Saab 9-5 -01 Wagon ulkonäköpäivitystä kesälle 2016
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Sillä voi tehdä taajuusjaon omilla vahvistimilla olevien eri kajareiden kesken.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Yksi rca linja sisään ja kaks ulos.
Molemmille linjoille (low ja high) omat suotimet.
Low linjassa lisäksi vaiheenkääntö. Hyvä apu subbarin vaiheenkäännössä.
Lisäksi jonkin sortin linjavahvistus. Häiriöt pitäs kait jäädä vähemmälle.
Aikoinaan todettu hyväksi vehkeeksi.
Molemmille linjoille (low ja high) omat suotimet.
Low linjassa lisäksi vaiheenkääntö. Hyvä apu subbarin vaiheenkäännössä.
Lisäksi jonkin sortin linjavahvistus. Häiriöt pitäs kait jäädä vähemmälle.
Aikoinaan todettu hyväksi vehkeeksi.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Niin siis, kyseessä on jakosuodin eikä taajuuskorjain. Sopivampi termi helpottaa ainakin avun googlettelua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Ai tää on jakosuodin ,no sen mä ymmärrän paremin.aero kirjoitti:Niin siis, kyseessä on jakosuodin eikä taajuuskorjain. Sopivampi termi helpottaa ainakin avun googlettelua.
Eli tuolle voi laittaa omat vahvarit erillissarjan bassoille ja diskanteille, esim.
No nyt se aukes
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Joo, eli jos mankan perästä lähtee yks rca-piuha niin tolla saat tehtyä siitä signaalista jaot kahelle vahvarille. Sitten tietty jos on useammat lähdöt mankan perässä ja vahvistimien jakarit itessään riittää niin menisin niillä, tossa tulee lisää kaapelin vetämistä ja potentiaalisia häiriöpaikkoja.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Pientä kevät remppaa ihan katsastusta silmällä pitäen
Vanhat tukivarret olivat jo aika huonossa kunnossa, ruosteessa ja kaikki nivelet olivat väljät. Siksi päätin uusia kaiken kerralla kaikki, puslat ja pallonivelen. Samalla uusin myös raidetangon pään ja kallistuksenvakaajan yhdystangon.
Toiselle puolelle tehtiin sama käsittely poislukien raidetangonpää joka on uusittu jo vuosi sitten.
Vanhat tukivarret olivat jo aika huonossa kunnossa, ruosteessa ja kaikki nivelet olivat väljät. Siksi päätin uusia kaiken kerralla kaikki, puslat ja pallonivelen. Samalla uusin myös raidetangon pään ja kallistuksenvakaajan yhdystangon.
Toiselle puolelle tehtiin sama käsittely poislukien raidetangonpää joka on uusittu jo vuosi sitten.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Ostitko mistä nuo tukivarret ?
Skruvatilla näyttää olevan tuollaisia "paketteja"
http://www.skruvat.fi/Tukivarsi-pyorant ... 12636.aspx
Skruvatilla näyttää olevan tuollaisia "paketteja"
http://www.skruvat.fi/Tukivarsi-pyorant ... 12636.aspx
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Nää on Alvadi.ee:stä, sama setti mutta 40 euroa halvempi
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Välillä pääsee vähän harrastamaankin.
Perjantaina sain erillissarjan asennettua etuoviin ja onnistuin vetämään rca-kaapelin radiolta takakonttiin.
sitten sain myös kaijutinpiuhat vedettyä kontista vasempaan kickpabelin taakse jonne ovien kaijutinpiuhat tulee ja ne tinasin yhteen. Vahvistin on paikallaan takontissa ja vain virtakaapeli puttuu.
Kävin illalla vielä ostaa paksun virtakaapelin josta pitäisi riittää virtaa molemmille vahvistimille.
Virranjakoblokki pitää vielä hommata...
Paljoo ei enään puutu että saisi Suabin rokkaamaan
Perjantaina sain erillissarjan asennettua etuoviin ja onnistuin vetämään rca-kaapelin radiolta takakonttiin.
sitten sain myös kaijutinpiuhat vedettyä kontista vasempaan kickpabelin taakse jonne ovien kaijutinpiuhat tulee ja ne tinasin yhteen. Vahvistin on paikallaan takontissa ja vain virtakaapeli puttuu.
Kävin illalla vielä ostaa paksun virtakaapelin josta pitäisi riittää virtaa molemmille vahvistimille.
Virranjakoblokki pitää vielä hommata...
Paljoo ei enään puutu että saisi Suabin rokkaamaan
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Montas neliöistä piuhaa vedit ja vahvistimien jatkuvat tehot?
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Kaverin femmassa on sillain, että akulta + basson vahvarille ja vahvarilta piuha erkkasarjan vahvarin + napaan, hyvin rokkaa
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Virtapiuha jota aion käyttää on 20 mm2 josta haaroitan blokilla molemmille virrat.
Vahvarit on 2x 80 w ja toinen monotettuna 1x 400w eli pitäs riittää...
Vahvarit on 2x 80 w ja toinen monotettuna 1x 400w eli pitäs riittää...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Mahdollisimman lyhyeksi vedät niin varmaan juuri riittää. Tuossa aika hyvä kuva virran riittämisestä: http://www.autoala.net/autohifi/autohif ... dotus1.jpg
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Nuo on hyviä taulukoita ja niitä kannattaa pitää lähellä kun miettii kaapelointia, mutta senverran käytän ite niissä tulkintaa että en itse ainakaan ota päätteistä täyttä jatkuvaa tehoa koskaan, yleensä mennään about 20% maksimista, ja sillonkin tulee jo lujaa. Eikä se kaapeli sula maksimivirralla välittömästi, vaatii pitkäkestoisen lämmittämisen. Itse en pysty semmosessa autossa olemaan missä tulee kohinaa täydellä vahvistinteholla vaikka tehoa olis vaan 500w
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -01 Wagon "Wannbe Hirsch" Uutta kesälle -15
Taas menee hitosti yli ymmärryksen!
En saa herätettä vahvarille per***e! En tajua radion remote control piuhassa kiinni mutta ei tule kun 0.88 volttia!
Ei se vahvari sillä herää hemmetti. Kokeilin jopa uudella herätepiuhalla jonka vedin suoraan radiolta hyppynarun lailla kospa se toinen olis jääny puristukseen tms ja poikki tai jotain.
Paljonko sen heräte virran pitäisi olla?
En saa herätettä vahvarille per***e! En tajua radion remote control piuhassa kiinni mutta ei tule kun 0.88 volttia!
Ei se vahvari sillä herää hemmetti. Kokeilin jopa uudella herätepiuhalla jonka vedin suoraan radiolta hyppynarun lailla kospa se toinen olis jääny puristukseen tms ja poikki tai jotain.
Paljonko sen heräte virran pitäisi olla?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.