B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kyllä tulee vaan hyvä mieli itsellekin, kun näkee, että kova työ ja jonkun visiot toteutuvat.
Tuli noista lepakoista mieleen, että "aerohan" tämä ei voi olla, kun se viittaa ilmailuun, mutta olisko Vator Sea Gripen? Nojoo, taitaa botskilla olla jo nimi...
Tuli noista lepakoista mieleen, että "aerohan" tämä ei voi olla, kun se viittaa ilmailuun, mutta olisko Vator Sea Gripen? Nojoo, taitaa botskilla olla jo nimi...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
No niin, touko-kesäkuu aivan huikeaa paistetta joten eiköpä sitten juhannukseksi saatu perinteinen keli. Eilenhän se oli niin perseestä että ei todellakaan viitsitty lähteä rantsuun ollenkaan ja vielä tänäänkin tuuli sen verran rapeasti että ajeltiin vain pikkusen rinkiä sataman edustalla ja juotiin kahvit.
Mutta vesillä käytiin ja sitä ei voi sanoa muutamasta edellisestä vuodesta
Mutta vesillä käytiin ja sitä ei voi sanoa muutamasta edellisestä vuodesta
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Mahtavaa. Merelläkös tällä pöristellään? Onko tuo Vator vakaa ajettava?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Merellä juu.
Kyllähän tuo keliä kestää, viranomaiskäyttöön suunniteltu ja yksi niistä kapineista joilla olis tarkoitus lähteä töihin merelle kun muut käärii lelut pakettiin rannassa.
Että ennemmin loppuu ukosta ominaisuudet kuin veneestä
Vator-foorumilla on tallessa Kippari-lehden juttu Vator 22:sta, jossa vertaillaan kahta eri versiota keskenään. Löytyy linkin keskustelun toiselta sivulta.
http://vator.informe.com/viewtopic.php?t=79&start=15
Kyllähän tuo keliä kestää, viranomaiskäyttöön suunniteltu ja yksi niistä kapineista joilla olis tarkoitus lähteä töihin merelle kun muut käärii lelut pakettiin rannassa.
Että ennemmin loppuu ukosta ominaisuudet kuin veneestä
Vator-foorumilla on tallessa Kippari-lehden juttu Vator 22:sta, jossa vertaillaan kahta eri versiota keskenään. Löytyy linkin keskustelun toiselta sivulta.
http://vator.informe.com/viewtopic.php?t=79&start=15
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Onkos Vator nyt ajossa ja kenties Hangon Poker Runissa mukana?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kyllä se laiturissa on ja edelleen ihan ajokunnossa.
Ei olla semmosiin karkeloihin menossa, ennemminkin siimaa liottamaan jahka kelit vähän viilenee taas.
Ei olla semmosiin karkeloihin menossa, ennemminkin siimaa liottamaan jahka kelit vähän viilenee taas.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Niin se vaan käänty taas tämäkin kausi päätökseen, tänään käytiin ajamassa viimeiset kurvit ja nostettiin purkki ylös.
Pitkästä aikaa taas jotain ajatuksia jatkosta ja pitkä talvi aikaa huomata että kevään tullen ei mitään ole tapahtunut
Pitkästä aikaa taas jotain ajatuksia jatkosta ja pitkä talvi aikaa huomata että kevään tullen ei mitään ole tapahtunut
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
No niin, välivuosihan siitä tuli, taas
Ensimmäinen äksidenttikin kävi noiden kuvien ottamisen jälkeen; oltiin tallin pihalla laittamassa pressua veneen päälle ja se on semmonen kiskosysteemi, johon pressu ujutetaan veneen keulan puolelta ja vedetään veneen yli. No minä olin takakannella vetonarussa ja sepä katkesi ompeleista justiinsa kun olin vähän lisännyt vetoa. Ei muuten ehdi tekemään mitään vaikka se putoaminen tuntuu kestävän todella pitkään. Kantapääkorkeus semmonen reilu kaks metriä, sieltä suoraan selälleen ja pää asfalttiin. Hetken aikaa siinä tuli kontattua pitkin pihaa kun tietty hätääntyy aivan kunnolla ja ensimmäiseksi soitto vaimolle
Rouva siihen sitten että mitäpäs jos sen lanssin soittasit kuitenkin...sirralla Peijakseen ja ilta tarkkailussa, mutta aivan jäätävä tuuri kävi kaikenkaikkiaan, mustalla perseellä ja karmealla kuhmulla selvittiin, ei edes todennettavaa aivotärähdystä. Tietty hankalahan se on tyhjässä kotelossa minkään tärähtää, mutta yhtä kaikki.
Että semmosta, ensimmäinen kerta elämäni aikana kun putosin veneestä ja sit tietty niin että ei olla vesillä Jäi muuten aika erikoiset takaumat tuosta putoamisesta; edelleen kun miettii sitä hetkeä kun se napsaus kuuluu ja tuntee lähtevänsä sieltä kannelta, niin meinaa oksennus tulla siitä ajatuksesta. Selkä oli kipeä melkein puolitoista kuukautta ja kuhmun tunsi vielä parin kuukauden jälkeenkin.
Ennen tuota äksidenttiä tuli pesastua vene ja testailtua systeemejä ja siinä yhteydessä posautin pari trimmiletkua. Siihen päälle fiilis että potkurit tarttis vaihtaa napsun pienemmällä nousulla oleviin, niin oli helppo jättää rätin alle.
Eilen sain kuitenkin pitkästä aikaa jonkunlaisen kipinän funtsia venejuttuja ja käytinkin useamman tunnin nettihäröilyyn, sillä tuloksella että tänään kilahti meiliin toimitusilmoitus Ruotsista; potkuripari matkalla. Kokeillaan tällä kertaa pikkusen kevyempiä nelilapaisia alumiinihuiskia 2" pienemmällä nousulla. Vielä pitää ne trimmiletkut kattoa, mutta tuumasin ens hätään käydä niiden kanssa hydromarketissa, jos ei onnaa, niin sitten joutuu taipumaan amerikan joen tuotteisiin.
Mitään en lupaa vesillemenosta, mutta jos nyt ees vähän puuhailis pitkästä aikaa
Ensimmäinen äksidenttikin kävi noiden kuvien ottamisen jälkeen; oltiin tallin pihalla laittamassa pressua veneen päälle ja se on semmonen kiskosysteemi, johon pressu ujutetaan veneen keulan puolelta ja vedetään veneen yli. No minä olin takakannella vetonarussa ja sepä katkesi ompeleista justiinsa kun olin vähän lisännyt vetoa. Ei muuten ehdi tekemään mitään vaikka se putoaminen tuntuu kestävän todella pitkään. Kantapääkorkeus semmonen reilu kaks metriä, sieltä suoraan selälleen ja pää asfalttiin. Hetken aikaa siinä tuli kontattua pitkin pihaa kun tietty hätääntyy aivan kunnolla ja ensimmäiseksi soitto vaimolle
Rouva siihen sitten että mitäpäs jos sen lanssin soittasit kuitenkin...sirralla Peijakseen ja ilta tarkkailussa, mutta aivan jäätävä tuuri kävi kaikenkaikkiaan, mustalla perseellä ja karmealla kuhmulla selvittiin, ei edes todennettavaa aivotärähdystä. Tietty hankalahan se on tyhjässä kotelossa minkään tärähtää, mutta yhtä kaikki.
Että semmosta, ensimmäinen kerta elämäni aikana kun putosin veneestä ja sit tietty niin että ei olla vesillä Jäi muuten aika erikoiset takaumat tuosta putoamisesta; edelleen kun miettii sitä hetkeä kun se napsaus kuuluu ja tuntee lähtevänsä sieltä kannelta, niin meinaa oksennus tulla siitä ajatuksesta. Selkä oli kipeä melkein puolitoista kuukautta ja kuhmun tunsi vielä parin kuukauden jälkeenkin.
Ennen tuota äksidenttiä tuli pesastua vene ja testailtua systeemejä ja siinä yhteydessä posautin pari trimmiletkua. Siihen päälle fiilis että potkurit tarttis vaihtaa napsun pienemmällä nousulla oleviin, niin oli helppo jättää rätin alle.
Eilen sain kuitenkin pitkästä aikaa jonkunlaisen kipinän funtsia venejuttuja ja käytinkin useamman tunnin nettihäröilyyn, sillä tuloksella että tänään kilahti meiliin toimitusilmoitus Ruotsista; potkuripari matkalla. Kokeillaan tällä kertaa pikkusen kevyempiä nelilapaisia alumiinihuiskia 2" pienemmällä nousulla. Vielä pitää ne trimmiletkut kattoa, mutta tuumasin ens hätään käydä niiden kanssa hydromarketissa, jos ei onnaa, niin sitten joutuu taipumaan amerikan joen tuotteisiin.
Mitään en lupaa vesillemenosta, mutta jos nyt ees vähän puuhailis pitkästä aikaa
Viimeksi muokannut savihousu, Ke Helmi 12, 2020 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Auts. Mulle tuli huono olo jo siitä kun luin mitä tapahtui, eli ei ihme jos itse uhria oksettaa muistelo. Nuo päähän tulevat osumat tuntuu erityisen ilkeilta ajatustasollakin; ainakin itselleni kamalimpia kohtaloita mitä voisin kuvitella olisi jonkin sortin pysyvä aivovamma. Onneksi ei käynyt sitten sen vakavampia vaurioita, tuollainen tilannehan voi helposti olla se viimeinenkin keikahdus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Siirrän nyt päivitysten fokuksen tänne, koska Vator-foorumia ei selkeästi nyt lähitulevaisuudessa saada syystä taikka toisesta toimimaan. Koitan kattoa joku päivä jos olis sen verran virtaa, että siirrän sitä matskua aikaisemmista vaiheista tähän säikeeseen oikealle aikajanalle, lähinnä että pysyy hommat tallessa, itsekään ei enää muista puoliakaan mitä on tullut puuhattua.
Potkurit saapuivat ja ensimmäinen havainto on tosiaan selkeä painoero, ei mene kauas jos sanon että kaksi alumiinihuiskaa painaa saman verran kuin yksi teräksinen.
Muotoilu ei näissä myöskään ole lähimainkaan niin agressiivinen, kuin noissa Revo-nelosissa.
Tuossa verrokkina samalla nousulla oleva Rev-4 jonka aikanaan laitoin Carveriin.
Ennustan merkittävästi pehmeämpää kytkeytymisääntä, enemmän kierroksia koneisiin ja huonompaa perän kantokykyä.
Noista tuo viimeinen on hinta siitä että saadaan koneet jaksamaan ja trimmilevyt sitten paikkaa sen mitä nosteessa uupuu. Varmasti kaarrepidossa on myös eroa, mutta eihän tää tankki nyt varsinaisesti mikään White-Water Slalom-vehje ole, että en ole siitä kovin murheissani.
Potkurit saapuivat ja ensimmäinen havainto on tosiaan selkeä painoero, ei mene kauas jos sanon että kaksi alumiinihuiskaa painaa saman verran kuin yksi teräksinen.
Muotoilu ei näissä myöskään ole lähimainkaan niin agressiivinen, kuin noissa Revo-nelosissa.
Tuossa verrokkina samalla nousulla oleva Rev-4 jonka aikanaan laitoin Carveriin.
Ennustan merkittävästi pehmeämpää kytkeytymisääntä, enemmän kierroksia koneisiin ja huonompaa perän kantokykyä.
Noista tuo viimeinen on hinta siitä että saadaan koneet jaksamaan ja trimmilevyt sitten paikkaa sen mitä nosteessa uupuu. Varmasti kaarrepidossa on myös eroa, mutta eihän tää tankki nyt varsinaisesti mikään White-Water Slalom-vehje ole, että en ole siitä kovin murheissani.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Vator-foorumi taisi mennä lopullisesti rikki-sönder, joten tämä ketju nousee arvoon arvaamattomaan. Eihän tässä kaikkea ole mitä tuonne venepuolelle rustailin, mutta onpa edes jotain tallella
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Mikäs Vatorin tila nykyään on? Ens vuonna mennään 40+ kn?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ei oo tila muuttunut, tänä vuonna ei ollut aikaa sen enempää kuin edellisenäkään, joten pysyi pressun alla tukevasti.
Ens vuonna pitäis olla taas enemmän aikaa puuhailla kaikkea mitä on jäänyt rästiin parin vuoden ajalta, mukaanlukien Vatori. Se mistä sen motivaation taas kaivaa on sitte täysin toinen juttu
Kyllä mä tossa jo vähän aloin suunnittelemaan talven ajalle vesilinjojen uusimista, kovat olis kivat, kun noi letkut tuolla konehuoneessa ei ole ne kaikkein esteettisimmät.
Aika näyttää lähtiskö taas virkoamaan.
Ens vuonna pitäis olla taas enemmän aikaa puuhailla kaikkea mitä on jäänyt rästiin parin vuoden ajalta, mukaanlukien Vatori. Se mistä sen motivaation taas kaivaa on sitte täysin toinen juttu
Kyllä mä tossa jo vähän aloin suunnittelemaan talven ajalle vesilinjojen uusimista, kovat olis kivat, kun noi letkut tuolla konehuoneessa ei ole ne kaikkein esteettisimmät.
Aika näyttää lähtiskö taas virkoamaan.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Onkos tämä projekti edennyt? Veneilyä harrastavia kavereita kovasti myös kiinnostaa
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
^aivan. Joskus tuli katsottua Vator foorumia, ja tosiaan unohtunut että se ehkä mennyt "rikki". Jokin FB ryhmä on vaan naamakirjassa en roiku.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..