Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
^nonniin, siinä jännä projekti, se toki hyvä kun teillä työkalut&telineet että voi hieman huoltoa suorittaa viirufemma farkulle. Peukut.
Minulle hieman uusi juttu että Techillä jopa noita noita rengaskokoja, malleja pystyy asetuksilla säätäämään.
Minulle hieman uusi juttu että Techillä jopa noita noita rengaskokoja, malleja pystyy asetuksilla säätäämään.
Viimeksi muokannut torque, La Syys 23, 2023 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Täysin sama, tämä menee seurantaan
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Huolestuttavan kauan olikin hiljaista. Nyt on taas menoa ja ennakkoluulotonta meininkiä. Tuttu auto, kun olen jo pitkään kaikkia huutokaupattavia Saabeja seuraillut. Auto, johon en koskisi vaikka maksettaisiin Mutta, siellä päässä onkin hiukka eri tason mekaanikko, joten eiköhän tuosta jossei hyvä, niin käyttökelpoinen tule kuitenkin !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Pitkään tätä harkitsin ja katselin, mutta kantti ei riittänyt ostamiseen. Onneksi saa tätä kautta jatkaa seurantaa!
9-3 Linear SC 1.9 TTiD '11 | 9-3 Linear SC 1.9 TiDS '06 | 9-3 Aero '01
Pitkäaikaisprojektina Calibra 2.0i '92 + projektin toinen puolikas 9-3 2.0t '99
Purettavana 9-3 Linear SS 1.9 TiD '06 | 9-5 Aero '00
Pitkäaikaisprojektina Calibra 2.0i '92 + projektin toinen puolikas 9-3 2.0t '99
Purettavana 9-3 Linear SS 1.9 TiD '06 | 9-5 Aero '00
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Tää alkaa kuulostaa siltä, että eikai vaan kukaan ole vahingoniloinen, kun ei itse vahingossa huutanut?
Mut joo, sillä oletuksella, että tässä on dpf paikallaan ja tukossa (eikä esimerkiksi äänenvaimennin), niin tää selittänee jotain savutuksesta ja myös tukkeutumisesta sitten oireena.
Egr näytti tältä. En sitten tiä onko toi likainen vai normaali.
No samapa se, mä nyt tukein sen väliaikasesti limutölkin palalla.
Ja juu, toi alumiini varmaan sulaa koneen sisään tosta, mutta se olikin vain vianhakuun, ei korjaukseen. Mutta ei se miksikään muuttunut. Täristää etenki välillä 1100-1900 rpm. Ei sivuääniä, ei kolkotusta, vain tärinää Nyppäsin sen kolmosen suuttimenki johdon irti ja siinä se muuttu niin paljo, että kyllä tuo neljällä käy nytki.
Mut joo, sillä oletuksella, että tässä on dpf paikallaan ja tukossa (eikä esimerkiksi äänenvaimennin), niin tää selittänee jotain savutuksesta ja myös tukkeutumisesta sitten oireena.
Egr näytti tältä. En sitten tiä onko toi likainen vai normaali.
No samapa se, mä nyt tukein sen väliaikasesti limutölkin palalla.
Ja juu, toi alumiini varmaan sulaa koneen sisään tosta, mutta se olikin vain vianhakuun, ei korjaukseen. Mutta ei se miksikään muuttunut. Täristää etenki välillä 1100-1900 rpm. Ei sivuääniä, ei kolkotusta, vain tärinää Nyppäsin sen kolmosen suuttimenki johdon irti ja siinä se muuttu niin paljo, että kyllä tuo neljällä käy nytki.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Sanotaan nyt niin että saatan olla ihan iloinen että en ole mennyt tuollaista itselleni huutamaan, mutta toki todennäköisyys sille olis aika pieni kun on sen verta romuja omasta takaa tallissa että en ole lisäyksiä edes harkinnut
Mutta riemuksihan tuo muuttuu kun osaavat kädet laittaa paikat kuntoon ja pääsee toteamaan että tuli huudettua satasilla pikkuvikainen kelpo auto. Hienosti on jo alkuun ongelmat diagnosoitu ja päästy eteenpäin. Toivottavasti loputkin mysteerit selviää pian ja pikkurahalla. Hienoa ja ennenkaikkea rohkeaa harrastamista!
Mutta riemuksihan tuo muuttuu kun osaavat kädet laittaa paikat kuntoon ja pääsee toteamaan että tuli huudettua satasilla pikkuvikainen kelpo auto. Hienosti on jo alkuun ongelmat diagnosoitu ja päästy eteenpäin. Toivottavasti loputkin mysteerit selviää pian ja pikkurahalla. Hienoa ja ennenkaikkea rohkeaa harrastamista!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Kyl mä tän niin laskin, et kaksoismassavauhtis menis vaihtoon. Ei tästä kyl tonnin autoa saa, mut jahka tekniikan saa kuntoon ja ostaa parilla sadalla uudet penkit tähän, niin aika sopurahalla on autoa. Se täs nyt vähän v*tuttaa, kun hätäilin sen Golfin hävittämises. Toisaalta tehty mikä tehty, näillä mennään nyt...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Meillä teki karstoittuneet suuttimet tärinää, mutta sen havaitsi vain lähinnä tyhjäkäynnillä vaihde automaatissa päällä jalka jarrulla.
Kannattais varmaan kiristtää joka suuttimesta ne liittimen kontaktit.
Kannattais varmaan kiristtää joka suuttimesta ne liittimen kontaktit.
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
JP, sun kannattas tehdä näistä remonteista Youtube-videoita, nimittäin ei juuri uusia videoita Saabeista ole enää tullut vuosiin.
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
^^Kävin nyt lopukki suuttimien liittimet läpi, tai siis rikoin ne kaikki, ja kontaktispraytä en säästellyt. Nypein auto käynnis ne läpi ja sinetöin nippusiteillä. Niissä ei ole vikaa.
^Juu ei. Tosin moni opasvideo on niin huonosti kuvattu ja aina alussa 5 min jonninjoutavaa p*skanjauhantaa, että parempia pitäis laittaa saataville. Mutta en sitä tee siltikää. Kiitos kannustuksesta, mutta ei. Pitäs olla sitte jotain Latelan tasoa jo, siis ei sisällöltään, mut katsojiltaan, et saa tallin täyteen kiiltäviä työkaluja yms, et maksais vaivan
Yksi paikkahan voi olla jakopääkin. Ainaki noi VAGgilaiset aTSIit alkaa täriseen ketjun venyes (eli jaon mennes pieleen), niin jos täs on pieles. Tetammi eilen puhelimes sano, et se joku siä voi siirtyä ajanki kans ja toisaalta en tiedä, vaikka tähän olis just jakopää tehty ja kerrasta väärin
^Juu ei. Tosin moni opasvideo on niin huonosti kuvattu ja aina alussa 5 min jonninjoutavaa p*skanjauhantaa, että parempia pitäis laittaa saataville. Mutta en sitä tee siltikää. Kiitos kannustuksesta, mutta ei. Pitäs olla sitte jotain Latelan tasoa jo, siis ei sisällöltään, mut katsojiltaan, et saa tallin täyteen kiiltäviä työkaluja yms, et maksais vaivan
Yksi paikkahan voi olla jakopääkin. Ainaki noi VAGgilaiset aTSIit alkaa täriseen ketjun venyes (eli jaon mennes pieleen), niin jos täs on pieles. Tetammi eilen puhelimes sano, et se joku siä voi siirtyä ajanki kans ja toisaalta en tiedä, vaikka tähän olis just jakopää tehty ja kerrasta väärin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
^ota se tubetuskanavan aloitus investointina. Pienestä kasvaa pian yllättävän suurta ja pian ne katsojaluvut on Latelan tasolla, sulla on oma ohjelma töllössä, sut kutsutaan kaikkii kivoihin paneelishow'hin ja seuraavaks oot jo Masked Singerissä bebaa heiluttamassa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Latelaa en ole ikinä kattonu yhtään jaksoa mutta jossaki mainoksessa joku ukko totesi että "eihän tästä millään voi tulla hyvä" ja se on jääny mieleen kyllä . On kyllä rohkeaa harrastamista tämä ja olis hyvää kontenttia juutuubiin. Vielä jos viittis englannin kielelä värkätä. Kiroilut toki suomeksi . Itekki olen miettiny josko sitä alkais tuosta nykysestä työhommasta jotaki tubeen laittamaan mutta olen vielä niin puulaaki-tasoa ettei kehtaa. Ja on siinä oma stressinsäki varmasti jos sattuuki kanava kehittämään suosiota.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Mä luulen, et mun itsetunto ei kestäis sitä vittuilun määrää, jos rallienglannilla selostaa kun jotain TSI:n kantta pultataan paikalleen mattoveitteillä putsailun jälkeen ja nostajiaki uusitaan säästämisen nimis vain yks. Tai et jotain vuotavia iskareita vaihdellaan yks kerrallaan ja samalla tiputellaan mitälieöljyä tippakannusta yläpään laakeriin, jos vaikka antais edes viikon lisää elinikää sille
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Jos uskallusta riittää, niin johki noiden mediatuottajieen yhteyttä. Latelaa jokin klippi tosin tullut vilkaiustua, vaan ei oikein jaksa, omaa shittiä täälläkin(ilman mediaa).Latelaa en ole ikinä kattonu yhtään jaksoa mutta jossaki mainoksessa joku ukko totesi että "eihän tästä millään voi tulla hyvä" ja se on jääny mieleen kyllä . On kyllä rohkeaa harrastamista tämä ja olis hyvää kontenttia juutuubiin. Vielä jos viittis englannin kielelä värkätä. Kiroilut toki suomeksi . Itekki olen miettiny josko sitä alkais tuosta nykysestä työhommasta jotaki tubeen laittamaan mutta olen vielä niin puulaaki-tasoa ettei kehtaa. Ja on siinä oma stressinsäki varmasti jos sattuuki kanava kehittämään suosiota.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Pakonokassa ei oo kiilaa,vain pultilla pännissä.
Mä voin laittaa postilla ajoitussarjan lainaan kun ei se hihnan vaihtoo juurikaan hidasta niin ei tarvii arpoo.
Mä voin laittaa postilla ajoitussarjan lainaan kun ei se hihnan vaihtoo juurikaan hidasta niin ei tarvii arpoo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992