99 GT
99 GT
Täytynee alkaa kirjailla omaa projektia.
Kuten muissa topikeissa kerroin, ostin -85 900T16:n josta aion siirtää tekniikan tuohon 99:iin.
Keväällä oli täällä foorumilla puhetta siitä, millainen olisi 99 GT. Siitä se ajatus sitten lähti.
Talvi menee T16 tekniikan läpikäymisessä ja tiedon hankinnassa. Ensi kesänä alkanee moottorin sovittelu keulalle. Aion tehdä muutoksen mahdollisimman paljon vakiokomponenteilla, eli niinkuin se olisi tehtaalla vuonna -85 tehty. Samoin pyrin pitämään moottorin mahdollisimman vakiona.
Ulkopuoli tulee ainakin säilymään mahdollisimman originaalina. Enintään "APC-system" -lätkä takapaksin kanteen. (Saa tarjota).
Tai sitten rekisterikilven viereen se "Turbo 16 DOHC" lätkä. Jotain huomaamatonta kuitenkin.
Vanteiksi US-turbot tai Sunburstit, turbosatkun ratti, ahtopainemittari taloudellisuusmittarin tilalle jne. Eteen pitänee hankkia spoileri kätkemään öljynjäähdytintä ja pientä cooleria.
Kuten muissa topikeissa kerroin, ostin -85 900T16:n josta aion siirtää tekniikan tuohon 99:iin.
Keväällä oli täällä foorumilla puhetta siitä, millainen olisi 99 GT. Siitä se ajatus sitten lähti.
Talvi menee T16 tekniikan läpikäymisessä ja tiedon hankinnassa. Ensi kesänä alkanee moottorin sovittelu keulalle. Aion tehdä muutoksen mahdollisimman paljon vakiokomponenteilla, eli niinkuin se olisi tehtaalla vuonna -85 tehty. Samoin pyrin pitämään moottorin mahdollisimman vakiona.
Ulkopuoli tulee ainakin säilymään mahdollisimman originaalina. Enintään "APC-system" -lätkä takapaksin kanteen. (Saa tarjota).
Tai sitten rekisterikilven viereen se "Turbo 16 DOHC" lätkä. Jotain huomaamatonta kuitenkin.
Vanteiksi US-turbot tai Sunburstit, turbosatkun ratti, ahtopainemittari taloudellisuusmittarin tilalle jne. Eteen pitänee hankkia spoileri kätkemään öljynjäähdytintä ja pientä cooleria.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: 99 GT
Täydet pisteet siitä, seuraan mielenkiinnolla!Svc kirjoitti: Aion tehdä muutoksen mahdollisimman paljon vakiokomponenteilla, eli niinkuin se olisi tehtaalla vuonna -85 tehty.
Re: 99 GT
Ensimmäiset "viralliset" projektikuvat.
Jos vuonna 85 olisi ollut 99 turbo, niin ratti olisi mitä todennäköisimmin ollut sama, kuin turbosatkuissa ja -tonnareissa.
Pitkä on matka, ennenkuin tuon "turbo" tekstin voi tuohon maskiin laittaa ihan oikeasti. (Ja suoraan)
Jos vuonna 85 olisi ollut 99 turbo, niin ratti olisi mitä todennäköisimmin ollut sama, kuin turbosatkuissa ja -tonnareissa.
Pitkä on matka, ennenkuin tuon "turbo" tekstin voi tuohon maskiin laittaa ihan oikeasti. (Ja suoraan)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: 99 GT
Sporttisen näköinen kabiini
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 99 GT
Tämän kesän alla on ollut US-turbo vanteet.
Saa nähdä, vaihdanko ne Sunbursteihin.
Varaosa-autossa olisi myös mustat ikkunalistat ja ovenkahvat noiden kromattujen tilalle. Kummatkohan olisivat tyylikkäämmät?
Tavoitteena on pitää auto mahdollisiman sleeperinä, eli ulkoasuun ei puututa.
(Enintään vahataan)
Saa nähdä, vaihdanko ne Sunbursteihin.
Varaosa-autossa olisi myös mustat ikkunalistat ja ovenkahvat noiden kromattujen tilalle. Kummatkohan olisivat tyylikkäämmät?
Tavoitteena on pitää auto mahdollisiman sleeperinä, eli ulkoasuun ei puututa.
(Enintään vahataan)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: 99 GT
mustat ikkunalistat ja ovenkahvat Onnea rojektille
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 99 GT
us turboisdta tulee hienommat ku ottaa keskilätkät pois
Re: 99 GT
+1saabracing kirjoitti:us turboisdta tulee hienommat ku ottaa keskilätkät pois
Tuossa pihalla on samanvärinen(ainakin liki) varaosabiili missä mustat listat niin mä pitäisin kromiset.
Aero-vanteet vaatii vähän muutakin että näyttävät siisteiltä ysiysin alla.
US-turbot tukee tuota sleeperlinjaa mutta ovat tosiaan paremman näköiset ilman keskikuppeja, yllättävää kyllä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 99 GT
Hieno projekti
Miten meinaat saada auton tehojen puolesta kilpiin, onnistuisikohan dynolapuilla jotka todistaisivat tehomäärän jäävän maks 174 hv:aan?
Itselläkin tuollainen 2d -83 johon tekisi mieli (joskus) vaihtaa turbotekniikka, mutta sopivia tekniikanluovuttaja-matalapaineturboja ei tunnu löytyvän.
Miten meinaat saada auton tehojen puolesta kilpiin, onnistuisikohan dynolapuilla jotka todistaisivat tehomäärän jäävän maks 174 hv:aan?
Itselläkin tuollainen 2d -83 johon tekisi mieli (joskus) vaihtaa turbotekniikka, mutta sopivia tekniikanluovuttaja-matalapaineturboja ei tunnu löytyvän.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 GT
miun mielestä mallimerkintä väärin jos tästä kerta ruiskupeli tulee niin GTI. tuplakaasari 99:si 16 venasella koneella vois olla tuo gt.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 GT
Tehojen puolesta onnistuu dynolapulla. Keskustelin asiasta katsastusasemalla.nalleolut kirjoitti:miun mielestä mallimerkintä väärin jos tästä kerta ruiskupeli tulee niin GTI. tuplakaasari 99:si 16 venasella koneella vois olla tuo gt.....
Vertailumoottori on 107kW 8v turbo. Tämä + 20 % = 128 kW = 174 hv.
Saab sallii yleistodistuksessa 185 hv, eli ei ongelmia.
"GT" siksi, että perinteinen GTi on vakiintunut enemmänkin hatchback-korisiin autoihin. 99 ems ja myöhemmin 99 turbo täyttivät jo ihan sellaisenaan oman aikansa GranTurismon kriteerit. Autoni ei ole noista kumpikaan, eli siitä tuo "GT"
Vuoden -85 käytännön mukaan tämä olisi esim USA:ssa ollut ehkä "99 turbo S"
Airflow sarjalla varustettuna "99 Aero" tai "99 SPG"
(vrt "900 turbo S", "900 Aero" ja "900 SPG"
Moottori tulee siis olemaan T16ic, mutta takaluukussa tulee säilymään edelleen "99 GL 5 speed"
Vai miltäs kuulostaisi Saab 99 "Draken". Etulokasuojiin sini-valkoinen Draken-silhuetti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11