Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
hyvä että joku käyttäny hyödyksi lakko ajan..
täälläkin kaikenlaisia projekteja touhuttu... ja kyllähän se kannattaa 166e päivä
täälläkin kaikenlaisia projekteja touhuttu... ja kyllähän se kannattaa 166e päivä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Joo, toivottavasti tulis v*tun pitkä ja syvä lama ja lakkais työt olemasta, ni ei häirittis työhommat, sais kaikki romut laitettua kuntoon
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Ja niin on taas melkein pari kuukautta kerätty innostusta tälle tapaukselle.
Syyläri ja kytkimen painelaakeri tulikin vaihdettua jo huhtikuun puolella. Askarteluahan tuokin, mutta tulipahan tehtyä.
Painelaakeri vaihdettiin tulpanjohdon avulla, että kytkin saatiin nippuun. Hallilta onneksi sattui löytymään saab jäämistöistä sopiva ulosvetäjä, jotta kytkimen akseli saatiin napattua irti. Vanha painelaakeri olikin sangen huonossa hapessa kun rasvat olivat kovettuneet korpuksi. Uutta osaa tilalle ja seuraavan etapin kimppuun.
Tilaa oli jo painelaakeria rukatessa siunaantunut sen verran, että syylärin vaihto itsessään ei ollut kovin suuri taikatemppu.
Nyt ajoluvan kuvat silmissä lähdettiin työstämään vielä viimeisiä ilmenneitä pikkuvikoja.
Takajarruvaloissa oli vähän sanomista, mutta nekin saatiin kuin saatiinkin kaikki palamaan. Jotain kosketushäikkää lienee, mutta paneudutaan niihin myöhemmin.
Hihnat vinkui niin lahjakkaasti pidemmän käynnissäolon jälkeen, että ne vaativat myös toimenpiteitä pikimmitien. Näiden vaihto sujui varsin kivasti. Toki jäätiin vielä ihmettelemään, kun toinen kahdesta laturin ja vesipumpun hihnasta jäi hieman löysemmälle, kuin toinen, liekö normaalia?
Samalla pääsi työn alle jo aiemmin hapertuneeksi todetut vesiletkut; do88 ja punaisena tietenkin, mitäs muutakaan? Letkut todellakin oli vaihdon tarpeessa, kuin myös paisari.
Paisaria ei tähän hätään löytynyt, joten se sai tyytyä pelkkään perusteelliseen pesuun. Mömmöt pohjalta saatiin onneksi pulloharjalla suurimmalti osin jynssättyä, vaikkakin se silti jää odottamaan vaihtoa sekin.
Jonkin verran öljyä tuo laite tiputtelee pakosarjan päälle. Ihan ei varmaksi ole tietoa mistä, joten vaihtoon meni jälleen venttiilikopan tiiviste ihan varmuuden vuoksi. Jäädään tätä vielä seuraamaan.
Seuraava etappi: katsastuskonttori.
Syyläri ja kytkimen painelaakeri tulikin vaihdettua jo huhtikuun puolella. Askarteluahan tuokin, mutta tulipahan tehtyä.
Painelaakeri vaihdettiin tulpanjohdon avulla, että kytkin saatiin nippuun. Hallilta onneksi sattui löytymään saab jäämistöistä sopiva ulosvetäjä, jotta kytkimen akseli saatiin napattua irti. Vanha painelaakeri olikin sangen huonossa hapessa kun rasvat olivat kovettuneet korpuksi. Uutta osaa tilalle ja seuraavan etapin kimppuun.
Tilaa oli jo painelaakeria rukatessa siunaantunut sen verran, että syylärin vaihto itsessään ei ollut kovin suuri taikatemppu.
Nyt ajoluvan kuvat silmissä lähdettiin työstämään vielä viimeisiä ilmenneitä pikkuvikoja.
Takajarruvaloissa oli vähän sanomista, mutta nekin saatiin kuin saatiinkin kaikki palamaan. Jotain kosketushäikkää lienee, mutta paneudutaan niihin myöhemmin.
Hihnat vinkui niin lahjakkaasti pidemmän käynnissäolon jälkeen, että ne vaativat myös toimenpiteitä pikimmitien. Näiden vaihto sujui varsin kivasti. Toki jäätiin vielä ihmettelemään, kun toinen kahdesta laturin ja vesipumpun hihnasta jäi hieman löysemmälle, kuin toinen, liekö normaalia?
Samalla pääsi työn alle jo aiemmin hapertuneeksi todetut vesiletkut; do88 ja punaisena tietenkin, mitäs muutakaan? Letkut todellakin oli vaihdon tarpeessa, kuin myös paisari.
Paisaria ei tähän hätään löytynyt, joten se sai tyytyä pelkkään perusteelliseen pesuun. Mömmöt pohjalta saatiin onneksi pulloharjalla suurimmalti osin jynssättyä, vaikkakin se silti jää odottamaan vaihtoa sekin.
Jonkin verran öljyä tuo laite tiputtelee pakosarjan päälle. Ihan ei varmaksi ole tietoa mistä, joten vaihtoon meni jälleen venttiilikopan tiiviste ihan varmuuden vuoksi. Jäädään tätä vielä seuraamaan.
Seuraava etappi: katsastuskonttori.
NG 9-3 SS Aero -04
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Laturin kiinnikkeen kolo kulunu soikeaksi . Varmaan heiluu auton käydessä?
Uusi paisari ei montaa kymppiä maksa merkkimiikkeessä
Uusi paisari ei montaa kymppiä maksa merkkimiikkeessä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Olen ultraäänipesurissa puhdistanut paisareita, jarrunestesäiliöitä, pesulaitteen säilöitä jne. yleensä niistä tulee hyviä ja puhtaita. Lähes uuden veroisia.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Kirkkaita?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Ja niin se päivä koitti...
...kun konttorille päästiin köröttelemään.
Viimeisinä silauksina purettiin vielä silmillä roikkuva kattoverhoilu pois valmiiksi myöhempää työstöä varten sekä pienesti puunattiin sisustaa. Harmillisesti nyt ei ollut mahdollisuutta puunata koko autoa, joten tyydyttiin tähän.
Matka rengaspaineiden tarkistuksen kautta konttorille nosti todellista kesätunnelmaa - onhan tuolla fiilistä ajella!
Epäilyttihän se mennä näyttämään autoa, joka on vielä näin kesken, mutta leimahan se sieltä pärähti! Näin heti 10 vuoden jälkeen edellisestä.
Parit pienet korjauskehotukset tuli paperille, mutta päästiinpähän ihan laillisesti hakemaan katsastusjätskit ja nyt helpottaa siirtelyä ropaamisenkin suhteen.
Suuret kiitokset vielä ahtaajakaksikolle sekä omalle puolisolle kaikesta avusta tähän saakka. Lisää tarvitaan!
...kun konttorille päästiin köröttelemään.
Viimeisinä silauksina purettiin vielä silmillä roikkuva kattoverhoilu pois valmiiksi myöhempää työstöä varten sekä pienesti puunattiin sisustaa. Harmillisesti nyt ei ollut mahdollisuutta puunata koko autoa, joten tyydyttiin tähän.
Matka rengaspaineiden tarkistuksen kautta konttorille nosti todellista kesätunnelmaa - onhan tuolla fiilistä ajella!
Epäilyttihän se mennä näyttämään autoa, joka on vielä näin kesken, mutta leimahan se sieltä pärähti! Näin heti 10 vuoden jälkeen edellisestä.
Parit pienet korjauskehotukset tuli paperille, mutta päästiinpähän ihan laillisesti hakemaan katsastusjätskit ja nyt helpottaa siirtelyä ropaamisenkin suhteen.
Suuret kiitokset vielä ahtaajakaksikolle sekä omalle puolisolle kaikesta avusta tähän saakka. Lisää tarvitaan!
NG 9-3 SS Aero -04
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Onnea leimasta!
Kyllä se on hyvä saada auto kohtuu aikaisessa vaiheessa ajoon, koska ajamalla siihen kuitenkin parhaiten tutustuu. Antaa paitsi motivaatiota tekemiseen niin myös hyvin suuntaviivaa että mihin kiinnittää huomiota seuraavaksi.
Kyllä se on hyvä saada auto kohtuu aikaisessa vaiheessa ajoon, koska ajamalla siihen kuitenkin parhaiten tutustuu. Antaa paitsi motivaatiota tekemiseen niin myös hyvin suuntaviivaa että mihin kiinnittää huomiota seuraavaksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Hienoa!
Ja saanee hyvin katseita ja peukutuksia nykyliikenteen seassa jo tuossakin kunnossa.
Ja saanee hyvin katseita ja peukutuksia nykyliikenteen seassa jo tuossakin kunnossa.
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Oliko tullut ynnättyä paljonko tuli laitettua uusiin osiin euroja
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Kiitos vinkistä, täytyy perehtyä.
NG 9-3 SS Aero -04
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Kiitos onnitteluista ym!
Ei ole tullut kuluja laskeskeltua. Ehkäpä sitäkin vois jossakin vaiheessa tehdä, jos uskaltaudun. Toki ihan alkutekijöissähän tässä vasta ollaan.
NG 9-3 SS Aero -04
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Aivan loistavaa, onnittelut leimasta ! Kyllä siinä kummasti tulee/pysyy motivaatio, kun vaunu liikkuu ja aivan kuten aero totesi, ajossahan ne selkeimmät tekemisen tarpeet tulevat esille ja kenties sellaisetkin, jotka ovat odottaneet sitä, että auto taas liikkuu ja paikat vetristyvät. Eipä näitä enää liian usein tuolla tule vastaan, joten jokainen lisää liikenteessä on pieni voitto.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Hieno Saab! Onnea leimasta
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003