Oli mutsi läppässy Jaggessa lämän tiskiin, ei se vissii kuitenkaa ollu si mitää enää yrittänyt. Osaa se meidän mammakin vielä 8)
Faija kyllä meinas et ois voinu vaan näyttää sille peukkua ja naureskella, ois ollu varmaa vähä nolompi tilanne :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin