Pidätkö marketin pihassa autoa ruudussa etu- vai takaperin?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Miten Saabisi huilailee marketin pihassa?

Etuperin
42
35%
Takaperin
15
12%
Milloin mitenkin
59
49%
Törkeästi invapaikalla
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 121

hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Jos ei saabien vierestä löydy tilaa, niin sit naisten paikalle. Ei tartte perutella, mut yleensä mahdollisimman lähelle ovea..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Riippuu kastikkeesta :lol: . Jos ei ole olevinaan kiire tulee peruutettua. Jos taas on olevinaan kiire, keula edellä.

Olen kironnut useasti parkkiruutujen suunnittelijoita. OG900 3d -mallin oven avaus vaati n. metrin tilaa sivulle päin, mutta ruudut on suunniteltu jonkun ***tanan M*cran mitoilla.

Esim. Kokkolan Prisman ruudut on niin lyhyet että, jos satkun keulan ajaa ruudun tasalle on auton perää vielä metri ruudun ulkopuolella. Myöskään leveyttä ei ole liikaa. Olen joskus ajatellut laittaa kattoluukun, että pääsis helpommin autosta ulos.

"Haatana mua huvita taas yhtään mikään!" :wink: (Matti Näsä, Kummeli)
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinhän tuo tulee tupattua milloin mitenkin. :D
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7353
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos on lastausta tiedossa niin etuperin, muuten aika usein peruutan varsinkin jos visiitti kestää yhtään pidempään.
Lämpimällä autolla jossa ikkunat sulat on helpompi peruuttaa kuin parkissa kohmettuneella.

Noista aikasemmista vastauksista jäi mietityttään toi että invapaikalle sais joku pysäköidä ilman lupalappua, osaiskos joku tarkentaa?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Alusta pitäen ollut tapana peruuttaa ruutuun, tottakai mahdollinen lastaustarve huomioiden. Talvella kotosalla pitää ajaa nokka edellä paikalle jotta saa lämmitysjohdon kiinni (ajatella, pieni musta johto kahden suuren voimalan välissä 8) 8) 8) )
Monissa parkkihalleissa huomaa tiettyjä asioita. Etenkin sen, että onko arkkitehti pyöräilevä baskeripäinen ekopelle (anteeksi kaikki pyöräilevät baskeripäiset ekopelle, joita täälä tuskin on :D ) Myös ajan henki on hyvin aistittavissa. Esimerkkinä Keravan Anttila. Rakennettu 78-79. Parkkihalli on harmaa ja pimeä limittäin kasattu betonikolossi. Ruudut on varmasti maalattu Fiat 600:sen mitoilla ja rampit myös. Ramppien seinissä onkin vuosikymmenten varrella kerääntyneitä puskuri-skraadeja useita :x Sentään ruutujen viivat on maalattu niin, että nousevat n.20 senttiä seinää pitkin ylös. Helpottaa mukavasti.
Luonnollisesti vanhojen rakennusten kohdalla ei ole otettu 2000- luvun SUV-huumaa huomioon ja paikat ovat varsin tiukkoja isoille ja kankeille maastureille.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

9-5T kirjoitti: Invapaikat on tärkeitä mutta muistetaan että vain pysäköinti niille on kielletty ja kaikilla ei tarvitse olla invapysäköintilupaa jotta pysäköinti olisi sallittua.
Kohta 1: Totta, vain pysäköinti on kielletty. Pysähtyminen sallittu.

Kohta 2: Kaipaisin tarkennusta tuohon että niillä paikoilla saa pysäköidä ilman invalupaakin?!? Voi olla, että olet oikeassa, mutta kaipaan faktaa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Nahjus kirjoitti:Törkeästi invapaikalla. Olen niin laiska että ei jaksais normaaleilta paikoilta mennä kauppaan. Helpompi myös lähteä liikenteeseen yleensä invapaikoilta.
No niin. Olen niin paljon ollut tekemisissä sellaisten henkilöitten kanssa, joita varten nämä invapaikat on tehty, etten voi olla kommentoimatta tätä.

Koittakaa itse kelata pyörätuolilla jostain pihan perältä sinne kauppaan, edes kesäkelillä!!!!!!!!

Joskus kun olen sattunut tarpeeksi huonolle tuulelle olen kylmästi soittanut poliisit paikalle sakottamaan. Tekevät sen pyydettäessä erittäin mielellään. Jos sakotetulla on oikeasti ollut lupa pysäköidä siinä, saa sen sakon kyllä oikaistua. Pääsääntöisesti olen soittanut vain, jos olen nähnyt kun tuo auto pysäköidään siihen ja että sieltä on poistunut vain hyväkuntoisia ihmisiä. Silloinkin olen ensin huomauttanut asiasta suullisesti ja jos sekään ei ole auttanut niin....

Ihan totta, ne invapaikat on joillekin ihmisille todella tarpeen.

Ottakaa vaan herne nenään, tää on sellainen kysymys ettei kiinnosta vaikka joku ottaisikin.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Eikös muuten aikoinaan ollut niitä Inva-mopoja....luetaanko sellainen :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Normaalisti ei väliä kummin päin mutta hävettää takaheijastinpaneelin kunto ja puskurissakin reikä, joten koitan piilotella ja näyttää vain keulaa. :oops:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Etuperin tulee yleensä ajettua ruutuun. On helpompaa peruuttaa pois ruudusta kuin ruutuun. Laiskuutta siis :wink:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
JJK
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 13:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JJK »

milloin mitenkin, yleisimmin kuitenkin varmaan etuperin tulee ajettua.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ihan sama kummin päin, mutta talvitonnarilla mieluummin aina kahden auton väliin, jottei ovien ruosteet osu kaikkien silmiin... :lol:
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Todellakin, milloin mitenkin........ :lol:
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

etuperin aina, kätevämpi, ja aina riittävän kauas ovesta koska siellä on eniten tilaa :) . haluaisin nähdä jonkun peruuttavan vinoon ruutuun :D eli

/ / / / /
-->
\ \ \ \ \
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Vastaa Viestiin