Oliko minkä hintanen ja mistä tilasit?
MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
108,67 € viikon toimitusajalla. Ihan suoraan OBDelevenin sivuilta naksuttelin. Tää on pro-malli, jos ei kaipaa noita kaikkia turhuuksia, niin normaalin koodien lukuun saa halvemmalla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ainakin vm. 2011 Tojotassa palaa koneen ollessa vielä kylmä mittaristossa vihreä cool-teksti.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kiitän!
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Raksuti raksuti. Sellasta se dieselillä ajamisen arki on. Tällä jo 15 tkm takana, joten se olisi sitten huollon aika. Ja ihan "virallisen", koska tälle on vaihtoehtoisena huoltovälinä myös 15 tkm eikä pelkkä longlife Tuon verran on öljyäkin kadonnut tässä matkalla. Saabeihin tottuneelle toki tuokin on kauhistus, mutta voin elää sen kanssa...
Otan taas kuvan tästä kaikkien pyllyreikäsuodatinpaikkojen äidistä. Ei tossa ole mitään järkeä. Miksi, oi miksi, juuri tuonne laitettu osa, joka pitäisi saada jokseenkin kuumasta koneesta pois ja toisaalta myös jokseenkin puhtaana myös kasattua
Tosin nyt kun katsoin kuvasta ja varmistin ohjeesta, niin tossa suodattimessahan on erillinen tyhjennysproppu tossa keskellä. Joo, helpottaa se tuskaa kuumana purkaessa, mutta kokonaisuus on silti ihan sieltä itsestään. Samalla tietty selvisi sekin, että mihin se toinen o-rengas oli, jolle en vieläkään keksinyt paikkaa
Ja tämähän on tuttua taas.
Hanska on tuttua, mutta ihmettelen tuota vähän sotkevaa öljyä. Oon tottunut siihen, että jos diesel-koneesta tulee tippaki öljyä käteen niin se on ja pysyy sitten hetken aikaa eikä pesemällä lähde. Tää ei sotkenu käsiä yhtään Onko se tuo matalapaine-egr vai mikä sen tekee? Muutenki oon elänyt mielikuvassa, että kaikissa dieseleissä tulee ihan pikimustaa kuraa öljystä ekan startin jälkeen, mutta tässä oli tasoa tarkastaessa ihan kirkasta, kuten oli Inkussakin. Tosin Inkun egr-maailmasta ei ole tietoa, mutta öljyt ei siinäkään juurikaan mustuneet 15 tkm vaihtovälin aikana. Sitten taas nuo jotkut Saabin 2.2 -maamoottoritkin ovat olleet semmosia, että kaikki moottoriöljyyn liittyvä on masentanut jo valmiiksi, kun kuitenki sotkee aina itsensä.
Noh se siitä sotkuisuudesta. Volkkari suosittelee Castrollia, joten sitä nyt tällä kertaa sitten maltoin ostaa. Ei se montaa euroa tuosta Motulista eronnut.
Mitta-asteikkokin oli valmiina. Tuo 5 jenkkijotain oli Googlen mukaan 4,73 l eli 0,03 l yli täyttömäärän. Siitä sitte vanhan tipan päälle lorotellen ja inan alle tuon viivan, niin sai kipata kannun koneeseen. Yhtä helppoa kuin Saabeissa, joissa täyttömäärä on 4,0 l
Ja vielä muistuttimen nollailu.
Öljynvaihdon lisäksi tein perustsekkailut autoon. Päälimmäisenä lähinnä isot vuodot (ei ollu) ja jakoremmin pikanen tarkastus (näytti jakoremmiltä).
Tarkotus oli vaihtaa myös uudet polttimot, jotka tuli ostettua Aeromotorssilta ilmasten postien saamiseksi, mutta pitäis irrottaa umpiot... No se ei ole iso homma, mutta ennen sitä pitäisi purkaa lisävalo pois edestä, ja sen suuntailu on syyssateisina iltoina hiukan ankeaa. Eli mennään nyt viä vanhoilla.
Talvirenkaita tuli taas hipelöityä tallin nurkassa, mutta ne saa viä kolme viikkoa odottaa. Jos siis syksyt toistavat itseään, niin lokakuun loppupuolella on perinteisesti alkanut kuura kiusaamaan. En vaan tiä, että pitäiskö niillä venäläisillä nastoilla koittaa selvitä tää talvi vai ostaisko huolettomia kilsoja uusien renkaiden kanssa. Sen 450-500 € töineen se näyttäis maksavan (renkaat Rehvid24.ee:stä). Kai noidenki hinnat vaan nousee, niin parempi ennemmin kuin myöhemmin, mutta mutta. Monelle varmaan tuttu tunne, mitä sitä selittelemään.
Otan taas kuvan tästä kaikkien pyllyreikäsuodatinpaikkojen äidistä. Ei tossa ole mitään järkeä. Miksi, oi miksi, juuri tuonne laitettu osa, joka pitäisi saada jokseenkin kuumasta koneesta pois ja toisaalta myös jokseenkin puhtaana myös kasattua
Tosin nyt kun katsoin kuvasta ja varmistin ohjeesta, niin tossa suodattimessahan on erillinen tyhjennysproppu tossa keskellä. Joo, helpottaa se tuskaa kuumana purkaessa, mutta kokonaisuus on silti ihan sieltä itsestään. Samalla tietty selvisi sekin, että mihin se toinen o-rengas oli, jolle en vieläkään keksinyt paikkaa
Ja tämähän on tuttua taas.
Hanska on tuttua, mutta ihmettelen tuota vähän sotkevaa öljyä. Oon tottunut siihen, että jos diesel-koneesta tulee tippaki öljyä käteen niin se on ja pysyy sitten hetken aikaa eikä pesemällä lähde. Tää ei sotkenu käsiä yhtään Onko se tuo matalapaine-egr vai mikä sen tekee? Muutenki oon elänyt mielikuvassa, että kaikissa dieseleissä tulee ihan pikimustaa kuraa öljystä ekan startin jälkeen, mutta tässä oli tasoa tarkastaessa ihan kirkasta, kuten oli Inkussakin. Tosin Inkun egr-maailmasta ei ole tietoa, mutta öljyt ei siinäkään juurikaan mustuneet 15 tkm vaihtovälin aikana. Sitten taas nuo jotkut Saabin 2.2 -maamoottoritkin ovat olleet semmosia, että kaikki moottoriöljyyn liittyvä on masentanut jo valmiiksi, kun kuitenki sotkee aina itsensä.
Noh se siitä sotkuisuudesta. Volkkari suosittelee Castrollia, joten sitä nyt tällä kertaa sitten maltoin ostaa. Ei se montaa euroa tuosta Motulista eronnut.
Mitta-asteikkokin oli valmiina. Tuo 5 jenkkijotain oli Googlen mukaan 4,73 l eli 0,03 l yli täyttömäärän. Siitä sitte vanhan tipan päälle lorotellen ja inan alle tuon viivan, niin sai kipata kannun koneeseen. Yhtä helppoa kuin Saabeissa, joissa täyttömäärä on 4,0 l
Ja vielä muistuttimen nollailu.
Öljynvaihdon lisäksi tein perustsekkailut autoon. Päälimmäisenä lähinnä isot vuodot (ei ollu) ja jakoremmin pikanen tarkastus (näytti jakoremmiltä).
Tarkotus oli vaihtaa myös uudet polttimot, jotka tuli ostettua Aeromotorssilta ilmasten postien saamiseksi, mutta pitäis irrottaa umpiot... No se ei ole iso homma, mutta ennen sitä pitäisi purkaa lisävalo pois edestä, ja sen suuntailu on syyssateisina iltoina hiukan ankeaa. Eli mennään nyt viä vanhoilla.
Talvirenkaita tuli taas hipelöityä tallin nurkassa, mutta ne saa viä kolme viikkoa odottaa. Jos siis syksyt toistavat itseään, niin lokakuun loppupuolella on perinteisesti alkanut kuura kiusaamaan. En vaan tiä, että pitäiskö niillä venäläisillä nastoilla koittaa selvitä tää talvi vai ostaisko huolettomia kilsoja uusien renkaiden kanssa. Sen 450-500 € töineen se näyttäis maksavan (renkaat Rehvid24.ee:stä). Kai noidenki hinnat vaan nousee, niin parempi ennemmin kuin myöhemmin, mutta mutta. Monelle varmaan tuttu tunne, mitä sitä selittelemään.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Auto herjas viime viikolla heti motarirampille päästyäni tämmöstä
Edellinen kokemusta vastaavasta oli työauton kanssa, jossa heti herjan jälkeen sitte oltiinki jo vannetta vasten, eli reikä oli iso. Tällä nyt pääsi nilkuttelemaan seuraavalle rampille, kun mieluummin paskon vanteen kuin tapan itseni motarin penkalla. Siellä sitten totesin, että ilmaa on (tässä siis painevalvonta on pyörimiserosta, ei tunnistimia sen kummemmin) ja menin seuraavalle huoltsikalle, jossa mittailin 2,2 bar. Koska rengas ei tyhjentynyt kovin kovaa, nilkuttelin sitten vielä isän hallille ajatuksella, että suosiolla talvirengasta alle.
Vikaa tutkittuani se oli juuri kuten ajattelinki, eli se edellisen omistajan aikanen kamelinpaska oli alkanut vuotamaan.
No en mä tota jäänyt märehtimään, vaan nakkasin alle suosiolla talvirenkaat. Kerkee tota paikkauttamaan kunnolla sitte joskus talvella... Tai viimestään keväällä, kun renkaat tulee esiin lumihangen alta.
Nää renkaat nyt sitten oli ne Savonlinnasta hakemani Golfin mukana tulleet. ET ja puoli tuumaa kapeampi vanne heitti nää vähän sisemmäs kuin aikasemmat, mutta ei ota kiinni ja eipä ne ulkonäön takia ole. Eteen meni 2021 paistetut Misukan X-Ice North neloset ja taakse pinnoiltaan uutta (yllättävän pehmeät jopa) vastaavat 2019 paistetut Goodyear Ultragrip Ice Arcticit. Oon aina vierastanut sekarengastusta, etenki talvirenkaissa, mutta tässä maailmantilanteessa ja näin tasokkailla kumeilla nyt sitten annan asian olla. Venäläiset Cordiantit meni Toriin ja ajan mieluummin näillä. Jahka saan ton toisen Golfin ajoon, niin siihen menee Saabin vanteet liukupulteilla. Tai sitte otan ne Saabin vanteet tähän, ja nää menee siihen toiseen. Niin tai näin. Talvirengaskausi alkoi taas kerran lokakuun kolmannella viikolla.
Yllätyksekseni rengasmelu laski kesärenkaisiin verrattuna. Tai sellanen ulina muuttu malataajuuksiseksi jyrinäksi, joka häiritsee vähemmän.
Edellinen kokemusta vastaavasta oli työauton kanssa, jossa heti herjan jälkeen sitte oltiinki jo vannetta vasten, eli reikä oli iso. Tällä nyt pääsi nilkuttelemaan seuraavalle rampille, kun mieluummin paskon vanteen kuin tapan itseni motarin penkalla. Siellä sitten totesin, että ilmaa on (tässä siis painevalvonta on pyörimiserosta, ei tunnistimia sen kummemmin) ja menin seuraavalle huoltsikalle, jossa mittailin 2,2 bar. Koska rengas ei tyhjentynyt kovin kovaa, nilkuttelin sitten vielä isän hallille ajatuksella, että suosiolla talvirengasta alle.
Vikaa tutkittuani se oli juuri kuten ajattelinki, eli se edellisen omistajan aikanen kamelinpaska oli alkanut vuotamaan.
No en mä tota jäänyt märehtimään, vaan nakkasin alle suosiolla talvirenkaat. Kerkee tota paikkauttamaan kunnolla sitte joskus talvella... Tai viimestään keväällä, kun renkaat tulee esiin lumihangen alta.
Nää renkaat nyt sitten oli ne Savonlinnasta hakemani Golfin mukana tulleet. ET ja puoli tuumaa kapeampi vanne heitti nää vähän sisemmäs kuin aikasemmat, mutta ei ota kiinni ja eipä ne ulkonäön takia ole. Eteen meni 2021 paistetut Misukan X-Ice North neloset ja taakse pinnoiltaan uutta (yllättävän pehmeät jopa) vastaavat 2019 paistetut Goodyear Ultragrip Ice Arcticit. Oon aina vierastanut sekarengastusta, etenki talvirenkaissa, mutta tässä maailmantilanteessa ja näin tasokkailla kumeilla nyt sitten annan asian olla. Venäläiset Cordiantit meni Toriin ja ajan mieluummin näillä. Jahka saan ton toisen Golfin ajoon, niin siihen menee Saabin vanteet liukupulteilla. Tai sitte otan ne Saabin vanteet tähän, ja nää menee siihen toiseen. Niin tai näin. Talvirengaskausi alkoi taas kerran lokakuun kolmannella viikolla.
Yllätyksekseni rengasmelu laski kesärenkaisiin verrattuna. Tai sellanen ulina muuttu malataajuuksiseksi jyrinäksi, joka häiritsee vähemmän.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Laskepas nastat, saattaa olla laiton yhdistelmä. Nastaero saa olla 25 %.
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ei oo laiton.
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... tiellä.pdfHenkilö-, paketti- ja, erikoisautossa sekä luokittelumassaltaan enintään 3500 kg olevassa auton perävaunussa (O1-ja O2-luokka) käytettävien nastarenkaiden nasta- määrät eri renkaissa saavat poiketa enintään 25 prosenttia ajoneuvon sen renkaan nastamäärästä, jossa nastoja on eniten. Poikkeama saa kuitenkin olla tätä suu- rempi, jos nastojen lukumäärä on jokaisessa renkaassa vähintään 75 prosenttia uu- den vastaavan renkaan nastojen lukumäärästä. Tässä tarkoitetuksi nastaksi ei kat- sota katkennutta nastaa eikä sellaista nastaa, josta puuttuu siihen jääpidon paran- tamiseksi asennettu muuta nastaa kovempi osa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
No niinhän se onkin. Kahdessa eri rengasliikkeessä olen saanut väärää tietoa, vaikka heidän oma liittonsa on näköjään ohjeistanut:
https://www.autonrengasliitto.fi/fi/rengasmaaraykset/ kirjoitti:Samalle akselille asennettujen renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Eri akseleille voidaan asentaa nastamäärältään erilaisia renkaita.
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ehkä se on sitä myynninedistämistyötä. Miksi myydä kahta rengasta, jos pienellä vihjailulla laittomasta ajelusta saa myytyä sitten neljä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Syksy tulee ja lasit jäätyy. Valjastin tuon sikakalliin (tais olla 3 €/kk) lämmitystolpan taas käyttöön, kun kuitenki maksoin siitä myös kesäajalla maksut ja ekat raaputteluaamut säästin osakkaiden rahoja. Oon vanhanaikanen siinä mitä tulee sisätilan lämppärin sijotteluun, eli sen pitäs tuulilasin lähettyville kans puhaltaa... Mutta annoin tälle ihmeasennukselle mahdollisuuden nyt kuitenki, oonhan mä ennenki ollu vääräs.
Ja joo. Pessimisti ei taaskaan pettyny. 1h 15 min lämmittelyn jälkeen näytti tältä.
Eli täytyy varmaan suosiolla siirtää toi lämppäri sellaseen paikkaan, jossa sen kuuluis olla.
Ja joo. Pessimisti ei taaskaan pettyny. 1h 15 min lämmittelyn jälkeen näytti tältä.
Eli täytyy varmaan suosiolla siirtää toi lämppäri sellaseen paikkaan, jossa sen kuuluis olla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Korreloi aika hyvin omien kokemusten kanssa tuon tyyppisestä sisätilalämppärin sijoittelusta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Onhan toi kaunis, kun ei näy, mut ehkä sillä on sit vaan lämmitelty katokses eikä tarvinnu miettiä lasin sulamista.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Yksi syy, miksi hommasin sellaisen jalallisen Calixin, jossa se jalka tulee kumimaton alle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Vielä tunti niin on tuulilasikin sula
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16