Päästeletkö kylmällä koneella täysillä?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

NG900T kirjoitti:Ei ahtoja eikä kierroksia yli 3000 ennen normaalilämpöjä
Juurikin näin.
^saabisti^
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ^saabisti^ »

silloin tällöin :D
http://www.tehoa_lisaa.com/muulla_ei_valia
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Autoilussa on syytä muistaa esilämmittely...ihan niin kuin siinä toisessakin asiassa 8)
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ensin pkäynnistyksen jälkeen jonkin aikaa tyhjäkäynnillä paikoillaan, että ehtii kone huokaista. Lämmöt nostatan normaaliin ennen polkemista. Ei kai se kylmällä motilla niin hyökikkään...hajoo vaan
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ekat 200m rauhassa sit voi jo antaa mennä jos tarve vaatii.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Sama täällä pihasta kadulle rauhassa , sit lämä pohjaan jos on kiirus , oli kylmä tai kuuma kone.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Juu en kyllä kylmällä koneella rango muuten kuin hätätapauksessa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ei koskaan kenkää kylmälle koneelle. Noin 10-15sek tyhjäkäynti ennen liikkeelle lähtyä ja kaasu ei käy pohjassa ennenkuin termari on auennut....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

NG900T kirjoitti:Ei ahtoja eikä kierroksia yli 3000 ennen normaalilämpöjä
Sama, kelistä riippumatta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eipä tule annettua lämää koskaan kylmälle koneelle,sitten kun on lämmennyt niin sitten voi kyllä antaa lämää jos ei oo bensamittari ns.opiskelija-asennossa :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2841
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tokkopa, mutta tuosta -96:sta on paha mennä sanomaan, kun mittari aina alaspäin kenossa. Nojoo, ruuveja mittaristosta kireemmälle jne. On kyllä surkeimpia tyyppivikoja, mitä koskaan on vastaan tullu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ehdottomasti varovaa kaasunkäyttöä kunnes moottorin on käyttölämpötilassaan. E34 M5:ssahan on öljynlämpömittari siinä, missä muissa E34:ssa on kulutusmittari - kuvastaa varmasti asian tärkeyttä. Kesällä tuo M5 otti vedenlämmöt n. 10 minuutissa, mutta öljynlämpötilojen saavuttaminen kesti n. 10 km:n ajon verran. Vaikka jäähdytysvesi saavuttaakin sen "keskikohdan", moottoriöljyt = moottori saattaa olla vielä hiukan viileä. Joten ei poljeta kylmällä kovasti - ei se matka siitä minnekään lyhene, mutta moottorin kesto kyllä..
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Varovasti, sanoi rovasti... :D Eikä tuo vapari kulje mihinkään oli sitte umpijäässä eli hehku päästöväreissä...
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kylmällä koneella hissukseen kunnes lämmöt olleet jonkin aikaa normitasolla ja reippaan ajon jälkeen hissuttelen ennen pysähdystä ja tyhjäkäyntiä noin minuutin ennen sammuttamista.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Saabilla en ikinä polkis kylmäl. Aina odotan et lämmöt nousee.

Tosin tos ku oli Opel Kadett Frisco 1.8 nii prkl se kesti sellaset rääkkäykset et voi elämä.
Joka päivä töihin (esim -20c) käyntiin. 20sek et tyhjäkäynti menee alas ja sit vaa lutu lattiaan. eikä mitään hätää :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin