9000 CDE 2.3TA MY96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja haffu »

Jos on ne lämppärille menevät letkut niin täältä löytyy silikoniversiot ylimääräisinä. Oli lopulta helpohkot myös vaihtaa. Itselläni kävi aikanaan tilausvaiheesaa käpy ja tuli 2kpl noita letkuja. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ilmeisesti ei ole välttämättä vielä lattiamatto vaarassa.

Kuva

Tuon verran oli kertynyt ~yhdeksässä tunnissa. Pitää vaikka huamenna kattella mikä siellä oikein tiputtelee, etupuskurin alainen muovikatekin oli melko märän näköinen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Risto »

^Yleensä tonnareissa jäähdytin hapertuu ylävesiletkun kohdalta.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tai sitten koko pääty vuotaa, tämäkään ei olisi harvinaista. Muovipäätyisten ongelma vanhemmiten on se, että tiiviste menettää joustavuutensa ja kynnet eivät jaksa puristaa päätyä kiinni.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

Mulla olisi ehjä syyläri, hintaa sanotaanko 25€ plus postit :D
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ei ole tullut pahemmin autolla ajeltua kiitos opiskelujen (ryyppäjäisten) alkamisen. Aina startatessa on tullut suuri onnistumisen elämys kun virtojen päälle kääntämisen jälkeen on hävinnyt ensin ENGINE ja sitten myös CHECK ja RADIATOR. Vuoto ei ole kovin merkittävää eikä sitä ilmene lainkaan ellei autolla aja. Tänään muistin syömästä lähtiessä kattoa onko lätäköitä alla, ja sitten vilkaista konepellin alle:

Kuva

Radiaattorin vasemmasta päästä vuotaa, ja lähinnä ylävesiletkun tienoilta. Seuraillaan edelleenkin ja vaihdetaan jäähdytin sitten kun alkaa mennä luonnon saastuttamiseksi... :roll:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ettei olis tuo letku rispaantunut/hapertunut ja tihmii sen takia. Vastaava oli omassa satkussa aikanaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja aero »

Kato vaan suosilla ajoissa kumpi se on (letku vai syyläri) ja vaihda ajoissa. Vituttaa vähemmän kun ei jää tien päälle eikä vahingossa polta kansipahvia nesteiden karatessa täydestä laukasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Letku on vaihrettu uuteen termarinvaihdon yhteydessä keväällä kun oli pullistunut muodottomaksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja aero »

Okei, eiköhän se sitten oo se syyläri.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Risto »

Kiristä klemmari.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jos se syylärin letkulähdön muovi ei oo vielä kokonaan pettänyt, sinne voi sisälle työntää vahvikkeeksi sopivan kokoisen kuparisen muhvin. En muista enää minkä kokoisen omaan laitoin kun tuo lähtö meni poikki, mutta kyllä se siellä piti vaikka vesiletku tuppasikin irtoilemaan ennen kuin kirrasin klemmarin rautalangalla lukkopeltiin. Nyttemmin koko syyläri on vaihdettu uuteen orkkikseen, mutta työnsin saman kuparimuhvin sinne tueksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja jus »

Juu, ei kannata paljon klemmaria kiristellä tarkistamatta jäähdyttimen letkulähdön tilannetta. Arvataan nyt kuitenkin, että rikki se lähtö jo on, jos uudella letkullakin vuotaa.

Harmillisempaa on sitten, jos matka keskeytyy jonnekin korpeen sen takia, että letkulähtö on irti poikki jäähdyttimestä.

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

On tämä vanhan auton omistaminen sitten yhtä juhlaa. Varsinkin kun tietää että uutta samanlaista ei saa mistään vaikka joskus olisi varaakin. :twisted:

Pitänee ruveta syyläriasiaakin järjestelemään, yhtä hyvin kait sinne voisi uudenkin pistää jos vain jostain löytyy ja sellaiseen hintaan minkä kehtaa maksaa... Vai mitenkä on, jos vanha syyläri on päällisin puolin kunnossa mukaanlukien tuo letkulähtö niin voiko se pian muuttua samanlaiseksi, vai yksilöistäkö tässä on kyse? Itte en rupea vaihtamaan, mutta se tuskin tuli kellekään yllätyksenä. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tuosta juksen kuvasta näkyy syy, miksi klemmari pitäisi kiristää. Uusi letku muovautuu klemmarin kohdalta pikkuhiljaa kuvan letkun kaltaiseksi ja klemmari löystyy siihen nähden. Tietenkään ei kannata hampaat irvessä tätäkään kiristää.
Vastaa Viestiin