Saab 9-5 Aero MY05 *Siirtynyt uudelle omistajalle*

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

vesa67 kirjoitti:Onko peräkontissa tuliaisia kuvissa ?

Siellähän ne vielä on, joskin aika vähänlaisesti.. :mrgreen: Sopivasti myös jossain "montussa", kun ei tuo tasamaalla ihan noin alhaalla ole.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Perkule on kyllä nätti yksilö sulla. Eniten kade oon noista LED takavaloista mistä kyselinki sillon. Tosiaan laitoin venäjälle viestiä ku siel oli tosi makeet sellaset mutta nyt 3 päivää sitten laitetusta s-postista eivät ole vastanneet et olis ehkä kannattanu jättää toi hei olen suomesta kommentti pois :D

Mut itehän kans oon pikkuhiljaa laittamas tota mun saabia ja sulla on niin pirun hienon näkönen mutta ei sitä saman näköseksi halua tehä ku muilla on.

Sultahan toi on sujunu hyvin ku ite osaa tehä todella paljon mutta mulla on taas se että pelottaa tuleeko työn jälestä tarpeeks hyvää niin voi olla et joutuu ulkoistaan suurimman osan työstä joka maksaa taas sit. Esim takaspoilerin käyn kyl maalauttaan ja voi olla et asennuttaan kans ku pelkään et tuun asentaan sen vinoon kuitenki :D

Mut sitä täs utelin et onko sun saabiis tulossa lisää uudistuksia vielä vai oliko toi tossa? Toivonmukaan olis tulossa ku on niin pirun kaunis ja kiva katella ja seurata ku joku osaa ja jaksaa :)
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Pikkasen liian matala omaan makuun tai nuo vanteet ei oikeen istu, muuten upea.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Raser »

Goldberger kirjoitti:Perkule on kyllä nätti yksilö sulla. Eniten kade oon noista LED takavaloista mistä kyselinki sillon.
LED takavalot on kyllä mageet!

...mutta miten tuo katsastetaan tummilla etusivuikkunoilla ja laittomilla led-valoilla?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Raser kirjoitti:
Goldberger kirjoitti:Perkule on kyllä nätti yksilö sulla. Eniten kade oon noista LED takavaloista mistä kyselinki sillon.
LED takavalot on kyllä mageet!

...mutta miten tuo katsastetaan tummilla etusivuikkunoilla ja laittomilla led-valoilla?

Tota kyl LED takavalot menee läpi jos ne on ns hyväksytyt. Olikos se E hyväksytty muistaakseni niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Et jos niitä laittaa pitää tosiaan hommata ne hyväksytyt mallit.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

009Baas kirjoitti:Pikkasen liian matala omaan makuun tai nuo vanteet ei oikeen istu, muuten upea.
Mielestäni on edelleen liian korkea, mutta talveksi saa riittää. :mrgreen: Kyseiset vanteet näyttää pieniltä, vaikka 17'' ovatkin...
Raser kirjoitti: LED takavalot on kyllä mageet!
...mutta miten tuo katsastetaan tummilla etusivuikkunoilla ja laittomilla led-valoilla?
Katsastukseen on toistaiseksi reilusti aikaa, joten siitä en vielä murehdi. Kalvojen puolesta varmaan tuleekin mainintaa, mutta takavaloista epäilen.
Goldberger kirjoitti:Tota kyl LED takavalot menee läpi jos ne on ns hyväksytyt. Olikos se E hyväksytty muistaakseni niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Et jos niitä laittaa pitää tosiaan hommata ne hyväksytyt mallit.
Eipä näitä Saabin LED-valoja taida mistään saada E-hyväksyttyinä. Tokihan näissä laseissa on E-merkinnät kun on omiin valoihin tehdyt, mutta eipä se taida virallisesti enää mitään merkitä. Kuten myös venäläisvalmisteiset ledit.
Goldberger kirjoitti:Mut sitä täs utelin et onko sun saabiis tulossa lisää uudistuksia vielä vai oliko toi tossa? Toivonmukaan olis tulossa ku on niin pirun kaunis ja kiva katella ja seurata ku joku osaa ja jaksaa :)
Katsotaan mitä keksitään. Tarkoitus ainakin olisi vaihtaa kesävanteet toisenlaisiin.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Mun mielestä ihan noissa LED polttimoissa on E hyväksyntä mitä oon täs googletellu. Tarkemmin en noista vielä osaa sanoa ku aika hiton vähän tietoa noista LED valoista ku ovat suht uus juttu autoihin.

Pitää vissiin jutella jonku katsastusmiehen kanssa asiasta kuinka tarkkoja ne noista sitten on.

Sullaki ku tuli ite tehtyä niin jos itse niissä polttimoissa on se E hyväksyntä ei pitäs olla katsastusmiehellä mitään marmattamista niistä.

Mut tosta auton mataluudesta mun mielestä niin kauan ku auto ei ota osumaa mistään hidastetöyssyistä ja lumisella kelillä niin ei kyl oo liian matala :D se on se ratkaseva asia et jos alkaa hipoon pohja kaikkea niin sit on kyl liian matalaks tehty. Mullaki on ymmärtääkseni madallettu ihan hirschillä ja ajan kyl tosi varovasti hidastetöyssyt, tosin huomasin tos et entinen auto on vielä myymättä jossa on maavaraa niin hitosti ajan silti yhtä hitaasti et eipä se mataluus paljon merkkaa mulla ainakaan tollasis asioissa.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Goldberger kirjoitti:Mun mielestä ihan noissa LED polttimoissa on E hyväksyntä mitä oon täs googletellu. Tarkemmin en noista vielä osaa sanoa ku aika hiton vähän tietoa noista LED valoista ku ovat suht uus juttu autoihin.

Pitää vissiin jutella jonku katsastusmiehen kanssa asiasta kuinka tarkkoja ne noista sitten on.
Näissä minun tekeleissä on siis yksittäisiä teholedejä sekä jokunen metri ledinauhaa, joista siis kumpikaan ei taida olla sen kummemmin hyväksyttyjä.

Katsurin kanssa en menisi sen enempää neuvottelemaan tämmöisistä. HOX! Tämähän on siis vain minun oma mielipiteeni, eikä minulla ole mitään katsastajia vastaan.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Mara[] kirjoitti:
Goldberger kirjoitti:Mun mielestä ihan noissa LED polttimoissa on E hyväksyntä mitä oon täs googletellu. Tarkemmin en noista vielä osaa sanoa ku aika hiton vähän tietoa noista LED valoista ku ovat suht uus juttu autoihin.

Pitää vissiin jutella jonku katsastusmiehen kanssa asiasta kuinka tarkkoja ne noista sitten on.
Näissä minun tekeleissä on siis yksittäisiä teholedejä sekä jokunen metri ledinauhaa, joista siis kumpikaan ei taida olla sen kummemmin hyväksyttyjä.

Katsurin kanssa en menisi sen enempää neuvottelemaan tämmöisistä. HOX! Tämähän on siis vain minun oma mielipiteeni, eikä minulla ole mitään katsastajia vastaan.

Noh sekin on huomattu et katsastusmiehissä on aika paljon eroja, joidenki mielestä on OK ja toisen mielestä ei missään nimessä. Mut niin kauan ku itellä esim ei ole sellasia voi hyvin kysyä, liian myöhästä se siinävaiheessa on ku auto on nosturissa ja valoja kattoo et tarviiko olla E hyväksytyt noissa :D

Esim tyttöystävän broidi kävi muualla katsastamassa toyota hiluxin et sai renkaiden kanssa katsastuksen läpi ku katsastajalla oli samallainen auto.

Mut sit ku viet katsastukseen niin kerro ihmeessä heti paikalla huomasko edes niitä ja jos huomas niin mitä sano. Minä vielä googletan jos löytys pakka missä noita tehään mut alkaa kyl pahasti vaikuttaa siltä et joudun ite tekeen, ellen sit kohta tuu kylään ja sano et nyt teet mulle ja hienommat :D Prkl et sylettää ku jollain on hienomman näkönen saabi haha.

Tuntuu oikeasti et eteen on paljon hempompi hommata ne ledit mut just noi takavalot on se vaikee ellei iteltä löydy aikaa ja osaamista siihen. Varsinki ku niiden pitää näyttää hyviltä kuten sulla.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Cona »

On kyllä matala, hienonnäköinen, mutten taitais ite uskaltaa ajella vastaavalla korkeudella, kun tiet on niin huonoja nykyään täällä etelässäkin. Tykkään kyllä -05 ja uudempien mallien kliiniydestä. Tuohon omaan Sedaniin miettinyt kanssa takaspoikkaa, mutta se pitäis olla sellainen matala, kontinmyötäinen. Onkohan Femmaan saanut sellaista?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Cona kirjoitti:Tuohon omaan Sedaniin miettinyt kanssa takaspoikkaa, mutta se pitäis olla sellainen matala, kontinmyötäinen. Onkohan Femmaan saanut sellaista?
Taitaa matalin alkuperäinen malli olla tuo mikä minulla on. Realcar taitaa myydä sellaista pientä "kulma"lippaa, mutta jos en väärin muista niin hinta oli melko suolainen.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja aero »

Goldberger kirjoitti:Mun mielestä ihan noissa LED polttimoissa on E hyväksyntä mitä oon täs googletellu. Tarkemmin en noista vielä osaa sanoa ku aika hiton vähän tietoa noista LED valoista ku ovat suht uus juttu autoihin.
Periaatteessa valaisimen kokonaisuutena pitäisi olla hyväksytty, eli itse valaisimen hyväksytty käyttötarkoitukseensa (takavalo, jarruvalo, vilkku, peruutusvalo, takasumuvalo, heijastin) tietynmallisilla polttimoilla.

Jos vaihtopolttimosta saadaan täysin alkuperäistä vastaava, eli itse valonlähde ja mahdollinen heijastinpinta on saman tehoinen (valoteho, ei sähkö-), samalla kohtaa, saman kokoinen, saman muotoinen ja samassa asennossa kuin alkuperäisessä polttimossa, ei pitäisi olla teknistä estettä täydelle optiselle toimivuudelle ja hyväksynnälle/hyväksyttävyydelle. Käytännössä jo hehku-/halogeenipolttimoissa on jo keskenään niin paljon heittoa/eroavaisuuksia, että järkevistä ledipolttimoista ei juuri nalkuteta. Ihmeellisen väriset tai tehoiset voivat olla sitten oma lukunsa.

Ylläoleva teksti ei tosin vaikuta tähän autoon, koska Mara[] on tehnyt valonsa itse täysin erilaisiksi sen sijaan että olisi vaihtanut vain polttimot. Mies on tehnyt valonsa alkuperäisiin kuoriin, joten niissä on sinänsä näkyvillä vaadittavat merkinnät. Vaikka merkinnät koskevat alkuperäisvalaisinta eivätkä siis ole enää voimassa tuolla kokoonpanolla, voi ne hyvinkin mennä leimasta läpi jos kokonaisuus on toteutettu siististi ja uskottavasti, eli näyttää siltä että ne on voitu ostaa kaupasta hyväksyntöineen päivineen ns. styling -osana (vrt kirkkaat etu- ja sivuvilkut Speedpartsilta). Laillista se ei niistä tee, mutta käytännössä se asiallisessa toteutuksessa tuskin ketään kiinnostaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mara[] kirjoitti:
Cona kirjoitti:Tuohon omaan Sedaniin miettinyt kanssa takaspoikkaa, mutta se pitäis olla sellainen matala, kontinmyötäinen. Onkohan Femmaan saanut sellaista?
Taitaa matalin alkuperäinen malli olla tuo mikä minulla on. Realcar taitaa myydä sellaista pientä "kulma"lippaa, mutta jos en väärin muista niin hinta oli melko suolainen.
Menee vähän OT:ksi, mutta Speedpartsilla on tarjouksessa tällainen hiilari-lippa kontinreunaan, joka ainakin minusta voisi istua hyvin vakio-Viirun ulkonäköön. Samalla sivulla on myös Aeron lippa aika edukkaasti tarjolla.

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... -5-98.html
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Termos »

Cona kirjoitti: Menee vähän OT:ksi, mutta Speedpartsilla on tarjouksessa tällainen hiilari-lippa kontinreunaan, joka ainakin minusta voisi istua hyvin vakio-Viirun ulkonäköön.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... -5-98.html
Sopivuus on "Saab 9-5 98-05". Viirun kontinkansi on hieman pyöreämpi, kuin vanhempien femmojen.

Mahtaiskohan tuo joustaa sen verran, että istuisi siististi viirun konttiinkin?
Sigun viiru-Aeroon olen etsiskellyt tuollaista pientä lippaa kontin koristeeksi, mutta tarjonta on aika heikkoa.

9-3 SS:n spoileri on tyylikäs, oispa vaan aikaa ja tarmoa laminoida tuollainen femman mitoilla:

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Tuli tehtyä ver.2 edellisen Saabin tablet virityksestä. Keskeneräinen on vielä näissä kuvissa, mutta LG G Pad 8 on jo löytänyt paikkansa soittimen tilalta. Lisäksi tulossa vielä 1DIN soitin alemmas tuhkakupin/säilytyslokeron tilalle, jota sitten tabletilla bluetoothin läpi avustetaan.

Tablet tuli valittua kokonsa ja knock code ominaisuutensa takia. Knock code-ominaisuus siis avaa/pimentää näytön kahdella napautuksella näyttöön. Virtapainikkeen siirto kun ei tässä ollut niin yksinkertainen kuin OG9-3:ssa. Soittimeksi tulossa Pioneer MVH-X560BT, joka tuli valittua asennussyvyyden (97mm) sekä bluetooth:n vuoksi kun tablettiin ei millään mahtunut 3.5mm johtoa paikalleen.

Kuva
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Vastaa Viestiin