Se maski menee kahteen osaan, kun irroitaa nastat. Helpottaa maalausta.Rattivaihde kirjoitti:..
900c Combi Coupe MY89
Re: 900c Combi Coupe MY89
900C -86
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Jep, huomasin kun aloin teippailemaan... Olihan pieni urakka tuo irrotus kun kaksi viimeistä nastaa ja olivat ihan hiukkasen lujassa. Noh, nyt tosiaan ei tarvitse hirveästi varoa maalatessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Nonniin, tässä siis oltiin ennen kuin tajusin purkamisvaihtoehdon:
Purun jälkeen:
Ja maalauksen jälkeen:
Rupesi tulemaan pimeää niin tuosta ei hirveästi saa selvää, mutta olen erittäin tyytyväinen tulokseen ainakin näin alustavasti. Maalipurkissa ei mainittu kuivumisaikoja, vain uudelleenmaalausaika 15 min kuluessa tai 7 vrk kuluttua perustuen siihen että pinta kovettuu mutta pohja pysyy melko pitkään kosteana, huomenna ajattelin koota ja kiinnittää uudestaan jos ei jotain poikkeavaa tapahdu.
Nyt näyttää melkein kromatulta, maalin sävykin osui hyvin vaikka kyseessä on vain Mastonin perushopea.
Edit: nyt kun vielä saisi aikaiseksi laittaa paikalleen/korvata alumiiniteipillä talvella irronneen etupuskurikulmalistan, laittaa oikeanlaisilla ruuveilla paikalleen pelkääjän kahva, pestä penkinpäälliset ja laittaa kojelaudan pystyruuvit kiinni niin olisi jo huomattavasti parempi tilanne kaiken kaikkiaan Uudet lampunpohjat tarvitsisin myös mittarivalaistukseen, nykyiset ovat valojen kanssa säätämisen johdosta melkoisen murusina...
Purun jälkeen:
Ja maalauksen jälkeen:
Rupesi tulemaan pimeää niin tuosta ei hirveästi saa selvää, mutta olen erittäin tyytyväinen tulokseen ainakin näin alustavasti. Maalipurkissa ei mainittu kuivumisaikoja, vain uudelleenmaalausaika 15 min kuluessa tai 7 vrk kuluttua perustuen siihen että pinta kovettuu mutta pohja pysyy melko pitkään kosteana, huomenna ajattelin koota ja kiinnittää uudestaan jos ei jotain poikkeavaa tapahdu.
Nyt näyttää melkein kromatulta, maalin sävykin osui hyvin vaikka kyseessä on vain Mastonin perushopea.
Edit: nyt kun vielä saisi aikaiseksi laittaa paikalleen/korvata alumiiniteipillä talvella irronneen etupuskurikulmalistan, laittaa oikeanlaisilla ruuveilla paikalleen pelkääjän kahva, pestä penkinpäälliset ja laittaa kojelaudan pystyruuvit kiinni niin olisi jo huomattavasti parempi tilanne kaiken kaikkiaan Uudet lampunpohjat tarvitsisin myös mittarivalaistukseen, nykyiset ovat valojen kanssa säätämisen johdosta melkoisen murusina...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
...eihän siinä mennytkään kuin puolitoista vuotta
Tuo puskurilista pitää vielä hoitaa kuntoon, näyttää ihan siltä kuin sillä olisi musta silmä
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Kun sen fiksaat, tilaile vielä konttorilta uudet kilvet. Alkaa meinaan sit paistaan tuo etukilven kuluneisuus silmään aika kovasti.Rattivaihde kirjoitti:Tuo puskurilista pitää vielä hoitaa kuntoon, näyttää ihan siltä kuin sillä olisi musta silmä
Usein kannattaa irroittaa ennemmin vääntiöllä, eli räikkää pidempivartisella "kangella", jossa ei ole räikkämekanismia. Saa mukavasti enempi voimaa vääntämiseen ja pysyy räikkä varmemmin pidempään ehjänä.Rattivaihde kirjoitti:Varsin simppeli irrota rikkinäinen räikällä - kiinnitä korvaava, räikällä. Oli vain hiukkasen tiukassa irrottaessa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Uusia kilpiähän joku, en muista kuka, ehdotti täällä jo silloin kun tuon auton ostin, nyt ne kyllä jo puolustaisivat tosiaan paikkaansa...
Mitä työkaluihin tulee, niin ei ollut kuin parista viikosta kiinni että ylipäätään löytyi edes riittävän iso kuusiokulmapala (mikä hitto sen nimi nyt on) ja siihen sopiva räikkä jatkovarsineen, omasta minikoon työkalusarjasta ei nimittäin löytynyt mutta ukilta vast'ikään peritystä pakista löytyi...voisi periaatteessa ostaa lisää työkaluja, mutta alkaa tila loppua varapyöräkotelosta vaikka se tuossa satkussa ihan reilun kokoinen onkin, nimim. ei tallia tai minkäänlaista pysyvää säilytystilaa (kun ei oikein viitsi tuohon sängyn viereenkään työkaluja tuoda varsinkin kun niitä useimmiten tarvitsee auton kanssa...)
Mitä työkaluihin tulee, niin ei ollut kuin parista viikosta kiinni että ylipäätään löytyi edes riittävän iso kuusiokulmapala (mikä hitto sen nimi nyt on) ja siihen sopiva räikkä jatkovarsineen, omasta minikoon työkalusarjasta ei nimittäin löytynyt mutta ukilta vast'ikään peritystä pakista löytyi...voisi periaatteessa ostaa lisää työkaluja, mutta alkaa tila loppua varapyöräkotelosta vaikka se tuossa satkussa ihan reilun kokoinen onkin, nimim. ei tallia tai minkäänlaista pysyvää säilytystilaa (kun ei oikein viitsi tuohon sängyn viereenkään työkaluja tuoda varsinkin kun niitä useimmiten tarvitsee auton kanssa...)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Usb-tikun ja aux-johdon toimitusta odottaessa laitoin vielä listan, tai siis listan palaset, paikalleen, kontaktiliimalla Pysyy jos pysyy, onpahan nyt ainakin yritetty vielä tuon vanhan kolmeen osaan talvella menneen listan kanssa elämistä. Pakkaskestävyyttä luvattiin -20 asteeseen asti, saapa nähdä jos se vielä ensi talvena on paikallaan, jos en ole mennyt hetken mielijohteesta vaihtamaan tonnariin tai tehnyt muuta yhtä järjetöntä
Takakilpi ei, sinänsä odotetusti, ole yhtään niin huonossa kunnossa kuin etu. Ruuvit voisi tosin vaihtaa.
Kaiken kaikkiaan alkaa auto olemaan ulkoisilta puitteiltaan jo melko hyvällä mallilla, ainakin aiempaan verrattuna Eiköhän tuolla kehtaa Imatralle lähteä huomenaamulla...
Edit: Tätä kuvaa katsellessa rupesi jo omaankin silmään käymään nuo pillerittömät peltivanteet hieman maalatuilla renkailla vaikka yleensä en välitä tuon taivaallista mistään renkaisiin liittyvistä ulkonäköseikoista... Tällä hetkellä olisi suunnitelmana hankkia syksyllä uudet talvirenkaat vanhoille peltivanteille, ensi keväälle voisikin sitten harkita niiden 15" cross spokien metsästämistä...
Takakilpi ei, sinänsä odotetusti, ole yhtään niin huonossa kunnossa kuin etu. Ruuvit voisi tosin vaihtaa.
Kaiken kaikkiaan alkaa auto olemaan ulkoisilta puitteiltaan jo melko hyvällä mallilla, ainakin aiempaan verrattuna Eiköhän tuolla kehtaa Imatralle lähteä huomenaamulla...
Edit: Tätä kuvaa katsellessa rupesi jo omaankin silmään käymään nuo pillerittömät peltivanteet hieman maalatuilla renkailla vaikka yleensä en välitä tuon taivaallista mistään renkaisiin liittyvistä ulkonäköseikoista... Tällä hetkellä olisi suunnitelmana hankkia syksyllä uudet talvirenkaat vanhoille peltivanteille, ensi keväälle voisikin sitten harkita niiden 15" cross spokien metsästämistä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Sitten vielä valkoiset tulpat kilpiruuvien kantoihin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 900c Combi Coupe MY89
Joo ruosteiset ruuvit ovat laittomat.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 900c Combi Coupe MY89
Hehheh. Niinhän ne on. Ei vain taida hirveästi virkavaltaa kiinnostaa
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 900c Combi Coupe MY89
Ja kun laittaa suoraan valkoiset muoviruuvit, niin ei tarvitse tulppien kanssa leikkiä ja ruostekaan ei pääse iskemään ruuveihin.
Re: 900c Combi Coupe MY89
Paitsi kun se vastakappale ruostuu, niin muoviruuvin saaminen ehjänä irti on aika kränkäämistä. Meinasin tohon jo aikasemmin kommentoida, että alumiiniteippikikka ei toimi kun olemassa oleville listoille, puuttuva pitää korvata esim. Motonetin kromilistalla tai romilöydöllä, mut sullahan on lista jo asemissaan. Tosiaan vähän vannetta ja ehkä se etuspoileri, niin toihan on oikeen siisti peli. Onkohan tohon varusteluun toisaalta saanut alunperin spoileria, nyt kun auto on siistissä alkuperäskunnossa..? Ja vaikka ei olisi vanteista sinällään kiinnostunut, niin onhan ne kokonaisuuden kannalta aika merkittävä osa.Jani O kirjoitti:Ja kun laittaa suoraan valkoiset muoviruuvit, niin ei tarvitse tulppien kanssa leikkiä ja ruostekaan ei pääse iskemään ruuveihin.
Ja joo, ei toi t16 alle kuuteen litraan mee missään olosuhteissa, en kyllä oo aikoihin tarkkoja lukemia mitannutkaan, mutta silti. Mut aika pisaralla pisimmälle tyyppisesti saa kaasaristkulla ajella, ja joka vaihdossa ja mäessä keskittyä taloudellisuuteen, jos oikeesti tollasiin lukemiin pääset..! Oma meni aikanaan sekalaisessa reiluun kasiin, ja se oli mielestäni ihan ok.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Alumiiniteipillä on tullut kyllä korvattua nimenomaan puuttuvia listoja menetelmällä teippiä listan rakoon Näkyykin ehkä jollakin tavalla noista keula- ja peräkuvista, kuskinpuolen etu- ja takapuskurin lista ovat viime vuoden vappuna teipattuja.
Juu ei taida helposti päästä kaasarillakaan alle kuuden litran, mutta kun joku sanoi että turbokoneella pääsisi litraa pienempiin kulutuksiin kuin kaasarilla niin se kyllä menisi alle kuuden Tänään ajelin tänne Imatralle jossa nyt vaikutan, ei tullut ajettua taloudellisimmalla mahdollisella tavalla (voi v*tun rekat ja keskiviivan kyljessä leveäkaistatiellä ajavat C-Mersut) enkä tankkia eilen viitsinyt liruttaa yhtä täyteen kuin edellisellä kerralla, niin että nyt on reilu 300 km ajettu ja mittari puolessa välissä (61 litran tankki). Täytyy yrittää kotiin ajaessa malttaa ajella kiltisti rekkojen perässä, tekee luultavasti gutaa kulutuslukemille.
Tämä on muuten oikeastaan ensimmäinen matka jolla tuntui että sadasta lisähevosvoimasta olisi oikeasti suuressa mittakaavassa muutakin kuin viihdehyötyä, sen verran ohituspaikaton ja hidastelijoilla miinoitettu tuo Lahti-Lappeenranta-väli on...
Edit: kappas, sensuuri iski Olen luullut että saabistit ihan häveliäisyyttään laittaa noita tähtiä väliin...
Juu ei taida helposti päästä kaasarillakaan alle kuuden litran, mutta kun joku sanoi että turbokoneella pääsisi litraa pienempiin kulutuksiin kuin kaasarilla niin se kyllä menisi alle kuuden Tänään ajelin tänne Imatralle jossa nyt vaikutan, ei tullut ajettua taloudellisimmalla mahdollisella tavalla (voi v*tun rekat ja keskiviivan kyljessä leveäkaistatiellä ajavat C-Mersut) enkä tankkia eilen viitsinyt liruttaa yhtä täyteen kuin edellisellä kerralla, niin että nyt on reilu 300 km ajettu ja mittari puolessa välissä (61 litran tankki). Täytyy yrittää kotiin ajaessa malttaa ajella kiltisti rekkojen perässä, tekee luultavasti gutaa kulutuslukemille.
Tämä on muuten oikeastaan ensimmäinen matka jolla tuntui että sadasta lisähevosvoimasta olisi oikeasti suuressa mittakaavassa muutakin kuin viihdehyötyä, sen verran ohituspaikaton ja hidastelijoilla miinoitettu tuo Lahti-Lappeenranta-väli on...
Edit: kappas, sensuuri iski Olen luullut että saabistit ihan häveliäisyyttään laittaa noita tähtiä väliin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Noniin, karu paluu uusmaalaisen arkeen on tehty. Kulutuslukemat eivät nyt ole oikein vertailukelpoisia, koska tankkasin ennen matkaa sen 50 litraa 600km trippilukeman kohdalla, mutta sitä edellisellä kerralla olin liruttanut tankin aivan täyteen, ja tuolloin sitä en tehnyt. Nyt sitten vastaavasti meni 680km trippilukeman kohdalla 61 litran tankkiin pyöreät 60 litraa ihan vastustelematta, oli vissiin auto sopivasti kallellaan... Jos oletetaan että tuo edellinen tankkaus jäi vajaaksi (ainakin bensamittarin mukaan niin kävi) ja nyt meni hieman tarkemmin täyteen kuin yleensä, sekä otetaan huomioon etten säästellyt matkalla kiihdytyksissä tai matkanopeudessa ja ajoin Imatralla nurkka-ajoa reilusti päälle sata kilsaa, niin kulutus ei kyllä tosiaankaan ole kovin hurja.
Koko matkalla ei auto tehnyt mitään odottamatonta, vaihteistonkin kanssa alan tulemaan paremmin toimeen kun vähän ennakoin ja livutan rauhallisemmin vaihteet sisään. Ainoaksi valituksenaiheeksi painuneiden kuskinpenkin fyllien lisäksi (to do -listalla...) jääkin sitten melutaso, josta pitikin täällä kysyä kun tiedän ääneneristyksestä lähinnä talonrakennuksen puolelta... Esim. kojelaudan takana sekä taka- ja etupenkkien alla on näkyvissä ihan puhdasta peltipintaa, samoin takakontissa on sivuilla suoraan ohuen maton takana peltiä, jotenkin tuntuisi loogiselta ensimmäisenä pyrkiä eristämään näitä + ovia ja lattiaa verhoilun alta, mutta minkäslaisella materiaalilla tuo kannattaisi tehdä? Jokin suhteellisen edullinen ja vaikkapa liimattava sopisi hyvin omille taidoille ja lompakolle...
Jotenkin ohut mielikuva siitä että olisin tätä kysynyt jo aikaisemmin, jos näin on ja joku on silloin vastannut niin linkittäkää, nimim. huono muisti...
Niin ja sinne itäisempään Suomeen palaan mahdollisimman lähiaikoina heti kun vain työtilanne ynnä muu sallii, nyt väliin jääneet vihreiden potkiaisetkin pidetään sitten silloin
Koko matkalla ei auto tehnyt mitään odottamatonta, vaihteistonkin kanssa alan tulemaan paremmin toimeen kun vähän ennakoin ja livutan rauhallisemmin vaihteet sisään. Ainoaksi valituksenaiheeksi painuneiden kuskinpenkin fyllien lisäksi (to do -listalla...) jääkin sitten melutaso, josta pitikin täällä kysyä kun tiedän ääneneristyksestä lähinnä talonrakennuksen puolelta... Esim. kojelaudan takana sekä taka- ja etupenkkien alla on näkyvissä ihan puhdasta peltipintaa, samoin takakontissa on sivuilla suoraan ohuen maton takana peltiä, jotenkin tuntuisi loogiselta ensimmäisenä pyrkiä eristämään näitä + ovia ja lattiaa verhoilun alta, mutta minkäslaisella materiaalilla tuo kannattaisi tehdä? Jokin suhteellisen edullinen ja vaikkapa liimattava sopisi hyvin omille taidoille ja lompakolle...
Jotenkin ohut mielikuva siitä että olisin tätä kysynyt jo aikaisemmin, jos näin on ja joku on silloin vastannut niin linkittäkää, nimim. huono muisti...
Niin ja sinne itäisempään Suomeen palaan mahdollisimman lähiaikoina heti kun vain työtilanne ynnä muu sallii, nyt väliin jääneet vihreiden potkiaisetkin pidetään sitten silloin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900c Combi Coupe MY89
Biltemasta olen ostanut liimattavaa pikimattoa about 50 x 50 paloina. Kiinnittyy hyvin ja muotoutuu nätisti lämmittämällä.
# 419 Vesa Pohjalainen