Project Saablibra
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24046
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Project Saablibra
Ihan offtopic
Mut tuli mieleen useat tarinat näiden osista ja levikesarjoista jne lisävarusteista jotka ei kaikki kulkeutunutkaan kaatopaikalle...
Mut tuli mieleen useat tarinat näiden osista ja levikesarjoista jne lisävarusteista jotka ei kaikki kulkeutunutkaan kaatopaikalle...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Project Saablibra
Tärkeä yksityiskohta ottaa venttiilikopasta sana Eco pois
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Project Saablibra
Hieno vfts tulossa myös
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Project Saablibra
Loistavaa, nää on aina niitä helmiä missä tahansa näyttelyssä/parkkipaikalla/tapahtumassa, joiden kohdalla haluaa pysähtyä todella pitkään vain tutkimaan ja juttelemaan. Iso peukku, tätä(kin) jään seuraamaan.
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2017 21:09
- Paikkakunta: Paimio
Re: Project Saablibra
Hieno projekti! Calibra on hieno aihio, näistä tulee aina vanhat DTM kilpurit mieleen. Saabitettu widebody DTM-lookkeri voisi olla hieno ratapäivälelu! Omassa arvoasteikossa rata-autojen ehdoton ykkönen tulee samasta sarjasta, nimittäin Alfa Romeo 155 V6 ti, eikä vähiten sen tarjoaman äänimaailman vuoksi...
Saab 900 '95 2,3
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
Re: Project Saablibra
Kyllä allekirjoittaneen kaltaiset kevyen päädyn rakentelijat tarvii tällaisia motivaation ja inspiraation lähteitä!
Tuo DTM-meiniki neliskulmaisine tuplaputkineen ja levikkeineen oli puhuttelevaa. Ja kontrastina spartalainen kabiini, jossa pääasia ei ole hierova ja lämmitettävä ratti ja ziljoonan tuuman kosketusnäyttö.
Tuo DTM-meiniki neliskulmaisine tuplaputkineen ja levikkeineen oli puhuttelevaa. Ja kontrastina spartalainen kabiini, jossa pääasia ei ole hierova ja lämmitettävä ratti ja ziljoonan tuuman kosketusnäyttö.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Project Saablibra
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Project Saablibra
Tänään lähti yksi Saab paaliin , en itke , oli se aivan täysin läpimätä ja luovutti niin paljon tähän projektiin
Noin muuten , sain tuossa duunin jälkeen nakattua paikalleen kytkinpolkimen, pikkusen piti reikää tulipellissä muuttaa ja siinä se . Saabin kaasuvaijeri meni suoraan paikalleen ja calibran jarrussa oli kiinni 2 napainen jarruvalon anturi, samaan kiinnikkeeseen meni suoraan Saabin 3 napainen .
Otin tallilta mukaan kaikki kojelaudan muovit ja koska vaimo ja lapset on landella koko viikon niin " saan " maalata ne kylppärissä. Ei tollanen kulahtanut harmaa toimi kun kerran kojelautakin on mustaksi nukattu. Nämä vedetään mustaksi maalilla !
Noin muuten , sain tuossa duunin jälkeen nakattua paikalleen kytkinpolkimen, pikkusen piti reikää tulipellissä muuttaa ja siinä se . Saabin kaasuvaijeri meni suoraan paikalleen ja calibran jarrussa oli kiinni 2 napainen jarruvalon anturi, samaan kiinnikkeeseen meni suoraan Saabin 3 napainen .
Otin tallilta mukaan kaikki kojelaudan muovit ja koska vaimo ja lapset on landella koko viikon niin " saan " maalata ne kylppärissä. Ei tollanen kulahtanut harmaa toimi kun kerran kojelautakin on mustaksi nukattu. Nämä vedetään mustaksi maalilla !
Re: Project Saablibra
Silikoni on maalarin pahin vihollinen, joten toivottavasti kukaan ei ole noihin muoveihin sitä suihkinut.
Jännä nähdä, meneekö kojelauta ihan plug & play vai joutuuko jotain muoveja vähän modaamaan puukon ja rautasahan kanssa.
Jännä nähdä, meneekö kojelauta ihan plug & play vai joutuuko jotain muoveja vähän modaamaan puukon ja rautasahan kanssa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Project Saablibra
Tätä sain ihastella paikanpäällä ostaessa etulokaria tosta kolkista, kiva että se tännekkin on päätynyt luettavaksi niin ei jää tarina kesken
Saab 9-3 2.0i SE 1999
Re: Project Saablibra
JUST maalasin osan palikoista . Ensin pesu automaalikaupasta saatavalla silkinoninpoistajalla ja sitten " bumper spray" pintaan . Testasin tätä jo avosaabin sisustassa, kestää ihan mitä vaan
Kojelauta on jo kahteen kertaan asennettu ja todettu että se menee paikalleen ihan suoraan ( 5mm palat pois kulmista että menee lähelle lasia ) , kun ottaa mukaan kolkista kojelaudan palkin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Project Saablibra
Jep, kolkin kojelauta istuu todella hyvin Calibraan ja muutenkin osat menee nätisti, niinkun tänne on skriivattukin.
Mä kävin pelastaa kans osia luovuttajasta ennen paalausta
Tästä tulee häijy laitos, iso peukku Kaidelle.
Mä kävin pelastaa kans osia luovuttajasta ennen paalausta
Tästä tulee häijy laitos, iso peukku Kaidelle.
Re: Project Saablibra
En mä sit malttanut pysyä pois tallilta vaikka piti. Sovitin kaikki kojelaudassa paikalleen ja katselin mitä pitää muuttaa. Ainoastaan kojelaudan kiinnitys siellä missä se kolkissa on kajareiden vieressä pitää rakentaa . Vaatii kulmaraudan hitsaamisen , ei muuta . Kaikki muu napsuu ihan kivasti kohdalleen