9000 Korin vaihto projekti?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja Phor »

Moro kanssa saabistit.

Nyt tarvisin hieman apuja ja mielipiteitä, miten kannattaisi tehdä oman 9000 aeron hegissä pitäminen.
Olen ostamassa halvalla toisen saman värisen suomiauton korin, missä on vielä kilvet. Kori pitäisi olla hyvä kuntoinen terve peltinen yksilö.

Oma aero meina loppua kesken. Tai vaatii hitsaamista suhteellisen paljon. Lisäksi muutama talvi sitten lumet tippu katolle ja katto kävi alalla. Sain se suht hyvin ylös, mutta kyllä kulmista huomaa et peilaa hieman. A-pilarissa on ruostetta samoin tunkin korvakkeet pitäisi hitsailla. Molemmat takaloksutkin on saaneet ajan saatossa kolhuja. Eli jos hyvän haluaisi tehdä vaatisi töitä aika paljon ja yli maalauksen.

Sikäli houkuttaisi siirtää tekniikka ja sisusta tuohon terveeseen koriin. Mikä on pari vuotta tuoreempi 2.0 litranen turbon kori. Mutta tekis kyllä mieli säilyttää tuo oikea aito aeron runkonumero.

Että kertokaas te viisaammat, mitä kannattaisi tehdä ilman isompia vero seuraamuksia. Vai miten nykyään tuo valtio suhtautuu noihin korin vaihto-autoihin? Jotain prosentti osuuksia olen katsellut, mutta tuo kanta-auto osuus menee aina niin lähelle, jos rehellisesti meinaa tehdä hommat :D

No tulipa tarinaa ja kiitos jo etukäteen vinkeistä.
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

Itsekantavassa autossa korin osuus auton prosenteista on aika suuri. Lisäks ne kaikki identiteettilätkät on siinä korissa, kun runkoakaan ei erillisenä ole olemassa. No, moottorissa on toki omansa...
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tekniikka + sisusta kiinni toiseen koppaan ja ajoa. Onhan noita 2.0t tonnareita muutettu useampiakin 2.3t tekniikalle ja aeron sisustalle eikä mitään ongelmaa...konttorillakaan ei asiaa 99,9% varmuudella huomata ellet itse mene möläyttämään.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Saatan olla väärässäkin mutta ymmärtääkseni itsekantavien korien korinvaihto kiellettiin kokonaan....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja Risto »

99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

No olisko sitten paha rasti vaihtaa koppa ja verottaa tonnari uudestaan? EIkös siitä makseta nykyään vero kuin tuontiautostakin, eli muutama satanen tässä tapauksessa? Vai verotetaanko se uuden auton mukaan?
Toki auton identiteetti ja arvo AEROna laskee mutta käyttöarvo paranee huimasti.
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 Korin vaihto projekti?

Viesti Kirjoittaja Phor »

99GLS kirjoitti:No olisko sitten paha rasti vaihtaa koppa ja verottaa tonnari uudestaan? EIkös siitä makseta nykyään vero kuin tuontiautostakin, eli muutama satanen tässä tapauksessa? Vai verotetaanko se uuden auton mukaan?
Toki auton identiteetti ja arvo AEROna laskee mutta käyttöarvo paranee huimasti.

No tätä tässä itsekkin puntaroin. Onko se käyttöarvo vai orginaalina pitämisen arvo arvokkaampi. Ja mitä tuo valtio sitten tahtoo veroja. En löytänyt TraFi:n sivulta vastausta asiasta. Mutta pistin kyselyä.
Yksi vaihtoehto on kyllä et, jos saisi korikehikon vahdettua siten että yli puolet olisi alkuperäistä, niin sitä ei katsota silloin vielä vaihdetuksi. Mutta tuo kyllä menee sitten työlääksi. Ja onhan tuo myös sitten aika pitkälti omasta rehellisyydestä ja katsastus inssistä kiinni. Mistä sen laskee/ ilmoitaa vaihdetuksi.

Mutta pitää jatkaa puntarointia :)
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Vastaa Viestiin