Millä ajat Saabin jälkeen?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Merkki vaihtunut aina kun on tullut seuraava auto talouteen, niin tuolla linjalla todennäköisesti jatketaan. Jos olisi rahaa niin kevyt kuorma-auto.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Pitkään oon tätäkin miettinyt,mutta odottanut ja odottanut sitä Saabin paluuta.No ei vissiin tapahdu ainakaan ihan heti.Ehkä joskus 2050 luvulla. Saabista en aio luopua.Se pysyköön,että pääsee välillä vähä kuuntelemaan v6 pörinöitä vanhana pappanakin.Jos vaan silloin on bensaa olemassa.Kia vois vaihtua johonkin kivasti pörisevään Subaruun.Alfa giulia miellyttäis silmää,mutta hitto ku se Quadrafoglio on kallis ja mitä tiisseliä en jaksa kuunnella.Toisaalta joku ekopaskahan sen tietysti pitäs kohta varmaan olla,että sillä saa ja on varaa ajaa.Eli taidanpa mieluummin ostaa vanhan Ladan
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Miksikäs se pienempi bensaturbo ei olisi vaihtoehto? Velocena 280hv ja neliveto ja hitusen Q:ta halvempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Se selviää sitten, Saabeilla varmaan siihen asti kuin pääkoppa ja lompakko kestää.
Citroenit ja Lanciat kiinnostelis jonkun verran, mutta kattoo nyt tuleeko sopivaa vastaan.
Eräs BMW 635csi saattaisi myös jossain kohtaa ilmestyä mun nimiini, jos sen nyt ekana sais edes korjattua.
Citroenit ja Lanciat kiinnostelis jonkun verran, mutta kattoo nyt tuleeko sopivaa vastaan.
Eräs BMW 635csi saattaisi myös jossain kohtaa ilmestyä mun nimiini, jos sen nyt ekana sais edes korjattua.
-88 900i 3d B201
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Erittäin hyvin varusteltu XC60 aut. diesel koneella, kauppa ehkä selviää syyskuussa. Saabit jää silloin harrastelu autoiksi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Tuossa maistelin edelliseksi välipalaksi JDM Subaru Legacy GT:n ja se oli kyllä varsin kiva tuttavuus. Omasta mielestä kiva jatkumo siihen mitä autoltani kaipaan. Jotain uppiniskaista, jotain erilaista ja jotain turbotettua... Uppiniskaisesti merkki nojaa nelivetoon niinkuin saabit turboihin ja tehden sen kieltämättä hyvin, harvinaisempi menopeli ja liukasliikkeinen ja kestävä tekniikka sekoitettuna hyvin käyttöominaisuuksiin. Kätöseenkin sopi yllättävän kivasti saabien jälkeen. En näe mahdottomana paluuta sille tielle vielä uudelleen.
Tällä hetkellä tosin henk.koht kulkineena on kilpa-autoprojektin elinluovuttaja, jonka tekohengitin vaan satunnaiseksi käyttöautoksi. MK1 Ford Focus my2003, tämä "väliaikainen" suhde on kestänyt jo kuitenkin pian 2 vuotta ja yli 50 tuhatta kilsaa.... Ihan hirveä mitänsanomaton muovirämistin, mutta kulkee, ohjaustuntuma on jopa hyvä, talvella niin kuuma että tuulilasin sain jo halki ja köykämiinimoottori lämpenee lisäksi naurettavan nopeesti, osat ei maksa mitää ja niitä on jo omasta takaa yksi puuladollinen. Hintaa AVK:lta kokonaiset 280euroa ja uudelleen kilvitettynä hintaa tais tulla joku reilu 5 hunttia.
Vaimolle ostetttiin 9-3 SC tuossa jonkin aika sitten. Salaa haaveilen vastaavasta sedanista itselleni kun kasvan isoksi ja saan paljon rahaa.
Eli:
1. Saab
2. Subaru
Tällä hetkellä tosin henk.koht kulkineena on kilpa-autoprojektin elinluovuttaja, jonka tekohengitin vaan satunnaiseksi käyttöautoksi. MK1 Ford Focus my2003, tämä "väliaikainen" suhde on kestänyt jo kuitenkin pian 2 vuotta ja yli 50 tuhatta kilsaa.... Ihan hirveä mitänsanomaton muovirämistin, mutta kulkee, ohjaustuntuma on jopa hyvä, talvella niin kuuma että tuulilasin sain jo halki ja köykämiinimoottori lämpenee lisäksi naurettavan nopeesti, osat ei maksa mitää ja niitä on jo omasta takaa yksi puuladollinen. Hintaa AVK:lta kokonaiset 280euroa ja uudelleen kilvitettynä hintaa tais tulla joku reilu 5 hunttia.
Vaimolle ostetttiin 9-3 SC tuossa jonkin aika sitten. Salaa haaveilen vastaavasta sedanista itselleni kun kasvan isoksi ja saan paljon rahaa.
Eli:
1. Saab
2. Subaru
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Vuonna 2011 kirjoittamani kävi toteen nyt tammikuussa 2018 kun 9-3SportCombi vaihtui 5-sarjan Bemariin99 GL kirjoitti:Luultavasti Bemarilla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Ja nyt on luultavasti Accord menossa kaverille ja isän C5 136 HDi Aut. Excl. MY09 tulossa tilalle...Rattivaihde kesäkuussa 2016 kirjoitti:Hupsista, pihassa on '99 Accord. Noh, mitäs pienistä arviovirheistä...Rattivaihde täsmälleen puoli vuotta sitten kirjoitti:Vaihtoehto 1/järki: Citroen C5 '08->.
- - - -
Citikan takana kakkossijasta järkikategoriassa taistelevat 9-3 SportCombi tittidii/V6 sekä BMW E60/61 530(x)dA, niilläkin molemmilla puolensa.
- - - -
Vaihtoehto 2/tunne: Cadillac Seville STS '93-04.
Ostin vain väliaikaisratkaisuksi ennen noihin uusiin ja kalliisiin siirtymistä, mutta siirtymisellä ei ole enää niin kiire, ja kärkivaihtoehtojen joukkoon on kiilannut uudehko Accord Type S
Toisaalta Hondakin on seissyt hallissa melkein viikon, kun on tullut liikuttua tyttökaverin autolla, joka on muuttohommissa huomattavasti kätevämpi ja kaupan päälle tuo satkun todella elävästi mieleen (Golf 1.4 CL MY95). Jos kilsojen määrä vähenee kesällä merkittävästi ja saan satkun kiusattua liikenteeseen, vastaus otsikon kysymykseen saattaa olla VAG ja Saab vaikken olisi kyllä ikänä uskonut
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
^no nyt on maailmankirjat sekaisin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Ajokorttini on näköjään voimassa vuoteen 2042, joten ainakin siihen asti on tavoitteena pysyä Saabin ratissa. Uusimmat Saabit ovat vuodelta 2014, joten sikälikin pitäisi olla mahdollista, jos vain näillä perinteisillä polttonesteillä saa ajaa noin pitkään. Eihän nuo uusimmat saapit ole vielä edes museoiässä vuonna 2042. Sitten jos tuolle ajokortille saa vielä jatkoa tuon 70 vuotispäivän jälkeen, niin täytyy sitten harkita jatkoa uudelleen
Eski
Eski
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Ei ole.Eski Eski kirjoitti:Ajokorttini on näköjään voimassa vuoteen 2042
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Ja tästä aiheesta kannattanee tämän ketjun sijasta siirtyä kinastelemaan paremmin sinne, missä siitä on jo keskusteltu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Jaahans, enpä ollut tuollaisesta ajokortin muutoksesta kuullutkaan aiemmin. No, tämähän vain helpottaa tätä tavoitetta saapilla ajamisen suhteen. Eli pyrin ajamaan Saabilla kortin voimassaoloajan, eli vuoteen 2033 saakka ja jatkosta sen jälkeen päätän uudelleen, jos vielä saan jatkoa ajoluvalle (ja jos viinalla, dieselillä, löpöllä tai bensalla saa vielä ajaa). Kortissa kuitenkin lukee, että se on voimassa vuoteen 2042 saakka, joten se pitää paikkansa, että niin kortissa lukee
Eski
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Katsotaan tilanne näin pienen ajan jälkeen.. Tonnari löytyy.jefreitteri kirjoitti:Helkama Jääkäri das original.
Seuraava auto tulee olemaan Saab. Tonnarikuume olis kova..
Ykkösautoksi tuli tällä kertaa kuitenkin Volvo V70 awd. Oikein hyvältä vaikuttaa tämä toinenkin Ruotsalainen.
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Jep, tänään KSMLssä oli juttua näistä tulevaisuuden robottiautovisioista ja joidenkin valmistajien näkemys on, että viidessä vuodessa robottiautoteknologia lyö läpi. Siinä tapauksessa meidän saapilla ajaminen loppuu siis 5 vuoden päästä. Aika nopeasti uudistuu autokanta, kun Suomenkin miljoonat 11v keski-ikäiset autonraadot vaihdetaan kerralla sähkökäyttöisiin robotteihin. Jutussa nimittäin visioitiin tämän uudistuksen hyöytyjä, kuten se että liikennevaloja ei tarvita ja parkkitalot voi olla mitotettu pelkille autoille jne, kun ihmiset eivät aja halliin, vaan jäävät autosta ulos jo hallin ulkopuolella. Toisin sanoen kukaan ei aja enää itse, vaan ropottiauto vie meitä hienosti mihin halutaan. Ja tämä siis jo 5 vuoden päästä, joten ehkä ei enää kannata ostaa mitään uutta ja kallista itseajettavaa autoa, koska niistä tulee paalijätettä aika nopeasti
Itse en aio ropottiauton kyytiin lähteä ikinä, mutta eihän niiden seassa enää uskalla maantiepyörälläkään ajaa, joten ehkä on syytä varautua muuttamaan johonkin autottomalle pikkusaarelle noin viiden vuoden päästä
Eski
Itse en aio ropottiauton kyytiin lähteä ikinä, mutta eihän niiden seassa enää uskalla maantiepyörälläkään ajaa, joten ehkä on syytä varautua muuttamaan johonkin autottomalle pikkusaarelle noin viiden vuoden päästä
Eski