musta vai punainen (di-sytkä)

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

musta vai punainen - rulettia directi ignition bokseilla

mustan värinen on parempi, kun se on kestävämpi
3
14%
mustan värinen ei ole parempi, eikä se ole punaista kestävämpi
6
27%
punainen on parempi, kun se on teknisesti edistyksekkäämpi
11
50%
punainen on huono, kun se ei kestä käytössä
2
9%
 
Ääniä yhteensä: 22

Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

kumpi ompi parempi, onko mustalla punaista pitempi, käyttöikä? :)

tuliko punaisen di:n myötä muuta muutosta kun herkempi hajoaminen?

asiaan liittyvää juttua vaan jauhamaan!

mikä esim. on mustan di-boksin havaittu keskimääräinen vaihtoväli? puneisessa boksissahan se on oman kokemuksen mukaan mitä sattuu, enempi lyhempi kuin pitempi...
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ööh? Musta on noista kahdesta uudempi ja modernimpi, punainen on vanhempi. Ja turha noita on pohtia, se kasetti autoon mikä siihen kuuluu ja vanhoihin joissa ei ole merkitystä niin se jonka halvemmalla saa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

jcarlson kirjoitti:Ööh? Musta on noista kahdesta uudempi ja modernimpi, punainen on vanhempi. Ja turha noita on pohtia, se kasetti autoon mikä siihen kuuluu ja vanhoihin joissa ei ole merkitystä niin se jonka halvemmalla saa..
jaa mikäs se musta kasetti sitten oli joka vanhemmissa tonnareissa on? sitä tarkoitin... onhan asiaa syytä pohtia, jos vaikka harkitsee vanhan tonnarin ostamista :)
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Ööö...mihin tuon tarvii?
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

9-5T kirjoitti:
Turbonaattori kirjoitti:
jaa mikäs se musta kasetti sitten oli joka vanhemmissa tonnareissa on? sitä tarkoitin... onhan asiaa syytä pohtia, jos vaikka harkitsee vanhan tonnarin ostamista :)
Olisko ollut peltikansi jonka alla on tulpanjohdot
jaa, ajattelin että niissä oli joku di. kun puhutaan di+apc yhdistelmästä
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Musta kasetti tuli vasta T7 autoihin (eli alkaen 9-5 M98->), mitään vanhempaa mustaa kasettia ei olemassa. Jos sellainen jossain vanhemmassa on niin joku on laittanut uudemman kasetin tai maalannut punaisen mustaksi.

DI+APC on DI-kasetilla varustettu mutta sen verran varhainen versio (esim. ei nakutustunnistusta kasetin avulla) ettei ole väliä käyttääkö siinä mustaa vai punaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

En käytä. :wink:
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

jcarlson kirjoitti:Musta kasetti tuli vasta T7 autoihin (eli alkaen 9-5 M98->), mitään vanhempaa mustaa kasettia ei olemassa. Jos sellainen jossain vanhemmassa on niin joku on laittanut uudemman kasetin tai maalannut punaisen mustaksi.

DI+APC on DI-kasetilla varustettu mutta sen verran varhainen versio (esim. ei nakutustunnistusta kasetin avulla) ettei ole väliä käyttääkö siinä mustaa vai punaista.
kiitoksia selvennyksestä, meni sitten hiukan tuo galluppi kiville :lol:
pari kysymystä olis jos soppii:

missäs vuosimalleissa noita di+apc systeemejä sitten oli, ja minkälainen "kasetti siinä oli tehtaalta tullessa? nimim. kuva olis kiva :)

jaa että nää uudemmat mustat kasetit käy siihen varhaiseen di+apc vehkeeseen?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DI+APC systeemiä on löytynyt vain joistain M88 CD-tonnareista, kyseessä on tavallaan esisarja ja DI-järjestelmän kokeilu Saabilta. DI/APC (DI ja APC integroitu, vähän kehittyneempi) löytyy sitten jo yleisesti M89-93. Punainen kasetti ollut molemmissa, vanhoissa (en muista vuosimallia milloin vaihtui) oli johtosarja kiinteä osa kasettia, mutta Saab myy konversiosarjaa jolla uuden pelkällä liittimellä olevan kasetin saa myös vanhempaan sopimaan. Lähes samalta se näyttää kuin uudemmatkin punaiset kasetit siis.

DI+APC todennäköisesti toimii ihan yhtä hyvin mustallakin kasetilla, DI/APC luultavasti myöskin mutta voi olla mahdollisesti vähän ronkelimpi (ei käyttökokemuksia). Varman päälle pelaa jos käyttää punaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin