oman auton "osto"

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

oman auton "osto"

ostaisin 100% luottamuksella
64
70%
ostaisin varauksella
19
21%
50% hinnasta pois niin sitten
7
8%
en ikinä
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 92

masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

oman auton "osto"

Viesti Kirjoittaja masas »

kuinka moni "ostaisi" oman autonsa ? tietäen käyttö/huoltohistorian
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Tietäen huollot ja ehostukset niin täyteen hintaan.Joitain kavereita kiinnostais ostaa mun auto,mut tietävät kysymättä et halvalla ei lähe,enkä myy(riippuu massin paksuudesta)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ostaisin toki :D
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Omassa kalustossa on mahdollisimman täydellinen historia tiedossa, myös korjaamojen listat olen hankkinut Laakkoselta ja Länskäristä myös edellisten omistajien teettämistä huolloista.
Onneksi aina autoa myydessäni olen löytänyt asiaa arvostavan ostajan :D
96 M75 i12 5-speed ;)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Juuri joulun alla tuli tämäkin ihme nähtyä, että 4 kuukautta minulta pois olleen auton ostin takaisin. Tunsin auton omituisuudet.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No 900c:n voisin myydä kenelle tahansa ja jos itse olisin ostamassa, niin vaikea on löytää virheettömämpää 200tuhatta ajettua Saabia.
Eli kiljuen ostaisin, vaan kun en myy
:D
# 419 Vesa Pohjalainen
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Olen jo 3 entistä omaa autoani ostanut takaisin. NYkyisen satkuni ostaisin siekailematta tippaakaan takaisin itselleni.
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ostaisin varauksella
BMW 525iA Touring Executive
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Edellinen autoni ostaja on pari kertaa soitellut ja kysellyt autoon liittyviä juttuja ja kehunut olleensa todella tyytyväinen. Vimeksi juteltiin viime kuussa. Kaupasta tulee kuluneeksi keväällä kaksi kuukautta ja miehellä 40000 ajettu sen jälkeen. Kytkinvaijeri on vaihdettu ja jotain pientä.
Auto on ng900 -96 ja myydessä oli 290tkm mittarissa. Pidän autoani kuin ajaisin sillä loppuikäni. Pienetkin epäkohdat jää vaivaamaan, joten ne hoidetaan alta pois pikimmiten. Lukuunottamatta vanhaa 96:sta ei ole tarvinnut käydä autoa toiste näyttämässä konttorilla. Okei kuulostaa jeesustelulta, mutta näin on.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Tottakai ostaisin...uutta osaa on laitettu vajaan parin vuoden aikana niin paljon että oikein hävettää 8O
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Ei oo tapana kusetella, noissa autokaupoissa.. Ja kyllä tälläkin hetkellä on auto siinä kunnossa (kerrankin), että voisin sen hyvällä omalla tunnolla ostaa/myydä.. Kakki on korjattu/huolettu säännöllisesti.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2093
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Kyllä ja ei. käyttö/huoltohistorian puolesta ostaisin, mutta nyt pikkasen yli vuoden sisällä ilmenneiden "ominaisuuksien" takia jättäisin ostamati ja sen sijaan hommaisin tonnarin. Ja taas harmittaa miksi en ostanut Turussa rintajoupilla toista vuotta sitten myynnissä ollutta kirkkaan punaista CC 2.3T oli helmasarjaa, valkoista nahkaa ym. ym... ...ihme jahkailija oon :roll:
Meni sitten jollekin Saab-harrastajalle Ouluun. Onkohan kukaan nähnyt tuota kiesiä sieläpäin :?:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Juh, tänne vain!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

No tottahan Aeron ostaisin :) Sinänsä hassua, kun 1. kertaa autoa kokeilin, niin se tuntui lähinnä tavalliselta 900:lta, jossa nahkaratti. Lisäksi kun ex-turbo oli automaatti, niin Leppävaaran/Turuntien ruuhkissa sitä oli ikävä. Ei päässyt ns. "kokeilemaan". No, se mielikuva muuttui sitten kun auto oli koeajossa vk:nloppuna..:)

Eihän autossa vikaa ole, vaan päässä. Sitä koko ajan yrittää kuulla uusia hälyääniä, kuvittelee pahinta jne. Laatikko vaihtaa kankeasti pienillä nopeuksilla ja alustakaan ei alle 80 km/h vauhdissa takamusta hyväile. Yllättäen systeemi toimii parhaiten kun sitä polkee, sitä paremmin mitä enemmän. Vaihteet menevät naps naps, jokainen kuoppa ei tunnu takalistossa, tehoa löytyy kummasti mitä punaisemmaksi ahtomittari menee.

Kop kop. Nojuuh, nykyisessä kunnossaan minulla ei olisi edes varaa tuohon ja tässä tilanteessa en ottaisi sitä hiton autolainaakaan. Ja kun saisin ilmastoinnin korjautettua, niin silloin viimeistään tarvittaisiin lompakon viilentävää kosketusta.. :roll:
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Ehdottomasti ostasin!!!
Nimittäin on tullut puunattua ja huolettua autoa siihen malliin että vaimokin meinas hermostua tässä kesällä.

Tuumas eräskin kerta että "hoitasitpa häntä yhtä hyvin kuin tuota autoas...."
Vastasin siihen että "ei hätä, ota paita pois niin massaan pohjan ja levitän Turtle Wax:ia selkään" :twisted:
Eipä tuo sitten puhunut vähään aikaan mitään... omituisia noi naiset. :roll:

Toinen episodi oli kun en kesällä saanut unta (viikonloppu) ja lähdin vaihtamaan polttimoita mittaristoon yms. huoltoa. :roll:
Vaimo "yllätti" ja kysyi että "oletko aivan sekaisin kun täällä keskellä yötä touhuat?"
Tuumasin siihen että "ei Saabbikaan saanut nukuttua...."
Aamulla olin kuulevinaan tupinaa että "varmaan ensiyönä toi auto on vieressä nukkumassa" :)
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Vastasin että ostaisin varauksella, mutta tarkoitin oikeastaan, että samalla varauksella kuin sitä itse ostaessanikin!

Eli niiltä osin kuin olen runsaat 13 kk sitä itse hallinnut, ostaisin 100% luottamuksella! Mutta edellisen omistajan puuhistahan en edelleen paljon muuta tiedä kuin mitä myyjä ja tuo edellinen omistaja itse (yhdessä puhelussa) ovat kertoneet...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin