MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Vanha kolkki alkoi tuntua huonolta. Se toimii yllättävän hyvin, mutta totaalisella ruoskalla ajamista ei enää jaksa. Kaikkea aikansa... Kallista autoa en halua, mutta toisaalta en mahdotonta projektiakaan. Visio oli sinänsä selvä, ett 9-3 SC on saatava. Tavallaan femma olisi parempi, mutta ei nyt tällä kertaa sellaista. Semmosella on jo riittävästi hakattu päätä seinään.
Viikon aikana kuume nousi nousemistaan. Yleensä autoja kiertäes budjetti nousee, mutta mun tapauksessa meniki toiste päin eli kiloeuroina 10 -> 8 -> 7 ja lopulta 4
Auto oli myynnissä Sastamalas Auto-Iirolla tms, mutta kauppakirjaa laatiessa myyjäksi paljastui Levorannan autoliike eli tuo Auto-Iiro on sen talon sivukonttori, jossa myydään kaikki varsinaiselle Levorannalle kuulumattomat ruoskat.
Myyjä tiesi selvästi mitä myi, kun tingitty hinta oli 4000 € ja kehuttuaan kiinalaisia nastoja yhtä hyviksi kuin muut, sanoin, että 3500 € ja saa pitää takakontis olevat Nankangit. 3700 € ehdotti mutta riita puoliks ja 3600 € ilman koronakättelyä.
Mitä tolla rahalla sai?
-MY08 BioPower
-275 tkm
-Perussiisti sisältä ja ulkoa
-Tavallaan perustoimiva
-Laiska ku mikä eli lienee vakio
-Uskottavat huoltoleimat n. 15 tkm huoltovälistä alusta saakka yksittäisin poikkeuksin
Auto on tuoto Ruotsista vuosi sitten ja tollanen nippu sinänsä ihan uskottavia kuitteja hanskalokeros:
En jaksa noita tutkia, mutta tää pisti silmään. Museoautokelpoinen selvästikki
Auto on sinänsä ihan toimiva, mutta hieman projekti. Kiroan aina näiden rassaamista, mutta se on silti kivaa vaihtelua harmaaseen arkeen hakata päätä seinään ja avautua tänne Ehkä se on sitä saabismia aidoimmillaan sitte.
No se projektiosuus. Mittaristos on heti tervetuloilmoitus:
Mun Tech ei tykkää taas vaihteeksi toimia, niin toi on arvoitus. Samasta viasta on tullu jo katsastukses vajaa vuosi sitte korjauskehotus. Selvitellään aikanaan...
Koneen kylmäkäynnistys oli vähä rahisevaa/resonoivaa mallia. Ääni loppui kun kylmäkäynnistyksen korotettu tyhjäkäynti loppu. Ääni jakopäälle, vaikka onkin 70 tkm sitte tehty.
Kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja pieni naputus kuuluu tyhjäkäynnillä kunnes painaa kytkimen pohjaan. Eli lienee kaksoismassavauhtiksella... Mut kytkin ei luista ja tiän autoja, jolla pienellä naputuksella on ajettu 100 tkm...
Joku pelli rämisee, lienee pakoputkesta.
Piiiiitkä startti puolilämpösenä. Kylmänä ja lämpösenä normaali.
Pientä yleistä irtoamaisillaan olevasta peilistä alkaen
Hain Motonetistä öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen ja ajelen illalla isän hallille. Siellä hieman tutkin mitä tulikaan ostettua ja vaihdan noi osat. Edellisestä öljynvaihdosta on leiman Ruotsin ajalta n. 30 tkm sitte... Samalla sitte jos saan selvyyttä sivuäänistä teen lopullisen tuomion, että korjaanko vai myynkö osina. Todennäköisesti korjaan joka tapaukses.
Korjaus on kerranki sillain rentouttavaa, että vanha kolkki riviin, niin on vara-auto jos (ja kun) tätä ei saa kerralla nippuun per rassausreissu.
Ja ei. Vaikka saisin tän kuntoon, en ensimmäisenä aja Suokolle softattavaksi. Laiska on ja sen kans elän. Tämmösestä saa pelkkää harmia kun alkaa voimaa ottaan lisää. Viinallahan tää kulkee jo nyt, eli sekään ei kannusta.
Viikon aikana kuume nousi nousemistaan. Yleensä autoja kiertäes budjetti nousee, mutta mun tapauksessa meniki toiste päin eli kiloeuroina 10 -> 8 -> 7 ja lopulta 4
Auto oli myynnissä Sastamalas Auto-Iirolla tms, mutta kauppakirjaa laatiessa myyjäksi paljastui Levorannan autoliike eli tuo Auto-Iiro on sen talon sivukonttori, jossa myydään kaikki varsinaiselle Levorannalle kuulumattomat ruoskat.
Myyjä tiesi selvästi mitä myi, kun tingitty hinta oli 4000 € ja kehuttuaan kiinalaisia nastoja yhtä hyviksi kuin muut, sanoin, että 3500 € ja saa pitää takakontis olevat Nankangit. 3700 € ehdotti mutta riita puoliks ja 3600 € ilman koronakättelyä.
Mitä tolla rahalla sai?
-MY08 BioPower
-275 tkm
-Perussiisti sisältä ja ulkoa
-Tavallaan perustoimiva
-Laiska ku mikä eli lienee vakio
-Uskottavat huoltoleimat n. 15 tkm huoltovälistä alusta saakka yksittäisin poikkeuksin
Auto on tuoto Ruotsista vuosi sitten ja tollanen nippu sinänsä ihan uskottavia kuitteja hanskalokeros:
En jaksa noita tutkia, mutta tää pisti silmään. Museoautokelpoinen selvästikki
Auto on sinänsä ihan toimiva, mutta hieman projekti. Kiroan aina näiden rassaamista, mutta se on silti kivaa vaihtelua harmaaseen arkeen hakata päätä seinään ja avautua tänne Ehkä se on sitä saabismia aidoimmillaan sitte.
No se projektiosuus. Mittaristos on heti tervetuloilmoitus:
Mun Tech ei tykkää taas vaihteeksi toimia, niin toi on arvoitus. Samasta viasta on tullu jo katsastukses vajaa vuosi sitte korjauskehotus. Selvitellään aikanaan...
Koneen kylmäkäynnistys oli vähä rahisevaa/resonoivaa mallia. Ääni loppui kun kylmäkäynnistyksen korotettu tyhjäkäynti loppu. Ääni jakopäälle, vaikka onkin 70 tkm sitte tehty.
Kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja pieni naputus kuuluu tyhjäkäynnillä kunnes painaa kytkimen pohjaan. Eli lienee kaksoismassavauhtiksella... Mut kytkin ei luista ja tiän autoja, jolla pienellä naputuksella on ajettu 100 tkm...
Joku pelli rämisee, lienee pakoputkesta.
Piiiiitkä startti puolilämpösenä. Kylmänä ja lämpösenä normaali.
Pientä yleistä irtoamaisillaan olevasta peilistä alkaen
Hain Motonetistä öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen ja ajelen illalla isän hallille. Siellä hieman tutkin mitä tulikaan ostettua ja vaihdan noi osat. Edellisestä öljynvaihdosta on leiman Ruotsin ajalta n. 30 tkm sitte... Samalla sitte jos saan selvyyttä sivuäänistä teen lopullisen tuomion, että korjaanko vai myynkö osina. Todennäköisesti korjaan joka tapaukses.
Korjaus on kerranki sillain rentouttavaa, että vanha kolkki riviin, niin on vara-auto jos (ja kun) tätä ei saa kerralla nippuun per rassausreissu.
Ja ei. Vaikka saisin tän kuntoon, en ensimmäisenä aja Suokolle softattavaksi. Laiska on ja sen kans elän. Tämmösestä saa pelkkää harmia kun alkaa voimaa ottaan lisää. Viinallahan tää kulkee jo nyt, eli sekään ei kannusta.
Viimeksi muokannut JP_Vette, To Huhti 21, 2022 08:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kiitos! Kyllähän tuo Laserröd erottuu tyypillisen harmaasta automassasta positiivisesti. Saa kuitenki nähdä, et meneekö tää kuitenkaan ihan Salama McQueenistä muksuille
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Hyvältä näyttää ja build sheet paljastaa ettei ole ihan karpon varusteilla lähtenyt liinalta. Laitat ton valohimmelin kuntoon ja unohdat pikkunitinät, niin tuut vielä pettymään. Käy meinaan niin kuin siinä Inkussa, eli ei ole paljoa harrastettavaa, vain huolettomia kilsoja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Meinaat et olis pitäny hakea se kalsarinsininen xwd, niin sais aidon käyttöharrasteen?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
NG-kolkki kun on sekin, niin olis siinäkin riski että on vaihdettu voimansiirron nesteitä ahkeraan ja harrastaminen rajoittuisi liukkailla sladitteluun
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Onnea uudelle hankinnalle. Hienon värinen se on ainakin. Jollain pervolla tavalla tykkään myös noista harvinaisista punaisista NG9-5:sta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kiitos! Värin kruunais viä jenkkitakavalot eikä Hirsch-look takaspoilerikaan pahitteeks olis
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Punaseen vois trumppilyhdyt jopa sopia, muunvärisissä ne näyttää lähinnä turhalta kikkailulta.
Onnea uuden harrasteen johdosta!
Onnea uuden harrasteen johdosta!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Nää, ainoa valotuunaus mikä tuohon väriin sopii olis sininen vilkkurivi katolla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Seuraan.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Asiaa. Toi punainen kyllä sopii erinomaisesti.
Toivotaan, että tässä hinta ja laatu kohtaavat. Muistan sen yhden kehä kolmosen varrelta löytyneen Femman vuonna kivi ja miekka, jossa ei tainnut oikein kumpikaan osua.
Toivotaan, että tässä hinta ja laatu kohtaavat. Muistan sen yhden kehä kolmosen varrelta löytyneen Femman vuonna kivi ja miekka, jossa ei tainnut oikein kumpikaan osua.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Meilläpäin menee harmaatkin, mut täytyy olla femma
Onpas hienoa saada taas uutta lukemista, kiitos. Olkoon hankinta kaikin puolin suotuisa!
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Onnea uuden farkun johdosta! Lienee manuaaliaskilla? Kieltämättä täytyy sanoa, että nykyisten mustien, valkoisten ja harmaiden autojen joukossa mikä tahansa muu väri on pirteä poikkeus. Jään mielenkiinnolla seuramaan tätä uutta ketjua.
Omaa orastavaa autokuumetta tämä ei kyllä auta yhtään...
EDIT: No olihan se manuaalilla, kun ajatuksella luki ja katsoi kuvia tarkkaan.
Omaa orastavaa autokuumetta tämä ei kyllä auta yhtään...
EDIT: No olihan se manuaalilla, kun ajatuksella luki ja katsoi kuvia tarkkaan.
Viimeksi muokannut tsaarela, Ma Marras 02, 2020 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Sekä Aeron tai Griffinin puskuri! Tuplaulostulokin on kiva ym ym. seurataan
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16