mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Kyllä se toi vaihtoehto numero uno oli valittava, ei auta.
Eihän aina tarvitse ostaa ihan uutta pirssiä voihan sitä valita
vähän ajetunkin, silloinhan se varmaan enemmän painaa tuo
huoltopuoli ja se miten entinen omistaja pidellyt sitä helmeä? Siis
ajoneuvon yleiskunto.
Eihän aina tarvitse ostaa ihan uutta pirssiä voihan sitä valita
vähän ajetunkin, silloinhan se varmaan enemmän painaa tuo
huoltopuoli ja se miten entinen omistaja pidellyt sitä helmeä? Siis
ajoneuvon yleiskunto.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Väri ja varusteet on tärkeinpiä.Saabithan on kuitenkin muilta osin aina kunnossa,ainakin myynti-ilmoituksia tarkasteltaessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä on sinulle tärkeintä Saabia ostaessa?
Miten voi olla mahdollista, että maalipinnan kunto ja kolhut ei ole saanut VIELÄ YHTÄÄN ÄÄNTÄ!!223"###"!"!!! En voi uskoa tätä todeksi, tässä ollaan kuitenkin AUTOFOORUMILLAa9000 kirjoitti:lisäsin (poikkeuksellisesti gallupin jo alettua mutta hyvin alkuvaiheessa) kohdan kohdan maalipinta ja ulkoiset kolhut uudempien saabien ystäville ja parkkipaikkakolhu-foobikoilleV.J.S kirjoitti:Se kaikista tärkeinhän tuolta puuttui: ei SAA olla yhtään ainutta PARKKIPAIKKAKOLHUA!11!!!!1!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Nykyisin luotan enimmäkseen omiin tuntemuksiin käytetyn auton hankinnassa. Eli mahdollinen huoltokirja ei välttämättä kerro auton todellisesta kunnosta yhtään mitään. Omassa hankinnassa se kirja riitti vain noin 100000 asti. Ulkoinen olemus oli todella lupaava ja koeajolenkin suoritettuani myöskin tekniikka tuntui olevan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta huippukunnossa. Autolla oli ostohetkellä ajettu 225000km ja nyt alkaa pikkuhiljaa täyttyä 300000 kilsan raja ilman isompia ongelmia. Muutama ranetus siitä löytyi edellisten käyttäjien taholta, mutta ne tuli korjattua heti alkuunsa ja mitään isoa remppaa ei ole tarvinnut vieläkään tehdä! Eli seuraavaa Saabia hankkiessani en säikähdä isoakaan kilometrilukemaa, enkä kaipaa mitään huoltokirjoja luettavaksi, vaan se ulkoinen olemus ja koeajolenkki ratkaisee kaiken
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Turbo on ehdoton pakko olla ja kaikki muut mukavat varuseet mitä saabeissa lähes aina on vakiona.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1084
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Itsekin harrastelen vanhempia saabeja, -87 malliset 900i sedanit mielestäni parhaita, siksi tuo korin ruosteettomuus melkeimpä tarkein, muiden vikojen kanssa kyllä pärjään kotikonstein?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Hankala kysymys, kun miettii mitä on tullut ostettua...Tietoisesti ruosteisia, paljon ajettuja ilman huoltohistoriaa, hyvillä varusteilla yms.
Mutta kun ei ole edes talvialuja, niin kai se pitää kääntää tuonne ruosteettomuuden ja vähäisten kilsojen puolelle. Vaikkakin viimeisimpään saappiin joutui vetaritunnelin ja takakaaren korjaamaan, oli sillä taulussa vajaat 68 tkm...
Seuraavan Saabin osalta kriteerejä paha sanoa, fiilispohjalta kun tuntunut tähänkin asti tuo auton osto menevän...
Mutta kun ei ole edes talvialuja, niin kai se pitää kääntää tuonne ruosteettomuuden ja vähäisten kilsojen puolelle. Vaikkakin viimeisimpään saappiin joutui vetaritunnelin ja takakaaren korjaamaan, oli sillä taulussa vajaat 68 tkm...
Seuraavan Saabin osalta kriteerejä paha sanoa, fiilispohjalta kun tuntunut tähänkin asti tuo auton osto menevän...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Samoilla linjoilla ollaan. Eli Turbo ja nahkapenkit, ilmastointi.... ja tästä porukasta sitten valkataan se sopivilla kilometreillä oleva. Kun tekniikka ja varustepuoli ovat kunnossa, niin koria viittii sitten vähän fiksaillakkin (jos tarvetta)Koutonen kirjoitti:Turbo on ehdoton pakko olla ja kaikki muut mukavat varuseet mitä saabeissa lähes aina on vakiona.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Pulttijako tietenkin (4x114,3). Silloin tulee ostettua pakosti joku suosikkimalleistani.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Kun budjetit on mitä on niin pääasia on lähinnä se, et leima on mahdollisimman pitkä. Se on sit vaan sellanen mukava yllätysbonus jos se auto jopa kestää sinne leiman loppuun asti.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
No kyllähän se tuo ruostetilanne on ilman muuta. Tonnari on meikäläisen pirssi.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: mikä on sinulle tärkeintä käytettyä Saabia ostaessa?
Lahon korin ympärille ei paljon kiinnosta rakennella. Eikä välttämättä kiinnosta ruveta purkamaan koko autoa osiksi ja ruveta kunnolla hitsailemaan. Ehjän korin ympärille on hyvä rakentaa parempaa, vaikka kone olisikin rempattava jolloin ei siis huoltohistorialla mitää väliä sikäli. Paljon vaikuttaa sekin, jos auto lähtee käyntiin ja ajamalla liikkuu, mutta ei välttämättä sekään jos muuten vaikuttaa hyvältä yksilöltä.
Korin ulkopuolisetkin asiat ovat laitettavissa ja niihin on saatavilla ehjää osaa aika helposti jos pitäisi esimerkiksi ruveta ovia vaihtelemaan taikka konepeltiä/takaluukkua.
Mutta ehkäpä sitten ne konevikaiset autot on enempiki rojektiluontosia.
Yhden semmoisen ostinkin, mutta sain sen kuitenkin ehjäksi muutamalla vippaskonstilla niin se on nykynen toinen käyttis.
Käyttiksen ostokin on meleko samankaltasta, mutta se pitäs olla sitte semmone jota ei tarviis hirveesti rempata mahdolliseen katastuskuntoon/ajokuntoon tai jos muuten jotai vikaa on siltikin. Huoltohistoriaa, yleiskuntoa; eli mitenkä on pidetty ja hoidettu. Ajotuntumaa, jarruja ja moottorin käyntiä ja ääniä. Ja onko tehot tallella. Kaikki vaikuttaa, mutta tärkein on siltikin mielestäni tuo ruostetilanne.
Korin ulkopuolisetkin asiat ovat laitettavissa ja niihin on saatavilla ehjää osaa aika helposti jos pitäisi esimerkiksi ruveta ovia vaihtelemaan taikka konepeltiä/takaluukkua.
Mutta ehkäpä sitten ne konevikaiset autot on enempiki rojektiluontosia.
Yhden semmoisen ostinkin, mutta sain sen kuitenkin ehjäksi muutamalla vippaskonstilla niin se on nykynen toinen käyttis.
Käyttiksen ostokin on meleko samankaltasta, mutta se pitäs olla sitte semmone jota ei tarviis hirveesti rempata mahdolliseen katastuskuntoon/ajokuntoon tai jos muuten jotai vikaa on siltikin. Huoltohistoriaa, yleiskuntoa; eli mitenkä on pidetty ja hoidettu. Ajotuntumaa, jarruja ja moottorin käyntiä ja ääniä. Ja onko tehot tallella. Kaikki vaikuttaa, mutta tärkein on siltikin mielestäni tuo ruostetilanne.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07