Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
saab93tjb
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 20:59

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja saab93tjb »

Mites toteutit tuon värin vaihon?
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Eli siis jos tarkotat noita ledejä tilasin ne tuolta
http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/ ... _prods.htm
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

2000km tuli ajettua virisoftalla ja nyt rupee kytkin ilmeisesti sanomaan itsensä irti...
Kylmänä kun käynnistää pakki päällä, meinaa auto lähteä taaksepäin :)
Kylmänä ei myöskään meinaa mennä vaihteet päälle. Minuutin kun käyttää paikoillaan menee pykälät päälle. Viggenin kytkinpaketti odottaa kontissa laittoa... Toivottavasti vika häviää sillä...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Usein työ- tai pääsylinterissä vika tuossa tapauksessa kun ei irrota, eli kannattaa rempan yhteydessä laittaa ainakin uusi orkkis työsylinteri (ei tarvike) niin säästyy tuplatyöltä myöhemmin. Joskin on mahdollista myös että kytkinlevyn keskiön jousi pullahtaa pois ja jää kantamaan siten ettei kytkin pääse irrottamaan kunnolla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo, kytkin kyllä luistaa kolmosella kun kovasti kiihdyttää, että loppu se varmaan
on itse kytkinkin. Autolla tosiaan ajettu 245000...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Nyt se kytkin sitten hajosi, ei mee mikään vaihde enää päälle.
Onkohan tuossa mun vm.2002 sama työsylinteri ja painelaakeri kuin muissakin 9-3:ssa?
Pihliksen varaosasta sais eri merkkisiä paketteja, mutta joissain merkeissä on vuodet
merkattu vaan 98-01, eli ei kattais tota 2002 vuosimallia?? Minkäköhän merkkinen on orkkis laakeri/sylinteri saabilla tuohon autoon?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Orkkis kytkinpaketti on Sachs, samanmerkkisen painelaakerin laitoin Motonetistä:

Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €

Siihen en ole vielä saanut varmistusta, että onko tuo nyt se paska tarvike vai hyvä orkkista vastaava osa. Vuoden on kestänyt.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja tturku »

jos on og9-3 ja -02 vuosimalli niin pitäisi olla sama työsylkkä kuin muissa, ainakin -02 aerossa on. Osta vain alkuperäinen osa, PCS:llä maksaa noin 150€ originaali ja työsylkässä on kiinteästi sitten se painelaakeri.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Hyvä, kiitos... Enpä taas tajunnut edes kysyä PCS:ltä. Täytyypä soittaa sinne.
Edit: Jep sieltä löyty 165€. Hyvä homma.

Mitäköhän seuraavaksi laukee autosta.. :roll: Ilmamassamittaria ei ole tohon autoon
ikinä vaihettu, eikä DI-kassua.. Oliskohan ne seuraavaksi sitten, kun kaikki muu rupee olemaan jo vaihdettu...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyviä arvauksia. Oma kokemus autojen laitosta ja pidosta on opettanut että tunnetuista vioista ja odotettavissa olevista vioista mikään ei toteudu, vaan tulee joku muu ihan ihmejuttu iskee autoon. Toivottavasti tämä on vain minun vitsaukseni. Tuossa juuri eilen laitoin 150tkm ajettuun kolkkiin uuden ilmastoinnin kompuran laskerin. Kaikkea sitä... :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Eikös tuo ilmastoinnin kompuran rikkoutuminen ole myös niitä 9-3:n tyyppivikoja..?
Itse odotan turbon hajoamista ja just tuon ilmastoinnin kompressorin temppuilua. Bensappumppu mun autoon on jo vaihdettu, samoin sytkäkasetti pari kertaa. Kojelaudan näytöt on myös korjattu ja toinen jousijalka joskus vaihdettu -toinen onkin mulla tarkkailussa, kun ei enää niin hehkeältä näytä. Vetelyongelmat poistuivat keulan uretaanipuslilla, mutta vetarin holkki pitäisi vielä vaihtaa, ennen kuin on niin väljä, että päästää laatikon öljyt pihalle...
Oikeastaan muuta vikaa ei mun 260tkm ajetussa Turbo Jubileessa ole sitten koskaan ollutkaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Ai vetelyt korjaantu uretaani puslilla? Hyvä tietää, koska toi auto on ihan kauhee ajaa ja
vasinkin kiihdyttää. Saa tosissaan pitää ratista kiinni. On mulla kyllä huonot renkaatkin, että vetelee niidenkin takia...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omasta rauhoittui kiihdytysvetely, kun lisäsin aurausta ihan piirun verran.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyllä noiden puslien vaihdolla oli iso vaikutus. Vaihdoin poikittaisen tukivarren ison puslan ja viistotuen takapuslan uretaaniseen, kuten malliosiossa joku suositteli. Tarkoitus olisi vielä jossain välissä vaihtaa hammastangon tukikumit uretaanisiin. Mun autossa oli kuskinpuolen tukivarren iso pusla laskenut vaimennusnesteet pihalle, joten kiihdytyksissä vetely oli aivan järkyttävää.
Tietysti kannattaa ennen puslien vaihtoa tarkastaa pallonivelien kunto. Nivel kun on integroitu tukivarteen, niin turha on alkaa puslia vaihtelemaan, jos nivel on sökö ja joutuu kohta koko tukivarren vaihtamaan. Jos nivelet on kunnossa niin kannattaa ostaa niille uudet suojakumit ja täyttää ne rasvalla -helppo ja halpa homma ja antaa lisäkilometrejä vanhoille nivelille. Puslien vaihdon jälkeen kun vielä laitattaa pyöränkulmat kuntoon niin alkaa ajettavuus taas olla siedettävällä tasolla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Joskus oli tarjolla klamppia korin ja ohjausakselin väliin, jonka väitettiin auttavan aika paljon ko. ongelmaan.
900C -86
Vastaa Viestiin