9000 CDE 2.3TA MY96
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Jos on ne lämppärille menevät letkut niin täältä löytyy silikoniversiot ylimääräisinä. Oli lopulta helpohkot myös vaihtaa. Itselläni kävi aikanaan tilausvaiheesaa käpy ja tuli 2kpl noita letkuja.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ilmeisesti ei ole välttämättä vielä lattiamatto vaarassa.
Tuon verran oli kertynyt ~yhdeksässä tunnissa. Pitää vaikka huamenna kattella mikä siellä oikein tiputtelee, etupuskurin alainen muovikatekin oli melko märän näköinen.
Tuon verran oli kertynyt ~yhdeksässä tunnissa. Pitää vaikka huamenna kattella mikä siellä oikein tiputtelee, etupuskurin alainen muovikatekin oli melko märän näköinen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
^Yleensä tonnareissa jäähdytin hapertuu ylävesiletkun kohdalta.
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Tai sitten koko pääty vuotaa, tämäkään ei olisi harvinaista. Muovipäätyisten ongelma vanhemmiten on se, että tiiviste menettää joustavuutensa ja kynnet eivät jaksa puristaa päätyä kiinni.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Mulla olisi ehjä syyläri, hintaa sanotaanko 25€ plus postit
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ei ole tullut pahemmin autolla ajeltua kiitos opiskelujen (ryyppäjäisten) alkamisen. Aina startatessa on tullut suuri onnistumisen elämys kun virtojen päälle kääntämisen jälkeen on hävinnyt ensin ENGINE ja sitten myös CHECK ja RADIATOR. Vuoto ei ole kovin merkittävää eikä sitä ilmene lainkaan ellei autolla aja. Tänään muistin syömästä lähtiessä kattoa onko lätäköitä alla, ja sitten vilkaista konepellin alle:
Radiaattorin vasemmasta päästä vuotaa, ja lähinnä ylävesiletkun tienoilta. Seuraillaan edelleenkin ja vaihdetaan jäähdytin sitten kun alkaa mennä luonnon saastuttamiseksi...
Radiaattorin vasemmasta päästä vuotaa, ja lähinnä ylävesiletkun tienoilta. Seuraillaan edelleenkin ja vaihdetaan jäähdytin sitten kun alkaa mennä luonnon saastuttamiseksi...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ettei olis tuo letku rispaantunut/hapertunut ja tihmii sen takia. Vastaava oli omassa satkussa aikanaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Kato vaan suosilla ajoissa kumpi se on (letku vai syyläri) ja vaihda ajoissa. Vituttaa vähemmän kun ei jää tien päälle eikä vahingossa polta kansipahvia nesteiden karatessa täydestä laukasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Letku on vaihrettu uuteen termarinvaihdon yhteydessä keväällä kun oli pullistunut muodottomaksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Okei, eiköhän se sitten oo se syyläri.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Kiristä klemmari.
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Jos se syylärin letkulähdön muovi ei oo vielä kokonaan pettänyt, sinne voi sisälle työntää vahvikkeeksi sopivan kokoisen kuparisen muhvin. En muista enää minkä kokoisen omaan laitoin kun tuo lähtö meni poikki, mutta kyllä se siellä piti vaikka vesiletku tuppasikin irtoilemaan ennen kuin kirrasin klemmarin rautalangalla lukkopeltiin. Nyttemmin koko syyläri on vaihdettu uuteen orkkikseen, mutta työnsin saman kuparimuhvin sinne tueksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Juu, ei kannata paljon klemmaria kiristellä tarkistamatta jäähdyttimen letkulähdön tilannetta. Arvataan nyt kuitenkin, että rikki se lähtö jo on, jos uudella letkullakin vuotaa.
Harmillisempaa on sitten, jos matka keskeytyy jonnekin korpeen sen takia, että letkulähtö on irti poikki jäähdyttimestä.
Harmillisempaa on sitten, jos matka keskeytyy jonnekin korpeen sen takia, että letkulähtö on irti poikki jäähdyttimestä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
On tämä vanhan auton omistaminen sitten yhtä juhlaa. Varsinkin kun tietää että uutta samanlaista ei saa mistään vaikka joskus olisi varaakin.
Pitänee ruveta syyläriasiaakin järjestelemään, yhtä hyvin kait sinne voisi uudenkin pistää jos vain jostain löytyy ja sellaiseen hintaan minkä kehtaa maksaa... Vai mitenkä on, jos vanha syyläri on päällisin puolin kunnossa mukaanlukien tuo letkulähtö niin voiko se pian muuttua samanlaiseksi, vai yksilöistäkö tässä on kyse? Itte en rupea vaihtamaan, mutta se tuskin tuli kellekään yllätyksenä.
Pitänee ruveta syyläriasiaakin järjestelemään, yhtä hyvin kait sinne voisi uudenkin pistää jos vain jostain löytyy ja sellaiseen hintaan minkä kehtaa maksaa... Vai mitenkä on, jos vanha syyläri on päällisin puolin kunnossa mukaanlukien tuo letkulähtö niin voiko se pian muuttua samanlaiseksi, vai yksilöistäkö tässä on kyse? Itte en rupea vaihtamaan, mutta se tuskin tuli kellekään yllätyksenä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Tuosta juksen kuvasta näkyy syy, miksi klemmari pitäisi kiristää. Uusi letku muovautuu klemmarin kohdalta pikkuhiljaa kuvan letkun kaltaiseksi ja klemmari löystyy siihen nähden. Tietenkään ei kannata hampaat irvessä tätäkään kiristää.