Talvirengasmerkkisi

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Talvirengasmerkkisi 2005

Äänestys päättyi Ti Huhti 05, 2005 02:24

Nokia
47
52%
Michelin
5
5%
Continental
6
7%
Gislaved
4
4%
Goodyear
8
9%
Euromaster
1
1%
Hankook
0
Ei ääniä
Kumho
3
3%
Uniroyal
0
Ei ääniä
Joku muu merkki
17
19%
 
Ääniä yhteensä: 91

Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Reetu kirjoitti:Nokia jatkaa edelleen listan kärjessä.
Sen verran täytyy saivarrella, että "Nokia" ei ole ollut gummitehdas enää pitkään aikaan, vaan rengasmerkki on "Nokian"...

No joka tapauksessa termi nokialainen on edelleen ihan ookoo, Nokiallahan ei noita puhe-elimiä ole koskaan valmistettukaan.

Hakkis neloset alla ja hyvät ovat.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Virallinen titteli Suomessa "Nokian Renkaat".
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

TuuSaR kirjoitti:Virallinen titteli Suomessa "Nokian Renkaat".
Se on firman nimi, mutta renkaan kyljessä lukee aina tuo ännällä varustettu versio...

Mutta ei tämä nyt siis niin vakavata ole, Saappikin voidaan kirjoittaa ilman pehmeää peetä!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joo ihan sama kuin esimerkiksi "Nokian capacitors" Nokia on myynyt nuo aikapäiviä sitten ja nimeä on muutettu vain hieman..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

..
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

No mikäs se olis sit sellanen opiskelija ystävällinen valinta seuraaviks talvirenkaiks..? Nyt ku näyttää noissa rengasliikkeissä olevan alennus myynit kin päällä, niin vois hankkia ens talveks uudet gummit, noiden kuluneiden tilalle..
Renkaiden pitäisi olla halvat. Niiden pitäisi kestää pari talvea. Ja pitoakin ois hyvä löytyä, ettei tuu ylinmääräisiä remontteja..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

hakuba2 kirjoitti:No mikäs se olis sit sellanen opiskelija ystävällinen valinta seuraaviks talvirenkaiks..? Nyt ku näyttää noissa rengasliikkeissä olevan alennus myynit kin päällä, niin vois hankkia ens talveks uudet gummit, noiden kuluneiden tilalle..
Renkaiden pitäisi olla halvat. Niiden pitäisi kestää pari talvea. Ja pitoakin ois hyvä löytyä, ettei tuu ylinmääräisiä remontteja..
En tiedä mikä on halpa, mutta viime kesänä nuo HKPL 2:set irtos 300e vanteille laitettuna. Kesällä muutenkin on noi talvirenkaat tarjouksessa. Onhan ne lojunut jonkin aikaa varastossa, mutta liekö suuremmin väliä. Itse en lähtisi kokeilemaan mitään halpiksia talvirenkaiksi.
BMW 320dA Coupe LCI
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Edessä jotkut kroatialaiset panssariauton renkaat ulkonäöstä päätellen, takana nokiat :wink:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Onko se tosiaan "Game over" siinä vaiheessa, kun nastat katoavat muuten hyväpintaisista renkaista?

Olen vaan mietiskellyt, että kerran kun rengasliikkeet ilmeisesti asentavat joihinkin ulkomaisiin renkaisiin nastat vasta liikkeessä, niin eivätkö voisi samalla tavoin nastoittaa vanhat hyväpintaiset renkaat uudelleen maksua vastaan?

Vai tuleeko tässä yleinen käytäntö tai lainsäädäntö vastaan?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

saab900c kirjoitti:Onko se tosiaan "Game over" siinä vaiheessa, kun nastat katoavat muuten hyväpintaisista renkaista?

Olen vaan mietiskellyt, että kerran kun rengasliikkeet ilmeisesti asentavat joihinkin ulkomaisiin renkaisiin nastat vasta liikkeessä, niin eivätkö voisi samalla tavoin nastoittaa vanhat hyväpintaiset renkaat uudelleen maksua vastaan?

Vai tuleeko tässä yleinen käytäntö tai lainsäädäntö vastaan?
Niin ja vaikka ne nastat oliskin renkaissa kiinni ne voi olla hyödyttömät. Mulla on tuolla kellarissa sarja HKPL 2:ia joissa on kyllä nastat tallella, mutta kaikki nastat heiluu "kupeissaan" joka suuntaan 2mm. Eli eihän niistä ole mihinkään kun ne taittuu alta jarrutettaessa ja kiihdytettäessä.
Myös renkaan kumiseos on kovettunut 3:ssa vuodessa.
Tästä syystä luulen, että uudelleennastoitus ei onnistu.

Nyt sitten ajellaan kitkoilla, toistaiseksi tyytyväisenä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joo ei kyllä varmaan kannat vanhoja renkaita nastoittamaan lähteä. Laitata piikit, pääset jäälle :lol:
Itse ajelin yhden talven käytännössä nastattomilla talvirenkailla, GY ultra grip 300, kyllä niillä ihan hyvin pärjäs kaupunkialueella, kunhan ei jäätä sattunut hirveesti 8) Mutta en suosittele kuitenkaan käytettäväksi. Ainakin itse uskon siihen että renkaisiin kannattaa sijoittaa, hyvät renkaat on aina sen arvoiset, varsinkin talvella!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

900turbo3d kirjoitti:Jokku loppuunkuluneet nokian nastapallot, joilla ei pääse mihinkään (paitti jääradan valliin 8O )
Jos ens talveks sit uudet...
99 ja viimeinen mutka radalla talvipäivillä..? Minä olin se joka olisi pistänyt ilmateeks käytetyt umpiot jos olis hajonnu..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja sikäli kyllä hyvä, jos ostan uusia renkaita joskus, niin mulla on omiksitarpeiksi jemmassa vahnoja kunnon rautanastoja.. ja muutama tuttu rengasmyyjä, niin pääsee itse nastoittamaan gummit..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Käyttö Mersussa Nokian Hakkapeliitat ja pitää hyvin. Saabissa alla Michelin Ivalot, jotka ovat pidoltaan todella surkeat, ens talveks hommaan Saappiin kyllä Nokialaiset...
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

saab900c kirjoitti:Onko se tosiaan "Game over" siinä vaiheessa, kun nastat katoavat muuten hyväpintaisista renkaista?

Olen vaan mietiskellyt, että kerran kun rengasliikkeet ilmeisesti asentavat joihinkin ulkomaisiin renkaisiin nastat vasta liikkeessä, niin eivätkö voisi samalla tavoin nastoittaa vanhat hyväpintaiset renkaat uudelleen maksua vastaan?

Vai tuleeko tässä yleinen käytäntö tai lainsäädäntö vastaan?
Nastarenkaiden runsaat lamellit ovat kai se ongelma uudelleen nastoituksessa. Renkaassa pitäisi olla yhtenäistä kumia niin paljon että reijän poraaminen/nastojen asentaminen renkaaseen onnistuisi. Esim. GY UG 400 ei onnistu, UG 300 onnistuu. Nyky renkaissa ei juuri ole muualla kuin alkup.nastojen paikalla lamellitonta aluetta.
#1430
Vastaa Viestiin