Ootkos hetkeen kattonut ketä hallitukseen kuuluu, aika paljon on vaihtunut.
Eikös tämä asia ollut jo tulossa kevätkokoukseen et sinne mukaan ja värväämään saman henkisiä myös mukaan jos muutos kiinnostaa.
Ootkos hetkeen kattonut ketä hallitukseen kuuluu, aika paljon on vaihtunut.
Tuosta tuli mieleen yks Mini meeting Kemorassa hamassa nuoruudessani. Siellä oli radalla muista erottuva lujaa kulkeva Mini, mikä osoittautuikin Saabiksi ( ). Moottori oli piilossa takapenkillä olevan laatikon alla. Auto luonnollisesti takavetoinen. Liikuttimena 2 litrainen ruiskumoottori paremman ajettavuuden takia, autossa oli ensin ollut turbomoottori, mutta sen potku oli ollut vähän liikaa ajettavuudelle. Ilmajokinen kaveri oli rakennellut kyseisen Minin hauskan pitoon pellolle ja jääradalle.
Totta, tosin siellä säännöissä lukee klubin tarkoituksena noiden lisäksi tälläisiä:ristos kirjoitti: ↑Ke Tammi 23, 2019 15:53”Suomen Saab-klubi ry on perustettu vuonna 1990. Kerhon perimmäinen idea on koota yhteen Saab-henkisiä ihmisiä, järjestää tapahtumia ja auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa.” jne.....
Näin tuossa Klubin etusivulla tekstissä kirjoitetaan kuten myös Klubin säännöissä.
Nämä koskee kuljettajia eikä autoja eikä näitä palvele/toteuta, jos osaa kuljettajista estetään harjoittelemasta siksi, että heidän Saabinsa ei ole tilanteeseen/harjoitteluun sopiva, se on telakalla tahi vaikka kausilevolla (malliin kesäauto/jäärata).Saabklubin säännöt kirjoitti: - toimia liikennekulttuurin ja liikenneturvallisuuden edistämiseksi
- kehittää taitavia ja vastuunsa tuntevia autoilijoita.
Kolme keinoa priorisointiin, lisää saa kertoa/ideoida ja näitäkin saa kommentoida. Mitä enemmän ajatuksia ja tietoa on kerholaisille tarjolla kevätkokouksessa, sitä parempi asiasta on äänestää.:
Ehdottomasti. Liikennevakuutuksen saa runkonumerolla mihin autoon vaan - ei tarvi olla rekisterissä eikä verotettuna, pitää vaan olla yksilöitävissä.Huomionarvoista on myös, että kilpailu- ja siirtovakuutukset eivät ole samoja asioita kuin liikennevakuutus, eivätkä korvaa samoja asioita. Niiden kanssa kananattaa olla tarkkana.
1) Ei näillä Suomen ratapäivillä ole oikeasti koskaan ruuhkaa. Melkeen ratapäivästä riippumatta ensimmäisten kahden tunnin aikana siellä on enemmän väkeä ja loppuaikana rata on kokolailla tyhjä. Viimeisest kaksi tuntia on aivan tyhjää.Kolme keinoa priorisointiin, lisää saa kertoa/ideoida ja näitäkin saa kommentoida. Mitä enemmän ajatuksia ja tietoa on kerholaisille tarjolla kevätkokouksessa, sitä parempi asiasta on äänestää.:
1) Ruuhkatilanteessa, eli jos rata alkaa olla liian täynnä, liputetaan ensin ulos muut merkit ja päästetään radalle vain Saabeja. Tällä varmistetaan se, että muilla merkeillä ajaminen ei vie Saabeilta rata-aikaa, koska kuten ristos totesi, kyseessä kuitenkin on Saab-kerho.
2) Muunmerkkiselle autolle (korkeampi) ratamaksu kuin Saabille.
3) Tapahtumassa liittyvät radalle vain Saabilla tai niin, että muunmerkkisellä radalle vain jäsen, joka on liittynyt viimeistään edellisvuonna. Tämä estää ns. ratapäiväturismia, jos sellainen koetaan ongelmaksi.
En minäkään ole moista tilannetta kohdannut kuin kerran (silloinkin oli kyse jään kantavuudesta, pidettiin kuorma vähäisenä rajoittamalla porukkaa kerralla jäällä), mutta tuo priorisointi on periaatteena mielestäni ihan hyvä - onpahan linja olemassa ja selvä, JOS alkaa ruuhkaa näkyä.
Melko odotetunlainen jarrukerhon äänestys. Ehkä eniten ihmetyttää noinkin runsas "kyllä"-äänien osuus.