Tomaatti vaiko Manuaali
Automaatti saattaisi 100hv 900c:n ajamista kaupungissa. Ei tarvitsisi harmitella 2-vaihdetta. Ja vaihtaisi aina isoissa ylämäissäkin pienemmälle automaattisesti, eikä väkisin yrittäisi ajaa 5-vaihteella ylös, vaikka nopeusmittarin neula laskee 15km/h.
Tosin tuntuu että yleensä manuskassa ei se 4-vaihteellekaan vaihtaminen auta. Vetoa löytyy mäessä vasta 3-vaihteella.
98E tuntuu auttavan ainakin psyykkisesti.
Viimeisen kaasarin säädättämisen jälkeen ei ole kokemuksia. Voi olla että korjaamolla korjasivat muutakin kuin päästöt. Aika näyttää.
Tosin saabin (ainakin vanha) automaatti on ilmeisesti matka-ajossa hankala, vai onko?
Tosin tuntuu että yleensä manuskassa ei se 4-vaihteellekaan vaihtaminen auta. Vetoa löytyy mäessä vasta 3-vaihteella.
98E tuntuu auttavan ainakin psyykkisesti.
Viimeisen kaasarin säädättämisen jälkeen ei ole kokemuksia. Voi olla että korjaamolla korjasivat muutakin kuin päästöt. Aika näyttää.
Tosin saabin (ainakin vanha) automaatti on ilmeisesti matka-ajossa hankala, vai onko?
Viimeksi muokannut saab900c, Ke Tammi 05, 2005 19:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
automaatti edelleen on ja huomenna tulee perheeseen 900c tilalle toinenkin automaatti, mutta tänään pääsin ekaa kertaa ajamaan tonnaria manuaalilla...täytyy sanoa et jos oisin koeajanut joskus manuaali tonnaria niin sellanen ois ehdottomasti tullut...aivan loistava, mutta onneks en koeajanut ennen sillä sit ois automaatin ihanuus jäänyt näkemättä, nyt en automaatista suostu lupumaan
BMW 525iA Touring Executive
Samoja kokemuksia itselläkin kaasarista, se ei vaan jaksa nousta mäkiä ellei kierrätä oikein kunnolla alhaisella vaihteella. Muutenkaan vääntöä ei tunnu löytyvän kuin vasta kierroksilla. Ruisku tuntui huomattavasti pirteämmältä ja vääntävämmältä vaikka paperilla lisähevosia on vain 18 ja maksimivääntöä vain hitusen enemmän.saab900c kirjoitti:Automaatti saattaisi 100hv 900c:n ajamista kaupungissa. Ei tarvitsisi harmitella 2-vaihdetta. Ja vaihtaisi aina isoissa ylämäissäkin pienemmälle automaattisesti, eikä väkisin yrittäisi ajaa 5-vaihteella ylös, vaikka nopeusmittarin neula laskee 15km/h.
Tosin tuntuu että yleensä manuskassa ei se 4-vaihteellekaan vaihtaminen auta. Vetoa löytyy mäessä vasta 3-vaihteella.
98E tuntuu auttavan ainakin psyykkisesti.
Viimeisen kaasarin säädättämisen jälkeen ei ole kokemuksia. Voi olla että korjaamolla korjasivat muutakin kuin päästöt. Aika näyttää.
Tosin saabin (ainakin vanha) automaatti on ilmeisesti matka-ajossa hankala, vai onko?
Tuon vanhan automaatin ongelma on tosiaan vaihteiden loppuminen kesken, maantieajossa kierrokset huutavat aika korkealla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
- Paikkakunta: Bönde
- Viesti:
5-v man. Mutta ajaisin mieluummin automaatilla.
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Molemmat löytyy. Jos valita saa niin automaatti.
Satkussa tomato ja 99:ssä 4-v.manuaali.
Ostin satkun juuri automaatin takia. Kaupunkiajossa aivan ehdoton. Ei tarvi miekkailla. Voi keskittyä olennaiseen (nenän kaivaminen, sätkän käärintä, eväiden syönti ym.liikenneturvallisuutta lisäävä toiminta.)
Satkussa tomato ja 99:ssä 4-v.manuaali.
Ostin satkun juuri automaatin takia. Kaupunkiajossa aivan ehdoton. Ei tarvi miekkailla. Voi keskittyä olennaiseen (nenän kaivaminen, sätkän käärintä, eväiden syönti ym.liikenneturvallisuutta lisäävä toiminta.)
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Manuska, ja tulee olemaankin (olen kyllä automaatillakin ajanut) ... kattotaan sitten kun parin kymmenen vuoden päästä tulee vanhaks, eeeeehkä sitten....
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
ihan mielenkiinnosta kysyn, ja saa muutkin vastailla.9000cst kirjoitti:Tomaatti mutta kepin haluaisin.
monet kun haluaa ehdottomasti kepin (vaikka ei oo automaattia ajanu ees) mut ne jotka on ajanu tomaattia, saati omistanut sellaisen niin miksi haluatte kepin?
mitä siinä on mukavampaa sitä ite kepitellä, eikö se oo hyvä vaan jos automatiikka sen hoitaa.
ite olin 100% keppi mies kunnes koeajoin automaattia ja olin myytymies
BMW 525iA Touring Executive
Kahdessa manuaali ja yhdessä automaatti. Molemmissa on puolensa, henkilökohtainen valintani olisi kyllä manuaali, jos uutta ostaisin. Paras vaihtoehto on omistaa molemmat. Kyllähän tomaatti syö vähän ajamisen tuntua, ja tehoja sitäkin enemmän.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98