Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Noh noh, me ollaan sentään samanlaisia vanhoja jääriä, kyllä mun valitsemat 4300K on ihan samaa väriä kun sun valitsemat . Ärrämalleja noi ei kyllä ole, kun rojektoriumpiot ei tarvi rrreisss-polttimoita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Alhaalle asennettavat paneelit toimii aivan hyvin. Aion laittaa tuolla tavalla tehokkaan yksirivisen omaan, kun uusi malli tulee. Tässä muutama esim. asennuksista.
https://www.lumise.fi/lisavalot/merkkik ... lot/c/112/
https://www.lumise.fi/lisavalot/merkkik ... lot/c/112/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Olipas outoa, kun ensimmäistä kertaa elämässä tuli asennettua uusi jarrusatula. Vanhoja on kyllä tullu vaihdettua vanhan tilalle ja kaikkia raatoja on tullut tekohengitettyä, mutta kyllä tässä nopsaa hokasi, että miksi useimmat vain lyövät suosiolla aina uuden tilalle, kun vanha vähän jumittaa tms
Täytyy kattoa joskus, että mitä toi vanha on syöny... Et saako sen elvytettyä vai ei.
Nestettä ei tullut tippaakaan lattialle kun veti puristimella letkun lyttyyn ja ilmauski sujui yksin, kun alipainepumpulla imasi ilmat pois.
Jarrunesti olikin vähän fordimaisempi, kun tuota "tulipelliä" pitä availla, että sai nestettä lisättyä. En ymmärrä
Tilasin myös uuden pohjamuovin, jotta lämmöt pysyis paremmin hallussa talvella. Tai siis kylmyys. En vain tuosta pelkästä muovista ole järin innostunut, kun hiukkaspönttö siinä sitte hohkaa heti yläpuolella. Pitäs varmaan jostain pellistä tehdä lämpösuoja tolle...
No sitä iloa ei pitkään kestänyt, kun kiinnikkeet on tämmöset nastat:
Tavisruuvi on aivan liian pieni, peltikattoruuvi on vaan pieni ja joku pienehkö täkkipultti taas liian iso.
Pitää googlailla, että mikkä noihin sitte muka kuuluis
No niin tai näin, nyt käsijarru toimii. Se on pääasia. Ja vaikka käsijarruun en koskenut, niin satunnaisesti toi laahaili ihan muutenki.
Homman jälkeen sitte mönkijän kimppuun. Siinähän oli melkein formulamainen nosto, kun pukki sopi tonne koukun alle ja kun paino siitä jalalla ja samalla veti tarakasta taakse, niin sehän nousi nätisti ilmaan
Ei vaan elämä mönkijänkään kanssa aina ole helppoa. Ketju ottaa hiukan kallistuksenvakaajaan kiinni.
No ei täs nurkkarallis käytännös haittaa, mutta tuntuu nääki olevan vähä semmosia, että aina kun jotain ostaa, niin sitte pitää ostaa pari muutaki. Yritin sovittaa tuohon siis ensin isompia ja parempia renkaita, mutta ne kaatuivat siihen, että tarttis ostaa spacerit, sitte ottaa muovehin kiinni ja tarttee niitä leikellä ja lopulta sitten variaattoriinkin kajota, jotta se pelaa oikein. No palasin lähtökuoppiin ja ostin vain ketjut, mutta näemmä nekin kaipaisivat spacerit. No en osta, antaa hinkuttaa rauta rautaa vaste tämmöses muutaman tonnin ruoskas
Täytyy kattoa joskus, että mitä toi vanha on syöny... Et saako sen elvytettyä vai ei.
Nestettä ei tullut tippaakaan lattialle kun veti puristimella letkun lyttyyn ja ilmauski sujui yksin, kun alipainepumpulla imasi ilmat pois.
Jarrunesti olikin vähän fordimaisempi, kun tuota "tulipelliä" pitä availla, että sai nestettä lisättyä. En ymmärrä
Tilasin myös uuden pohjamuovin, jotta lämmöt pysyis paremmin hallussa talvella. Tai siis kylmyys. En vain tuosta pelkästä muovista ole järin innostunut, kun hiukkaspönttö siinä sitte hohkaa heti yläpuolella. Pitäs varmaan jostain pellistä tehdä lämpösuoja tolle...
No sitä iloa ei pitkään kestänyt, kun kiinnikkeet on tämmöset nastat:
Tavisruuvi on aivan liian pieni, peltikattoruuvi on vaan pieni ja joku pienehkö täkkipultti taas liian iso.
Pitää googlailla, että mikkä noihin sitte muka kuuluis
No niin tai näin, nyt käsijarru toimii. Se on pääasia. Ja vaikka käsijarruun en koskenut, niin satunnaisesti toi laahaili ihan muutenki.
Homman jälkeen sitte mönkijän kimppuun. Siinähän oli melkein formulamainen nosto, kun pukki sopi tonne koukun alle ja kun paino siitä jalalla ja samalla veti tarakasta taakse, niin sehän nousi nätisti ilmaan
Ei vaan elämä mönkijänkään kanssa aina ole helppoa. Ketju ottaa hiukan kallistuksenvakaajaan kiinni.
No ei täs nurkkarallis käytännös haittaa, mutta tuntuu nääki olevan vähä semmosia, että aina kun jotain ostaa, niin sitte pitää ostaa pari muutaki. Yritin sovittaa tuohon siis ensin isompia ja parempia renkaita, mutta ne kaatuivat siihen, että tarttis ostaa spacerit, sitte ottaa muovehin kiinni ja tarttee niitä leikellä ja lopulta sitten variaattoriinkin kajota, jotta se pelaa oikein. No palasin lähtökuoppiin ja ostin vain ketjut, mutta näemmä nekin kaipaisivat spacerit. No en osta, antaa hinkuttaa rauta rautaa vaste tämmöses muutaman tonnin ruoskas
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Eiks mettähommis vakaajaa ole vaan haitaks...
Pois vaan
Pois vaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Varmaan. Olkoot silti paikallaan. Kaverilla on joku välimalli eli lyöty jouset tohon lisäks tms, niin se ainaki on niin kiikkerä, ettei sillä uskalla ajaa sit tiellä Tää nyt on muutenki chättimotos jos joku haluaa ostaa. Tekis niin mieli hankkia V2 Can-Am Toisaalta Hondalla olis paremmin tämmöseen hitaasen nyppimiseen soveltuvia malleja, kun ei tarttis pelätä variaattoriremmin sulamista...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Pe Touko 17, 2024 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Minkä ikäiset renkaat?
Onko muka 4millii ku melkein merkin tasal...
Vaimon autoon ostin typsyt kompuran niin oisko ollu 26e.
Onko muka 4millii ku melkein merkin tasal...
Vaimon autoon ostin typsyt kompuran niin oisko ollu 26e.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24026
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
eli onko uusi mönkijä jo hankittu?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Pe Touko 17, 2024 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24026
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
hienoa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Ei siinä kyllä oo mitään hienoa, että tommoseen isojen poikien leluun sortuu. Mutta kun sitä alko perusteleen sillä, että käytetty alviton romu ja siihen uudet renkaat, niin sillä rahalla saa uudenki verovähennysten jälkeen, niin sit oli "pakko" ostaa uus, jotta yksinkertasesta työstä saa mahdollisimman työlään itselle. Mut saapa harrastaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Mukava kun välillä kirjoittelet, mietinkin tässä taannoin, että hiljaista on ollut. No, noiden postausten ilopilkku oli Hiace, Ecobuusti on luultavasti total kaputt. No en manaa, toivottavasti on korjattavissa. Pelkkää paskaahan nuo ovat käytettynä, hihna murentunut, turbo rikki ja kone lievästi solmussa kun oudosti ääntelee. Tai sit ei.
Taas ei yhtään harmita, että Avensis pitää katsastaa ja ratti on vähän vinossa oikealle
Taas ei yhtään harmita, että Avensis pitää katsastaa ja ratti on vähän vinossa oikealle
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Pe Touko 17, 2024 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Ei taida mönkijän kärry olla niitä perus kiinantuonteja ku noinkin reilun kokoista pölliä kyydis
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
On täs navat ehtaa kiinatuontia. Speksattu 250 kg/kpl ja hintaaki kutakuinki 20 €/kpl Muutenhan tää on tehty romuraudasta kuulakytkimen pyöritystä myöten.
Runkopalkit on pohjasta auki, koska ne on hallin vanhat ovikiskot. Renkaat on tietysti tasapainossa ja olleet ehkä 20 vuotta sitten äitin käyttöauossa. Tyhjät ne oli, mutta pistin ilmaa sisään ja hyvin ne on pitänyt syksystä asti. Kiinalaises perustuontikärryshän on nettitiedon mukaan valmiiks itsestään päiväs tyhjentyvät renkaat.
Tavote oli tehdä tästä pieni ja kevyt ja niin heikoilla navoilla, että sitä teoreettista 1000 kg kantavuutta ei tule ylitettyä. Ei siksi, että kärry ei kestäisi, vaan ihan vain veturia säälimään. Bonuksena tästä tuli viä niin ruma, että tän voi jättää mettäs tienvarteen. En usko, että kukaan vie. Aisakuormaa en halua, koska haluan säästää veturia. Netissä porukka sitäkin kirjottaa, että reilu aisapaino vetopidon maksimoimiseksi, mutta mä oon kyllä niin nössö, että jos tää läskin toimistorotan ruho ja mönkijän etulukko ei takaa vetopitoa, niin sitte teen pienemmän kuorman Kuitenki kysees on variaattorivetoinen lelu, ei mikään työkone.
Muuten kyllä jo ekana päivänä alkoi huomaamaan kaikki suunnitteluvirheet. Isoimpana tuo keinuteli... Siitä tuli niin massiivinen, että se kyllä kestää, mutta fyysisten mittojen puolesta tää istahtaa jokasen kannon ja kiven nokkaan tosi helpolla. Rev kakkoseen tulee sellanen teli, että vanteet läpipultataan ja keinumekanismi on renkaiden välissä, jolloin rakenteen saa käytännös tehdä vaikka lattaraudasta, koska "pyöritysvääntöä" ei kohdistu rakenteisiin. Silloin hyötyleveys kantojen ja kivien ylitykseen on aika iso.
Toinen on sitte se, että vinssi kärryn taakse. Joo joo, "mönkijällä pääsee käytännös aina puun viereen", mutta tosielämä on hiukan eri. Kun sen viimesen kymmenen metriä sais edes tarvittaes vedettyä vinssillä, ei tarttis siirrellä konetta. Ei ehkä koske kaikkia harrastemetsureita, mutta mulle se on lottovoitto, jos sen 4 m rungon saa vedettyä vinssillä sen sarkaojan yli.
Runkopalkit on pohjasta auki, koska ne on hallin vanhat ovikiskot. Renkaat on tietysti tasapainossa ja olleet ehkä 20 vuotta sitten äitin käyttöauossa. Tyhjät ne oli, mutta pistin ilmaa sisään ja hyvin ne on pitänyt syksystä asti. Kiinalaises perustuontikärryshän on nettitiedon mukaan valmiiks itsestään päiväs tyhjentyvät renkaat.
Tavote oli tehdä tästä pieni ja kevyt ja niin heikoilla navoilla, että sitä teoreettista 1000 kg kantavuutta ei tule ylitettyä. Ei siksi, että kärry ei kestäisi, vaan ihan vain veturia säälimään. Bonuksena tästä tuli viä niin ruma, että tän voi jättää mettäs tienvarteen. En usko, että kukaan vie. Aisakuormaa en halua, koska haluan säästää veturia. Netissä porukka sitäkin kirjottaa, että reilu aisapaino vetopidon maksimoimiseksi, mutta mä oon kyllä niin nössö, että jos tää läskin toimistorotan ruho ja mönkijän etulukko ei takaa vetopitoa, niin sitte teen pienemmän kuorman Kuitenki kysees on variaattorivetoinen lelu, ei mikään työkone.
Muuten kyllä jo ekana päivänä alkoi huomaamaan kaikki suunnitteluvirheet. Isoimpana tuo keinuteli... Siitä tuli niin massiivinen, että se kyllä kestää, mutta fyysisten mittojen puolesta tää istahtaa jokasen kannon ja kiven nokkaan tosi helpolla. Rev kakkoseen tulee sellanen teli, että vanteet läpipultataan ja keinumekanismi on renkaiden välissä, jolloin rakenteen saa käytännös tehdä vaikka lattaraudasta, koska "pyöritysvääntöä" ei kohdistu rakenteisiin. Silloin hyötyleveys kantojen ja kivien ylitykseen on aika iso.
Toinen on sitte se, että vinssi kärryn taakse. Joo joo, "mönkijällä pääsee käytännös aina puun viereen", mutta tosielämä on hiukan eri. Kun sen viimesen kymmenen metriä sais edes tarvittaes vedettyä vinssillä, ei tarttis siirrellä konetta. Ei ehkä koske kaikkia harrastemetsureita, mutta mulle se on lottovoitto, jos sen 4 m rungon saa vedettyä vinssillä sen sarkaojan yli.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09