foorumin vastausten taso?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Oletko saanut hyödyllisiä vastauksia foorumilta vai et?

Olen saanut hyödyllisiä vastauksia.
100
65%
Olen saanut hyödyllisiä että haitallisia.
46
30%
En ole saanut hyödyllisiä vastauksia.
8
5%
 
Ääniä yhteensä: 154

RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Kyllähän täällä saa jos jonkinlaisia vastauksia ja kommentteja kysymyksiin ym aiheisiin.

Pari Esmerkkiä:

- Miksi ihmeessä haluat sellaista/sellaisen saabiisi??? Joku kysyy apua tai kokemuksia asennuksista yms... (lukiessani olen kohdannut näitä mm. sellaisissa asioissa kun tehdään lisävarusteluja, joita Saab ei ole keksinyt..) ,

- Oletko jo googlettanut tai käyttänyt etsi toimintoa? Joskus olen itse huomannut että täytyy osata käyttää oikeata sanaa, niin ohjeet ja/tai apu kyseiseen aiheeseen löytyy. Jos paljon alkaa ilmenemään samoja kysymyksiä, niin eikös niitä kannattais siirtää usein kysyttyihin, niinkun on jo hienosti tehtykin, mutta vielä enemmän.

Omasta mielestä isot kirjaimet ei aina tarkoita huutamista.. Ehkä sitten jos koko lauseen tai viestin kirjoittaa isolla ja huutomerkit perään selventämättä tai käyttämättä hymiöitä.. Mutta yksi sana isolla kirjoitettuna jossain lauseen keskellä voi tarkoittaa myös painottamista..( on muuten eri asia kun huutaminen)

Ja sitten se hymiöiden käyttö.. :) Nykypäivään kuuluu käyttää niitä koska luetusta tekstistä on toisinaan vaikea tulkita onko viesti ns. vihamielinen,ylimielinen,sarkastinen yms yms. Tai ainakin tuo hymiö pienentää väärinkäsitysten määrää... Eikä lisää vaivaasi kuin tuon yhden hiirenpainalluksen verran...

Mutta kiitos kuitenkin. Olen myös saanut tärkeätä apua täältä. :saab:

Kiitos ja anteeksi. :)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja kribe »

Kyllähän täällä yleinen keskustelun taso on varsin hyvällä tasolla. Olen vuosien varrella pyörinyt useammalla keskustelufoorumilla, joista suurimmassa osassa keskustelu menee väittelyksi ja henkilökohtaisuuksiin alta aikayksikön.

Tällä vastaukset tuntuvat pääasiassa perustuvan omakohtaisiin kokemuksiin ja/tai tietoon. Muilla foorumeilla tuntuu että valtaosa vastauksista perustuu luulotietoon tai mutuun. Puhumattakaan niistä joilla on pelkästään pätemisen tarvetta.

Kaikinpuolin mukava ilmapiiri ja keskustelun taso täällä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pitkästä aikaa gallup-osioon kurkatessani tämä posti osui silmään. Aloin lukemaan alusta ja ekan sivun jälkeen huomasin, että tämä olikin jo viisi vuotta vanha aihe. Ihan hyvin olisi voinut olla tältäkin vuodelta, sen verran ajankohtainen tämä aihe tuntuu aina olevan.

Ei sellaista keskustelupalstaa lienekään, mistä ei löytyisi jotakuta änkyrää, joka alkaa heti vänkäämään asiasta kuin asiasta. Tällä foorumilla niitä tuntuu olevan kuitenkin melko vähän suhteessa älykkäisiin vastaajiin.

Itseäni ärsyttää jossain määrin uusille kokemattomille kysyjille vastaaminen tyyliin "jos tarvitsee tuota kysyä, niin ei kannata koko hommaa edes aloittaa". Vastaaja on ilmeisesti oppinut kansiremontin tekemisen äidinmaidossaan, eikä ole koskaan joutunut asioita keneltäkään kysymään.

Samoin yleinen nettikeskustelun vika on se, että koetaan eri mielipiteillä olevan ihmiset jotenkin vihamielisiksi. Sitten ruvetaan menemään henkilökohtaisuuksiin, toisaalta otetaan hirveästi itseensä jos joku esittää (ja herra paratkoon vielä perustelee asiallisesti) mielipiteen, joka eroaa omasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Ja jos täällä ei vituta vastaukset tarpeeksi, niin ei muuta kun Facebookiin liittymään klubi osioon...

Sitä kateuden ja vittuilun määrää ei voi juuri edes mitata. (ääretön) :lol:

https://www.facebook.com/groups/6268898539/
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja aero »

Onneksi tuo ei näy kirjautumatta, saatte vittuilla keskenänne :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JussiH 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
Paikkakunta: Salo

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja JussiH 900 »

Itse olen saanut todella hyviä vastauksia kysymyksiini, ja vieläpä nopeasti. Eikä ketään ole onneksi sanonut ettei kannata aloittaakaan jos ei osaa sitäkään tehdä. Ei olis muuten tullut varmaan muuta tehtyä kun lisättyä pissapojan nestettä. :P
Kun on aloittanut autoharrastuksen vasta muutama vuosi takaperin niin kovinkaan monimutkaisia hommia ei osaa tehdä kysymättä ainakin johonkin apua, onneksi sitä on täällä saanut. Mielestäni Saab- foorumilla on toisille piruilun määrä aika pientä vielä, ainakin niillä alueilla joita itse seuraan. Offipalstalla tuppaa välillä olemaan niin että kaksi ensimmäistä viestiä liittyy otsikkoon ja loput paskan jauhamista. Toki siellä myös tutut kaverit leikillään mollaavat toistensa tuotoksia, mutta tavalla josta kaikki ymmärtävät ettei olla tosissaan.
Kysymysten laatiminen on kyllä tärkeä taito. Jos otsikossa lukee vaan "apua" en itse sitä yleensä edes avaa. Lyhyt teksti menisi vielä ilman välimerkkejä, mutta tämänkin mittainen tuotos olisi jo kamalaa luettavaa ilman niitä. Hyvään kysymykseen tulee hyviä vastauksia.
Saab 900i -88
Saab 900S -90
Saab 900S -95
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja aero »

JussiH 900 kirjoitti:Offipalstalla tuppaa välillä olemaan niin että kaksi ensimmäistä viestiä liittyy otsikkoon ja loput...
...Land Cruiserin kehumista, jos kysymys on jostain muusta merkistä.

Sori, oli pakko :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

keskustelufoorumeilla ne ihmisyyden keskeneräisyydet tulee nätisti näkyviin :D mutta itse mitä olen 99/900 osastolla aikanani häärinyt enemmänkin, niin harvinaisen hyvä henki siellä oli vaikka toki sielläkin oli omat konfliktit. Olis hyvä aina muistaa että sitä saa mitä tilaa, eli toivottavaa olisi että täällä ihmiset kirjoittelisi jeesausasenteella eikä viisasteluasenteella, mitä enemmän itse antaa hyvää elämässä eteenpäin, sitä enemmän sitä tulee myös luokse.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2619
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: foorumin vastausten taso?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Hyviä toimivia ja toteutettuja vinkkejä on saanut tietokoneongelmista - hotellin etsinnöistä - Saabiin asti. Samaan aiheeseen tullut useampikin vinkki, siitä vain poimii sen itselle sopivimman :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Vastaa Viestiin