Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Autovarkaan kohtalo?

Kylmäksi vain, ei ensikertalainen taposta kauaa istu.
22
8%
Luita murskaksi, jääköön varkaallekin joitain vammoja tapahtumasta.
41
15%
Nenä verille, pistää ehkä miettimään, ennen kuin seuraavan kerran yrittää samaa.
66
25%
Otan kiinni, mutta varon käyttämästä tarpeetonta väkivaltaa. En halua ylittää valtuuksiani.
58
22%
Katselen sivusta, ja tarvittaessa seuraan varasta. Soitan myös poliisit paikalle. Virkavalta hoitakoot asian.
63
24%
Jokin muu toimintatapa.
16
6%
 
Ääniä yhteensä: 266

Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

SB90 kirjoitti:Vois verrata tällä tavalla: "Suomessa poliisi ei saa tarttua seeseen ennen kuin rikollinen on tehnyt niin. Poliisi ei saa ampua aseella ennen kun häntä on ammuttu."[/color] Mitä vitu super poliiseja suomes pitää ol ku pitää tul ammutuks et saa ampuu rikollist.. :twisted: :roll: :lol:
Tässä maassa virkavallalla on kyllä laajennetut oikeudet, joka käsittää mm. sen että esim. poliisin ei tarvitse odottaa tullakseen ammutuksi että saisi ampua takaisin.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Periaatteessa vastaisin, että seuraisin vierestä jne.
Mutta kun edellisen kämpän parkkiksella istui yks juåppå satkun konepellille, eikä ymmärtänyt käskyä poistumisesta...ei siitä sen enempää.
Tonnaria suojelisin aika rajusti seuraamuksista välittämättä :?
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Luultavasti saisin itse turpaani, jos väliin menisin.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Minuteman kirjoitti:
SB90 kirjoitti:Vois verrata tällä tavalla: "Suomessa poliisi ei saa tarttua seeseen ennen kuin rikollinen on tehnyt niin. Poliisi ei saa ampua aseella ennen kun häntä on ammuttu."[/color] Mitä vitu super poliiseja suomes pitää ol ku pitää tul ammutuks et saa ampuu rikollist.. :twisted: :roll: :lol:
Tässä maassa virkavallalla on kyllä laajennetut oikeudet, joka käsittää mm. sen että esim. poliisin ei tarvitse odottaa tullakseen ammutuksi että saisi ampua takaisin.
No aika lähellä menee että "ite pitää otata turpaa eka ja sit pitäs pystyä antaa viel toisillekki.." No jokane otatam ite ottaa..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

saba90 kirjoitti:Jos ei autona olisi saappi niin tuumailisin vaan että menipähän tarpeeseen,mutta jos saappi kyseessä niin vetäisin pataan
Sama.. veit sanat suustani.. :mrgreen:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja arttu »

Tainnuttaisin tällillä. Kuva

Teippaisin jeesusteipillä kädet ja jalat yhteen, semmoiseksi paketiksi.
Vetäisin taljalla ulkorakennuksen kattoon roikkumaan.
Laittaisin siihen näkösälle kirveen ja vesurin joiden terään vähän ketsuppia.

Menisin sisälle keittämään kahvit ja antaisin voron heräillä rauhassa...

Jonkin ajan kuluttua menisin takaisin, kun voro on herännyt ja ihmettelee uutta outoa olotilaa.
Nykäsisin moottorisahan käyntiin mitään sanomatta. Jonkin aikaa kaasuteltua siinä voron vieressä. Sammuttaisin sahan ja poistuisin kiroillen, että "voi v**tu, kun ton bensan piti just juuri nyt loppua, kun olis päästy asiaan".

Soittaisin poliisit hakemaan varkaan. :)


Vai pitäisikö sittenkin voro kuitenkin vain liipasta tajuttomaksi ja soittaa suoraa kytät paikalle... :| (pienempi vaiva, parempi mieli...)
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Myrkky kirjoitti:Jos kävisi köpelösti ja rosvo kuolisi, vetoaisin mielenhäiriöön ja luottaisin itäsuomen hovioikeuteen.
Tuo on kyllä selkeä ässä hihassa, tuo itäsuomen hovioikeus! 8O
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

arttu kirjoitti:Tainnuttaisin tällillä. Kuva

Teippaisin jeesusteipillä kädet ja jalat yhteen, semmoiseksi paketiksi.
Vetäisin taljalla ulkorakennuksen kattoon roikkumaan.
Laittaisin siihen näkösälle kirveen ja vesurin joiden terään vähän ketsuppia.

Menisin sisälle keittämään kahvit ja antaisin voron heräillä rauhassa...

Jonkin ajan kuluttua menisin takaisin, kun voro on herännyt ja ihmettelee uutta outoa olotilaa.
Nykäsisin moottorisahan käyntiin mitään sanomatta. Jonkin aikaa kaasuteltua siinä voron vieressä. Sammuttaisin sahan ja poistuisin kiroillen, että "voi v**tu, kun ton bensan piti just juuri nyt loppua, kun olis päästy asiaan".

Soittaisin poliisit hakemaan varkaan. :)


Vai pitäisikö sittenkin voro kuitenkin vain liipasta tajuttomaksi ja soittaa suoraa kytät paikalle... :| (pienempi vaiva, parempi mieli...)

Ihan paras.. nyt alkaa jo toivoa että joku koittaisi varastaa noppaa.. "Vetoaisin mielenhäiriöön.." :lol:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Tämä oli kyllä paha, todennäköisesti foorumiminä väittäisi soittavansa poliisit paikalle vasta sitten, kun huomaan maassa makaavan minun autooni murtautumista yrittäneen varkaan, tajuttomana. Eli pikainen nyrkitys, nopeasti vaatteiden vaihto jottei piripää tunnista ja hampaat sun muut rystysistä piiloon jottei CSI Varsinais-Suomi saisi mitään todisteita minusta. 8)

Mutta todellinen tod.näk. minä soittaisi poliisit ensin ja seurailisi tilannetta niin kauan, kunnes se munapää alkaisi oikeasti tekemään jotain vauriota autoon. Ensimmäinen ruuvari, lasivasara tai kivi kun sen käteen tulis niin sitten kyl pitäis syöksähtää puskasta laulaen "kuka pelätyn kung fun taitaa" ja torpata.

Kyllä omaa omaisuuttaan pitäisi saada ilmiselvän uhan edessä puolustaa, ja pienehkö fyysinen opetus olisi monesti noille tapauusijoille kohdallaan. Kun ei normiyhteiskunnan rangaistukset näytä riittävän...

Aina kun näistä asioista puhutaan, niin tulee mieleen kummelin sketsi missä verrataan Suomalaista pikkunilkki rikollista, joka oli tehnyt vaikka mitä tuhotöitä ja murtoja, sekä jostain itämaasta kotoisin olevaa muslimipoikaa(muistaakseni) joka nälkäänsä varastaa yhden omenan. Suomalaista aletaan paapomaan oikein viimeisen päälle, sossutädit lohduttelee ja sitten toiselta leikataan käsi pois ja laitetaan pimeään selliin virumaan...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

jos ei oma itsesuojeluvaisto käske pysyä loitolla ja soittaa vain poliisille niin turpiin vaan ja jos luita murtuu niin meneepä varkaalla parannellessa pidempään kuin vankilassa suomen mitättömillä tuomioilla.

Paitsi että suomessahan oikeuden kanta lienee edellee se että varas saa pienemmän tuomion kuin omaisuutensa puollustaja :(
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Voisin mennä kyllä sanomaan että ei sun tarvi sitä autoa varastaa,saa sen ostaakkin pois niin säästyt vaivalta ja laitat avaimilla auton käyntiin ja ajat tiehesi :mrgreen:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Aikoinaan tavoitettiin kaverin kanssa hänen auton auton kimpussa ollut naarmuttaja itse teossa. Kun ei ollut muita näköisällä niin "neuvoteltiin" korvaako rahalla vai.........
Korvasi osan rahalla ja loput........
Sama kohtalo odottaa jos meidän auton kimpusta ketään tavoitan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Kun oma 900/84 aikoinaan varastettiin eikä ollut varkausvakuutuksia auton arvo oli silloin n.10 000mk otti päähän. kun lähes kahden viikon päästä Kuopion rikos poliisi soitti ,et auto on täällä ja autovarkaat on tiedossa kysyivät haluanko rangaistuksen varkaille ,tottakai.Eipä ole kuulunut korvauksia ,olivat linnasta lomalla ja ajelivat vaan MUN autolla...Autoa ei oltu rikottu ajettu n.600km ja jätetty kun tankki oli tyhjä tai ... pollarit saannu kiinni.Semmosta sattuu ja joskus on parempi kun ei satu kohdalle kun auto lainataan.Kiitoksia vois antaa tuhkakuppiin jätetyistä markoista ja siitä kun ei autoa olleet rikkoneet(vaan lainaneet).Kyllähän varkaita pitäisi rangaista ,mutta näin se vaan menee.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Saattaisin heittäytyä väkivaltaiseksi
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä tekisit, jos varas jäisi kiinni itse teossa?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jos sais käyntiin, niin kävisin kiittämässä, heittäisin autosta ulos ja ajaisin ite pois paikalta. :lol:
Vastaa Viestiin