Sivu 1/2

1980-2000 Saab

Lähetetty: To Huhti 01, 2004 06:53
Kirjoittaja Hietalahti
8O Mikä on kaikkien aikojen Saab 1980-2000 ajalla? Otetaan kaikki sarjavalmisteiset huomioon ao. vuosina. Oma mieleipiteeni Saab 900t16 aero, luonnollisesti koska itselläni ollut sellaisia.

Lähetetty: To Huhti 01, 2004 09:39
Kirjoittaja Toby
Tuon viimeisen on varmaankin tarkoitus olla 9-5? Vai meinaatko 9-3SS:ää???

Sinänsähän tässä gallupissa ei ole sikäli järkeä, että legendat syntyvät aina hitaasti, joten oletan ilman muuta, että og900 voittaa gallupin suvereenisti (mikä ei tietysti mikään huono asia olekaan!).

Lähetetty: To Huhti 01, 2004 10:59
Kirjoittaja Jortsu
OG900 tietysti :wink:

Lähetetty: To Huhti 01, 2004 11:29
Kirjoittaja jariha
Ysiysimies antaa äänensä tuplaysille, vaikka ne olivatkin voimissaan etenkin 70-luvulla. Ei sillä, että 80-luvun tuplayseissä mitään vikaa on, onhan se auto, joka parani loppuun asti. Mutta 80-luvulla se jäi jo satkun varjoon.

Lähetetty: Ma Huhti 05, 2004 17:58
Kirjoittaja anttipa
Kait uusin kalusto on parasta jos Saabilla mitään kehitystä on tapahtunut. Oma suosikki on kuitenkin OG900, nimenomaan 3d.

Lähetetty: Ke Huhti 07, 2004 18:03
Kirjoittaja jarska
Vaikka itselläni onkin 9000 niin 900og 3d ja vielä turbona on juuri nimenomaan saab! Auto jota joko vihaa tai rakasaa, omasta mielestäni yksi hienoimpia koskaan tehtyjä autoja!

Lähetetty: To Huhti 08, 2004 10:39
Kirjoittaja Nappe
jarska kirjoitti:Vaikka itselläni onkin 9000 niin 900og 3d ja vielä turbona on juuri nimenomaan saab! Auto jota joko vihaa tai rakasaa, omasta mielestäni yksi hienoimpia koskaan tehtyjä autoja!
100% samaa mieltä!
Vaikka itse ajelen arjet 9-3:lla, niin sydän sykkii vanhalle satkulle. Ja nimenomaan 3ov mallille.

Lähetetty: Su Huhti 11, 2004 08:40
Kirjoittaja MarkoL
Meinasin ensin valita listalta "900", mutta valitsin kuin valitsinkin 99 luftballoonsin :)

Kun nyt noilla molemmilla malleilla, surinpiirtein samanikäisillä (-83 99, -85 900), on tullut ajeltua, niin on tuossa 99:ssä vielä jotain sellaista fiilistä mitä ei muista malleista löydy.

Siis no, onhan minulla ollut näitä Saabeja vielä muitakin: yksi 900C, punainen vm. -88, yksi ysikymppinen vm. -87 ja vielä eräs ysisatku olikos se nyt kanssa -87...Noista jouduin luopumaan seuraavasti: 900C, upea päältä, mätä alta. Ysikymppinen, siisti päältä alta, vaihteiston tasauspyörästö rikki, korjauskustannukset silloin itselle ylivoimaiset. Ja sitten tuo ysisatku luettelon viimeisenä oli jäänyt katsastuksessa yli kymmenestä kohdasta, joista 5 oli kanssa liian suuria korjattavia lompakolle :cry:

Se mitä oikeastaan satkussa eniten heti arvostin oli kunnollinen matkustamon ilmanpuhallusjärjestelmä. Tuplaysin kaksi puhallusreikää ja kaksiasentoinen puhallin harmittivat eniten kovilla pakkasilla. Kesällähän tuolla ei niinkään väliä. Ikkunoiden viereiset puhaltimet antoivat kylmää vetoa koko ajan, kun niitä ei jotenkin saanut suljettua muutakun teipillä.
Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta ;)

No, toivottavasti näillä olemassaolevilla nyt päästelee vielä pitkään :roll:
99 katsastettiin 2003 joulukuun lopussa, 900 katsastus on voimassa numerolla 9...

Lähetetty: Su Huhti 11, 2004 09:23
Kirjoittaja Mertmi
MarkoL kirjoitti: Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta ;)
Itseasiassa Saabin lentokonepuolen suunnittelijat suunnittelivat satkun kojelaudan. Ei siis mikään ihme, että siinä on tämänpäivän uusiin autoihinkin verrattuna erittäin hyvä ergonomia. Kuinka monessa autossa voit säätää matkustamon lämpötilaa tai autoradion nuppeja kurottamatta ja siten että selkä pysyy selkänojassa?

OG900 turbo mallit tietysti

Lähetetty: To Heinä 15, 2004 23:04
Kirjoittaja turbojake
Viisto tai pystykeula - who cares , auto jossa on oikeasti munaa. Siitä joko pitää (on ratin takana) tai sitten ei (katselee perävaloja)

Lähetetty: To Syys 09, 2004 10:46
Kirjoittaja Mäksä
tonnari jos mikä on autojen auto

Lähetetty: To Syys 09, 2004 11:07
Kirjoittaja Fundamental
1980 vuoimallin 96 tietysti ;)

Mutta noista vaihtoehdoista kallistun tonarin puolelle :)

Lähetetty: To Syys 09, 2004 14:22
Kirjoittaja tomaatti
og:900 tietysti.Mutta myös 99:sit lämmittää mua kovasti.Ei kait uudemmat enää saabbeja olekaan mitä lie opelin sisaruksia.Ja tonnari nyt on taas tipo projekti,mulle tulee mieleen heti fiat croma... :roll:

Lähetetty: To Syys 09, 2004 15:17
Kirjoittaja Turbo16
Niinhän se vaan on että on pakko vastata että OG900, vaikka itselläni onkin se ensimmäinen vasta menossa, mutta siltikin se teki vaikutuksen 8)

Re: 1980-2000 Saab

Lähetetty: To Loka 18, 2007 08:33
Kirjoittaja SB90
Puuttunee noppa jonka olisin äänestäny, mut pitää laittaa tonttu sitte. :D