mikä saab seuraavaksi ?
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Jos sitä nyt vaikka 10 vuotta tulis tällä 9-3:lla ajeltua ja säästeltyä niin seuraavaks vois harkita (tai haaveilla) ng 9-5:ta. Käytettyjä sportcombeja (toivon mukaan) saanee siinä vaiheessa jo sopivaan hintaan, mahdollisesti automaattina ja jollain vähän nykyistä matalapaine-mopoa tehokkaammalla koneella
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä saab seuraavaksi ?
OG900, matalakeula-9000 tai OG9-5. OG900 tarjoaa enemmän luonnetta ja kotoista tunnelmaa sekä pienemmän kulutuksen mutta alkavat olemaan uusimmatkin jo 20-vuotiaita... Tonnarin tai ysivitosen mukana tulisi ilmastointia sun muuta modernia ylellisyyttä mutta toisaalta myös luultavasti korkeammat korjauskulut.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä saab seuraavaksi ?
...pienemmän kulutuksen? Vaihda sieniä .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä saab seuraavaksi ?
arvasin että joku puuttuu tuohon
No kaasarisatkulla pääsee maantiellä kohtuuvaivalla alle seitsemään litraan, sen mukaan mitä olen foorumia lukenut ysitonnisella vastaava vaatii enemmän yrittämistä. 9-5:lla saattaisi päästä samoihin kulutuksiin mutta sen kohdalla jokaiseen moottoriin liittyvä turbo johtaisi luultavasti siihen että ajaisin varsin epätaloudellisesti Kaasarilla taloudellisesti ajaminen on helppoa kun polkemallakaan ei juuri lujempaa mennä. Sitten on tietenkin vielä 9-5:n dieselversiot omassa sarjassaan, mutta valitettavasti olen sille raksutukselle allerginen...
No kaasarisatkulla pääsee maantiellä kohtuuvaivalla alle seitsemään litraan, sen mukaan mitä olen foorumia lukenut ysitonnisella vastaava vaatii enemmän yrittämistä. 9-5:lla saattaisi päästä samoihin kulutuksiin mutta sen kohdalla jokaiseen moottoriin liittyvä turbo johtaisi luultavasti siihen että ajaisin varsin epätaloudellisesti Kaasarilla taloudellisesti ajaminen on helppoa kun polkemallakaan ei juuri lujempaa mennä. Sitten on tietenkin vielä 9-5:n dieselversiot omassa sarjassaan, mutta valitettavasti olen sille raksutukselle allerginen...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Olen kyllä rehellisesti yllättynyt, jos kaasarisatku menee helposti alle seiskan maantiellä ja käy vielä järkevästi. Se on totta, että ahdetulla LH-tonnarilla seiska kaipaa jo hitusen yritystä (8 menee helpolla), mutta sekä LH-iivari että Trionic -kuskeilta on kuultu helposti alle seiskan lukemia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Hyvä tietää kun jossain vaiheessa kuitenkin täytyy ruveta oikein vakavasti miettimään minkä kulkineen hankkii seuraavaksi.aero kirjoitti:mutta sekä LH-iivari että Trionic -kuskeilta on kuultu helposti alle seiskan lukemia.
Kovin säästeliäästi tuo satku on bensaa kuluttanut sen jälkeen kun moottori saatiin normaalikuntoon (aikaisemmin oli huonot tulpat, liian vähän öljyä, seos laihalla ym.), ja käy kuitenkin oikein hyvin, itse asiassa paremmin kuin aikaisemmin... En tiedä sitten käytänkö kaasua niin rauhallisesti vai mikä on, mutta en valitaaero kirjoitti:Olen kyllä rehellisesti yllättynyt, jos kaasarisatku menee helposti alle seiskan maantiellä ja käy vielä järkevästi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Njoo, ei se väärin ole jos noihin lukemiin menee , minä vain olen rehellisesti yllättynyt .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1086
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Kyllä se on vieläkin SAAB 900i 2,0 16V sedan, manuaalivaihteisto ja kattoluukku.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Kun seurailee tämän ketjun kirjoittelua, on mielestäni aika mielenkiintoista, että suurin kiinnostus kohdistuu ns. "vanhoihin Saabeihin"? Siis, olisiko se todellakaan suuri tappio, jos näitä uusia ei enää tehtäisikään? Miten lie?
Itse kuvittelisin, että jos Saabin haluaisi, niin uuden haluaisi? Mutta jos niitä ei enää saa, ja vaikka saisikin, niin kyllähän noita muita merkkejä vielä varmaan valmistetaan.
Itse kuvittelisin, että jos Saabin haluaisi, niin uuden haluaisi? Mutta jos niitä ei enää saa, ja vaikka saisikin, niin kyllähän noita muita merkkejä vielä varmaan valmistetaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Kyllä se yksinkertainen syy siihen haluttavuuteen on Risto myös budjetti. Minulla todennäköisesti olisi varaa ostaa uusi 9-5SC, mutta yksinkertaisesti keksin taloudellisesti paljon parempia vaihtoehtoja. Olen yhden lähes 50te "auton" ostanut ja silloinkin piti jo euroja laskea tarkkaan. Rakentelin moneen otteeseen uutta femmaa laskureilla ja vaatimustaso (niin uusissa kuin vanhoissa) on varusteiden osalta jonkunlainen, niin hintaahan sille tuli. 9-3X:ää olen katsellut myös, mutta se taas on kokoluokaltaan liian pieni tälle taloudelle ja tuohon kokoluokkaan budjetin pitäisi olla lähempänä 40 tuhatta kuin 55 tuhatta.
On tappio, jos uusia ei enää tehtäisi, mutta on myös tappio ettei saabisteilla ole varaa ostaa uutta Saabia. Kyllä se NG on kaikesta huolimatta Risto hieno auto ajaa, kiitos koeajomahdollisuudesta
On tappio, jos uusia ei enää tehtäisi, mutta on myös tappio ettei saabisteilla ole varaa ostaa uutta Saabia. Kyllä se NG on kaikesta huolimatta Risto hieno auto ajaa, kiitos koeajomahdollisuudesta
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Itsellä (ja luultavasti muillakin) jos ei suurimpana niin ainakin suurena vaikuttimena Saabin ostossa on raha, ja jos asuisin esimerkiksi Ruotsissa en varmaankaan kovin kauaa miettisi minkään 90-luvun ysitonnisen ostoa vaan säästäisin rahaa vähän pidempään ja ostaisin suoraan uuden 9-3:n. Mutta kun Suomessa ollaan niin uudet autot, niin Saabit kuin muutkin, maksavat suuria summia rahaa.
Jotain tekemistä asian kanssa on varmaankin myös sillä miten 80-luvulla duunarilla oli varaa Saabiin mutta nykyään ei ole vaikka autovero on koko ajan ollut olemassa, mutta tämä asia ei (mielestäni) liity niinkään siihen mitä Saabille on tapahtunut kuin siihen mitä Suomelle on tapahtunut...
Jotain tekemistä asian kanssa on varmaankin myös sillä miten 80-luvulla duunarilla oli varaa Saabiin mutta nykyään ei ole vaikka autovero on koko ajan ollut olemassa, mutta tämä asia ei (mielestäni) liity niinkään siihen mitä Saabille on tapahtunut kuin siihen mitä Suomelle on tapahtunut...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Rahamiehillä helppo huudella että ostakaa uusi saab,ei perseaukisella duunarilla ole varaa kuin vanhoihin autoihin...
Vaan jos seuraavaksi joko 9-3 ss tai uudempi femma.ehkä kymmenen vuoden päästä kun on rahaa.
Vaan jos seuraavaksi joko 9-3 ss tai uudempi femma.ehkä kymmenen vuoden päästä kun on rahaa.
Joku kipotin.
Re: mikä saab seuraavaksi ?
Mieleni halajaisi hankkia talliin tupliksen lisäksi vielä og900, nimenomaan kolmella ovella ja mieluusti vielä turbolla.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: mikä saab seuraavaksi ?
9000 aero tai vanhempi 900 aero ois aika lipsakka. Enemmän kuitenkin vielä kallistuu tonnisen puolelle.. Jos sitä joskus moiseen euroja ois..
Saab 9000 cc -90
Saab 9000 jubi -97
Saab 9000 jubi -97
Re: mikä saab seuraavaksi ?
9-3x olisi hieno hankinta seuraavaksi autoksi
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#