Jussi kirjoitti:Menee täysin off topiciksi mutta mikäs se oli se suomalainen pakettiauto joskus -60/70-luvulla?
Teijo?
Jep. Askeettisuudessaan itäautojen sarjassa kilpaillut avolava oli nimeltään Teijo. Tekniikka oli muistaakseni VW:ltä.
Sittenhän on vielä suomalainen sähköauto Elcat, joka onkin oikeastaan Saabin sukua, eikös siinä ole pienen Subaru-pakettiauton kori?
Aiheeseen palatakseni ikäväksi tuon siirron tekee se, että koko Saabin tulevaisuuden yllä leijuu sen myötä edelleen melkoisen synkkiä pilviä. Eli jos myynti takkuaa lähivuosina, Saab on kohta Vauxhallin asemassa eli ei enää oikeasti oma merkki ollenkaan. Sinänsähän kannattaa muistaa, että kaikki vanhat 40-sarjan V**vot tehtiin Hollannissa ja nykyisistä 60-sarjalaiset ainakin pääosin Belgiassa, missä myös osa 70-sarjasta kasataan. Vain S80 on kai aina ruotsissa kasattu, ysikympistä en tiedä.
Mutta jos ysivitoselle tehdään kunnollinen seuraaja ja se vielä kasataan Ruotsissa muiden isojen GM-mallien kanssa, niin sitten koko merkilläkin voi olla oikeaa tulevaisuutta... Eihän tämä nyt siis sinänsä mitään niin uutta ole, Saabin valmistuksen jatkuminen on ollut monta kertaa aiemminkin katkolla.