Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Maalausta tehtynnä...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kipe_9000 kyseli maalin alkuperää. Ihan automaalaamosta ostettu. Litralla on maalattu peräkontin pohja kertaalleen, keula kertaalleen. Lokarien sisäosat ja helmat kahteen kertaan. Lisäksi takakontin sisäpuolelta kertaalleen nuo paljaaksi hiotut kohdat. Maalia pitää vielä hommata lisää, jotta tulee vähintään kahdesti maalattua jokapaikasta. Ei tuo pensselillä vetely tee niin hyvää jälkeä, etteikö jossain olisi paljasta kohtaa yhden vedon jäljiltä.

Pitkään ja hartaasti rapsuttelin ruosteita ja etsin kaikki mahdolliset reiät korista. On jo jonkinlainen etappi saavutettu, kun alusta on maalattu ja jäljellä on korissa yksi ruostekohta enää tuon apumiehen oven lisäksi. :) (Siitä en ole napannut kuvaa, mutta yritän muistaa.)

Varailin alustavaa aikaa kalenteriini pohjatöille ja pintamaalaukselle. Siinä on vielä melkoinen rutistus, jahka saadaan maali myös päälipelteihinkin. Hiontatalkooporukkaa pitää alkaa jo hätistelemään. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vähäisissä ajoissa öljyyntynyt vanha kone alkoi pännimään siinämäärin, että soitin moottorikoneistamoon, mitä lohkon poraus maksaa. 40euroa per sylinteri. Kaivoin varastosta varaosalohkon ja se kiikutetaan poraukseen, joka kuulemma saadaan tehtyä jo ensiviikolla. Työpöydän alla oleva pahvilaatikko 0,5mm ylikokomäntineen pitää laittaa sinne mukaan. Ajatuksena timmin koneen laittaminen tonne 99:n keulalle lämmittää kovasti saabistin mieltä. :)

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tänään purin lohkosta kaiken ylimääräisen pois ja se viedään huomenna koneistamoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moottoriprojektiin on tilattu tiivisteitä, laakereita jne. Lohkon piti olla valmis perjantaina, eli eilen, mutta eipä tuota soittoa tullut koneistamosta. Minullapa ei olekaan mikään kiire, joten tehkööt sitten ensiviikolla sen.

Koriprojektissa olen edennyt tuon apumiehen oven kimpussa. Näpsin kännykkäkameralla muutaman huonolaatuisen kuvan, kun digikamera unohtui kotiin.

Edit: lisäsin tähän aiemmin otettuja kuvia.

Kuvasarja 1. Leikkasin ovenpohjan auki ja vääntelin nuo pintapellin taitokset auki, sekä hiekkapuhalsin ovea.

Kuva

Seuraavassa jo näkyykin hiekkapuhallettua pintaa. Hioin pintapellistä maalia ja pakkelia pois "neekerintukkalaikalla".

Kuva

Taitoksen väli oli täynnä ruostetta ennen puhallusta...

Kuva

Kuva

Tiivistelistan alta löytyi ruostetta ja muutamia reikiä.

Kuva

Kuvasarja 2. (kännykkäkameralla otettuja)
Edellisen oven korjaajan laittaman kitin alta löytyi tuttua kamaa.

Kuva

Tässäpä ovenkorjauspellit jo paikoillaan ja aloin tekemään tuota nurkkaa uusiksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä on ovessa tekemistä, mutta kyllä se siitä. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kävin vielä illalla näpräämässä ovea.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuten ylläolevista kuvista voi todeta, alareunan hitsaus on valmistunut.

Käytin pintapellin sauman hitsaukseen menetelmää, jota en ole aiemmin kokeillutkaan. Laitoin paikan heppiin migillä. Tämän jälkeen laitoin ruuvipuristimella 200x80mm kokoisen 4mm paksun alumiinilevyn paikan alle juuritueksi ja hitsasin paikan kiinni pulssitigillä. Tig-hitsauksen etuna on migin saumaa matalampi lähes olemattoman korkea sauma ja sitäkautta pienempi lämpötilasta johtuva vetely. Kuitenkin vasarsin pariin kertaan saumaa dollyn kanssa hitsauksen edetessä. Pelti pysyi oikein mainiosti muodossaan ja tuohon ei tarvitse paljoakaan kittiä pohjatöiden yhteydessä.

Yhden paikan jouduin hitsaamaan ilman juuritukea ja en päässyt viemään dollyä alle vasaroinnin ajaksi. Kylläpä veti pahasti mutkalle. Ei ole helppoa, vaikka tuo nurkan sauma onnistuikin oikein mainiosti.

Kuva

Vielä on hitsattavaa tiivistelistan alle jäävällä osuudella, kuten yläpuolen kuvasta voi päätellä. Oven nurkkaan tekemäni kokeilun perusteella tiivistelistan reunuksen lahot tulen korjaamaan samalla menetelmällä, eli juurituki ja vasarrus välillä.

Alareunan osalta seuraavaksi on tarkoitus tinata koritinalla tuo pintapellin ja pohjapellin sauma tuosta nurkasta. Lisäksi ikkunankarmia ja muutamia muita syöpyneitä kohtia joutuu täyttämään tinalla. Tämän jälkeen pitää pestä juoksute pois ja kuivattelujen jälkeen laitan sinkkimaalia noihin pintapellin taitoksiin ja vasaroin taitokset takaisin kiinni. Ideana on täyttää hiekkapuhallettu oven rungon ja pintapellin väli maalilla, jolloin toivoakseni ruostuminen pysähtyy vuosiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tänään hitsasin tuosta oikean puolen ovesta ikkunan alareunaan kolme paikkaa tigillä, kuten aiemmin selostin. Hommahan toimi oikein loistavasti. Mikropulssilla hitsaus ja juuritukena alumiinilevy. Ei mitään vetelyä. Niistä kohtaa, missä pellin reunat oli täysin vastakkain, ei tarvinnut käyttää ollenkaan lisäainetta. :lol:

Aiemmin oli kuvia ja selostusta auki väännetyistä oven reunoista. Tänään hioin vielä hiomapaperilla niitä taitosten sisäosia, puhdistin pinnat jarrukliinerillä ja sipaisin sinkkimaalia. Sitten vaan dollyn ja vasaran kanssa naputtelin kantit takaisin kiinni. Antaa tuon nyt kuivua ja sitten vuorossa koritinausta ja hiomahommaa.

Tässä seuraa kuvasarja siitä viimeisestä korin hitsauksesta. Toivottavasti nyt en enää erehty, kun väitän ettei tota tarvitse enää hitsata. :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siinäpä se noin sarjakuvana sen enempiä selittämättä. Tuo ei tartte muuta, kun maalausta ja kittausta.

Viikko 8:lla on tarkoitus tehtä arki-iltaisin töiden jälkeen hiomista ja kittausta. Toivoakseni jo viikolla saadaan pohjamaaliin ja sunnuntaina pintamaaliin. Jos joku paikallinen on saapuvilla, niin tuossa kyllä olisi talkooapu tarpeen. Näissä kun on paljon pikku sopukoita, mitkä pitää vaan jaksaa nyhertää hiomapaperin pala kädessä läpi. Ei voi epäkeskolla työntää koko koria... Pohjien teko on hidasta nysväystä josta en pidä itse lainkaan. :roll: Mutta vieraallekaan ei ole varaa viedä tehtäväksi, joten oma apu paras apu. :oops:

Moottoriprojektin kuulumisia:

Koneistamolla on vissiin kiirettä, kun viikko sitten piti saada lohko valmiiksi ja vieläkään ei tullut soittoa. Eipä silti, ei minun tarvitse siis vielä maksaa laskuakaan. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eräs paikallinen ruostesuojausfirma teki tarjouksen suojauksesta. Koko suojauksen ovh on 775€, minulle tarjosi 530€. Se sisältää alustan pesun pesuaineilla, kuivatuksen, koteloiden, luukkujen yms. paikkojen käsittelyn ja alustan kaksoiskäsittelyn. Lisäksi jos jostakin löytyy ruostetta, siihen laitetaan ainetta minkä pitäisi pysäyttää ruostuminen.

Sitten kyselin että onko budjettiversiota. Löytyi sellainenkin. Suojataan pelkästään kori. Luukut jäisi omalle kontolle. Kun luukut on irrallaan maalausta varten, niissä ei ole vehoilupahvit paikallaan, eikä lasitkaan ole ovissa. Tälle vaihtoehdolle jäi hinnaksi 350 euroa. Sanoi että nää on jo autoharrastajatarjoukset. Tuntui itsekin diggailevan vanhoja autoja ja sillä oli itselläänkin joku 70-luvun Toyota projekti.

Tämä jälkimmäinen vaihtoehto tulee olemaan se ratkaisu, jonka teen omalle 99:lleni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Mistä hankit männät? Onko tietoa löytyykö vm-75 2.0L b-koneeseen? Myös jos joku tietää mistä löytyy vaihdelaatikkoon liukulaakerit?

Jottei ihan off-topiciksi mene, niin asiallista jälkeä! :)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moottoriprojekti:

Hain tänään lohkon koneistuksesta. Lohko porattiin käypäiseksi männille ja lisäksi dekkitaso oikaistiin. Tämä jälkimmäinen tehtiin heidän suosituksestaan. Syy oli liekkirenkaiden kohdilla olevat jäljet.

Tiivisteet yms tykötarpeet ovat saapuneet PCS:ltä ja ne pitää käydä lunastamassa matkahuollosta.

Koriprojekti:

Harjoittelin viikolla koritinan käyttöä ja hyvin se onnistui koekappaleisiin. Oikea ovi siis saanee huomenna tinauksen. Ovet laitan paikoilleen ja ne pitää sovittaa käymään kunnolla. Mahdollisesti aloitetaan jo pohjien teko Myrkyn kanssa.

Talkoo porukkaa olen värvännyt ja pohjamaali on tarkoitus vetää ensi ke tai to. Jos kaikki menee nyt putkeen, niin pintamaalia on aikomus vetää ensiviikon sunnuntaina. Saas nähdä miten käy.

Korin suojaukselle on tarkoitus varata aika maanantaina. Suojaava firma lupasi soittaa aamupäivällä.

Nuo kysymykset joita toveri esitti:

Ostin nuo männät klubitoverilta tuon foorumin myyntipalstan kautta. Voi olla mahdollista että nuo H-turbon ylikokomännät käyvät myös B-koneeseen.

Nämä jotkin varaosat voivat tosiaan kysyä sinnikkyyttä etsinnässä. Itse kaipailen edelleenkin niitä kromin värisiä alkuperäismallisia lokasuojan reunalistoja...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moottoriprojekti:

Tässä aamutuimaan (la aamuna klo 6:30) etsiskelin kahvin juonnin ohessa pakkasproppuja tohon lohkoon netin avustuksella. Oli nimittäin päässeet loppumaan moottorikoneistamosta. Löysinkin googlen avulla sellaisen firman, kun http://www.nippelit.fi. Tuolla näkyy olevan josjonkinlaista kokoa ja saatan tilata satsin pyöränmuttereitakin sieltä. On nähkääs melko kiva valikoima, kunhan vaan tietää haluamansa pultin/mutterin kierteen tiedot. Automalleittain siellä ei ole listattu näitä "nippeleitä".

Koriprojekti:

Jahka kerään luuni tästä, niin lähden työmaalle ensin muutamaksi tuntia ylitöihin ja sitten siitä sujuvasti siirrynkin sepittämään 99 combia. Toveri CDTA on muuten liittynyt talkoojoukkoon ja kutsuu mukaan muitakin kynnelle kykeneviä tuolla linkki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Koriprojekti:

Projekti on edennyt tähän asti lähes suunnitellussa aikataulussa. Lauantaipäivän ylitöiden jälkeen pääsin oikean puolen oven tinauksen kimppuun ja sain tinattua oven alareunan, sekä ikkunan alakarmia. Tinauksesta voin sanoa, että ne onnistuivat oikein hyvin niillä alueilla, jotka oli huolellisesti hiekkapuhallettu ja hiottu. Epäpuhtaudet aiheuttivat ongelmia ovenkarmissa, joten jouduin puhdistamana pintoja vielä jouksutteen lisäyksenkin jälkeen teräsharjalla ja tekemällä pohjustuksen uudestaan.

Irroitin korista takasivulasit ja puhdistin tiivistysaineena olleen bitumimössön pois bensarätin kera. Se näyttää olevan ainoa liuotin, joka puree tuohon möhnään edes jotekin. Kuskin ovi on sovitettu saranoiden säädöllä. Se nyt olikin melko helppo nakki, koska ovi on allut paikallaan aiemminkin. Apumiehen ovea en ehtinyt vielä sovittamaan, kun onnistuin hukkaamaan saranat ( ja löysin ne vähän myöhemmin, kun olikin jo aika alkaa siivoamaan lattioita kittipölystä). Oviin täytyy laittaa myös tiivisteet paikalleen, jotta todellinen ovien asento paljastuu ja näin varmistuu, ettei ovia tarvitse enää alkaa säätämään, kun auto on maalattu. Tuon oikeanpuolen oven pohjatöistä on jäljempänä kuvasarja. Ovi on nyt siinämäärin valmisteltu, että karkein kittaus ja hiontatyö alaosasta on tehty pöydällä inhimillisemmässä asennossa ja se voidaan nostaa huomenissa paikalleen jatkoa varten. Ovethan pitää olla korissa kiinni kittauksen ja hionnan aikana, jotta esim. kylkipokkausen linja yms. saadaan sovitettua suoraksi linjaksi. Kun apumiehen ovi on peräisin eri autosta, se pitää vielä sovittaa käymään uuteen isäntäänsä. Väkivaltaakin voi joutua käyttämään, jos ovi on ropeli (eli kiero).

Hieman tarkemmin työjärjestyksestä:

maanantai-tiistai-(keskiviikko)

1. oviaukot, ikkunat ja takaluukun aukko suojataan paperilla
2. Kori kitataan ja hiotaan luukkujen ollessa paikallaan
3. irroitetaan ovet (ja mahdollisesti takaluukunkansi)
4. hiotaan, kitataan ovien sisäpuoliset osat, sekä takaluukku
5. valmistellaan myöskin oven karmit ja talakuukun karmit

keskiviikko-torstai

6. pohjamaalaus
7. oven karmien, takaluukun karmien ja kaikkien luukkujen sisäpintojen pintamaalaus

perjantai

8. luukkujen asennus takaisin koriin
9. välihionta ja mahdolliset lisäkittaukset
10.hallin siivous

lauantai

11.välipäivänä annetaan pölyn laskeutua eikä tehdä mitään hallissa

sunnuntai

12.kastellaan lattiat
13. aletaan maalaamaan pintamaalia
14. ensimmäinen lakkaus melko pian viimeisen pintamaalikerroksen jälkeen
15. lisää lakkaa
16. välihionta vesissä
17. vielä lakkaa
18. kiillotus

Toki näiden kertomieni kohtien lisäksi on monta muuta pikkujuttua, joita en lähde tähän luettelemaan. :wink:

Tässä vähän tinausta ja oven valmistelua yksityiskohtaisemmin kuvien kera.

Seuraavassa kuvassa olen sekoittamassa tinatun alueen pohjustukseen tarkoitettua fluksia, jossa on seassa tinaa ja happoa. Hapon tarkoitus on puhdistaa epäpuhtauksia. Tina/lyijy tuppaa saostumaan purkin pohjalle, kuten on nähtävissä tussa kuvassa oleva pohjalta kaivamani möykky.

Kuva

Fluksi kuumennetaan, kunnes tina sulaa ja tarttuu metalliin. Kuona tulee näkyviin mustana möhnänä ja kun fuksi kuumuu hiukan liikaa, se värjäytyy ruskeaksi ja käry on sitten sen mukainen.

Kuva

Seuraavat pari kuvaa on fluksauksen jälkeen tehdyn kuivalla rätillä pyyhkimisen jälkeen. Fluksattu alue pitää siis pyyhkiä lämpimänä, jolloin rättiin tarttuu kuona ja fluksi, sekä vähän fluksissa ollutta tinaakin.

Kuva

Kuva

Seuraavassa kuvassa on tinattua reunaa. Tommoista röpelöä siitä käytännössä tulee, kun paistinlastalla levittelin ja kaasupolttimella lämmittelin tinaa.

Kuva

Myrkky tulikin sitten iltapäiväksi jo riehumaan abranettihöylän kanssa. Meni tuohon melkoinen kasa kittiäkin, kun turha sitä on lähteä pikkuläntteinä täyttämään. Käytännössä Myrkky vetäsi koko oven pintaan kitin ja suurin osa siitä tulee jokatapauksessa hioutumaan pois.

Kuva

Konepeltiäkin on jo aloitettu höyläyksen merkeissä. Yhden ongelmallisen ruostumispaikan hioin rankasti kulmahiomakoneen fiberilaikalla pellille ja tinasin alueen. Siinä kohtaa nimittäin oli ruostekukka jo silloin kun 2005 ostin tämän auton ja kukkanen oli tullut uudestaan samaan kohtaan viime maalauksen jälkeen. Voi olla että siinä on pellin läpi menevä huokonen tms. Jospa se ei enää kukkisi, kun on tinattu. Pitää suojata konepelti sisäpuolelta huolellisemmin tälläkertaa.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Maanantain saldo: Hiontaa, kittausta, ovien säätöä, lommojen oikomista, hiontaa, koritinausta, kittausta...

Tiistaina eli huomenna jatketaan klo16 alkaen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Koriprojektin tilanne lyhyesti:

-Katto pohjamaalauskunnossa
-ovien käynti säädetty, vielä viimeistelyä kittauksissa
-oikea takakylki melkein valmis
-vasen takakylki vaiheessa
-takaluukunkantta pitää vielä tinata ja kitata
-konepeltiin viimeistely
-etukaaret ja keula tekemättä
-tuulilasin alakarmi valmis

Tänään oli talkoissa CDTA, Myrkky, Henkka-serkku ja setämies joka tarjosi valoa, sähköä ja lämpöä sekä katon pään päälle. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Noniin. Nyt kun aikataulu on pettänyt, niin katsotaas miten on käynyt...
Mertmi kirjoitti: Hieman tarkemmin työjärjestyksestä:

maanantai-tiistai-(keskiviikko)

1. oviaukot, ikkunat ja takaluukun aukko suojataan paperilla tehty osittain
2. Kori kitataan ja hiotaan luukkujen ollessa paikallaan korin kittaus vieläkin vaiheessa
3. irroitetaan ovet (ja mahdollisesti takaluukunkansi) ei ole irroitettu ovia
4. hiotaan, kitataan ovien sisäpuoliset osat, sekä takaluukku ovien sisäosille ei ole tehty mitään, takaluukku vaiheessa
5. valmistellaan myöskin oven karmit ja talakuukun karmit oven karmeja ei ole aloitettu, takaluukun karmit aloitettu

Tässä ollaan siis menossa...

keskiviikko-torstai

6. pohjamaalaus
7. oven karmien, takaluukun karmien ja kaikkien luukkujen sisäpintojen pintamaalaus

perjantai

8. luukkujen asennus takaisin koriin
9. välihionta ja mahdolliset lisäkittaukset
10.hallin siivous

lauantai

11.välipäivänä annetaan pölyn laskeutua eikä tehdä mitään hallissa

sunnuntai

12.kastellaan lattiat
13. aletaan maalaamaan pintamaalia
14. ensimmäinen lakkaus melko pian viimeisen pintamaalikerroksen jälkeen
15. lisää lakkaa
16. välihionta vesissä
17. vielä lakkaa
18. kiillotus
Perjantaina 26.2. homma jatkuu jälleen täysillä. Tavoitteena on saada pohjamaali vedettyä, jotta sunnuntaina saadaan pintamaali päälle. Edelleenkin pyydän, että jos kenellä sattuisi olemaan aikaa ja pari kohtuullisen tervettä kättä perjantaina lainaksi, niin ilmoittautuu minulle tai CDTA:lle. Tuo korin hiominen ei ole vaikeaa, meillä on köörissä kyllä tietotaitoa (jonkinverran), mutta käsiä joka jannulla on vain kaksi. Työlääksi homman tekee juurikin se, että auton korissa on paljon sellaisia sopukoita, joiden hiominen onnistuu vain ottamalla pieni hiomapaperin pala käteen ja kärsivällisesti hioen jokakohdasta pintaa karheaksi. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Homma jatkuu tänään, 1-2 lisämiestä on luvassa, ja raakaa vääntöä luvassa illan mittaan. Pohjamaali pitää saada pintaan!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin