...eli kuinka estätte ajonestolaitteen (=vaimo/tyttöystävä ) puuttumisen autoiluunne, kun "pääsette tunnelmaan" toisten autoilua seuratessanne (=..tun ..lkku opettele...)!
Joskus oikein naurattaa itseäänkin, kun huomaa kuinka reagoi toisten autoiluun, mutta kun ne vaan ajaa niin ..... huonosti... .
Siis vierestä kuuluva kommentointi pitäisi saada loppumaan ilman omien (hyvien...) tapojen muuttamista ja antakaa jokin muu vinkki, kuin jätä kotiin... on jo kokeiltu...
P.S. Vaimo, en tarkoita sinua..., olen vain kuullut, että muilla on tuommoista...
Ajoneston toiminta...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Ajoneston toiminta...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Kyllä tuo pikkuhiljaa sopeutuu. Varoetäisyys pitää vaan jättää tuplaksi.
Emännän mielestä pitäisi edessä olevien antaa ohitella se hidas jonon vetäjä ensin. Se on vaan kumma kun ei keskivertopirssillä riitä suoran mitta kunnolla ohituksiin. Menee ikä ja terveys odotellessa että joku kerää rohkeutta ohittaa karavaanarin tai rekan. Ei semmosia suoria tunnu olevankaan.
Saabilla pitää kattoa tarpeeksi lyhyt suora tai ylämäki, että muut ei uskalla yriittää ja panna sitten kerralla koko jonon ohi. Saballa varvaa pariin pylvään väliin yhden henkilöauton, 2 karavaanaria ja yhden peräkärryn - ja matka jatkuu.
Emännän mielestä pitäisi edessä olevien antaa ohitella se hidas jonon vetäjä ensin. Se on vaan kumma kun ei keskivertopirssillä riitä suoran mitta kunnolla ohituksiin. Menee ikä ja terveys odotellessa että joku kerää rohkeutta ohittaa karavaanarin tai rekan. Ei semmosia suoria tunnu olevankaan.
Saabilla pitää kattoa tarpeeksi lyhyt suora tai ylämäki, että muut ei uskalla yriittää ja panna sitten kerralla koko jonon ohi. Saballa varvaa pariin pylvään väliin yhden henkilöauton, 2 karavaanaria ja yhden peräkärryn - ja matka jatkuu.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, hiljainen väsytys on kerrassaan toimivaksi todettu konsti. Heti tonnarin hankinnan jälkeen ajonestolaite huusi kuin syötävä (järkytyksestä) kun hieman suoritti rivakampaa ajoa/ohituksia. En antanut tämän vaivata itseäni, nykyisin sieltä kuuluu korkeintaan vain pientä jupinaa tyyliin "ei ihme että sulla on aina bensa lopussa...". Ajonestolaite kytkeytyy muuten nykyisin noilla Peinun mainitsemilla koko jonon kuittauksilla ns. silent modelle, eli ei virkkaa mitään ja pitää tapahtuman ajan silmät ummessa ja kahvasta kiinni rystyset valkoisena
Ja avaudutaan nyt vielä noista kaikenmaailman sunnuntaiajelijoista liikenteessä. Viime viikon reissulla 10-tiellä ajelin cruise päällä n.108km/h satasen rajoituksella, ja johan sieltä pukkaa joku kiireinen klonkswagen kuski puskuriin roikkumaan ja suorittaa näyttävän ohituksen. Seuraavasta risteyksestä tuleekin sitten rekka ja henkilöauto eteen, ja pari ihan hyvää ohituspaikkaakin siunaantuu. Rauhallisissa lomafiiliksissä ajattelin, että eiköhän se passattimies nyt ainakin tuosta kohta ohi mene, joten en lähtenyt "höntyilemään". P**kat, muutaman ohituspaikan jälkeen se vaan roikkuu edelläajavan puskurissa, joten siinä kohtaa totesin mitan tulleen täyteen ja suoritin "kuittauksen". Ei näkynyt Passattimies autosta ja rekasta pääsevän millään ohi, kun tilannetta seurailin taustapeilistä niin kauan kun tuo em kolmikko siellä näkyi, vaikka turvallisia tilaisuuksia oli vaikka muille jakaa...Mutta kauhia hoppu oli minusta ohi päästä vähän aiemmin Kai se yhdistelmän ohittaminen on vain joillekin niin kauhian jännä tapahtuma että...JA loppuun vielä sitaatti viimeviikona Ilta-Sanomista:"Turbo-Saab on ohittajan unelma".
Ja avaudutaan nyt vielä noista kaikenmaailman sunnuntaiajelijoista liikenteessä. Viime viikon reissulla 10-tiellä ajelin cruise päällä n.108km/h satasen rajoituksella, ja johan sieltä pukkaa joku kiireinen klonkswagen kuski puskuriin roikkumaan ja suorittaa näyttävän ohituksen. Seuraavasta risteyksestä tuleekin sitten rekka ja henkilöauto eteen, ja pari ihan hyvää ohituspaikkaakin siunaantuu. Rauhallisissa lomafiiliksissä ajattelin, että eiköhän se passattimies nyt ainakin tuosta kohta ohi mene, joten en lähtenyt "höntyilemään". P**kat, muutaman ohituspaikan jälkeen se vaan roikkuu edelläajavan puskurissa, joten siinä kohtaa totesin mitan tulleen täyteen ja suoritin "kuittauksen". Ei näkynyt Passattimies autosta ja rekasta pääsevän millään ohi, kun tilannetta seurailin taustapeilistä niin kauan kun tuo em kolmikko siellä näkyi, vaikka turvallisia tilaisuuksia oli vaikka muille jakaa...Mutta kauhia hoppu oli minusta ohi päästä vähän aiemmin Kai se yhdistelmän ohittaminen on vain joillekin niin kauhian jännä tapahtuma että...JA loppuun vielä sitaatti viimeviikona Ilta-Sanomista:"Turbo-Saab on ohittajan unelma".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mä huomasin yhdellä reissulla, että vaimo on jo tottunut rivakoihin ohituksiin kun kaverin vaimo samalla reissulla oli takapenkillä kauhusta kankea ja tarrasi penkin verhoiluun joka kerta kun pistin pienempää pykälää ja ohitin pikku letkoja. Mun vaimo kysyi vaivihkaa perillä, että mikä sitä oikein pelotti? Ei ollut tottunut ohituksiin kun ajelevat Co.....lla. Kaveri vaan ihmetteli perillä, että miten tuollaisella ajolla voi mennä noin vähän bensaa...
Todellakin!
Parempi puolisko ei oikein vielä ole asettunut Aeroon. En tiedä, ovatko kaarrenopeudet kasvaneet kun auto ei liiemmin kallistele, ohitukset helpottuneet kun turbo vääntää, mutta kun esim. pe:na käytiin stadin cruisingissa (Hakuninmaa tyhjä?? ), niin jatkuvaa jupinaa.. Varsinkin kun lähtee ohittamaan tai "kiirehtii valoihin" ilman etukäteisvaroitusta, niin siitä se ei tykkää.
Kouluttamisen paikka?
Kouluttamisen paikka?
Meillä onneksi tuo apukuski ottaa tyynen rauhallisesti ja tuumaa vaan jotta kiihtyypä tämä mukavasti.... On jo luvannut mulle viripalikankin jahka saadaan alusta (ja jarrut) laitettua...
Tosin , joskus moittii noista ylinopeuksista, jos tulee 4 tunnin matkaan käytettyä vain reilut 3 tuntia... *sädekehä pään päällä*... voi olla, että siihen viripalikkaan menee aikaa...
Tosin , joskus moittii noista ylinopeuksista, jos tulee 4 tunnin matkaan käytettyä vain reilut 3 tuntia... *sädekehä pään päällä*... voi olla, että siihen viripalikkaan menee aikaa...
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Meillä kanssa sama homma... emäntä tykkää itsekkin välillä päästellä rivakammin.
Naisilla kun vaan on välillä niitä huonoja päiviä, niin kyllä kuulee juttuja tyyliin: "älä kiihdytä noin kovasti, meidän lapselta katkeaa niska".
Noi voi kuitata sanomalla "joo" tai jos ei meinaa loppua tulla niin tokaisee: "kuskia ei saa hermostuttaa, voi tulla kolari".
Naisilla kun vaan on välillä niitä huonoja päiviä, niin kyllä kuulee juttuja tyyliin: "älä kiihdytä noin kovasti, meidän lapselta katkeaa niska".
Noi voi kuitata sanomalla "joo" tai jos ei meinaa loppua tulla niin tokaisee: "kuskia ei saa hermostuttaa, voi tulla kolari".
9-5 Aero