Etusumuvalojen käyttö/väärinkäyttö

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Etusumuvalojen käyttö/väärinkäyttö

En käytä kuin todellisen tarpeen sitä vaatiessa
79
83%
Käytän, ne saavat autoni näyttämään paremmalta
5
5%
Käytän, parkit ja sumarit on tosi mageen näköne yhdistelmä
6
6%
Käytän, väärinsuunnatuilla saa kivasti lisää näkyvyyttä
4
4%
En käytä enää, sain sakot
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 95

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Breadfan86 kirjoitti:En käytä, kun ei ole. Vaikka olisikin, käyttäisin vain tarpeen vaatiessa. Häikäsee toisten sumarit kirkkaalla säällä.
Mua ei kyllä oo ikinä häikässy sumarit ollenkaa :roll:

Toisaalta eipä noi pitkätkään pahemmin häikäse... :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jos sumarit on oikein suunnatut , ei niitten pitäis häikästä vastaan tulioita , ainaskin mulla on sellainen luulo.
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

ei oo sumarit mutta jos olis niin en päälle laittais ellei tarve olis.

ei ne aurinkoisena päivänä häikäise mutta muuten kyllä häiritsee silmää... ja muuten tosi tyhmää pitää niitä päällä kun ei auta ja lisää generaattorin työtaakkaa.

jossain testissä oli auto jonka etusumarit ei voinut sammuttaa, olikohan pari kolme vuotta sitten ja auto oli korealainen tai japsi...
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Holmes kirjoitti:BMW ja Mercedes-Benz mallisissa autoissa ajovalot vissiin ovat lisävaruste ja sumuvalot vakiovaruste.
Juu, ja sinähän et sitten alkaa tonnikalassas niitä sumareita polttaan, ethän? :wink:

Joo ei noiden sumareiden pitäis häikästä jos ne on oikein suunnattu, mutta aika usein ne kyllä paistaa kirkkaampana kun auton omat valot... mutta hyötyähän ei auton omiin valoihin saa oikein suunnatuista sumareista, pimeellä itseasiassa vain haittaa.

Sorry, toi "en omista" tosiaan unohtui. :roll:
Viimeksi muokannut Money For Nothing, Ti Maalis 29, 2005 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

En käytä ja välillä kun jaksan räppään pitkät sumarien käyttäjän silmille.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tuossa Corollassa oli keulalla muinoin Hellan Rallye 3000 pitkät ja sumarit... niillä oli ihan kiva vähän näpäyttää vastaantulijoita. Kaikista eniten herätti katseita kun joku ajoi parkit+sumarit päällä vastaan, pudotti itekkin sitten ekana ajovalot parkeille ja sit sumarit päälle... muutamalta vastaantulijalta kyllä sammu sen jälkeen. Välillä tulikin sit annettua valohoitoa koko keulan täydeltä :twisted:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mikkoz kirjoitti:En käytä ja välillä kun jaksan räppään pitkät sumarien käyttäjän silmille.
Mä en kyllä tajuu tota. Onko kivaa olla kotipoliisi :?: :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Rommitommi kirjoitti:
Mikkoz kirjoitti:En käytä ja välillä kun jaksan räppään pitkät sumarien käyttäjän silmille.
Mä en kyllä tajuu tota. Onko kivaa olla kotipoliisi :?: :wink:
itse teen samoin, ja vain silloin kun ne häikäisee omiin silmiini. sama juttu jso joku ajaa pitkillä vastaan.

ihan samaa onko laitointa vai ei mut jos mua häikäsee niin kyl sit saa toinenkin häikäisyä vastaan :twisted:
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mäksä kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:
Mikkoz kirjoitti:En käytä ja välillä kun jaksan räppään pitkät sumarien käyttäjän silmille.
Mä en kyllä tajuu tota. Onko kivaa olla kotipoliisi :?: :wink:
itse teen samoin, ja vain silloin kun ne häikäisee omiin silmiini. sama juttu jso joku ajaa pitkillä vastaan.

ihan samaa onko laitointa vai ei mut jos mua häikäsee niin kyl sit saa toinenkin häikäisyä vastaan :twisted:
Kyllä mä pitkät ymmärrän, ne kun saattaa joitain häikästä mut että tollaset pienet tuikut :roll:

Jos vastaantulijoiden valot tuntuu häikäisevän, niin kannattaa varmaankin käydä silmälääkärillä tekemässä se näkötesti ja pyytää siihen myös pimeänäön testaamisen!(ei sitten ollut mitään vinoilua tämä!!)
Tomppa & Saabit myyty :(
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ei ne päivällä häikäisekkään, mutta iltahämärässä ja jos vaikka pientä tihkusadetta niin häikäisee kaikki ylimääräiset valot
BMW 525iA Touring Executive
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tekniikan maailmassa on ollut muutama ihan hyvä heitto noista sumuvaloista/niiden käytöstä... tokavikassa numerossa oli ihan asia tekstiäkin niistä, ja vuos pari takaperin oli hieman piikittelyä niiden käytöstä, farmarivertailun yhteydessä.
Sumuvaloillehan on laissa määritelty käyttötarkotukset, suuntauksiin löytyy määritelmät ym. Turha niillä on auton ajovaloja yrittää korvata. "rikkokaa" sitten lakia ihan tyylillä ja hankkikaa tupla-H4:t jos valoa haluatte! :lol: Niin minä ainakin tekisin
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mäksä kirjoitti:ei ne päivällä häikäisekkään, mutta iltahämärässä ja jos vaikka pientä tihkusadetta niin häikäisee kaikki ylimääräiset valot
Jepjep. Itseäni kun aikasemmin häikäs noi pitkät valot jne ja tulipa käytyä silmälääkärillä. Olikin näkö huonontunu vuodessa suht paljon.
Ei kirkkaalla ilmalla huomannu paljoakaan, mutta pimeässä ei nähny oikeen mitään. Silmälääkäri sano, että hämärässä likinäköisyys korostuu todella paljon. Tuli sitten rillit ja nykyään ei häikäse 8)
Tomppa & Saabit myyty :(
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

rillit on ollu jostain 8vuotiaasta asti ja viimksi syksyllä on tarkastuksessa käynyt kun aurinkolasit hommasin.

ja pimeässä nään oikeestaan paremmin kuin päiväll äja pyrin pimeällä ajamaan.

pitkät ja sumarit kuitenki häikäsee vaikka miten kattois :twisted:
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mäksä kirjoitti:rillit on ollu jostain 8vuotiaasta asti ja viimksi syksyllä on tarkastuksessa käynyt kun aurinkolasit hommasin.

ja pimeässä nään oikeestaan paremmin kuin päiväll äja pyrin pimeällä ajamaan.

pitkät ja sumarit kuitenki häikäsee vaikka miten kattois :twisted:
Ok, Kai niitä näköjä on yhtä monta ku on ihmisiä :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin