NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

JP_Vette kirjoitti:
Korisarja on hieman "sinisempi" kuin muut pellit, mut antaa olla.
Tuohon voisi auttaa myllytys ja vahaus koneella. :wink: Mikä tuon värin nimi muuten on? Ei ainakaan ambassadöör...

Ei voi kuin ihailla tee-se-itse-henkeä ja viitseliäisyyttä. Itse yleensä vain tyydyn vallitsevaan asiantilaan ainakin niin kauan kuin ei löydy omia tallitiloja :lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos :) Värihän on lähetystön pappalinjaa sporttisempi Le Mans blue :D Myllytystä vois kyl koittaa. Täytyy kysyä yhdeltä kaverilta jos tekis...

Viitseliäisyydestä ei ole tietoakaan. Paljon tohonkin romuun on ostettuna asentamatonta kamaa. Esimerkiks popit on kesken, penkit asentamatta... Nyt vaan naksahti pääs, et korisarja on saatava kii, ku ei kaikkea voi vaa ostaa odottamaan motivaatioo. Ja kolme päivää se ottiki sillain, ettei tallis muuta voinu tehä.

Mut tilat on kyl niin hyvät kuin vaa voi toivoa. Iso kiitos siitä isälle, vaikkei tätä luekkaa. Pitäs varmaa kattoa työpaikka lähempää, ku toi 3h ajomatka verottaa harrastamista :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Reizka
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 13:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Reizka »

Piristävää kun joku jaksaa yrittää itse ja saa vielä kohtuullista jälkeäkin aikaiseksi.
Maalaaminen ei todellakaan ole helppoa mut näistä oppii.

Jos ny saa vähä ihmetellä, niin miksi aiot pitää tuota vetokoukkua cabriossa?
Omasta mielestä yksi pöljimmistä keksinnöistä hinata kärryä avoautolla :lol:
Saab 9-3 Tids 2005
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja aero »

Kesällä palju perään, pakoputkesta jatkopätkä lämmönvaihtimeen ja baanalle. Sit ku helle rupee häiritteen, auto parkkiin ja kylpyyn.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Reizka kirjoitti:...
Kiitos :) Vetokoukku on kieltämättä vähän linjoja rikkova, mutta elokuussa järjestän rättikattoajot, joten sen takia tarvin koukun. Sinne tulos yli 40 hlö, joten niitten ruokkimiseen grilleineen päivineen avon takakontti käy aika pieneks. Tuntuis seki pöljältä, että järjestän rättikattotapahtuman, johka ite tulen kovakatolla :lol:

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin mun piti alunperin unohtaa koko korisarja. Kyseisen rättimeetingin takia kysyin Coltilta pelkkää koukkua, mut oli taas tää perinteinen vastaus "osta koukku, niin saat kaupantekijäisenä korisarjan" :D

Mut joo. Eipä se koukku nyt ihan niin mahdottoman ruma ole, kun sen maalaa mustaksi. Toi ruosteinen nyt on aika tökerö.
aero kirjoitti:...
Tos olis jopa ideaa. Älä silti odota, että roudaan elokuussa Aulangolle paljun :mrgreen:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja aero »

No jos nyt välttämättä haluat nihkeillä niin voi sen jättää mun pihaan siksi aikaa :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt on kesä! Hyvästi Bilteman kaatuilevalle vedenkeruukipolle, joka pitää aina muistaa tyhjätä ennen ajoa. Hyvästi tyhjeneville suolasäkeille, joita pitää muistaa ostaa. Ja hyvästi tahmasille sormille, kun aina niin käy sitä vesikippoa tyhjätessä! Prismasta löytyi vuoden tuote eli

Kuva

Kuva

Kalliita silicapalloja hienossa paketissa, jossa kosteusindikaattori! Ostin heti kaks, toinen kabiiniin ja toinen takakonttiin. Sitte pakasterasiat messiin, ilmanvaihtoreiät kanteen ja jollain tarrateipillä toinen takakontin sivuverhoiluun ja toinen vaikka apukuskin penkin etureunan alle. Pysyy paikallaan, ei sotke, ja aina tietää, koska kosteus pitää poistaa mikroaaltouunilla 8)

Kuva

Se siitä seisovan auton homestressistä.

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja avokausi avattu! Pesun tein M-Plussan itsepesuautomaatilla. 4€ sinne taas paloi, eikä autokaan tullut puhtaaksi, mutta pahimmat vuoden vanhat pölyt on poissa.

Kuva

Lämpöviisarin näyttäessä 23 astetta suunnaksi tuli Nauvon vierasvenesatama, jossa tuli maistettua hyvää pitsaa. Lossimatkakin on aina yhtä antoisa, kun saa raitista meri-ilmaa suoraan taivaalta ilman lämmityslaitteen kanavia.

Kuva

Sen verran kiirrellä käyttöönotto tuli tänäkin vuonna, että liimaamattomat (odottaa ruosteiden poistoa kaarista) takakaarien muovipalat on pienin murhe. Onneksi sisko osti Bilteman rikkaimurin avooni pari joulua sitten 8) Lauttamatkalla on aina turhaa aikaa :lol:

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taas kovaa säätöä ja kesäauto seisoo telakalla. Hommaa on niin paljo nyt, kun pahin helleaalto on ohi!

Kuva

Kuva

Kuva

Jotta semmosia murheita. On se saabismi aika rentoa puuhaa sillon harvoin, kun vehkeet pelaa :D Leimaki tuli ilman kirjallisia huomatuksia. Oikeas alatukivarres siinä isos puslas oli juuri ja juuri havaittavissa välystä. No seki on ostettuna jo uretaanisena. Taisin jo viime jouluna tilata PCS:ltä :roll:

Sitte Furniture Clinicin tuotteitaki tuli. Väreinä kaksi. Jotain vaaleaa, ja jotain tehostetta 8)

Kuva

Meinasin siis tältä osin luovuttaa sen ilmastoinnin kanssa. Jos nyt askartelis ne penkit paikalleen, ja kattelis ne ilmastoinnit sitte joskus paremmalla ajalla. Vaikka vuoden, kahden tai kolmen päästä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

nalleolut sitten osti mun tietokonetuolin pois 8O No hain sitte Martelan Outletistä uuden tilalle. Aikansa kutakin jne.

Jos nyt vertaa sekä ulkonäöllisesti että istumalihaksilla noita kahta

Kuva

Kuva

Niin kyllä toi kolkin "lepakko" on paljon parempi sekä istua että katsella. Toki sekin voi vaikuttaa asiaan, että aika monta sataa tuntia tuossa tonnarin lepakossa on tullut norkoiltua. Hyvä tuoli joka tapauksessa, mutta ei kolkkilepakon veroinen :wink:

Niin tai näin. Avosta nyppäsin takapenkin pois ja kannoin vintiltä kolkkilepakot. Sit putsaukset ja mattaukset ja muut sekä patjasta pala superlonia.

Kuva

Sit vain väriä pintaan. Takapenkissä on jo pari kerrosta, etupenkkeihin en jaksanut viä laittaa kuin yhden vasta.

Kuva

Kuva

Eli lumipallo on pantu taas pyörimään. Jos viikon sisällä tulee joku uusi käyttäjä foorumille, jolla on ostoilmoitus avon takapenkkiin, niin se en sitten ole minä :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Seuraavaksi voisi kokeilla jo ruiskua 8) Säästyis varmaan maaliaki, ku ei kaikki imeydy superloniin. Tällä menolla pitää tilata toinenki litra :lol:

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Oot selvästi tekijämies ja propsit siitä, mut täytyy sanoa et ei helvetti, osaa noista sun ranetuksista ei vaan voi hyväksyä :lol: kuten esimerkiks toi öljypurkin kannen pala, lokarin kiinnitysrauta, hitsaamiset ja jeesusteippi.

Ei millään pahalla..

Mut kuten sanottua, antaa lintujen laulaa ja koirien haukkua.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos :D

Selvästi huumorimies olet, mutta miten puskuri olisi pitänyt korjata? Ostamalla uusi poskipala ja ehjä puskuri marmorilta? Entä se helman peitelätkä, jota ei saa edes marmorilta? Ja se helma oli lähes poikki siitä. Jos olisin metsästänyt siihen jostain kalliin peitepalan, olisi se jo nyt todnäk jäänyt välille. Olisi helma pitänyt kuitenkin ranettaa ehjäksi.

Hitsaaminen on rujoa. Tekemällä oppii. Tuossa kun tein grillivaunun avo-meetingiin ja lankaa paloi. En kehu itseäni, mutta siinä kehitty jo paljo, kun katsoo ekaa ja viimestä saumaa. Tosin raudan laatu oli vakio, joten pystyi vähitellen hienosäätämään :D

Jesari nyt on teippi siinä misä muukki. Rajaus oli tarkka, ja toistaiseksi kulissit on kunnossa eli koukku mustana.

Edit: avo seiso jotain kuukauden verran lasit kii. Vesipussukat edelleen ilman pinkkiä väriä, eli vettä mahtuu. Aika kostee kesä ollu, mutta toisaalta auto on ollu katokses... Eikä haissu tunkkaselta auto, hyvä ostos ollu.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja 009baas »

JP_Vette kirjoitti:Kiitos :D

Selvästi huumorimies olet, mutta miten puskuri olisi pitänyt korjata? Ostamalla uusi poskipala ja ehjä puskuri marmorilta? Entä se helman peitelätkä, jota ei saa edes marmorilta? Ja se helma oli lähes poikki siitä. Jos olisin metsästänyt siihen jostain kalliin peitepalan, olisi se jo nyt todnäk jäänyt välille. Olisi helma pitänyt kuitenkin ranettaa ehjäksi.

Hitsaaminen on rujoa. Tekemällä oppii. Tuossa kun tein grillivaunun avo-meetingiin ja lankaa paloi. En kehu itseäni, mutta siinä kehitty jo paljo, kun katsoo ekaa ja viimestä saumaa. Tosin raudan laatu oli vakio, joten pystyi vähitellen hienosäätämään :D

Jesari nyt on teippi siinä misä muukki. Rajaus oli tarkka, ja toistaiseksi kulissit on kunnossa eli koukku mustana.

Edit: avo seiso jotain kuukauden verran lasit kii. Vesipussukat edelleen ilman pinkkiä väriä, eli vettä mahtuu. Aika kostee kesä ollu, mutta toisaalta auto on ollu katokses... Eikä haissu tunkkaselta auto, hyvä ostos ollu.

Joo, tarkoitukseni ei ollut tulla **ttuilemaan, Ehkä minusta on tulossa pussihousu, alkaahan ikääkin olemaan jo kolmattakymmenettäneljää. :wink: Jostain luin että joku noita paloja olisi 3d-printtaillut, ja vissiin sen palan printit saa jostain netistä, enempää en aiheeseen perehtynyt kun ei ole itsellä kolkki/cabbe aeroa koskaan ollut.. Itsellä on tuon "uuden" ostokseni kanssa vielä paljon tekemistä, esimerkiksi nahkapenkkejä pitäisi vähän kunnostella..katsotaan mitä siitä kötöstelystä tulee..
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu saahan niitä palasia 3d-tulostettua. Itse en kyllä edes tajua, että mihin ne tippuvat palaset tarvitaan. Coltti vakuutti, että nosturin tassut sopii kyllä auton alle, vaikka reiät olisi ummessa. Ja tosiaan nuo helmat on kolisteltu lähes poikki etupalan kohdalta, joten ei ne kauaa siinä pysyisi. Ensimmäinen pieni kolaus helman etureunaan -> helma taittuu -> peitepalan kohdasta joustaa -> peitepala tippuu. Samasta syystä ne varmaan muissakin tippuu, vaikka en ole lähempää tutkinut.

Mutta ruma ranehan se mun öljykannun palanenkin on. Se maalipinta taittui jo ekana iltana halki rajakohdasta. Mua se ei häiritse, mutta ei se lähempää tarkastelua kestä. Mut kolisee siä helmas kivetki, aina ne on paskaset jne.

Isompia ongelmia korisarjassa on ensimmäisen maalauskerran oppirahat. Ei ne valumatkaan niin, mutta yksi kohta helmasta on maalaamatta, ja sieltä paistaa vanha hopea välistä. Luulin sen osuuden jäävän piiloon, mutta ei jäänyt :(

Toinen on sitten hanttimiehen etukulma, eli siellä paistaa pohjamaali. Puskuri oli väärinpäin pöydällä maalatessa, joten kyseinen kohta oli vaikea nähdä. Mutta ensi kerralla sitten paremmin :D

Kaikki nämä pitää opetella kantapään kautta. Oli kyseessä puskurin asennus tai pakoputken hitsaus. Ero on vain siinä, että jotkut opettelevat kun samalla toiset marisevat, että ei kuitenkaan pysty. Ja sitten ollaan sohvalla kaljapullo kädessä ja sormi nenässä.

Nahkapenkkien korjailu on sitten ihan perseestä. Itselläni on jo kuukauden ollut noi penkit pariin kertaan maalattuna olkkarin lattialla. Jos nyt vaikka tällä viikolla saisi potkittua itseään eteenpäin. Mutta siinäkin kannattaa opetellessa muistaa seuraava lause: "Tyhmä ei huomaa ja fiksu on hiljaa".
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin