9K 2.3 Turbo CSE -94

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

9K 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Elikkä pitkään harrastellut ja ajellut opeleilla ja nyt ajattelin kokeilla saabia moottorien maineen vuoksi.
Nettiautossa selailin useita viikkoja eriläisiä vaihdokkeja (ainoastaan turbo saabeja) ja läheltä löytyi kohtuu hintaan 304tkm ajettu "tonnari" kaikilla? muilla herkuilla muttei kattoluukulla ja nahkapenkeillä.

Tarkoitus olisi parantaa hieman valmiiksi siistiä tonnarin ulkonäköä :D ,musiikkipuolta ehkä päivitellään orkkis kajareista hieman laadukkaampiin ja myöhemmin keskitytään enemmän kulkupuoleen.

heti kun auton hain niin melkeenpä samalla reissulla hain kaverilta Keskin KT8:t kokoa 9Jx17 ET25 215/40 kumeilla..taakse nuo ei ihan kivuttomasti alle mennyt ja niin jouduinkin ottamaan sen käsijarruvaijerin tuenta härdellin pois tukivarresta ja vanteista reunapainot veks :D ja johan sopi, tarviii vielä ostaa 8-10mm spacerit taakse niin on hyvä.

Listaa tehdyistä muutoksista:

-Keskin KT8 9Jx17 ET25 + 215/40 VAIHTUI MAK X-treme 8Jx19" ET18 + 225/35 ja 235/35
-Cobra -40mm jouset
-Kopio SSQV
-450x300x37 kiinacooleri+ahtoputki muutokset
-Powerflex puslat
-paremmat kaiuttimet
-Kirkkaat vilkut
-AG smoke mittarit (ahtopaine, Öljynpaine)
-Kopio mitsu TD05-16G
-K&N suodatin
-Omavalmisteinen pulssi pakosarja
-3" downpipe+3" catcon keraaminen katti, loppupätkä 2,5" kahdella vaimentimella
-Koni sportit
-National jarrulevyt (edessä 12uraa ja takana 8uraa)
-EBC palat eteen+uudet vakiot taakse
-Ferodo jarru nesteet
-Teräspunos jarruletkut
-PLX-laajakaista

Tulossa:

-Sport penkit
-Syvä ratti
-HFP 255 + 870cc dekat
-3bar map OSTETTU
-Softa made by vesa67
-Etuvalot tummemmaksi

siinäpä tarkeimmät, päivitellään sitä mukaa kun ideoita syntyy ja edistystä tapahtuu

mielipiteet ja ideat on tervetulleita
Viimeksi muokannut exclusive, Ke Loka 17, 2012 18:01. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0 :lol:
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Moro, meikäläisellä olis yhet ylimääräset aero helmat. Pistä yv jos kiinnostaa.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Holmes kirjoitti:Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0 :lol:
kyllähän nuo vanteet tuohon istuu, pakkaa vaan vetelemään aika paljon varsinkin kiihdytyksissä, pitää varmaan katella eteen jotain 8x17 vanteita jollain 35 et:llä ja 205 kumeilla.
Tallilla olis yhet uudet M3 helmat, pitää sovittaa niitä tohon.
Toi koukku on vähän turhankin porno :)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

pientä päivitystä..eli jouset ja vilkut, sekä putken osat saapuivat. Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.

vilkut tilasin motonetistä ja sopivat hyvin paikoilleen (hantin puolelta jouduin ottamaan vilkun tiivisteen pois jotta mahtui tarvikelokarin kanssa.

myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!

Lisään joku päivä kuvia keulasta.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
CCtonnis
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 14:34
Paikkakunta: Tre/Suonenjoki

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja CCtonnis »

exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti. :D
Saab 9000 cc -90
Saab 9000 jubi -97
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

CCtonnis kirjoitti:
exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti. :D
:D mielelläni ajelisin hiukan kauemmin.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja saba90 »

exclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

saba90 kirjoitti:
exclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaa
mahtaakohan crc toimia tossa?? toki totakin voi koittaa mutta epailen että ilman lämpöä ei lähe
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja LR »

Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti. 8)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Wiljami kirjoitti:Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.
nuo vaihtuu jossain kohtaa super flexin pusliin samoin kun moottorin ja vaihteiston puslat.
LR kirjoitti:Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti. 8)
tänään otin pakoputken irti turbosta ja yllätys yllätys..pultit jäi ahtimeen ja mutterit irtosi ilman mitään aineita.

tuli eteen hukkaportin kellon vaihto, ahdot ei nouse yli 0,5bar (ennen käynyt jopa 0,9bar).
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Minulta myös ääni tukivarsien takapuslille.
Omassa kulkineessa "väärän offsetin" vanteet. Madallus ja puslien vaihto uretaanisiin poisti vetelyn.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

hukkaportin kello vaihdettu ja paineet maltilliset 1.2bar ja vetojakin löytyy ihan mukavasti :)

Muutama kysymys tuli mieleen
-mitä öljyä suositellaan tollaseen koneeseen?? itse olen käyttänyt viime aikoina AD 5W40 ja öljyt olen vaihtanut yleensä 10-15tkm välein
-mikä ilmansuodatin? oikeestaan aina käyttänyt noita halppiskartioita mutta ajattelin tähän panostaa hiukan enemmän..kattohinta vois olla joku 70-85€
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

hiukan tuli takapakkia...taisin kiristää kuskin takavanteen liian piukkaan ja nyt vanne vipattaa n.5mm.

tuon pakoputken otin jo kerran irti turbosta ja mutterit lähti nätisti auki ilman mitään aineita.
Seuraavaksi tulee eteen nuo iskarin yläpäiden vaihto, sen jälkeen eteen superflex puslat (tukivarsiin, moottorin tuentaan ja vaihteiston tuentaan).

myös iskarit menee vaihtoon, ja jos lompakolle sopivat jäykkyys säätöset löytyy niin sellaset ostan..
onko ehdotuksia cobran -40mm jousien kaveriksi??
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vastaa Viestiin